![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 | ||||
Auteur: |
|
|
Het is wel een beetje simplistisch om absolute waarheden te hangen aan 3 woordjes van Orwell. Oorlog en conflict is veel te complex om het zo simpel weg te zetten. Met een wapenwedloop kun je zowel vrede bereiken of oorlog laten escaleren. De uitkomst hangt volledig af van de onderliggende dynamiek tussen de partijen. de vraag die je je moet stellen is kun je met voldoende voorbereiding op oorlog voldoende afschrikking creeren voor de tegenstander dat hij niet verder zal escaleren. Dit is niet anders dan iemand die gepest wordt op zelfverdediging sturen, dat is doorgaans effectief, maar kan soms anders uitpakken. Soms slaat de gepeste door, soms is de gepeste toch nog niet sterk genoeg. In gevalletje EU vs Rusland, is het een simpel verhaal, we hebben nu niet genoeg materieel om een deuk in een pakje boter te slaan of voorkomen. Maar economisch kunnen we dat prima opbrengen, Rusland kan daar nooit tegen opboksen als we maar vastberaden zijn. We is het belangrijk dat we van kracht uitgaan en niet zelf gaan lopen pesten en uitlokken. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
Het punt van Orwell was niet om met die uitspraken van 'de Partij' een waarheid te verkondigen, maar om te laten zien hoe 'de Partij' waarheid en betekenis laat varen en daarmee de bevolking manipuleert. Volgens mij heeft KGIV het ook niet over wat Orwell al dan niet bedoeld heeft, maar over de letterlijke teksten en wat die betekenen buiten het boek. No dogs, no masters. ![]() |
|
Mijn reactie was ook meer gericht naar Opperobersturmbahnfaalhaas die naar Orwell verwees. Overigens, dat newspeak en omdraaien van werkelijkheden zie je ook goed terug bij ome Trump. Zo'n beetje alles waar ze democraten van beschuldigen doen ze zelf in het kwadraat. Ook een supreme court order van 9-0 verdraaien ze naar hun eigen voordeel. Meer een soort 1984 x Idiocracy. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: Ja, ik praatte ook half langs je heen. Yup. Daar had Orwell het wel goed in de smiezen. Verder heeft denk ik Huxley meer gelijk gekregen. No dogs, no masters. ![]() |
|
Laten we ook de manipulatie van de media niet vergeten. De hoofdpersoon in 1984 heeft als beroep nieuwsberichten ten gunste van De Partij herschrijven. Orwell waarschuwde dus niet alleen voor propaganda en misleiding door wereldleiders. Die newspeak en omdraaiingen zie je ook ons nieuws terug nu, toch wel treffend hoe Orwell dat toen al beschreef. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
De PVV is de grootste partij en de NOS ligt daar toch vrij ver vandaan. Lijkt me dus goed gaan. I give you the Heimlich, you think it's the Heimlich ![]() |
|
De PVV is volledig in de greep van de gevestigde orde, welke de media achter zich heeft. /conspiracy Winter is coming ![]() |
|
quote: Je onderschat duidelijk de macht van het D66 kartel. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
quote: Ja laat dat maar aan Deep State Dick over. Elke maloot zag dat Wilders controlled opposition is. Maar de boze witman is er met boter en suiker in gegaan. Vraag maar na bij Nietjan. /geenconspiracy ![]() |
|
quote: Je doet nu alsof het een grote afgesproken samenscholingsbende is. Wat nu als ze gewoon handelen uit gedeelde overtuigingen zonder harde afspraken en controle uit te oefenen? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: Hoeft niet eens allemaal op elkaar afgestemd te worden zolang ze uit dezelfde EU ruif eten. Wiens brood men eet, diens woorden men spreekt. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
Jij doet voorkomen alsof een macht van hogerop ervoor zorgt dat dit het geval is. Wat nu als het andersom is. Een bepaalde groep hogeropgeleiden heeft een bepaalde cultuur, en dat zorgt voor een bepaalde manier van denken en gedachtengoed. En juist die hogeropgeleiden staan aan het roer om bepaalde dingen vorm te geven waardoor die macht van hogerop vorm gegeven wordt... ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
Zal zeker ook meespelen. Vergeet echter niet dat die hoger opgeleiden verbonden zijn aan universiteiten die ook weer meesnoepen uit de EU subsidiepotjes. Zo krijg je de neuzen wel dezelfde kant op. [Dit bericht is gewijzigd door OPPEREINDBAAS op 29-04-2025 15:19] Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
