IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 39 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39
Auteur:
Topic : Democratie is enkel democratie onder linkse voorwaarden [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 18-12-2024 11:58 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

De prioriteiten van zuurlinks, vogelhuisjes.

En ze dansen op de tafel van vreugde.

Wat een malloten.

Je zal maar GL gestemd hebben.

Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.

Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 18-12-2024 17:09 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://www.buttkicken.nl/2024/12/18/briefje-van-jan-aan-laura-bromet/

quote:
Lieve Laura,

Er was eens een meisje genaamd Laura.

Laura was niet zomaar een meisje; ze had de vervelende gewoonte om alles wat goed en mooi was in de wereld kapot te maken.

Laura woonde in een groot huis in het bos, waar ze elke dag de houtkachels liet branden, zelfs als het niet koud was. Ze lachte om de bomen die in de fik gingen en de buren die klaagden over de rook. “Die moeten niet zeuren”, zei ze.

Op school was Laura ook niet erg aardig. Ze keek toe met een grijns op haar gezicht toen Sharon, een lief en mooi meisje uit haar klas, vanuit het niets door Mohamed, Youssef, Ali en Benaissa werd gepest en in elkaar geslagen. Ze vond het grappig dat iemand anders pijn had, zeker Sharon, zonder te beseffen hoe gemeen dat was. Toen ze bij de directeur moest komen, zei ze dat Sharon begonnen was.

Laura werd al snel ontdekt als politiek talent en kreeg een plaatsje in het kinderparlement van haar land. Daar had ze een slim plannetje bedacht om geld te verdienen. Ze verkocht dakglasplaten aan mensen met als smoes dat die mensen nooit meer voor stroom hoefden te betalen en er zelfs geld mee konden verdienen. “Ze zijn zo dom dat ze alles geloven”, gniffelde ze.

Maar dat was niet alles. Laura had nog meer bizarre ideeën. Ze wilde dat haar land al het geld dat bedoeld was voor de zieken, de scholieren en de bejaarden aan een ander land ver weg gaf om oorlog te voeren. Ze vond dat de mensen in haar eigen land maar moesten leren om met minder te doen. “Wij hebben toch al genoeg”, zei ze onverschillig.

Als iemand haar gedrag stom vond of het niet eens was met haar ideeën, schold ze die persoon uit voor racist. “Je bent gewoon jaloers of je begrijpt het niet”, riep ze dan, zonder te luisteren naar de argumenten van anderen.

Toen er een aanslag werd gepleegd op een geblondeerde jongen uit het kinderparlement die het niet met haar eens was, juichte Laura. “Eindelijk wordt er eens iets gedaan”, kraaide ze, zonder te beseffen hoe gewelddadig en verkeerd haar reactie was. Ze vond het bijna jammer dat de jongen het overleefde.

Laura vond dat de wereld ‘van iedereen was’ en besloot in een landje met 17 miljoen inwoners zoveel mensen binnen te laten komen dat de jongeren die in dat land geboren waren nooit meer een huis konden krijgen. Ze dacht dat wonen iets was waar je geen recht op had, en vond dat iedereen maar moest zien te overleven. “Er is genoeg ruimte als je het goed verdeelt”, zei ze in de gigantische tuin van haar woonboerderij, terwijl de huizenprijzen door het dak gingen en de wachtlijsten voor woningen eindeloos werden.

Op een dag besloot Laura dat ze iets goeds wilde doen voor de dieren. Ze dwong iedereen die een nieuw huis wilde bouwen om een vogelnestje aan de muur te hangen.

Daarna pakte ze haar telefoon om het nieuws te delen op alle social media. “Motie aangenomen!!!!!!” schreeuwde ze uit in haar bericht.

Niet met één, maar met zes uitroeptekens.

Laura’s kerstvakantie kon niet meer stuk.

Dat die motie niks voorstelde omdat er helemaal geen nieuwe huizen gebouwd mochten worden?

De schuld van Wierd.

Da’s die boze blanke betweter voorin de klas die al zes keer geweigerd had om doktertje te komen spelen bij haar thuis, terwijl hij wel met Sharon zoende in het fietsenhok.

De schoft!!!!!!

Groet,

JanD

PS:
Voor de cadeautjes en het doen van donaties volg de link.

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."

Natural Disaster
The Dude
Posted 18-12-2024 17:33 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 18-12-2024 19:00 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Zijn jullie liberalen links?

ANaturallyDisaster
The Idol
Posted 18-12-2024 19:13 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

Bij jullie zijn liberalen tegen liberalen?

Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 19-12-2024 12:39 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Technisch gezien wel, bleek uit de laatste verkiezingen.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-12-2024 12:42 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 18 december 2024 19:00 schreef BenKnuckles het volgende:
Zijn jullie liberalen links?

Nee, nonsens natuurlijk. De Europese fractie waar onze VVD en D66* in zit links noemen

*enig argument dat D66 links is, maar dat doet tekort aan hoe die partij is. In positieve of negatieve zin

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

Natural Disaster
The Dude
Posted 19-12-2024 12:48 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Ze vinden zelf dat ze links zijn. Maar als de grote AG dat niet vindt dan is dat zo... in zijn ogen.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 19-12-2024 12:53 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2024 12:48 schreef Natural Disaster het volgende:
Ze vinden zelf dat ze links zijn. Maar als de grote AG dat niet vindt dan is dat zo... in zijn ogen.

Vinden ze dat? Weet het oprecht niet, maar heb niet het idee dat ze zich zo presenteren. Hun hele punt was/is dat ze buiten dat soort hokjes stappen. Pragmatisch zijn. De idealen liggen elders dan links/rechts zijn.

Werkt soms, werkt soms niet qua resultaat

Maar kan me oprecht niet bedenken wanneer D66 zichzelf links genoemd heeft in ieder geval.

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 19-12-2024 12:54 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Politicologisch Nederland legt ze ook net links van het midden in het algemeen. Dus tsja, 'links'...

spectre
Usericon van spectre
Posted 19-12-2024 12:59 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Als de grote Disaster zegt dat ze links zijn, dan zijn ze links potdikke!

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

Natural Disaster
The Dude
Posted 19-12-2024 13:01 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Alles rechts van AG is extreem rechts, dus ook D66.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 19-12-2024 13:04 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ik weet niet waarom m'n trapkast extreemrechts zou zijn, maar ik geloof het meteen!

Natural Disaster
The Dude
Posted 19-12-2024 13:05 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Je moeder zelfs, net als je linker arm.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 19-12-2024 13:08 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2024 13:05 schreef Natural Disaster het volgende:
Je moeder zelfs, net als je linker arm.

Zo soepel ben ik niet meer, dat ik m'n linkerarm (extreem)rechts kan maken.

Natural Disaster
The Dude
Posted 19-12-2024 15:08 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 19-12-2024 19:16 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2024 12:54 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Politicologisch Nederland legt ze ook net links van het midden in het algemeen. Dus tsja, 'links'...
Centrumpartij dus. Zijn de liberalen bij ons ook, maar dan ietwat naar rechts. Of, zoals ND zou zeggen, “leftie”.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 19-12-2024 19:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Onze andere liberalen ken je ook, de VVD. Die zijn duidelijk rechts. Bitterballen-rechts.

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 19-12-2024 22:38 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Op D'66's eigen website viel laatst te lezen dat ze zichzelf als een sociaal liberale partij met een linkse signatuur omschreven.
Ik weet dat omdat ik het heel recent heb moeten opzoeken omdat ook ik ging beweren dat ze net aan de rechterkant van het midden zaten en vervolgens door het stof moest gaan inzake die kwestie.

Sec denk ik dat ze eigenlijk met alle winden meewaaien. Is het even electoraal gezien interessant om wat linkser te doen dan gaan ze wat linkser doen, en andersom.

Hier kan je overigens zien hoe (een website dan toch vindt dat, en mogelijk met selectieve data geen idee hoor even snel doorheen gescrolld) D'66 in praktijk linkser stemt dan PvdA.

https://www.montesquieu-instituut.nl/id/vjqsdp1qw7pp/is_d66_links

[Dit bericht is gewijzigd door Freduk op 19-12-2024 23:01]

Winter is coming

Natural Disaster
The Dude
Posted 20-12-2024 11:10 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Zuurlinks, nog te dom om te poepen.

https://x.com/moeva18/status/1870025663341834597

quote:
Blijkbaar heeft @suzanne_GL
net zo'n slecht geheugen als Rutte altijd had.

als reactie op dit:

https://x.com/suzanne_GL/status/1869860704398012526

quote:
Vlak voor Kerst dit nieuws: 110.000 huishoudens in energiearmoede staan in de kou. Onbegrijpelijk dat zo vlak voor het nieuwe jaar mensen in onzekerheid blijven of ze geholpen gaan worden met hun energierekening. Wij stellen Kamervragen, dit moet opgelost.

AlLeMaAl De ScHuLd VaN ReChTs!!!

Sater
Usericon van Sater
Posted 20-12-2024 11:35 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ja, leuk van die plaatjes van moties en de stemmingen, maar zonder de achterliggende motivering over het waarom zegt dit bijzonder weinig en is er niet per se sprake van een contradictie.

Edit: Of is onderstaande opeens weer het bewijs dat het toch de schuld van rechts is?

[Dit bericht is gewijzigd door Sater op 20-12-2024 11:37]

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

spectre
Usericon van spectre
Posted 20-12-2024 11:39 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 13 november 2024 15:42 schreef Natural Disaster het volgende:
Altijd lastig te beoordelen op basis van die snapshots.
De motie omschrijving is ook ultrakort en er zit veel meer achter.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 20-12-2024 11:39]

ANaturallyDisaster
The Idol
Posted 20-12-2024 11:42 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

Het wordt wel voorspelbaar welke clowns er als eerste reageren.

spectre
Usericon van spectre
Posted 20-12-2024 11:53 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

zelfkennis

ANaturallyDisaster
The Idol
Posted 20-12-2024 11:55 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

Busted. Ik ben een dubbelaccount van Spectre.

Dit topic is 39 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com