![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | ||||
Auteur: |
|
|
het komt niet vaak voor, maar wat kwelgeest zegt Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
quote:Gaza en Canada gaan natuurlijk gewoon niet gebeuren. Maar rondom Groenland hebben we wellicht wel echt een probleem. Weer een bewijs dat Trump gewoon te dom is. De VS (en 'wij' overigens ook) hebben legitieme veiligheidspunten. Maar de VS zijn daar al militair aanwezig, Groenland in Navo-gebied en zowel Groenland als Denemarken als de rest van Navo gaan echt niet protesteren als VS die aanwezigheid uitbreiden. Qua grondstoffen; Denemarken is net als Nederland een van de trouwste bondgenoten van de VS. Die staan echt wel ooen voor Amerikaanse investeringen en joint-ventures. Het innemen van Groenland zal de VS Europa als bondgenoot en afzetmarkt doen verliezen. Er komt echt geen oorlog. Daarvoor heeft EU niet de middelen en logistiek. Maar als de VS Groenland innemen of afdwingen, zal niemand de VS nog vertrouwen. Het echte issue bij Taiwan zijn de chips die daar worden gefabriceerd. Die fabrieken en technologie kunnen en mogen niet in Chinese handen vallen. Mocht de Chinese inname onafwendbaar blijken, dan dienen deze te worden vernietigd. Desnoods met bombardementen. Maar met een totale debiel die in invloedssferen gelooft en zichzelf de beste dealmaker ooit waant, weet je het maar nooit. Die man kan geen twee stappen vooruitdenken. Hij zal waarschijnlijk oprecht wel denken via een deal met China alsnog bij aan die chips te kunnen komen, en met een deal met Rusland aan Oekraïnse bodemschatten. Gaat niet gebeuren. China en Rusland lachen'm achter zijn rug om uit. De VS wordt een derdewereldland als Trump daadwerkelijk zo gaat opereren. quote:Ja, al die populistische mongooltjes gaan nog van een hele koude kermis thuiskomen. Blij dat ik geen kinderen heb. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: Oorlogsuitgave, bij Rusland is dat met hun zielige economietje 40% van het BBP van EU net aan rond de 2%. Maar let op, uitgaven zijn niet 1 op 1 te vergelijken want loonkosten hier zijn absurd hoog in vergelijking tot Rusland en ook hier kost een kogel een stuk meer dan daar. Daarbij inderdaad, Russen weten hoe ze moeten lijden voor iets. opschalen naar 3% uitgave is in onze democratie al onrust en een klein beetje minder decadentie is al gevoelig. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote:In het begin wellicht. Momenteel is het gewoon politieke onwil. Het is allang duidelijk dat Putin die kaart niet gaat trekken om Oekraïne. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
@Elite Exact. En als deze oorlog weer iets bevestigt is het dat geld an sich nog niks zegt. Met een goedkope drone steek je zo een tank in de fik. De bereidheid is er alleen niet, nooit echt geweest ook. Eerst was het even aankijken en daarna mondjesmaat wat zakken sturen om de gaten in de dijk te dichten. "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" ![]() |
|
quote: Alsof Rutte daarmee geen verantwoordelijk hoeft te nemen over zijn eerdere uitspraken die iets heel anders suggereerden. quote: Daarom is het ook zo typerend dat Rutte zo draait. Als Biden er nog had gezeten met zijn oorlogstaal dan hij die weer nageblaat. Politiek opportunisme my ass, het is gewoon een puppet, een clown. [Dit bericht is gewijzigd door OPPEREINDBAAS op 14-02-2025 16:19] Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
quote: Dit willen ze: https://x.com/ajboekestijn/status/1890108715996709138 quote: Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
quote:Wat een totale onzin weer van die clown. Oekraïne heeft overigens zelf de kennis en middelen een dergelijke bom te maken. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
Paniek in de kamer omdat er vrede dreigt. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
quote: Toevallig zag ik gisteren op het NOS journaal of 1 van de grote nieuwsprogramma's eromheen dat RU maar 7% van het BBP hieraan spendeert. Ik heb het even nagevraagd op ChatGPT en daar wordt zelfs maar 4% beweerd, maar dat programma zit er vaak naast. EDIT: Ik heb het even precies nageplozen en het is *met 40% verhoogd* in 2024, misschien komt daar je fout vandaan. Het budget is 4/8/12% van het BBP geweest, en nu dus blijkbaar weer 7% geprognotiseerd voor 2025. Here's the information on Russia's defense spending in recent years: 2021: Russia's defense spending was approximately 4.3 trillion rubles (about $58 billion), making up roughly 3.9% of its GDP. 2022: Following the invasion of Ukraine, defense spending surged. Russia spent about 5.3 trillion rubles (around $69 billion) on defense, marking a significant increase compared to 2021. 2023: The defense budget for 2023 increased significantly again, with reports estimating the spending at approximately 8 trillion rubles (around $100 billion). 2024: Russia's military budget in 2024 is expected to reach around 13.1 trillion rubles (around $462 billion), which is a substantial increase of about 42% compared to 2023. This surge in defense spending reflects Russia's ongoing military operations and efforts to sustain its military capabilities amid the ongoing war in Ukraine. [Dit bericht is gewijzigd door Freduk op 14-02-2025 17:56] Winter is coming ![]() |
|
quote: Je hebt gelijk dat VS en EU de druk veel verder kunnen opvoeren voordat Putin kernwapens overweegt in te zetten. Dat kan prima leiden tot winst van Oekraïne. Echter mocht Rusland zo verzwakt raken dat putin zn regime onhoudbaar wordt, of dat er na Putin andere "warlords" opstaan is het niet een onmogelijk dat ze ingezet worden. Dat kleine risico met zeer grote gevolgen is toch iets wat je niet kan negeren. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: Je hebt gelijk niet 40% van bbp maar 40% van totale overheidsuitgaven. Dat is flink minder dan het bbp maar net zo goed onhoudbaar voor hun economie. https://www.hln.be/buitenland/rusland-geeft-meer-uit-aan-defensie-dan-alle-europese-landen-samen-volgens-nieuwe-studie~a01e811d/ ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote:Dat is een risicondat je voor lief neemt. Het alternatief is dat je je aan Putin uitlevert. Dan kan je net zo goed direct capituleren. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
Gelukkig hebben we op ZM niks te vrezen met al die hoogopgeleide strategen die nog nooit een militair in levende lijve hebben gezien. ![]() Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. ![]() |
|
![]() Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
Nou, onderschat ons niet. Niemand marcheert zo hard en strak op Kanonenfieber als wij. En dan hebben we ook nog de speciale NSBM-brigade he? ![]() Het leven is te kort om naar kutmuziek te luisteren... ![]() |
|
![]() Zm! Voorwaarrrrrts mars! Links-rechts-links-rechts-links-rechts ( treffend! ![]() ZM halt! Op de plaaaats rust! (nodig voor sommige alhier) Ouwe Zemelaar ![]() |
|
Rammstein aan het luisteren Wim? Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Zeker niet. Niet mijn muziek. Ik las marcheert en kreeg een flashback van marcheer exercitie bij de marine in 1988. Klas 8824A. 88 ja ![]() Ouwe Zemelaar ![]() |
|
quote: Beetje het gangbare. Het achtuurjournaal mis ik zelden en de nieuwsshows eromheen kijk ik ook. Soms pik ik CNN of Al Jazeera nog even mee, en bij thuis werken ook Goedemorgen Nederland natuurlijk. En in het weekend WNL op zondag en Business class. Ik zit niet echt op X ofzo voor informatie, maar de status op het slagveld hou ik dan weer wel goed bij via de DeepstateMap. Op de deepstate map kan je van dag tot dag zien hoe het front zich verplaatst en er is ook een logfile met de belangrijkste militaire gebeurtenissen van die dag. Daarmee ben ik goed geïnformeerd op zijn minst over waar het front ligt en wanneer het zich snel verplaatst. Dan kijk ik ook nog wel eens wat documentaires bij Tegenlicht ofzo, en zo weet ik meer over het dalende moraal onder de Oekraïense manschappen, velen vluchten in de winter de bergen over naar Roemenië en vriezen onderweg dood, dat nog liever dan aan het front als kanonnenvoer fungeren, zo claimde men. Dat het moeilijk is om soldaten te vinden komt ook gewoon op de MSM naar buiten hoor, dat jonge mannen gewoon op straat worden opgepakt en naar het front gestuurd. De Oekraïners zijn al zwaar outnumbered, ze houden vol hoor en dat is goed, maar we moeten ook realistisch zijn en zien dat het de verkeerde kant op gaat. Veel soldaten zitten gewoon al twee jaar aan het front en kunnen niet gemist worden. Dit is natuurlijk slecht voor hen, je raakt uitgeput. En we moeten niet doen alsof ook zij niet zware verliezen lijden. Zoals het er voor mij uitziet kan Poetin dit nog makkelijk heel lang volhouden, en Oekraïne niet, zeker niet als over 3 maanden de steun van de VS niet geprolongeerd wordt. Daar zouden wij als EU al lang op moeten inspringen. Maar dat doen we niet. We janken er liever wat op los. Trump weet dit en daarom zorgt hij ervoor dat Poetin een goed deal krijgt. Winter is coming ![]() |
|
quote: Ben ik ook blij mee! No dogs, no masters. ![]() |
|
quote:Kan ik me voorstellen. Werd je nog meer terechtgewezen. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
het komt niet vaak voor, maar wat kwelgeest zegt Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
![]() |
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |