IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Democratie is enkel democratie onder linkse voorwaarden [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 28-09-2024 14:30 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Dat boeren plaats moesten maken voor immigranten was toch ook een complottheorie?
Ze moeten toch weg voor het klimaat?

Dit stuk D66 stront zegt toch iets totaal anders.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


ArsedNaturalist
The OG
Usericon van ArsedNaturalist
Posted 28-09-2024 14:34 by ArsedNaturalist Wijzig reactieProfiel van ArsedNaturalistQuote dit bericht

Stuk stront in je broekje


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 28-09-2024 14:47 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Haha werkende asielzoekers.

Na goed, positief denken heeft ook wel z'n charme natuurlijk


Winter is coming


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 28-09-2024 16:04 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2024 14:34 schreef ArsedNaturalist het volgende:
Stuk stront in mijn luier


Ik heb hem even voor je gecorrigeerd.


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 28-09-2024 21:18 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Ik wil graag een korte poging doen om onze pensioenen te bespreken die we bij leven en welzijn eventueel zouden kunnen gaan ontvangen. Dit is heel erg saai, en dat op een Zaterdagavond. Maar ik doe het voor mezelf.
Ik zou het wel waarderen, maar het is een gok, als iemand het overweegt om even mee te lezen en naast te zeggen dat het allemaal veel genuanceerder is (kan je ook niet doen, want je snapt dat ik dat ook wel doorheb), waar ik het fout heb.

Ik haal aan twee zaken:
1) Uitleg toekomstig pensioenstelsel volgens rijksoverheid.nl
2) Brief Hugo de Jonge met plan hoe in de toekomst he eea uit te werken.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2024/05/31/overgang-pensioenen-politieke-ambtsdragers-naar-nieuwe-pensioenstelsel

https://open.overheid.nl/documenten/8afa8ddf-8739-4a36-9241-9be383e250a6/file

Ik concludeer hieruit het volgende:
1) Het opgebouwd pensioen fonds van alle Nederlands die pensioen opgebouwd hebben wordt overgeheveld naar belegginsfondsen die lekker met ons geld op de beurs gaan speculeren, met alle risicos van dien.
2) Ministers, Wethouders, Staatssecretarissen gaan hier echter NIET in mee. Dat was gewoon echt onmogelijk om mee te gaan met de rest van NL, en in plaats daarvan krijgen ze een gegarandeerde uitkering, zonder beursrisicos tot gevolg.
3) Hugo de Jonge heeft een briefje uitgetikt, waar in een opmaat wordt gemaakt om tegen eind '25 een wetsvoorstel in te dienen, welke het overhevelen van ook ministerpensioenen naar risicodragende speculatiepensioenen mogelijk maakt. Helemaal gelijke monniken, gelijke kappen enzo, tenzij het voorstel natuurlijk niet ingediend wordt. Of afgewezen. Eind 2025.


Neemt iemand de moeite om aan te tonen waar ik veel en veel te simpel denk of een fout maak in dit vrij saaie maar financieel toch vrij impactvolle gebeuren?


Winter is coming


DuncanMcDane
Usericon van DuncanMcDane
Posted 28-09-2024 21:32 by DuncanMcDane Wijzig reactieProfiel van DuncanMcDaneQuote dit bericht

Ik heb het stuk niet gelezen. Maar:
Volgens mij was 1: inderdaad het voornaamste bezwaar tegen dat nieuwe stelsel; je weet niet hoeveel je volgend jaar krijgt omdat dat van het resultaat van de beleggingen afhangt en als oudere vang je eventuele tekorten minder makkelijk op dan als werkende of iemand die net met pensioen is gegaan.
Oftewel, een ex-leraar van 68 kan prima nog een paar jaar bijles gaan geven of cursussen in het bedrijfsleven gaan verzorgen mocht dat nodig zijn. Een 75-jarige docent doet dat minder makkelijk. Een verpleegkundige of stratenmaker is wel op met zijn/haar 67e. En dan? Online bijbeunen? Moet je ook maar kunnen of willen.
Voor 2: en 3: zou ik me inderdaad even moeten inlezen.


Het leven is te kort om naar kutmuziek te luisteren...


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 29-09-2024 9:26 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 29-09-2024 9:52 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2024 10:31 schreef bastianus het volgende:
Nou vooruit. Hier heeft ie een punt.


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 05-10-2024 9:35 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


anmara
Usericon van anmara
Posted 05-10-2024 12:55 by anmara Wijzig reactieProfiel van anmaraQuote dit bericht

Monkey Mart highlights that in discussions about democracy, it often appears only to function under leftist conditions. This political topic suggests that democratic principles are sometimes compromised to align with specific ideological frameworks, raising questions about the true nature of democracy and its accessibility to diverse perspectives. Analyzing this dynamic is crucial for understanding contemporary political discourse and the implications for governance.

Monkey Mart


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-10-2024 21:52 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2024 9:35 schreef Natural Disaster het volgende:
https://www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan-rob-jetten-9/




Ben ik het verdomme weer met hem eens. Zou ik nou rechts worden?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 05-10-2024 22:10 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Drie keer rechts is links

Copyright Elite




Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 07-10-2024 17:56 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://x.com/F__Timmermans/status/1843165865497555185

Het morele failliet van de PvdA door Frans Timmermans.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Sater
Usericon van Sater
Posted 07-10-2024 20:52 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Leg eens uit.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 09-10-2024 15:50 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan-geert-wilders-15/



quote:
Beste Geert,

De Amsterdamse burgemeester Femke Halsema zei gisteravond in de talkshow ‘Eva’ tot drie keer toe dat de *demonstratie* herdenkingsbijeenkomst van 7 oktober op de Dam ongestoord had kunnen plaatsvinden.

Dat klopt ook.

Als je althans even vergeet dat iedereen die naar de Dam wilde vanaf het Centraal Station de walk of shame langs agressieve en intimiderende pro-Palestina-activisten moest lopen, net als eerder dit jaar bij de opening van het Nationaal Holocaust Museum.

En als je even vergeet dat bezoekers van de herdenkingsbijeenkomst die langs dat gajes moesten fysiek werden aangevallen, bijvoorbeeld als ze hun Israëlische vlag niet lieten afpakken.

En als je even vergeet dat gezichtsbedekkende kleding bij de ‘tegendemonstraties’ werd gedoogd.


En als je even vergeet dat de minuut stilte ter nagedachtenis van de Joden die een jaar eerder werden afgemaakt door die Hamas-barbaren werd verstoord door pro-Palestina-activisten.

En als je even vergeet dat een ongeciviliseerd type van de Partij voor de Dieren een pot rode verf over de uitgerolde Israëlische vlag smeet.

En als je even vergeet dat er op de Dam rookbommen in de kleuren van de Palestijnse vlag werden afgestoken.

En als je even vergeet dat het antisemitische ‘From the river to the sea’ te horen was op de Dam.

En als je even vergeet dat de Amsterdamse burgemeester liegt over de mogelijkheid om ‘tegendemonstraties’ te verbieden, bijvoorbeeld als voor wanordelijkheden wordt gevreesd.

En als je even vergeet dat de Joodse deelnemers bij het verlaten van de Dam van de politie het advies kregen om hun vlaggen en hun Davidsterren te verbergen.

Als je dat állemaal vergeet?

Als je daar állemaal voor wegkijkt?

Ja, dan heeft de herdenkingsbijeenkomst op de Dam inderdaad ongestoord kunnen plaatsvinden.

En dan zeg jij dat je het helemaal niet erg zou vinden als die burgemeester Halsema, mét die intimiderende Jodenhaters, uit Nederland zou vertrekken?

Hoe durf je?!

Groet,

JanD




[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 09-10-2024 15:53]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 11-10-2024 0:26 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Slim bezig die Jimmy Dijk met z'n SP. Jaren lang in het kader van zo links mogelijk doen je inzetten voor de asielzoekers, maar nu er een anti-immigratie sentiment heerst gaat de SP zich zomaar opeens als linkse anti-immigratie partij profileren.
Mooie principes heb je dan. Wat een hoer.


Winter is coming


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-10-2024 8:48 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

speectrum schuift op toch

links is anti-immigranten
rechts is dood aan immigranten


signature


KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 11-10-2024 9:01 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 11 oktober 2024 0:26 schreef Freduk het volgende:
Slim bezig die Jimmy Dijk met z'n SP. Jaren lang in het kader van zo links mogelijk doen je inzetten voor de asielzoekers, maar nu er een anti-immigratie sentiment heerst gaat de SP zich zomaar opeens als linkse anti-immigratie partij profileren.
Mooie principes heb je dan. Wat een hoer.
Is gewoonweg niet waar. SP is altijd een migratiekritische partij geweest. In de jaren'80 dermate dat hen (crypto-)fascisme werd verweten en Marijnissen het er jaren niet meer over drufde te hebben.

Niet dat de SP anti-vluchtelingen an sich is, maar SP meent dat de nadelen van migratie (in brede zin, dus zowel arbeidsmigratie als vluchtelingen) oneverredig bij de 'onderkant' van de samenleving (lees: haar achterban) terechtkomen. Lage lonen zouden CAO's uithollen, opvang en huisvesting leiden tot verpaupering en uitholling gemeenschapsgevoel.

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/de-nationalistische-retoriek-van-de-sp-helpt-extreemrechts-te-legitimeren

https://nieuwscheckers.nl/was-de-sp-in-het-verleden-migratie-kritisch/

Of lees Het verraad van links van Carel Brendel. Een uiterst consciëntieus boek met uitgebreid notenapparaat.


"Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie


Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-10-2024 9:41 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2024 9:01 schreef KwelgeestIV het volgende:
Is gewoonweg niet waar. SP is altijd een migratiekritische partij geweest. In de jaren'80 dermate dat hen (crypto-)fascisme werd verweten en Marijnissen het er jaren niet meer over drufde te hebben.

Niet dat de SP anti-vluchtelingen an sich is, maar SP meent dat de nadelen van migratie (in brede zin, dus zowel arbeidsmigratie als vluchtelingen) oneverredig bij de 'onderkant' van de samenleving (lees: haar achterban) terechtkomen. Lage lonen zouden CAO's uithollen, opvang en huisvesting leiden tot verpaupering en uitholling gemeenschapsgevoel.

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/de-nationalistische-retoriek-van-de-sp-helpt-extreemrechts-te-legitimeren

https://nieuwscheckers.nl/was-de-sp-in-het-verleden-migratie-kritisch/

Of lees Het verraad van links van Carel Brendel. Een uiterst consciëntieus boek met uitgebreid notenapparaat.


Ja, is bepaald geen nieuw standpunt van de SP. En een van hun beter gemotiveerde/uitgelegde standpunten.


Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 11-10-2024 12:12 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Alsof ik de historie van de SP niet ken, geloof dat ik dit in een ander topic al belicht had, of misschien zelfs in dit.

De SP is niet 'altijd al' een immigratie-kritische partij geweest.

Het begon wel met een wat dat betreft logisch standpunt om de eigen arbeiders te beschermen tegen een eindeloze stroom goedkope arbeidskrachten uit het buitenland.

Maar dat hield geen stand en de SP ging prompt hoereren met het pro-immigratie beleid (weg standpunt), en nu het tij gekeerd is, en iedereen wel moet onderkennen dat anti-immigratiestandpunten niet alleen op rechts maar maatschappijbreed gedragen worden gaat de SP ook zo weer pats hoereren met een anti-immigratie beleid (weg standpunt(2)).

En daar ben ik kritisch op. De historie van de SP is me wel degelijk bekend.


Winter is coming


Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-10-2024 12:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2024 12:12 schreef Freduk het volgende:
Alsof ik de historie van de SP niet ken, geloof dat ik dit in een ander topic al belicht had, of misschien zelfs in dit.

De SP is niet 'altijd al' een immigratie-kritische partij geweest.

Het begon wel met een wat dat betreft logisch standpunt om de eigen arbeiders te beschermen tegen een eindeloze stroom goedkope arbeidskrachten uit het buitenland.

Maar dat hield geen stand en de SP ging prompt hoereren met het pro-immigratie beleid (weg standpunt), en nu het tij gekeerd is, en iedereen wel moet onderkennen dat anti-immigratiestandpunten niet alleen op rechts maar maatschappijbreed gedragen worden gaat de SP ook zo weer pats hoereren met een anti-immigratie beleid (weg standpunt(2)).

En daar ben ik kritisch op. De historie van de SP is me wel degelijk bekend.

Waren ze echt anders geworden op dit gebied? Heb meer het idee dat ze het er een hele tijd niet over durfden te hebben, maar dat hun standpunten niet wezenlijk veranderd zijn.


Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 11-10-2024 12:29 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Ja en Geertje is eigenlijk dol op moslims.


Winter is coming


Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-10-2024 12:32 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2024 12:29 schreef Freduk het volgende:
Ja en Geertje is eigenlijk dol op moslims.

OK, dank je voor je constructieve inbreng.


Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 11-10-2024 12:34 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Mijn voornaamste klacht of aanmerking is dat ik de SP niet wil bestempelen als een partij met echt visie of principes, maar een partij die alleen maar hoereert voor de zetelwinst.

En dat is dus ook het antwoord op je stelling, of ze het nu wel of niet durfden te zeggen, dat ze eigenlijk altijd al altijd anti-immigratie waren, maar eventjes 40 jaar lang hun bek daarover dichthielden toen het tij er even niet naar was.

Dan zou je zeggen: zwakkelingen. Maar dat denk ik niet. Het zijn geen zwakkelingen maar hoeren, op jacht naar zeteltjes.

Je ziet dat met heel veel meer partijen, geen visie, maar puur de wens om te willen bestaan. Het doel is niet NL op een manier een richting op sturen, het doel is in de kamer zitten en wat macht hebben. En daar moet dan een visie bij bedacht worden, zoals Volt, of eigenlijk wel de meeste partijen.

Die laatste zin is niet erg sterk (de rest van het verhaal gelukkig wel) dus daar zal ik wel op afgerekend worden.


Winter is coming


Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-10-2024 12:41 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2024 12:34 schreef Freduk het volgende:
Mijn voornaamste klacht of aanmerking is dat ik de SP niet wil bestempelen als een partij met echt visie of principes, maar een partij die alleen maar hoereert voor de zetelwinst.

Doen ze slecht dan, gezien hun resultaten
quote:
En dat is dus ook het antwoord op je stelling, of ze het nu wel of niet durfden te zeggen, dat ze eigenlijk altijd al altijd anti-immigratie waren, maar eventjes 40 jaar lang hun bek daarover dichthielden toen het tij er even niet naar was.

Dan zou je zeggen: zwakkelingen. Maar dat denk ik niet. Het zijn geen zwakkelingen maar hoeren, op jacht naar zeteltjes.

Tsja, ik weet het niet goed genoeg, waarom ze deden wat ze deden. Ben het in ieder geval met je eens dat men gewoon moet uitspreken waar ze voor staan, ongeacht of dat op het moment populair is of niet.
quote:

Je ziet dat met heel veel meer partijen, geen visie, maar puur de wens om te willen bestaan. Het doel is niet NL op een manier een richting op sturen, het doel is in de kamer zitten en wat macht hebben. En daar moet dan een visie bij bedacht worden, zoals Volt, of eigenlijk wel de meeste partijen.

Die laatste zin is niet erg sterk (de rest van het verhaal gelukkig wel) dus daar zal ik wel op afgerekend worden.

NL is sowieso visieloos, van politiek tot media tot maatschappij; zoveel mierenneukerij, en de grote thema's laten liggen. Dan vind ik juist Volt nog positief opvallen, omdat die toch wel een duidelijke visie hebben en daar redelijk consequent voor in staan.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-10-2024 12:41]


Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen