IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Democratie is enkel democratie onder linkse voorwaarden [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 21-12-2023 19:00 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Óns land!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 22-12-2023 15:46 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 24-12-2023 9:01 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 25-12-2023 9:11 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan-links-nederland/



Hieronder even in de quote. (Niet voor XXL )

quote:
Briefje van Jan – aan links Nederland

Beste linksmensen,

Op woensdag 13 september 2006 verscheen van de hand van de Vrij Nederland-journalisten Margalith Kleijwegt en Max van Weezel het boek ‘Het land van haat en nijd’.

Dat boek leidde tot ophef in de Tweede Kamer vanwege uitspraken van de toenmalige CDA-minister van Justitie Piet-Hein Donner.

Wat Donner gezegd had?

Dat als tweederde van de leden van de Tweede en Eerste Kamer de islamitische sharia-wetgeving wil invoeren, de Grondwet moet worden gewijzigd.

Letterlijk citaat: “Voor mij staat vast: als tweederde van alle Nederlanders morgen de sharia zou willen invoeren, dan moet die mogelijkheid toch bestaan? Zoiets kun je wettelijk niet tegenhouden. Het zou ook een schande zijn om te zeggen: dat mag niet! De meerderheid telt. Dat is nou juist de essentie van democratie.”

Donner had gewoon gelijk.

Het kan niet op stel en sprong, maar het kan.

Voor een Grondwetswijziging moet eerst in de Tweede en Eerste Kamer een gewone meerderheid zijn en na verkiezingen en de installatie van een nieuwe Tweede en nieuwe Eerste Kamer een tweederde meerderheid, maar dan kan de Grondwet gewoon worden gewijzigd.

Eisten jullie destijds dat het CDA onmiddellijk uit de regering met VVD en D66 werd gezet?

Ging de PvdA, die als oppositiepartij 42 zetels had in de Tweede Kamer, helemaal apeshit op minister Donner?

Niet bepaald.

Toenmalig PvdA-Kamerlid Jeroen Dijsselbloem zei: “De PvdA verzet zich zeer tegen de berusting die in de uitspraken doorklinkt. De minister van Justitie moet zijn energie steken in het bestrijden van dit soort opvattingen in plaats van het signaal te geven dat dergelijke ideeën onderdeel zouden kunnen uitmaken van onze democratie.”

Tot een debat waarin Donner ter verantwoording werd geroepen, laat staan een motie van wantrouwen tegen de minister, kwam het in 2006 niet.

Logisch, want hij legde gewoon uit hoe het werkt in de democratische rechtsstaat Nederland.

Persoonlijk moet ik er niet aan denken dat tweederde van de Tweede en Eerste Kamer invoering van de islamitische sharia-rechtspraak mogelijk maakt.

Maar als de Nederlandse bevolking partijen die dat wel willen zoveel steun geven dat het gebeurt, dan is dat niet anders.

Mooi hè, democratie?

Aan de regels is sinds 2006 niets veranderd.

Dus stop éindelijk eens met dat larmoyante gejank over de overwinning van Geert Wilders.

Hij heeft ‘m dík verdiend.

En jullie ook.

Groet,

JanD




Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-12-2023 10:53 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik vind het fijn voor je dat je een dagbesteding hebt.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 25-12-2023 11:03 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Doe jij zo lang over een post ja?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 26-12-2023 21:57 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Kaag tyft op.


Edit:
Maar die incompetente nitwit van een Jetten neemt dan zolang de honeurs waar.



[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 26-12-2023 23:23]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 27-12-2023 7:52 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Wie had je zelf graag als vervanger gezien?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 27-12-2023 8:23 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Het liefst niemand uit de demissionaire slopersschuur maar zeker geen D66-er.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 27-12-2023 8:29 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://www.buttkicken.nl/letter-from-jan-to-antonio-guterres/



quote:
Dear Mr. Guterres,

Thank you for granting us a new national holiday.

Henceforth, the Dutch will celebrate an additional ‘Liberation Day’ every 8th of January.

Best regards,

JanD




[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 27-12-2023 8:31]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 27-12-2023 8:33 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 27 december 2023 8:23 schreef Natural Disaster het volgende:
Het liefst niemand uit de demissionaire slopersschuur maar zeker geen D66-er.




Mooi ontwijkend antwoord.

De vraag was alleen niet wie je 'niet' als vervanger had willen zien.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 27-12-2023 8:34]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 27-12-2023 8:52 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Niks ontwijknds aan. We zitten op dit moment nog opgescheept met een demissionair sloperskabinet dus zal de vervanging daar ook uit voortkomen.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Slechtie
Usericon van Slechtie
Posted 27-12-2023 9:01 by Slechtie Wijzig reactieProfiel van SlechtieQuote dit bericht

Geef gewoon antwoord achterlijke.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 27-12-2023 10:09 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Hoe is dat nou om tegen je oom papa te zeggen?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 27-12-2023 10:33 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

quote:
Op 27 december 2023 9:01 schreef Slechtie het volgende:
Geef gewoon antwoord achterlijke.


Je had dit ook met je eigen account kunnen posten Paul.


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 28-12-2023 9:30 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 02-01-2024 8:48 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-01-2024 10:58 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 26 december 2023 21:57 schreef Natural Disaster het volgende:
Kaag tyft op.


Edit:
Maar die incompetente nitwit van een Jetten neemt dan zolang de honeurs waar.





dit gebeurt wanneer extremo's macht krijgen, dan krijgen ze nog minder hun zin.


signature


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 02-01-2024 11:49 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

quote:
Op 2 januari 2024 10:58 schreef Hypnos het volgende:
dit gebeurt wanneer extremo's macht krijgen, dan krijgen ze nog minder hun zin.


Wat ben je toch een nitwit.


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 03-01-2024 18:13 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 04-01-2024 11:30 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

Die was quote waardig man.

Ik zal je helpen.

"Meneer Marcouch,

We hebben op dit moment nog steeds te maken met een zeer ernstige maatschappelijke crisis: het multiculturele drama. Dat is nog lang niet opgelost.

Het probleem is dat we aan de ene kant een partij als de PVV hebben met hele ongenuanceerde generaliserende standpunten en aan de andere kant een hele groep politieke partijen die helemaal geen visie heeft en ook niet het lef heeft om de echte problemen aan te pakken.

De vraag is wat erger is.

Een tijdje geleden is hier een Hollandse bouwvakker door een Marokkaan op klaarlichte dag met een mes op zijn keel van zijn telefoon beroofd. Ik vind het daarom fantastisch dat we Wilders hebben. Daardoor worden de zaken nu heel duidelijk. De angst van de autochtonen wordt nu eindelijk serieus genomen.

De Hollanders hebben heel wat te lijden gehad. Als jouw buurt binnen een paar jaar compleet verandert, je met de nieuwkomers helemaal geen contact hebt, die nieuwkomers ook nog eens vijandig zijn en de houding hebben dat jij dat allemaal maar moet pikken, dan begrijp ik wel dat je kwaad of bang wordt. Hun gevoelens kunnen niet meer afgedaan worden, als xenofobie of racisme, zoals heel lang gebeurde.

Vergis je niet, het zijn altijd dezelfde mensen die bij debatten en bijeenkomsten komen opdagen, die altijd dezelfde liedjes zingen: het relativeringsliedje, het ontkenningsliedje en het slachtofferliedje. Maar de echte slachtoffers, de buurtbewoners die elke dag met deze problemen worstelen, komen vrijwel nooit op die buurtbijeenkomsten.

Er zit hier een heel grote groep die er gewoon niet bij wil horen en die de belangrijke Nederlandse kernwaarden niet onderschrijft. Er bestaat een grote groep allochtonen, en vooral Marokkanen, die daar niks mee heeft. Die Marokkanen zijn in die zin ook helemaal geen Nederlander. Ze zijn hier geboren en getogen, maar ze hebben echt heel weinig binding met dit land.

Waarom? Omdat hun vaders en ooms hen wijsmaken dat je Marokkaan bent en Marokkaan blijft, wat er ook gebeurt. Dat gaat zo ver dat ze in staat zijn om de auto’s van hun medebewoners in de fik te steken en het politiebureau met veertig man te bestormen.

Ze denken dat je door Nederlander te worden je Marokkaanse identiteit kwijtraakt en daar wordt dan vooral mee bedoeld dat je dan geen moslim meer kunt zijn. Maar je kunt heel goed een moslim en Nederlander zijn. Als je Marokkanen vraagt of ze naar Marokko gaan met vakantie, dan zeggen veel Marokkanen: “We gaan niet op vakantie naar Marokko we gaan naar huis.”

Autochtone Nederlanders hebben over het algemeen niets tegen Marokkanen en andere allochtonen die het goed doen, ook de meeste PVV-aanhangers niet. Zij zijn alleen de criminaliteit, haatdragendheid en overlast van een grote groep allochtone jongens enorm beu. Dat heeft helemaal niets met racisme te maken. Daardoor trekken veel Nederlanders en geslaagde allochtonen weg uit de slechte wijken waardoor die wijken nog slechter worden en de segregatie steeds verder gaat.

Maar er bestaat nog steeds angst om het er over te hebben. Of ik daar kwaad over ben? Ja natuurlijk. Waar ik me kwaad over maak is dat we het allemaal weten, maar niks durven. Het wordt bijvoorbeeld de PvdA verweten dat ze heel lang het multiculturele drama doodgezwegen hebben. Dat klopt en ze doen het nog steeds. Daar ben ik inderdaad kwaad over.

Ik ben ook kwaad op een deel van de Marokkaanse gemeenschap. Wel een moskee kunnen bouwen, maar niet de moeite nemen om naar een ouderavond van hun kinderen te gaan en hun eigen kinderen op te voeden. De foute etnische loyaliteit, de hypocrisie en de profiteursmentaliteit die in de Marokkaanse gemeenschap heersen… ja, daar word ik kwaad over.

Ik vind ook dat de Marokkaanse gemeenschap de agressiviteit en het wangedrag van een grote groep Marokkanen van geboortefeest tot begrafenis ter sprake moest brengen. Deze kwelgeesten roepen niet alleen “Ik maak je dood” tegen ambulancebroeders, ze gooien ook stenen naar deze hulpverleners, versperren de weg en roven zelfs ambulances leeg terwijl de broeders zich ontfermen over een gewonde of dode. Dit zijn vaak dezelfde Marokkaanse jongens die mensen op straat beroven en auto-inbraken plegen. Het zijn juist deze Marokkanen die de Marokkaanse gemeenschap stigmatiseren.

Ik roep de Marokkaanse gemeenschap op tot een ‘beschavingsoffensief’ in plaats van de bekende afweerreflex, de ontkenningen en de stuitende beschuldigingen van stigmatisering en discriminatie. Bij de oplossing is de cultuur wel degelijk relevant, want het gedrag van deze kwelgeesten is in hun Marokkaanse cultuur geworteld. Het gaat om gedrag dat gedreven wordt door angst, wantrouwen, achterdocht, slachtofferschap en gekrenkte trots.

Een deel van de Marokkaanse ouders voedt hun kinderen hier met het aanjagen van angst op. Veel Marokkaanse ouders zeggen dagelijks tegen hun kinderen: “Niet doen, anders maak ik je dood”. De Nederlandse gezagsdragers hebben domweg geen antwoord op deze agressie, omdat ze in hun eigen wereld en opvoeding vrijwel nooit aanraking komen met geweld of agressie en bang zijn.

Ik heb bij Hollanders en Surinamers echt nooit de grimmigheid, de valsheid en de gemene streken meegemaakt waar ik in Marokkaanse kring mee geconfronteerd werd. Dat was toch echt uniek. Ik werd door snotapen die nog geen twaalf waren uitgescholden voor hoerenzoon en verrader. Het zijn deze jongens, de onbeschaafden in onze samenleving, waar we boos op moeten zijn. Het zijn deze jongens waar de maatschappij verontwaardigd over zou moeten zijn.

Bent u er nog, meneer Marcouch?

En zeg eens eerlijk: heeft u de telefoon al in de hand om 0800-0880 te bellen om mij als xenofoob aan te geven bij het Landelijk Meldpunt Discriminatie?

Of gaat u weer zonder eerst te overleggen met een communicatieadviseur van de gemeente Arnhem een walgelijk opstel tikken om naar de opiniewebsite Joop.nl van BNNVARA te sturen?

Zou ik niet doen.

Dit hele verhaal komt namelijk woord voor woord, zin voor zin, alinea voor alinea uit hoofdstuk 23 van een boek dat Paul Andersson Touissant schreef.

De titel?

‘Ahmed Marcouch, een politieke biografie’.

Het boek verscheen tien jaar geleden bij uitgeverij TPO Book.

Er is in die tien jaar geen reet veranderd.

Nou ja, één ding.

De jodenhaat wordt sinds de shoah van 7 oktober 2023 niet meer alleen in moskeeën, theehuizen en huiskamers geventileerd, maar ook op straat.

En Nederlandse burgemeesters staan erbij en kijken ernaar.

Terwijl ze hun politieagenten opdracht geven brave burgers die met een Israëlische vlag willen zwaaien te ‘verzoeken’ dat ding snel op te bergen omdat de zaak anders kan escaleren.

Misschien moet u als burgemeester van de twaalfde stad van Nederland eens stoppen met het plaatsen van ‘heel grappige foto’s’ op Twitter over het opruimen van wat zwerfvuil en en aan de slag gaan met het echte vullis.

Groet,

JanD"


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-01-2024 16:59 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


ArsedNaturalist
The OG
Usericon van ArsedNaturalist
Posted 05-01-2024 12:02 by ArsedNaturalist Wijzig reactieProfiel van ArsedNaturalistQuote dit bericht

en daar kom je nu pas achter


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-01-2024 12:24 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Hij moest nog even wachten op de mening van Jan.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 05-01-2024 13:13 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Ik kan me niet herinneren dat ik ergens getypt had dat ik even de mening van Jan af zou wachten.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen