IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Auteur:
Topic : Poetin maakt een ruïne van Oekraïne [oorlog in Oekraïne topic] Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 14-02-2025 13:13 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

het komt niet vaak voor, maar wat kwelgeest zegt

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 14-02-2025 13:42 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 14 februari 2025 13:11 schreef DuncanMcDane het volgende:
De agressor in deze wordt beloond. Ik denk dat dat dit wisselgeld voor Trump is om carte blanche te krijgen voor zijn plannen met Canada, Groenland, Panama en Gaza. Natuurlijk krijgt China dan geen tegengas als het Taiwan en later ook in Zuidoost-Azie aan de gang gaat ( wonen veel etnisch-Chinese bergvolken en Chinezen hebben daar al financieel heel veel macht ).
Oftewel, Trump/Maga heeft eigenhandig de internationale rechtsorde opgeblazen en de Age of Empires 2.0 gesticht. En hoe lang zit hij er helemaal? Amper 3 weken toch?
Overigens denk ik dat Rutte nu de beste man voor de Navo is. Oliemannetje die 4 kabinetten van uitersten zo goed en zo kwaad als het ging bij elkaar heeft gehouden. Wat je verder ook van de man vindt, dat is een kwaliteit die we nu heel hard nodig gaan hebben.
Gaza en Canada gaan natuurlijk gewoon niet gebeuren. Maar rondom Groenland hebben we wellicht wel echt een probleem. Weer een bewijs dat Trump gewoon te dom is. De VS (en 'wij' overigens ook) hebben legitieme veiligheidspunten. Maar de VS zijn daar al militair aanwezig, Groenland in Navo-gebied en zowel Groenland als Denemarken als de rest van Navo gaan echt niet protesteren als VS die aanwezigheid uitbreiden.
Qua grondstoffen; Denemarken is net als Nederland een van de trouwste bondgenoten van de VS. Die staan echt wel ooen voor Amerikaanse investeringen en joint-ventures.
Het innemen van Groenland zal de VS Europa als bondgenoot en afzetmarkt doen verliezen. Er komt echt geen oorlog. Daarvoor heeft EU niet de middelen en logistiek. Maar als de VS Groenland innemen of afdwingen, zal niemand de VS nog vertrouwen.
Het echte issue bij Taiwan zijn de chips die daar worden gefabriceerd. Die fabrieken en technologie kunnen en mogen niet in Chinese handen vallen. Mocht de Chinese inname onafwendbaar blijken, dan dienen deze te worden vernietigd. Desnoods met bombardementen. Maar met een totale debiel die in invloedssferen gelooft en zichzelf de beste dealmaker ooit waant, weet je het maar nooit. Die man kan geen twee stappen vooruitdenken. Hij zal waarschijnlijk oprecht wel denken via een deal met China alsnog bij aan die chips te kunnen komen, en met een deal met Rusland aan Oekraïnse bodemschatten. Gaat niet gebeuren. China en Rusland lachen'm achter zijn rug om uit. De VS wordt een derdewereldland als Trump daadwerkelijk zo gaat opereren.
quote:
Als je denkt dat het leven hier nu al duur is en je weinig inspraak hebt, wacht maar af.
Ja, al die populistische mongooltjes gaan nog van een hele koude kermis thuiskomen. Blij dat ik geen kinderen heb.

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-02-2025 14:07 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 14 februari 2025 13:03 schreef KwelgeestIV het volgende:
Het komt niet vaak voor, maar wat spectre zegt.

Als de VS écht willen, is Rusland met een maand uit Oekraïne verdreven. Als Frankrijk, VK en Duitsland het écht benauwd krijgen, is Rusland met enkele maanden uit Oekraïne verdreven. Daarom slaat dat gehele "proxy-oorlog" ook nergens op. De VS hebben hier en nu de kans om Rusland te verslaan, te vernederen en te degraderen tot de marignale apenstaat die het is, zonder zelf te vechten. Maar blijkbaar is die wil er niet daadwerkelijk.

Absoluut, de reden dat hier voorzichtig mee omgesprongen wordt heeft te maken met dat het Rusland kernwapens heeft. Juist een kat in het nauw maakt rare sprongen...

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-02-2025 14:12 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 14 februari 2025 13:12 schreef Dypfrys het volgende:
De Russische oorlogseconomie is net zo groot als die van heel Europa. In Europa is het adagium nog altijd deïnvesteren in defensie. Het deïnvesteren in de afgelopen decennia maken het alleen maar erger. Hierdoor is opschaling roestig. En men is niet erg bereid om zekerheden op te geven voor dit margeconflict dat toch steeds groter bleek te worden.

De Europese bevolking is schijnbaar niet voldoende doordrongen en van een noodzaak om zelf een militaire macht te zijn en dit ook uit te oefenen. Die terughoudendheid speelt je in dit soort conflicten parten.

Helaas kom je dan op een punt dat de VS Rusland een stuk van de taart geeft en de rest zelf neemt. En wij blijven lekker zitten met polderen en als een democratische Frans dansen op de ruines van Oekraine. Het heeft niet gewerkt onze methode.

Oorlogsuitgave, bij Rusland is dat met hun zielige economietje 40% van het BBP van EU net aan rond de 2%.
Maar let op, uitgaven zijn niet 1 op 1 te vergelijken want loonkosten hier zijn absurd hoog in vergelijking tot Rusland en ook hier kost een kogel een stuk meer dan daar. Daarbij inderdaad, Russen weten hoe ze moeten lijden voor iets. opschalen naar 3% uitgave is in onze democratie al onrust en een klein beetje minder decadentie is al gevoelig.

♀<o(((>< <o(((><

KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 14-02-2025 14:15 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 14 februari 2025 14:07 schreef ElitE het volgende:
Absoluut, de reden dat hier voorzichtig mee omgesprongen wordt heeft te maken met dat het Rusland kernwapens heeft. Juist een kat in het nauw maakt rare sprongen...
In het begin wellicht. Momenteel is het gewoon politieke onwil. Het is allang duidelijk dat Putin die kaart niet gaat trekken om Oekraïne.

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 14-02-2025 14:24 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

@Elite Exact. En als deze oorlog weer iets bevestigt is het dat geld an sich nog niks zegt. Met een goedkope drone steek je zo een tank in de fik. De bereidheid is er alleen niet, nooit echt geweest ook. Eerst was het even aankijken en daarna mondjesmaat wat zakken sturen om de gaten in de dijk te dichten.

"What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!"

OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 14-02-2025 16:17 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 14 februari 2025 8:15 schreef ElitE het volgende:
De NAVO is officieel niet betrokken in dit conflict. Indirect als bondgenootschap wordt er gepraat en geanticipeerd maar steun aan Oekraïne is niet vanuit de NAVO. De steun gaat via individuele landen en EU.

Alsof Rutte daarmee geen verantwoordelijk hoeft te nemen over zijn eerdere uitspraken die iets heel anders suggereerden.

quote:
Op 14 februari 2025 8:15 schreef ElitE het volgende:
Daarnaast is alleen VS degene in NAVO die denkt op deze manier te onderhandelen.

Daarom is het ook zo typerend dat Rutte zo draait. Als Biden er nog had gezeten met zijn oorlogstaal dan hij die weer nageblaat. Politiek opportunisme my ass, het is gewoon een puppet, een clown.

[Dit bericht is gewijzigd door OPPEREINDBAAS op 14-02-2025 16:19]

Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.

Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-02-2025 16:33 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 14 februari 2025 8:39 schreef Dypfrys het volgende:
Als je geen deal met Poetin wil, wat wil je dan?

Dit willen ze:

https://x.com/ajboekestijn/status/1890108715996709138

quote:
Alleen kernwapens kunnen Oekraïne nog redden. Zijn de Fransen en de Britten daartoe bereid?

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."

KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 14-02-2025 17:13 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 14 februari 2025 16:33 schreef Natural Disaster het volgende:
Dit willen ze:

https://x.com/ajboekestijn/status/1890108715996709138

Wat een totale onzin weer van die clown. Oekraïne heeft overigens zelf de kennis en middelen een dergelijke bom te maken.

OPPEREINDBAAS
Posted 14-02-2025 17:14 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

Paniek in de kamer omdat er vrede dreigt.

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 14-02-2025 17:37 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

quote:
Op 14 februari 2025 14:12 schreef ElitE het volgende:
Oorlogsuitgave, bij Rusland is dat met hun zielige economietje 40% van het BBP van EU net aan rond de 2%.

Toevallig zag ik gisteren op het NOS journaal of 1 van de grote nieuwsprogramma's eromheen dat RU maar 7% van het BBP hieraan spendeert.

Ik heb het even nagevraagd op ChatGPT en daar wordt zelfs maar 4% beweerd, maar dat programma zit er vaak naast.

EDIT: Ik heb het even precies nageplozen en het is *met 40% verhoogd* in 2024, misschien komt daar je fout vandaan. Het budget is 4/8/12% van het BBP geweest, en nu dus blijkbaar weer 7% geprognotiseerd voor 2025.

Here's the information on Russia's defense spending in recent years:

2021: Russia's defense spending was approximately 4.3 trillion rubles (about $58 billion), making up roughly 3.9% of its GDP.

2022: Following the invasion of Ukraine, defense spending surged. Russia spent about 5.3 trillion rubles (around $69 billion) on defense, marking a significant increase compared to 2021.

2023: The defense budget for 2023 increased significantly again, with reports estimating the spending at approximately 8 trillion rubles (around $100 billion).

2024: Russia's military budget in 2024 is expected to reach around 13.1 trillion rubles (around $462 billion), which is a substantial increase of about 42% compared to 2023.

This surge in defense spending reflects Russia's ongoing military operations and efforts to sustain its military capabilities amid the ongoing war in Ukraine.

[Dit bericht is gewijzigd door Freduk op 14-02-2025 17:56]

Winter is coming

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-02-2025 19:43 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 14 februari 2025 14:15 schreef KwelgeestIV het volgende:
In het begin wellicht. Momenteel is het gewoon politieke onwil. Het is allang duidelijk dat Putin die kaart niet gaat trekken om Oekraïne.

Je hebt gelijk dat VS en EU de druk veel verder kunnen opvoeren voordat Putin kernwapens overweegt in te zetten. Dat kan prima leiden tot winst van Oekraïne. Echter mocht Rusland zo verzwakt raken dat putin zn regime onhoudbaar wordt, of dat er na Putin andere "warlords" opstaan is het niet een onmogelijk dat ze ingezet worden. Dat kleine risico met zeer grote gevolgen is toch iets wat je niet kan negeren.

♀<o(((>< <o(((><

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-02-2025 19:50 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 14 februari 2025 17:37 schreef Freduk het volgende:
Toevallig zag ik gisteren op het NOS journaal of 1 van de grote nieuwsprogramma's eromheen dat RU maar 7% van het BBP hieraan spendeert.

Ik heb het even nagevraagd op ChatGPT en daar wordt zelfs maar 4% beweerd, maar dat programma zit er vaak naast.

EDIT: Ik heb het even precies nageplozen en het is *met 40% verhoogd* in 2024, misschien komt daar je fout vandaan. Het budget is 4/8/12% van het BBP geweest, en nu dus blijkbaar weer 7% geprognotiseerd voor 2025.

Here's the information on Russia's defense spending in recent years:

2021: Russia's defense spending was approximately 4.3 trillion rubles (about $58 billion), making up roughly 3.9% of its GDP.

2022: Following the invasion of Ukraine, defense spending surged. Russia spent about 5.3 trillion rubles (around $69 billion) on defense, marking a significant increase compared to 2021.

2023: The defense budget for 2023 increased significantly again, with reports estimating the spending at approximately 8 trillion rubles (around $100 billion).

2024: Russia's military budget in 2024 is expected to reach around 13.1 trillion rubles (around $462 billion), which is a substantial increase of about 42% compared to 2023.

This surge in defense spending reflects Russia's ongoing military operations and efforts to sustain its military capabilities amid the ongoing war in Ukraine.

Je hebt gelijk niet 40% van bbp maar 40% van totale overheidsuitgaven. Dat is flink minder dan het bbp maar net zo goed onhoudbaar voor hun economie.

https://www.hln.be/buitenland/rusland-geeft-meer-uit-aan-defensie-dan-alle-europese-landen-samen-volgens-nieuwe-studie~a01e811d/

♀<o(((>< <o(((><

KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 14-02-2025 19:51 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 14 februari 2025 19:43 schreef ElitE het volgende:
Je hebt gelijk dat VS en EU de druk veel verder kunnen opvoeren voordat Putin kernwapens overweegt in te zetten. Dat kan prima leiden tot winst van Oekraïne. Echter mocht Rusland zo verzwakt raken dat putin zn regime onhoudbaar wordt, of dat er na Putin andere "warlords" opstaan is het niet een onmogelijk dat ze ingezet worden. Dat kleine risico met zeer grote gevolgen is toch iets wat je niet kan negeren.
Dat is een risicondat je voor lief neemt. Het alternatief is dat je je aan Putin uitlevert. Dan kan je net zo goed direct capituleren.

ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 14-02-2025 20:38 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

Gelukkig hebben we op ZM niks te vrezen met al die hoogopgeleide strategen die nog nooit een militair in levende lijve hebben gezien.

Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.

OPPEREINDBAAS
Posted 14-02-2025 20:40 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

DuncanMcDane
Usericon van DuncanMcDane
Posted 14-02-2025 21:17 by DuncanMcDane Wijzig reactieProfiel van DuncanMcDaneQuote dit bericht

Nou, onderschat ons niet. Niemand marcheert zo hard en strak op Kanonenfieber als wij. En dan hebben we ook nog de speciale NSBM-brigade he? .

Het leven is te kort om naar kutmuziek te luisteren...

SimsalaWim
als zodanig!
Usericon van SimsalaWim
Posted 14-02-2025 21:29 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Zm! Voorwaarrrrrts mars!

Links-rechts-links-rechts-links-rechts ( treffend! )

ZM halt! Op de plaaaats rust! (nodig voor sommige alhier)

Ouwe Zemelaar

Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-02-2025 21:33 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Rammstein aan het luisteren Wim?

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."

SimsalaWim
als zodanig!
Usericon van SimsalaWim
Posted 14-02-2025 21:44 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Zeker niet. Niet mijn muziek.

Ik las marcheert en kreeg een flashback van marcheer exercitie bij de marine in 1988. Klas 8824A.

88 ja

Ouwe Zemelaar

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 15-02-2025 0:35 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

quote:
Op 14 februari 2025 13:02 schreef DuncanMcDane het volgende:
Freduk, waar haal jij je informatie eigenlijk vandaan?

Beetje het gangbare. Het achtuurjournaal mis ik zelden en de nieuwsshows eromheen kijk ik ook. Soms pik ik CNN of Al Jazeera nog even mee, en bij thuis werken ook Goedemorgen Nederland natuurlijk.
En in het weekend WNL op zondag en Business class.

Ik zit niet echt op X ofzo voor informatie, maar de status op het slagveld hou ik dan weer wel goed bij via de DeepstateMap.

Op de deepstate map kan je van dag tot dag zien hoe het front zich verplaatst en er is ook een logfile met de belangrijkste militaire gebeurtenissen van die dag.

Daarmee ben ik goed geïnformeerd op zijn minst over waar het front ligt en wanneer het zich snel verplaatst.

Dan kijk ik ook nog wel eens wat documentaires bij Tegenlicht ofzo, en zo weet ik meer over het dalende moraal onder de Oekraïense manschappen, velen vluchten in de winter de bergen over naar Roemenië en vriezen onderweg dood, dat nog liever dan aan het front als kanonnenvoer fungeren, zo claimde men.
Dat het moeilijk is om soldaten te vinden komt ook gewoon op de MSM naar buiten hoor, dat jonge mannen gewoon op straat worden opgepakt en naar het front gestuurd.

De Oekraïners zijn al zwaar outnumbered, ze houden vol hoor en dat is goed, maar we moeten ook realistisch zijn en zien dat het de verkeerde kant op gaat. Veel soldaten zitten gewoon al twee jaar aan het front en kunnen niet gemist worden. Dit is natuurlijk slecht voor hen, je raakt uitgeput.
En we moeten niet doen alsof ook zij niet zware verliezen lijden. Zoals het er voor mij uitziet kan Poetin dit nog makkelijk heel lang volhouden, en Oekraïne niet, zeker niet als over 3 maanden de steun van de VS niet geprolongeerd wordt.

Daar zouden wij als EU al lang op moeten inspringen.
Maar dat doen we niet.
We janken er liever wat op los.
Trump weet dit en daarom zorgt hij ervoor dat Poetin een goed deal krijgt.

Winter is coming

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-02-2025 14:47 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 14 februari 2025 13:42 schreef KwelgeestIV het volgende:
Blij dat ik geen kinderen heb.

Ben ik ook blij mee!

No dogs, no masters.

KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 15-02-2025 14:57 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 15 februari 2025 14:47 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ben ik ook blij mee!
Kan ik me voorstellen. Werd je nog meer terechtgewezen.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-02-2025 14:58 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

No dogs, no masters.

spectre
Usericon van spectre
Posted 15-02-2025 16:55 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

het komt niet vaak voor, maar wat kwelgeest zegt

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com