|
Dit topic is 39 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 |
||||
Auteur: |
|
|
Nee ik ben niet geaard voor deze discussie. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
Bloemen houden van mensen maar houden mensen van bloemen? Het lijkt me van niet. Of we kweken ze, snijden ze af en laten ze dagen lang lijden in een vaas met water, totdat ze er naar beginnen uit te zien (goh, wat raar...) en daarna pleuren we ze weg. Of we vriesdrogen ze wat me ook geen prettig vooruitzicht lijkt. Dat doe je toch niet met iets waar je van houdt? Leerling aan de school der losbandigheid. |
|
Ik houd ook van een gehaktballetje. Die vries ik toch ook vaak in? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Wees niet gefopt door de stenen die ik heb, ik blijf ik blijf Sjannie uit de buurt |
|
quote: Maar die balletjes zijn gemaakt van dieren waar je niet van houdt. Leerling aan de school der losbandigheid. |
|
quote: 18+ ? Zijn er voor kinderen hele kleine lego bouw plantjes? Leerling aan de school der losbandigheid. |
|
Yep, Lego Duplo heeft ook bloemen en planten. Wees niet gefopt door de stenen die ik heb, ik blijf ik blijf Sjannie uit de buurt |
|
Hoe kleiner de koter, hoe groter het stukje Lego of Duplo. Dikke kans dat kleine Jayden het weer gaat proberen op te eten. Wees niet gefopt door de stenen die ik heb, ik blijf ik blijf Sjannie uit de buurt |
|
Ooow, ja, tuurlijk. Niet over nagedacht. Maar goed dat ik geen kinderen heb. Leerling aan de school der losbandigheid. |
|
Nu ik er wel over nadenk, mensen van 17 vreten toch geen lego meer op? Of zijn droogboeketten sowieso zo erg dat je 18+ moet zijn? Leerling aan de school der losbandigheid. |
|
Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Ridicuul rechts signature |
|
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/1606198351/pvv-kamerlid-fleur-agema-geeft-kijkje-in-de-haagse-keuken quote: In hoeverre leven we eigenlijk nog in een democratie wanneer de NCTV boven verkozen politici opereert? Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
Niet boven, maar ze houden ze wel een beetje in de gaten, misschien allemaal, misschien maar een paar. Pak nu Sylvana Simons, die hield er ook nogal enge praatclubjes op na. Ik kan me dus voorstellen dat het in bepaalde gevallen gewenst is. Maar dat is een gevoel, veel weet ik er allemaal niet van, en wat dan echt goed of slecht is voor een land of staat. Wat ik wel denk, en dat is dus denken, is dat de NCTV wel vaak opereert in het verlengde van de zittende macht. Pak nu de recente PVV winst, al die ministers, u herinnert zich Gom nog wel, gingen voor het blok. Kijk je naar Ronald Plasterk, PvdA-er. Die had alleen maar links moeten blijven doen. Links moeten blijven doen, om veilig te zijn voor allerlei instanties. Maar hij wilde wel even MP worden in het kabinet Wilders-1. En toen stopte hij met links zijn. En toch ging er toch een pisvlek zichtbaar worden (fantastisch, spelen met taal) over dat hij die arme kankeronderzoekers erbij genaaid had, geld achterover had gedrukt en wet ik veel wat allemaal nog meer. Nu is Plasterk goed naar de tering. Eigen schuld, had hij maar links moeten blijven doen. Dat klopt natuurlijk ook niet. Warrig verhaal weer, zonder duidelijk pointe. Nou, lees het nog maar een keer. Winter is coming |
|
quote: Dat is niet wat Agema zegt, ze zegt hier duidelijk meerdere keren "onder leiding van de NCTV" Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote: 18+ is tegenwoordig bedoeld om ons niet zo slecht te laten voelen als volwassenen als we kinderspeelgoed kopen Ja, die zijn er ook. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Hoe is dat nou om nog maagd te zijn? Haha nee geintje "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
@ de laatste twee posts. Leerling aan de school der losbandigheid. |
|
