Natural Disaster |
The Dude |
|
|
|
Posted 29-01-2024 15:37 by Natural Disaster |
|
|
https://www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan-frans-timmermans-8/
Quote waardig weer.
quote: Meneer Timmermans,
Het gebeurt niet vaak, maar ik was gisteren echt onder de indruk van de woorden van premier Rutte bij de Nationale Holocaust Herdenking.
Hij zei: “Het doorgeven van tradities is een plicht voor ieder van ons, nu het moment nadert dat ook de allerlaatste overlevenden van de kampen niet meer onder ons zullen zijn. We moeten blijven herdenken – vanwege het verleden én vanwege het heden. En, voeg ik daar vanochtend aan toe: we moeten de kennis over de Holocaust blijven overdragen aan jonge mensen. We herdenken niet om het ooit te kunnen begrijpen – dat kan niet. We herdenken om uiting te geven aan een eeuwigdurend verdriet, als eerbetoon, en als waarschuwing.”
Mij ging het om dat zinnetje “En, voeg ik daar vanochtend aan toe: we moeten de kennis over de Holocaust blijven overdragen aan jonge mensen.”
Daarmee speelde Rutte knap in op de actualiteit.
Want gisterochtend wist De Telegraaf te melden dat de Hogeschool Utrecht een lezingenreeks over de Holocaust die op 7 februari zou beginnen had ‘uitgesteld’.
Met allerlei, steeds wisselende kutsmoezen en overduidelijk onder druk van een marginaal groepje jodenhaters, maar daar gaat het me even niet om.
Het gaat mij om de reacties van onze politieke leiders.
VVD-leider Dilan Yesilgöz reageerde op z’n Dilans op de verklaring van de Hogeschool Utrecht dat er later nog een “diverse en gebalanceerd dialoog” over de Holocaust zou komen.
Zij zei: “Serieus? Zes miljoen Joden zijn vermoord om wie ze zijn. Zes miljoen levens bruut kapotgemaakt vanwege pure Jodenhaat. Wie dat wil nuanceren heeft zelf een geschiedenisles nodig. Wat een gotspe.”
NSC-leider Pieter Omtzigt liet aan duidelijkheid ook niets te wensen over.
Hij zei: “Waar is het moreel kompas op de Hogeschool Utrecht gebleven als je een lezingenreeks over de Holocaust schrapt? “Een diverse en gebalanceerde dialoog faciliteren rond dit onderwerp” en dan een Holocaust-overlevende afbellen? Dat is verschrikkelijk. Tijd om het snel ergens anders en openbaar te organiseren!”
BBB-leider Caroline van der Plas deed wat Kamerleden doen: een debat aanvragen.
En zij zei: “Op Holocaust Herdenkingsdag wordt bekend dat de Hogeschool Utrecht besloten heeft om een geplande lezingenreeks over de Holocaust en antisemitisme te annuleren. Het is onacceptabel dat geschiedenisonderwijs over zulke belangrijke onderwerpen wordt beïnvloed én geannuleerd door actualiteiten.”
Zelfs D66-minister Robbert Dijkgraaf, die de afgelopen twee jaar toch echt tien jaar ouder is geworden van het constante bukken voor de pigmeeën van de woke-beweging, sloeg een keer met zijn spreekwoordelijke vuist op tafel.
Hij zei: “Het is noodzakelijk dat in het onderwijs actief aandacht is en blijft voor de verschrikkingen van de Holocaust. Ik roep onderwijsbestuurders dringend op om die belangrijke taak te blijven vervullen. Ook wanneer het moeilijk is. Het herdenken van, het vertellen en onderwijzen over de verschrikkingen van de Holocaust is en blijft belangrijk. Daar is geen discussie over en dat staat volledig los van de spanningen die het conflict in het Midden-Oosten met zich meebrengt.”
Wijze woorden.
Ik was natuurlijk razend benieuwd wat ú te melden had over die schandalige beslissing van de Hogeschool Utrecht om eerst nog even de nuance en de inclusie en dat andere geneuzel toe te voegen aan die lezingenreeks over de Holocaust.
Wat u er van vond dat iedereen die later, ooit, alsnog een lezing zou geven aan de Hogeschool Utrecht de tekst bij wijze van spreken eerst ter goedkeuring moet voorleggen aan die kneuzen van dat jodenhatende actiegroepje ‘New Neighbours’ (en de gemeenteraadsfractie van DENK).
Nou eh… niks.
Wel een larmoyant citaat van de Italiaanse schrijver Primo Levi.
“’Ik kan niet begrijpen, niet verdragen dat men een mens beoordeelt niet naar wat hij is, maar naar de groep waar hij toevallig toe behoort’, schreef Primo Levi. Hij overleefde de holocaust, 6 miljoen mensen niet. De strijd tegen haat is ons eerbetoon aan hen.” (Holocaust is trouwens met een hoofdletter)
Maar geen woord over wat uw burgemeester Sharon Dijksma en uw wethouder Linda Voortman in Utrecht aan het flikken zijn.
De hele week zit u te twitteren over ‘misstanden’ als een kabinetsformatie die al 46 dagen duurt, maar als de jodenhaters anno 2024 door de straten marcheren, kijkt de Grote Leider van GroenLinks/PvdA de andere kant op.
Anders worden de Hamas-apologeten uit zijn achterban boos.
Of het me verbaast dat u de jodenhaat daarmee eerder een kontje geeft dan de kop indrukt?
Nee.
We kennen u toch?
Groet,
JanD
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."
|