IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Poetin maakt een ruïne van Oekraïne [oorlog in Oekraïne topic] Vorige pagina
Freduk
Usericon van Freduk
Posted 21-08-2024 2:21 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Tja. Het is vanaf het eerste uur onlogisch geweest dat de Russen zelf hun eigen pijpleiding gingen saboteren terwijl ze daarmee het instrument om de EU te bespelen verloren, en er ook helemaal niks mee opschoten.

Het gemak waarmee de Nederlander dat verhaal als zoete koek slikte heeft me toch enigszins weten te verbazen.

Het enige wat je moet doen is zelf kort nadenken over het Rusland-blaast-eigen-leiding-op-verhaal of dat nou logisch is. Maar dat is dan blijkbaar teveel gevraagd.

Dat neemt niet weg dat ik dit Zelensky niet kwalijk neem. Dit was een goede beslissing, die heel belangrijk was voor het verloop van de oorlog op lange termijn voor Oekraïne.

Nu een gedeelte van de waarheid op tafel is gekomen: je zou jezelf de vraag kunnen stellen: is het logisch dat Oekraïne dit allemaal zelf heeft geregeld?
Hebben ze zomaar wat zakenmannen paraat die wel willen investeren als je zegt: ja ik ben een Oekraïner man, echt, ik zweer het je, geef me geld en dan ga ik die pijpleiding opblazen, ik vertel je het hele verhaal want ik vertrouw je zo goed, blabla, en dat ze dan zomaar even militaire explosieven aan boord krijgen, daar in Duitsland, gaat wel makkelijk joh, en kaarten waar op staat waar de leidingen precies liggen, en navigatie-apparatuur, en dat ze zichzelf zo goed weten te prepareren oriënteren en even zo hop-pats met moderne explosieven en triggers en timers weten om te gaan opeens.
Dat is een wel heel hoge klassen voor een plannetje zo even bedacht door wat bezopen Oekraïners bij een kampvuurtje.

Of zou het misschien toch, ik weet niet hoor, een beetje geholpen zijn door de CIA, omdat ook die wel doorhebben dat een gasverslaafd Duitsland geen goed idee was van meet af aan?

Zomaar even een uit de losse pols getypt verhaal, het is dus niet zo dat ik tegen Zelensky ben, maar dat ik me steeds verbaas over hoe mensen de meest onlogische verhalen gewoon ook maar als waarheid blijven accepteren, zelfs als er geen enkele logica achter zit.


Winter is coming


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-08-2024 6:36 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Inderdaad als je kijkt naar motieven heeft Oekraïne er grote voordelen mee. Al hebben ze de pijpleiding over eigen grond niet afgesloten.

De VS was altijd tegen Nordstream en heeft altijd aangeboden hun lng te verkopen. Maar zoveel is die handelswaarde volgens ook niet.

Rusland heeft er weinig voordeel mee die zat lekker met die kraan te spelen dat spelletje waren ze volop aan het spelen. Ze waren net lekker begonnen en toen kwam dit.

Zo'n los groepje kan zoiets makkelijker bekokstoven maar qua uitvoer is het zo makkelijk niet.

Van BNR: Het vermordelijke zeilbootje is echt maar klein en instability, terwijl de Baltische zee destijds vrij ruw was. Om het uit te voeren moest die boot daar lang stabiel en stil liggen Dan heb je voor duiken op 80 meter diepte heb je een nitrox mengsel nodig. Dit vraagt om een grote compressor of heel veel lessen. Dat past niet zo maar op dat bootje. Dus het bewijs wat er in deze zaak nu is lijkt niet te kloppen.

In de buurt lag ook een groter Russisch schip lange tijd voor anker.

Met dit soort acties is het ook nog eens zo dat partijen maar wat graag iets fabriceren dat het lijkt of de ander het gedaan heeft. Tijdens de actie of later met gefabriceerd bewijsmateriaal. Het komt de Russen op dit moment erg goed uit een wig te slaan tussen DE-EU en Oekraïne. Maargoed allerlei wilde theorieen bij een echte conspiracy.

Ik zie wel waar het heen gaat, ik heb van het begin rekening gehouden met dat Oekraïne het gedaan zou kunnen hebben. Ik maak me ook geen illusie dat het dan wel goed zat met de gasprijzen. Putin zat volop met die kraan te spelen en wilde Duitsland er toch wel gek mee krijgen. Nu was er nog een zomer voorbereiding mogelijk.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


DuncanMcDane
Usericon van DuncanMcDane
Posted 21-08-2024 13:26 by DuncanMcDane Wijzig reactieProfiel van DuncanMcDaneQuote dit bericht

Het resultaat is in ieder geval prima, wie het ook heeft gedaan. Sterker nog, als ik Budanov was had ik er ook opdracht voor gegeven ( en voor nog veel meer sabotageacties. Make Russia burn! ).


Het leven is te kort om naar kutmuziek te luisteren...


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 31-08-2024 14:04 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Ze hadden nog een buk-raket liggen, over van de vorige keer?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 31-08-2024 15:45 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Volgens een groot aantal lezingen is het verhaal dat de F16 door een eigen Patriot raket is uitgeschakeld. Dit is logisch omdat het niet meteen voor de hand ligt dat UKR zo snel boven Russisch grondgebied / Binnen bereik van de RU defensie gaat rondvliegen.
Bovendien als de Russen hem hadden neergeknald, hadden ze dit ook zeker geclaimd, want dat is een grote overwinning.

De piloot was een bekende ace pilot, te vinden in wervingsspotjes en uithangbord voor het UKR leger. Die haal je niet zomaar neer, maar tegen een op Mach5 vliegende patriot kan niemand op, tenzij je echt weet dat er een patriot op je afkomt en je meteen je schietstoel gebruikt (misschien/denk ik).

Hij was op dit moment bezig met het onderscheppen van inbound raketaanvallen, wat verder het idee versterkt dat hij op UKR grondgebied verbleef, sowieso zal wel duidelijk zijn waar hij ergens is neergestort.

En Zelensky heeft nu de verantwoordelijke ontslagen. Moet wel, want je eigen piloten neerschieten is belachelijk, en dat deze man een symbool was voor het UKR leger maakt het nog erger.


Winter is coming


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 01-09-2024 13:18 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-09-2024 16:43 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ben je al aan het preppen?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 01-09-2024 16:49 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Van welke partij was die Brekelmans ook alweer?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-09-2024 20:25 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

'We' hadden allang een no-fly zone boven Oekraïne in moeten stellen. Naast dat we überhaupt te weinig doen om die mensen daar te helpen.


I wish I was a butterfly || Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.


KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 01-09-2024 20:35 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 31 augustus 2024 14:04 schreef Natural Disaster het volgende:


Ze hadden nog een buk-raket liggen, over van de vorige keer?


Mongool.

Oekraïne tot de Dnjepr Navo-protectoraat. Gewauwel over WWIII is geen argument. Dan kan je net zo goed direct op je rug gaan liggen. Bepaalde grenzen zijn dat waard. En sowieso, wereldoorlog, met wie? Alsof Noord-Korea opeens Zuid-Korea aanvalt omdat Poetin in Oekraïne wordt gestopt, of China Taiwan, of Iran Israël. Eerder Andersom. Zwichten voor de bluf van Poetin lokt juist opportunistische agressie en avonturisme uit. Daarnaast heeft Zelensky nu wel bewezen dat die rode lijnen van Poetin net zoveel waard zijn als die van Obama.
Een oorlog tussen Rusland en Navo blijft dat: een regionale oorlog.
Oekraïne kan Rusland binnenvallen en vernederen en Poetin doet niets behalve met zeven kleuren stront langs de enkels als een autistische zombie in de camera staren. Die man heeft geen leger meer behalve dat wat nu in Oekraïne vastloopt. Zou me niets verbazen als de kernwapens allemaal niet meer inzetbaar zijn.



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 01-09-2024 20:48 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Ok mongool.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 01-09-2024 20:53 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

Een mongool in Kwellies broekje.


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


DuncanMcDane
Usericon van DuncanMcDane
Posted 04-09-2024 13:31 by DuncanMcDane Wijzig reactieProfiel van DuncanMcDaneQuote dit bericht

Over mongolen gesproken,
Putin ( als het al de echte was ) is dus niet in Ulanbaator opgepakt door Mongolie. Iets wat ze als ondertekenaars van het statuut van Rome ( landen die het ICC erkennen ) wel verplicht zijn. Ik vind daar wat van. Begrijpelijk of niet, het zet wel weer de internationale rechtsorde voor schut.


Het leven is te kort om naar kutmuziek te luisteren...


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 04-09-2024 14:48 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Beetje naief om te denken dat je een paar regels maakt en dat iedereen zich daar dan aan gaat houden ofzo.


"What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!"


DuncanMcDane
Usericon van DuncanMcDane
Posted 04-09-2024 16:43 by DuncanMcDane Wijzig reactieProfiel van DuncanMcDaneQuote dit bericht

Misschien wel maar je ondertekent als land zo'n verdrag niet met een pistool tegen je achterhoofd ofzo. Daar is over nagedacht. Ook in Mongolie.


Het leven is te kort om naar kutmuziek te luisteren...


KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 06-09-2024 19:15 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 14 augustus 2024 18:02 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Verdiep je wat meer in de tactieken van de VS zou ik zeggen.
Ok, Gloria Wekker.
Dit vind ik toch wel zo'n verschrikkelijke arrogante dooddoener, dat educate yourself. Dat doet 'woke' ook; niet accepteren dat je vanuit dezelfde feiten tot verschillende inzichten/meningen kan komen. Er maar vanuitgaan dat iemand met een andere mening zichzelf onvoldoende in de materie heeft ingelezen, minder weet, dommer is.
Werkelijke pluriformiteit accepteert juist dat verschillende meningen kunnen bestaan. Dit is ok waaruit blijkt dat inclusiviteitsstreven, anders dan de naam doet vermoeden, juist om uitsluiten draait. Uitsluiten van de ander. Een andere/afwijkende mening is microagressie. Dient te worden uitgesloten. Maar ik dwaal af...

Zo lust ik er ook nog wel een: Verdiep jij je maar eens wat meer in Russische propaganda en desinformatie.

quote:
Ze hebben er een verdienmodel van gemaakt om regio's uit balans te brengen en om ze vervolgens te "helpen" onder de noemer "we komen democratie brengen". Om een sterk verenigd Eurazië te voorkomen is de NAVO een heel handig instrument voor ze. Ze hebben namelijk geen belang bij sterke banden tussen oost en west, want dan komen ze zelf buiten spel te staan. Hun geopolitieke strategie is dus beheersing van invloedssferen. En daar hebben ze hele geraffineerde tactieken voor.
Dit ruikt wel opvallend veel naar Doegins interpretatie van Schmitt over de onvermijdelijke confrontatie over hegemonie tussen land- en zeevolkeren.
En hoe gebruikt de VS de Navo hier dan precies voor? Ondertussen lopen een Turkije en Hongarije namelijk niet bepaald in de pas. Mocht dit waar zijn, dan is het de VS toch mooi niet gelukt om van Irak een Navo-oorlog te maken. En Frankrijk houdt er toch echt nog steeds een eigen agenda op na in Afrika. Als we ook even vergeten dat Frankrijk de Navo verliet toen ze zelf kernwapens hadden.

quote:
Na het einde van de koude oorlog werd het tijd voor een nieuwe aanpak. Eén van deze strategieën is om hun invloed in de satellietstaten rond Rusland uit te breiden dmv de zogenaamde “kleurenrevoluties”, waarbij de CIA op de achtergrond een initiërende rol heeft gespeeld in het ondersteunen van nieuwe "democratische" bewegingen en regimewisselingen. Dit is allemaal goed gedocumenteerd.
Een dergelijke claim vraagt natuurlijk om goed gedocumenteerde bewijslast.

quote:
De kleurenrevoluties lijken op het eerste gezicht een reeks van protesten en regimewisselingen in post-Sovjetstaten zoals Georgië, Oekraïne en Kirgizië die van binnenuit plaatsvonden.
Geen van deze landen is Navo-lid. Navo heeft nog nooit een land binnengevallen en tot Navol-lid gemaakt. Rusland/Warsaw Pact daarentegen..

quote:
Deze revoluties werden echter aangewakkerd en ondersteund door de VS, die democratische bewegingen en NGO’s in deze landen financierden en trainden. En als je daar qua geldstromen en klokkenluiders dus dieper in duikt komt je uit bij de CIA.

Rozenrevolutie (Georgië, 2003): Deze revolutie leidde tot de val van president Edoeard Sjevardnadze en de installatie van een pro-westerse regering.
Oranjerevolutie (Oekraïne, 2004): Deze revolutie werd veroorzaakt door vermeende verkiezingsfraude en resulteerde in de herverkiezing van Viktor Joesjtsjenko, een pro-westerse kandidaat.
Tulpenrevolutie (Kirgizië, 2005): Deze revolutie leidde tot de val van president Askar Akajev en de installatie van een nieuwe regering.

Dit is hun manier om economische en politieke invloed
te krijgen. Zo lijkt het of landen geheel uit eigen beweging bij de NAVO willen, maar er vindt veel manipulatie plaats. Feitelijk zijn het coupes. Via de NGO’s die ze financieren zorgen ze voor pro-westerse opinievorming die hun gunstig is en zodoende invloed van pro-Russische regeringen te verminderen. Eerst onrust stoken en dan helpen met de installatie van nieuwe regimes.

Vervolgens nieuwe handelsakkoorden, militaire steun en economische partnerschappen aangaan, zo probeert de VS hun afhankelijkheid van Rusland te verminderen en hun eigen positie te versterken. En laten we ook niet vergeten dat de economie voor een groot deel draait op de militaire industrie. Oorlog of op zijn minst een constante dreiging van oorlog is nodig, hoe wrang dit ook klinkt.

Met dit in je achterhoofd kijk je anders naar de Oekraine situatie, want daar zien we dezelfde belangen en strategie. De NAVO is daarbij niets meer dan een tool om hun doelen te behalen. Verdeel en heersch.

1. Dit gaat nog steeds niet over Navo/Navo-landen.
2. Niemand heeft beweerd dat de VS vrij van zonden zijn en/of zonder eigenbelang handelen.
Trouwens, alsof dergelijke strategieën zo nieuw zijn en de VS/Navo tijdens de koude oorlog niet bepaalde tendensen binnen dergelijke landen ondersteunde. En alsof daar inherent wat mis mee is trouwens. Nog los van het feit dat een Rusland, China, Iran en Saoedi-Arabië en dergelijke dat ook doen.
Maar als de VS zo graag deze landen binnen hun eigen invloedssfeer buiten Rusland willen hebben, waarom is Georgië dan geheel aan haar lot overgelaten, waarom leveren de VS dan niet de wapens die Oekraïne nodig heeft om zich van Rusland te ontdoen, waarom lopen Nederland en Denemarken met hun F16's op de VS voor terwijl de VS er honderden overhebben?
3. Is het echt zo onwaarschijnlijk en ongeloofwaardig dat los van eventuele beïnvloeding dergelijke volkeren oprecht van Rusland willen worden verlost en/of in een liberale, kapitalistische, democratische rechtstaat willen leven? Is het echt onmogelijk dat het eigenbelang van de VS en de wil van deze volkeren wellicht grotendeels overeenkomt? Is dat niet veel logischer en waarschijnlijker dan dat de VS deze volkeren tegen hun wil in van een kleptocratische feodaal losweekt?


quote:
Ja want kritiek op de NAVO is wappie.
Formeel natuurlijk niet noodzakelijk. In de praktijk inhoudelijk echter wel.



KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 06-09-2024 21:59 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 21 augustus 2024 6:36 schreef ElitE het volgende:
Inderdaad als je kijkt naar motieven heeft Oekraïne er grote voordelen mee. Al hebben ze de pijpleiding over eigen grond niet afgesloten.

De VS was altijd tegen Nordstream en heeft altijd aangeboden hun lng te verkopen. Maar zoveel is die handelswaarde volgens ook niet.

Rusland heeft er weinig voordeel mee die zat lekker met die kraan te spelen dat spelletje waren ze volop aan het spelen. Ze waren net lekker begonnen en toen kwam dit.

Zo'n los groepje kan zoiets makkelijker bekokstoven maar qua uitvoer is het zo makkelijk niet.

Van BNR: Het vermordelijke zeilbootje is echt maar klein en instability, terwijl de Baltische zee destijds vrij ruw was. Om het uit te voeren moest die boot daar lang stabiel en stil liggen Dan heb je voor duiken op 80 meter diepte heb je een nitrox mengsel nodig. Dit vraagt om een grote compressor of heel veel lessen. Dat past niet zo maar op dat bootje. Dus het bewijs wat er in deze zaak nu is lijkt niet te kloppen.

In de buurt lag ook een groter Russisch schip lange tijd voor anker.

Met dit soort acties is het ook nog eens zo dat partijen maar wat graag iets fabriceren dat het lijkt of de ander het gedaan heeft. Tijdens de actie of later met gefabriceerd bewijsmateriaal. Het komt de Russen op dit moment erg goed uit een wig te slaan tussen DE-EU en Oekraïne. Maargoed allerlei wilde theorieen bij een echte conspiracy.

Ik zie wel waar het heen gaat, ik heb van het begin rekening gehouden met dat Oekraïne het gedaan zou kunnen hebben. Ik maak me ook geen illusie dat het dan wel goed zat met de gasprijzen. Putin zat volop met die kraan te spelen en wilde Duitsland er toch wel gek mee krijgen. Nu was er nog een zomer voorbereiding mogelijk.


Het verhaal dat Rusland erachter zat is nooit logisch geweest. En als je het nieuws goed volgt/de wist je al een flinke tijd dat alles op Oekraïne wees. Ik dacht zelf eigenlijk dat het in de doofpot was gestopt.
De enige die er op het eerste gezicht baat bij had was Oekraïne en de VS heeft, geheel terecht, gezegd dat die pijpleiding niet in gebruik genomen ging worden.

Vervelende nu is dat aan de ene kant het natuurlijk iet zonder consequenties kan blijven als Oekraïne die pijplijn heeft opgeblazen, terwijl dit direct helemaal niets verandert aan de noodzaak Oekraïne bij te staan, te verdedigen en Rusland te stoppen.



ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 07-09-2024 6:52 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

Wil je nu zeggen dat je in kamp PoEtIn GaAt DoOr ToT aAn HoEk VaN HoLlAnD Viktor?


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen