Natural Disaster |
The Dude |
|
|
|
Posted 16-01-2025 15:49 by Natural Disaster |
|
|
https://www.buttkicken.nl/2025/01/16/briefje-van-jan-aan-derk-boswijk-4/
Briefje aan de bang voor een oud vrouwtje haatbaard.
quote: Beste Derk,
Dinsdag zat je weer stoer te doen op de Staatsomroep bij ‘Sven op 1’.
De dienstplicht moet weer worden ingevoerd.
Waarmee je bedoelde: de opkomstplicht, want de dienstplicht is nooit afgeschaft.
Dat jij en andere oorlogshitsers als Jan Paternotte van D66 en Ruben Brekelmans van de VVD dat willen, weten we nu wel.
‘Andermans kinderen eerst’, ongetwijfeld.
Wat ik interessanter vond was hoe je op Twitter omging met de reacties op jouw stellingname.
Je schreef: “De reacties tonen aan waarom een nieuwe vorm van dienstplicht noodzakelijk is. Niet alleen voor de veiligheid, maar het helpt ook tegen polarisatie, egoïsme en ongeïnformeerdheid, en laat mensen inzien dat niet het hele universum om hun eigen grote ‘ik’ draait.”
LOL.
Het gaat dus niet alleen om kanonnenvoer voor oorlogen die de onze niet zijn.
Nee, jonge mannen en vrouwen moeten ook dat jaar van hun leven (of langer) voor een grijpstuiver aan de Staat geven, zodat ze kunnen worden heropgevoed en geïndoctrineerd.
Heb jij ze wel alle 24 in het kratje, joh?
Waar ik trouwens ontzettend om moest lachen, was jouw reactie onder het Twitter-bericht van NPO Radio 1 met het fragment van ‘Sven op 1’.
Iedereen die suggereerde dat politici eerst hun eigen familie maar naar de loopgraven moesten sturen, kreeg van jou als reactie: “Miss gemist maar ik ben al paar jaar reservist” (je was te boos om ‘misschien’ voluit te tikken).
ROFLOL.
Alsof de Nederlandse reservist Derkie Boswijk de vanwege een boos oud vrouwtje met bewakingscamera’s beveiligde doorzonwoning in Kockengen verlaat om zich ter bescherming van het arme Oekraïense volk met lood laat volpompen door de Russen.
Nederlandse reservisten verlenen bijstand bij bijvoorbeeld watersnoden en de uitbraak van besmettelijke dierziektes als mond- en klauwzeer en varkenspest.
Nederlandse reservisten ondersteunen militaire transporten door Nederland bij oefeningen.
Nederlandse reservisten ondersteunen de politie bij grote evenementen, zoals de Nijmeegse Vierdaagse.
Nederlandse reservisten zijn aanwezig bij ceremoniële activiteiten, zoals Prinsjesdag en Dodenherdenkingen.
Nederlandse reservisten spelen voor oefengewonde of oefenvijand voor beroepsmilitairen die wél op uitzending gaan.
Nederlandse reservisten zitten op een klantcontactcentrum.
Nederlandse reservisten spelen een muziekinstrument in een orkest.
Ik ga niet zeggen dat Nederlandse reservisten de boa’s zijn van het Nederlandse leger (want dan zou ik de boa’s tekort doen), maar wie zich voorstaat op zijn status als ‘reservist’ is wél een sneuneus.
Ik bedoel, in militair jargon: een sneuneus eerste klas.
Groet,
JanD
Voor cadeautjes en/of een donatie volg de link.
En indien je de garderobe wat uit wilt breiden volg onderstaande link.
https://www.shirtee.com/en/wokeinjebroekje/
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."
|