quote: Ik ben helemaal niks. Klopt wat je zegt over arbeid, tot en met 'resultaat' ('vermogen' is wat kort door de bocht, maar in context duidelijk). 1 Nm is 1 J, en 1 J is 2,78*10^-7 kWh (de inverse van 1 joule per seconde keer 3600 seconden * 1000). Dus dat geeft al aan dat we het qua eenheden eigenlijk over hetzelfde hebben. Arbeid is geen kracht (dat is een instantaan iets), wat je impliciet ook zegt ('resultaat van'). Dat zo zeggen verwart het punt ook dat de term 'arbeid' zowel voor mechanische als elektrische als weet ik veel wat voor 'arbeid' gebruikt wordt. (Waarbij het eigenlijk in alle gevallen volgens nog steeds over verplaatsing gaat, en hoeveel energie dat gekost heeft, dus eigenlijk is er geen onderscheid. Maar dat weet ik even niet helemaal.) Je gaat niet in op m'n inhoudelijke bezwaren om te gaan rekenen, dus ik weet niet zo goed wat je wil dat ik bereken; noch begrijp ik de noodzaak. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Touché, touché wel Ik heb het andersom gedaan; kinderen gekregen zodat ik een excuus had om LEGO te kopen ongeacht de genoemde leeftijd! Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: De veroorzaker van waarom het allemaal zo moeilijk en verwarrend is, is dat jullie niet weten wat arbeid is en een foute definitie hanteren, hierin bijgestaan door nietsweter Fusion. Arbeid is het uitoefenen van een kracht over een bepaalde afstand. Je kan dit later weer gelijk stellen aan een bepaalde hoeveelheid joules, maar het is niet hetzelfde. Voorbeeld 1: Ik reis naar Dresden en ga daar de hele dag lang zo hard mogelijk tegen De Bunker Van Adolf Hitler aan duwen. Uit alle macht. Aan het eind van de dag kan ik wel een Snickertje gebruiken, want ik ben er bokkemoe van geworden. Toch is mijn geleverde arbeid 0, want De Bunker Van Adolf Hitler is niet verplaatst. Voorbeeld 2: Jozias van Aartsen ziet zijn favoriete ei op de vloer liggen en denkt: Allee, dat Ei hoort daar niet. Hij pakt het ei op en legt het op een exact 1 meter hoog muurtje. "Daar ligt ie juist gepast", denkt Jozias. Hij heeft arbeid uitgevoerd, gelijk aan het gewicht van zijn favoriete ei, maal de zwaartekracht, maal de 1 meter verplaatsing. Dit is allemaal zwaar offtopic, en we zijn aan het afdwalen op futiliteiten. De reden waarom jij (moet gaan/zou kunnen gaan) rekenen is de combinatie van dat je aangegeven hebt dit graag te doen, en de noodzaak omdat met een berekening vrij eenvoudig aangetoond kan worden dat droogbloemen geen milieuvriendelijk alternatief zijn voor 'gewone' bloemen. Winter is coming |
|
quote: Jullie? quote: Hoezo 'later'? Dit moet je uitleggen. Hoe druk je *natuurkundig* arbeid anders uit dan in termen van gebruikte/benodigde energie? quote: Wat probeer je te zeggen? Als je een punt wil maken dat we energie besteden aan dingen die de facto niks opleveren, prima. Maar die energie is uitgegeven. Ook als jij tegen een muur duwt die niet meegeeft. Het gaat niet over resultaat, het gaat om wat 'X' aan kracht levert over een tijdsspanne. quote: Omdat ik iets leuk vind moet ik het doen? Rare uitspraak. Ik heb al gezegd dat gedroogde bloemen per definitie meer energie kosten dan gewone bloemen. In de consumptieve zin is een ander verhaal, want dan gaat het over hoe lang je die bloemen gebruikt etc. Daar wordt het vergelijk van droogbloemen vs. natte bloemen zinnig, als je het gebruik goed gelijk kan stellen. Dus, wat wil je zeggen? Waar moet ik tegenin gaan? Ik ga geen berekeningen doen voor niet-gedefinieerde/-aanwijsbare/-niet te achterhalen criteria. Naast dat ik dat sowieso niet moet. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Toch wel bijzonder dat ik dit allemaal zo minutieus moet uitleggen vind ik. Het voorbeeld geeft duidelijk aan hoe je energie en arbeid NIET als hetzelfde kan zien. In het geval van De Bunker Van Adolf Hitler bijvoorbeeld. Omdat ik in dat voorbeeld heel veel energie verbruik, maar nul arbeid lever omdat het object niet verplaatst wordt. Het laatste punt, prima, ik zie al dat het dus echt niet gaat gebeuren dat jij met een berekening komt die de mijne ontkracht en daarmee dus het gelijk van Elite aantoont. Het is wat vreemd dat je op het ene moment zegt graag eea met een berekening uiteen te zetten, maar dat vervolgens toch weigert te doen. Maar goed, het is maar een forum, zo is het ook. Winter is coming |
Dit topic is 39 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |