Natural Disaster |
The Dude |
|
|
|
Posted 12-12-2024 15:48 by Natural Disaster |
|
|
https://www.buttkicken.nl/2024/12/12/briefje-van-jan-aan-ed-nijpels-3/
quote: Meneer Nijpels,
Onwijs bedankt!
Zes dagen geleden schreef ik voor het eerst met zoveel woorden dat Nederland een two tier justice system heeft.
In onze moerstaal: dat Justitie met twee maten meet.
Er wordt onevenredig vaak en hard opgetreden tegen mensen die de boven ons gestelden onwelgevallig zijn en er wordt niet opgetreden tegen vriendjes van de boven ons gestelden.
Ik noem een Jan Roos versus een Akwasi.
En er wordt bij mensen die de boven ons gestelden onwelgevallig zijn bij aangiftes slechts naar sepotgronden gezocht en bij aangiftes van vriendjes van de boven ons gestelden meteen in de houding gesprongen.
Ik noem een Wierd Duk versus een Sidney Smeets.
Als ik het als eenvoudige boerenlul uit Eesterga zeg, is er niemand die zich er druk om maakt.
Dus ik dacht gisteren: ik beschik toch dankzij een man in een regenjas jochie in een knickerbocker over het wachtwoord van het Twitter-account van VVD-coryfee Ed Nijpels, dus laat ik eens vanaf dat account kiezen voor de show, don’t tell-methode.
Ik dacht: als ik vanaf het account van Ed Nijpels nou eens zonder enige context schandalige dingen ga roepen over PVV-minister Marjolein Faber, wat gebeurt er dan?
Stel dat ik vanaf uw account evident de artikelen 131, 132 en 137d van het Wetboek van Strafrecht ga schenden door op te ruien of anderszins aan te zetten tot haat of geweld tegen mevrouw Faber, wat gebeurt er dan?
Wordt Ed Nijpels dan de volgende ochtend om zes uur van zijn bed gelicht?
Kan mevrouw Faber dan net als een paar jaar terug D66-minister Sigrid Kaag, met veel pathos een slachtofferverklaring in de rechtbank voorlezen over welk leed haar is aangedaan door de tweet van Ed Nijpels?
Sorry voor het misbruik van uw account, meneer Nijpels.
Ik heb u daarmee potentieel in de problemen gebracht, omdat u die tweet op dat Ed Nijpels-account op Twitter helemaal niet getypt had.
Dat was ik.
Maar ik schatte de kans dat u wérkelijk dezelfde behandeling zou moeten ondergaan als de vermeende vrouwenhaters die opruiden of aanzetten tot haat of geweld tegen Sigrid Kaag, ook weer niet zo groot in dat ik écht dacht dat u vanochtend wakker zou schrikken van een politiemacht op de Amsterdamse grachten.
Ik schatte in dat door uw account te gebruiken wederom bewezen kon worden dat we leven in een two tier justice system.
Dat u rustig kon doorslapen als ik uit uw naam op Twitter zou schrijven: “Wie trekt de stekker uit Faber c.q. wie maakt een einde aan deze lijdensweg?”
Uit het feit dat we in geen enkel nieuwsbulletin vanochtend hoorden dat de 74-jarige oud-politicus Ed N. uit Amsterdam is opgepakt wegens opruiing en aanzetten tot haat en geweld tegen minister Marjolein Faber, mag ik de conclusie trekken dat het mij gelukt is mijn stelling te bewijzen.
Q.E.D. Quod erat demonstrandum.
Bedankt. En sorry.
Ik ben nu trouwens wel klaar met dat Nijpels-account op Twitter, de mensen trappen er veel te makkelijk in.
Het wachtwoord is nog altijd ‘ouweviespeuk1950’.
Als u dat nou even verandert, kom ik voortaan niet meer in de verleiding.
En nu ik u toch spreek: ik vraag me af wie bij de VVD éindelijk de stekker uit Ed Nijpels trekt c.q. wie een einde maakt aan die lijdensweg.
Groet,
JanD
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."
|