quote: Jij met je EU subsidiepotjes ![]() Kun je je niet voorstellen dat een hoop van de hogeropgeleiden een ander wereldbeeld hebben? Enerzijds goed theoretisch geinfomeerd anderzijds op grote afstand van een groot deel van de maatschappij waar men niet door heeft hoe het leven van een praktisch opgeleide is en hoe de papieren werkelijkheid niet altijd strookt met de realiteit. Het feit dat je geilt op EU subsidiepotjes doet vermoeden dat je een arme op geld georiënteerde wanhopige praktisch opgeleide bent. ![]() ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
Ik denk niet dat het zo zeer om persoonlijk belang gaat om de bankrekening te spekken. Het gaat om bestaanszekerheid. Het gaat om het doen blijven toestromen van werk naar de faciliteit waarvoor men werkt. Men is geneigd het standpunt in te nemen waardoor werk naar het bedrijf toevloeit en men lekker aan de gang kan blijven. Winter is coming ![]() |
|
quote: Hogeropgeleiden worden aangeleerd om op een bepaalde manier te denken, om een bepaald wereldbeeld te hebben. Veroorzaakt door een selectieve focus op bepaalde paradigma’s en groepsdenken. En als je je niet conformeert ga je het verdomde lastig krijgen. Een deel raakt dus hoger afgeleid ipv opgeleid. Allemaal met mijn eigen ogen zien gebeuren. quote: Best aandoenlijk dit ![]() Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
quote: Zien gebeuren, hoe, wanneer? No dogs, no masters. ![]() |
|
Toen ik zelf studeerde. Ooit. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
En, hoe was dat? Wat voor studie hebben we het over, eigenlijk? No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Leuke tijd gehad! Veel bier drinken enzo ![]() quote: Lijkt me niet echt belangrijk, heb een HBO diploma en nog wat keuzevakken gedaan op de universiteit. Meeste vrienden uit die tijd zaten ook op de universiteit. Dus ja ik weet aardig hoe het er aan toe gaat. En hoe belangrijk het is dat je je kan conformeren aan het heersende paradigma. Zo niet, dan wordt met name afstuderen erg lastig ![]() Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
quote: Hier kan ik me al een stuk beter in vinden, een hogere opleiding zorgt inderdaad voor groepsdenken, men gaat ook nog eens op andere plekken wonen. Wetenschap heeft een bepaalde mate van conformisme, een deel is nodig om dezelfde taal te spreken en omdat er daadwerkelijk consensus over iets is. Maar het kan zeker ook verstikken, er ontstaan ook verkeerde paradigma's. Dus geen EU regel die alles veroorzaakt maar opvattingen in mensen zelf. Natuurlijk zijn er kleine groepjes met iets teveel macht die zaken naar hun hand omzetten. Maar voor een groot deel zijn we weinig strikt georganiseerd en doen we nog best veel vanuit bepaalde opvattingen. Aan jou om te bepalen wat je enger vind ![]() quote: absoluut ![]() [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 30-04-2025 14:50] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote:Waar is N-D met zijn gifjes wanneer je hem nodig hebt? Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote:Ik kan me ergens voorstellen dat mensen vinden dat 'de media' rondom corona en Oekraïne teveel met het kabinet/de regering meegaan. Is onzin, maar ik kan de gedachten volgen. Echter, een kritische houding is geen doel, maar een middel. Een kritiek is een onderzoek, geen afbrandplek. Maar als je kijkt hoe diezelfde media zich tot de kabinetten Balkenende en Rutte verhielden, hoe ze zich tot de personen Balkenende Rutte, Wilders verhouden, hoe ze er alles aandeden om Wouter Bos en Sigrid Kaag premier te maken, maar mislukten, hoe de Volkskrant martelingen door onze militairen verzon om Balkenende te wippen en ons onder Bos te knechten, de constante vijandigheid jegens de VS en Israël, dan kan je onmogelijk beweren dat de media in Nederland niet-onafhankelijk zijn. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote:Het is mijn aangeleerde, selectieve focus om voorbij de banden van het boek te denken. mea culpa, mea culpa, mea máxima culpa. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
![]() |
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |