IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Democratie is enkel democratie onder linkse voorwaarden [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 20-08-2024 18:05 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 20 augustus 2024 12:37 schreef Natural Disaster het volgende:
Hier nog zoeen.

https://x.com/MSoll123321/status/1825819372482330649

"En jongens en meisjes, wie is er wederom met het vliegtuig op vakantie geweest om daarna het Nederlandse plebs de les te lezen?"



Weer zo'n GL kech.




Jan D ligt het even toe:

https://www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan-suzanne-kroger-2/

quote:
Beste Suzanne,

Jullie doen het erom, hè?

Provoceren.

Voorspelbare reacties uitlokken.

En vervolgens de mensen die reageren midden in hun smoel uitlachen.

Het plebs.

Anders kan ik niet verklaren waarom een Tweede Kamerlid van GroenLinks/PvdA zo’n vakantiefoto vanuit een Midden-Europees gebergte op social media deelt.

Deze foto:



Zo’n foto waarop we zien hoe de natuur er uitziet op plekken waar de rode loper nog niet is uitgelegd voor de klimaatmaffia, de criminele kongsi tussen jouw club, de klimaatkerk, en de klimaathandel.

Zo’n foto waarvoor je duizend kilometer moet reizen, met alle gevolgen voor het klimaat van dien. Want dat heb je met je drie kinderen vast niet gedaan op twee bakfietsen plus aanhanger.

Dus ja, dan krijg je de reacties over spuuglelijke windmolens, industriële zonne’parken’ en milieuverontreinigende vervoermiddelen naar je hoofd geslingerd.

Leuke anekdotes over die sloebers voor als je na je negen weken zomervakantie de collegaatjes van GroenLinks en PvdA op 2 september weer treft in Den Haag.

Lachen, joh!

Wat ik er van vind?

Van die ‘humor’ over de rug van de mensen op wier zakken jij (vandaag over een week) al 2500 dagen teert?

Niks.

Nou ja, goedkoop.

Sneu.

Sadistisch.

Maar liever dit dan dat jullie weer bomaanslagen gaan plegen op de Makro en Shell-stations.

Of het huis van een staatssecretaris in de fik steken.

Of een nieuwe Volkert de wei in sturen.

Ja toch?

Groet,

JanD


RECTIFICATIE Excuses aan Suzanne Kröger. Ze hoefde geen 1000 kilometer te reizen voor die wandeling. Het waren er 2000. En Montenegro ligt niet in Midden-Europa, maar in Zuid-Europa.

Zie foto:







[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 20-08-2024 18:07]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-08-2024 1:00 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Maar het zit je niet dwars.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


DuncanMcDane
Usericon van DuncanMcDane
Posted 22-08-2024 2:48 by DuncanMcDane Wijzig reactieProfiel van DuncanMcDaneQuote dit bericht

Nou ja, hypocriet spel je natuurlijk als Groen Links maar zo lang het bij lopen blijft. Die Kroger was namelijk dat parlementslid die publiekelijk aankondigde op de socials dat ze naar een debat ging met als onderwerp of geweld legitiem is als het om het goede te bereiken. Ze vond het "spannend".
Ik noem zoiets "gestoord" maar goed, ik deug dan ook niet.


Het leven is te kort om naar kutmuziek te luisteren...


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 22-08-2024 8:33 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 22-08-2024 22:04 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://x.com/SanderSassen/status/1826688292362092844

quote:
Gefinancierd door uw belastingcenten reisde @katipiri
af naar de conferentie van de democraten in de VS om haar idolen in het echt te zien. Dit is het equivalent van een 8-jarig meisje dat naar een concert van K3 gaat. Te-nen-krommend.

#dnc #biden #harris #trump #groenlinks







Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 22-08-2024 22:54 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Waaruit blijkt dat ze deze reis gaat declareren? Want dat zou natuurlijk helemaal niet moeten mogen, net als Rutte's reisjes naar het WEF.

Geloof dat ie de laatste keer wel alles zelf betaalde. Sec zou hij (en in dit geval zij dus), ook nog een vrije dag moeten opnemen voor zo'n lolletje onder werktijd.

Maar goed, het is nog zomerreces en iedereen doet daar geloof ik sowieso toch maar wat qua vrije dagen.

Maar declareren zou echt een no-no moeten zijn. Ik geloof zomaar niet dat wij haar uitstapje medebetalen.


Winter is coming


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 24-08-2024 10:08 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan-dick-schoof-3/

quote:
Meneer Schoof,

“Mag niet van Europa.”

“Kan niet van Europa.”

“Is in strijd met Europese regels.”

“Wil Europa niet hebben.”

Ten eerste: ‘Europa’ bestaat niet. Althans: het ‘Europa’ waarvan landen dingen niet mogen is niet Europa, maar de EU.

Ten tweede: alles kan en mag van de EU en wil de EU, als Nederland dat wil.

En dat is helemáál niet ingewikkeld.

Wilt u dat Nederland de asielcrisis ‘mag’ uitroepen van ‘Europa’?

Dan hoeft u maar één ding te doen.

Dreigen het vetorecht dat alle 27 landen binnen de EU hebben bij belangrijke beslissingen bij elke gelegenheid vanaf nu in te zetten.

Het vetorecht is geen papieren tijger, het vetorecht is het enige middel dat de regeringsleiders van de 27 EU-landen nog hebben om geen zetbaasjes van Brussel te zijn, maar leiders van hun eigen land.

Is dat chantage?

Honderd procent!

Is dat erg?

Welnee!

Erg is dat het inzetten van zo’n vetorecht nodig is om nog énige soevereiniteit te hebben binnen dat volledig uit de klauwen gelopen ‘project’ dat ik in een goede bui altijd het ‘Groot Europeesche Rijk’ (in een slechte bui vertaal ik het in het Duits).

En als u dit geregeld heeft, graag hetzelfde trucje uithalen om die stikstofwaanzin op te lossen, zodat er weer fatsoenlijk gebouwd en geboerd kan worden in Nederland.

Succes, pik!

Groet,

JanD






Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-08-2024 11:01 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Juist, klinkt echt als iemand die verstand heeft hoe samenwerking werkt. Als een kleuter stampen en nee roepen is soms nodig, maar gaat ten koste van heel veel onderhandelingskracht op andere onderwerpen. Daarmee ga je niet ook nog je stikstof, natuur of waterdoelstellingen weten te omzeilen.

Europa is niet statisch inderdaad, het kost een hoop werk, maar als je zo nodig tegen dingen wil aanschouwen ga samenwerken, er zitten een aantal regels krom in elkaar bepaalde dingen mogen er wel anders. Maar constructief en wel afgewogen te werk gaan zit er niet bij. Qua migratie is er een punt, ergens moet je grenzen stellen, qua natuur vs landbouw, Ergens moet je praktisch blijven en niet in gemodelleerde werkelijkheid verkeren.

Stampen doe je als je dingen niet begrijpt en niet uit weet te leggen. Het ziet er meestal niet heel goed uit.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 24-08-2024 11:20 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2022 14:47 schreef ArsedNaturalist het volgende:


denk aan je bloeddruk


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-08-2024 16:25 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Dus Nederland moet gewoon vaker een Orbánnetje doen?

Ik ben erg benieuwd hoe populair we ons daarmee gaan maken.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 24-08-2024 17:24 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Beter doeken ze de hele EU op. Het is gedoemd te mislukken.
Waar het begon als samenwerken voor open handel tussen de aangesloten landen denken ze daar in Brussel nu zelfs al te kunnen bepalen met hoeveel velletjes pleepapier je je reet af mag vegen iedere schijtbeurt. En het einde van die dictatoriale trekjes is nog lang niet in zicht.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-08-2024 17:30 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik vind juist dat ze veel meer moeten samenwerken.

Meer EU regels voor bijvoorbeeld belastingen, lonen, pensioenregelingen, accijns enzo. Trek het allemaal maar gelijk. Dan hoeven mensen ook niet allemaal naar nederland te komen om hun geld te verdienen. En wij met wat geluk geen eind te rijden voor betaalbare boodschappen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 24-08-2024 17:35 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

De EU hoort zich niet te bemoeien met hoeveel grassprietjes er in je land mogen staan en of de koeien op hun linker- of rechterbil liggen, of hoeveel parasieten uit Afrika je toelaat om maar wat dingen te noemen.

Wat jij wil kan enkel in theorie anders was het allang zo geweest. Oost Europa wil dat niet want die worden maar wat graag door het Westen gesponsord.

Bovendien kun je al op voorhand aanvoelen dat er dan niks goedkoper gaat worden maar wordt het juist overal duurder.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-08-2024 12:06 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2024 16:25 schreef ElitE het volgende:
Edit: Maargoed, iemand tips voor Costa Rica?


Ja!


I wish I was a butterfly || Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-08-2024 12:26 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2024 2:48 schreef DuncanMcDane het volgende:
Nou ja, hypocriet spel je natuurlijk als Groen Links maar zo lang het bij lopen blijft. Die Kroger was namelijk dat parlementslid die publiekelijk aankondigde op de socials dat ze naar een debat ging met als onderwerp of geweld legitiem is als het om het goede te bereiken. Ze vond het "spannend".
Ik noem zoiets "gestoord" maar goed, ik deug dan ook niet.

Die ophef nooit begrepen. Óf het legitiem kan zijn om het goede te bereiken lijkt me evident waar, maar wannéér en in welke vorm het legitiem is is niet zo evident. Lijkt me een goed debatonderwerp.


I wish I was a butterfly || Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 26-08-2024 15:47 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

Jij begrijpt wel meer niet.


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


Sater
Usericon van Sater
Posted 26-08-2024 16:48 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2024 12:26 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Die ophef nooit begrepen. Óf het legitiem kan zijn om het goede te bereiken lijkt me evident waar, maar wannéér en in welke vorm het legitiem is is niet zo evident. Lijkt me een goed debatonderwerp.


Dit. En natuurlijk de vraag wat precies de definitie van geweld is.

Tijd terug begonnen in How to Blow Up a Pipeline, maar niet zo ver geraakt. Zal het weer eens oppakken.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-08-2024 17:35 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 26 augustus 2024 16:48 schreef Sater het volgende:
Dit. En natuurlijk de vraag wat precies de definitie van geweld is.

Tijd terug begonnen in How to Blow Up a Pipeline, maar niet zo ver geraakt. Zal het weer eens oppakken.




Ik denk dat je daarmee wel ruim binnen de meeste definities van geweld zit.

Hier een handige kaart ter voorbereiding:



Oh wacht, het is een film...




[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 26-08-2024 17:36]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Sater
Usericon van Sater
Posted 26-08-2024 22:13 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Het boek heeft op de titel na weinig te maken met de film. Wel een spannende film trouwens.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 27-08-2024 16:21 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Weet iemand nu wie de reis van Kati Piri naar Chicago betaald heeft?
Ik zie veel beweringen dat 'de overheid' dat wel gaat betalen.
Ik zie ook de bewering dat het uit de GL partijkas bekostigd is.
Verder denk ik ondertussen dat als ze dit inderdaad zelf bekostigd had, ze daar al wat over had laten weten net als Rutte destijds.

Ik vind het belangrijk. Dat het hele gebeuren van GL met hun 'overbodige' luchtvaart hypocriet is dat staat, maar ik wil de mate waarin Kati Piri full animal farm is gegaan toch even helder krijgen.

Dus wie weet waar het geld vandaan is gekomen?


Winter is coming


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 27-08-2024 16:26 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

https://groenlinks.nl/standpunten/klimaat/luchtvaart

Bijt elkaar niet echt volgens mij. Tenzij je natuurlijk je eigen waarheid hebt over wat GroenLinks vindt zonder je daadwerkelijk te verdiepen in de feiten.


"What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!"


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 27-08-2024 16:43 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Het kan best jouw mening zijn dat een bezoek van Kati Piri aan de DNC in Chicago een maatschappelijk doel dient, maar ik denk daar heel anders over.
Het kan ook zo zijn dat jij vindt dat Kati Piri met haar aanwezigheid aldaar de uitslag flink heeft doen doorslaan voor de Democraten en dat daardoor het maatschappelijk doel bereikt is, maar daar denk ik heel anders over.
Maar dat is allemaal niet waar mijn post over ging.

De hamvraag is nog steeds: waar komt het geld vandaan?


Winter is coming


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 27-08-2024 17:12 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Je hebt nu weer een paar stellingen zelf bedacht. Dat is prima maar schuif ze mij niet in de schoenen.


"What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!"


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 27-08-2024 17:29 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Vond het toch wel netter van me dan wat jij deed: uit de hoogte beweren dat iemand een vooringenomen mening over GroenLinks heeft zonder zich in de feiten te verdiepen.

Je kan ervan uitgaan dat ik wel ongeveer weet waar GroenLinks voor staat.

Mijn beweringen "die ik je in de schoenen schuif" is een opmaat om inzichtelijk te maken waarom jij die reis van Kati Piri naar Chicago eventueel gerechtvaardigd zou vinden. Toch ook wel enigszins nieuwsgierig naar ondertussen.
Maar dat was wederom al een reactie op afdwaling van het topic.

De hamvraag is nog steeds: waar komt het geld vandaan?


Winter is coming


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 27-08-2024 17:34 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Volgens jou zei GL dat luchtvaart 'overbodig' was. Zeggen ze niet


"What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!"


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen