Natural Disaster |
The Dude |
|
|
|
Posted 11-10-2024 15:41 by Natural Disaster |
|
|
https://www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan-laurens-dassen-4/
Briefje aan Laurens Tweezetel.
quote: Knul,
Ik mag van mijn zoon Bob niet naar beneden trappen, dus dat doe ik nooit.
Maar hij is net als ik Feyenoord-supporter.
Dus hij kent ook de uitspraak van de legendarische oud-Feyenoord-voorzitter Cor Kieboom: “Waar staat geschreven dat ik consequent moet zijn?”
Komt-ie.
In de jaren ’60 van de vorige eeuw werd voorspeld dat de olie binnen tien jaar ‘op’ zou zijn.
In de jaren ’70 van de vorige eeuw werd voorspeld dat binnen tien jaar een nieuwe ijstijd zou ontstaan.
In de jaren ’80 van de vorige eeuw werd voorspeld dat de complete oogst van boeren binnen tien jaar zou worden vernietigd door de zure regen.
In de jaren ’90 van de vorige eeuw werd voorspeld dat de voor het voortbestaan van het leven op aarde noodzakelijke ozonlaag binnen tien jaar verdwenen zou zijn.
In de jaren ’00 van deze eeuw werd voorspeld dat de ijskappen zouden verdwijnen en we door de stijging van het zeewater allemaal zouden verdrinken.
Van al die voorspellingen kwam er niet één uit.
Dus als jij op een regenachtige donderdagmiddag in oktober 2024 schrijft “dat de orkaan Milton past het in een somber klimaatpatroon” en “dat een groot deel van onze wereld onleefbaar zal worden” (zolang Volt niet aan de macht is, neem ik aan), voel ik me vrij om een Kieboompje te doen.
Je suggereert dat orkanen klimaatverschijnselen zijn.
Ik heb eens even opgezocht welke grote orkanen alleen al de Verenigde Staten sinds 1900 te verwerken hebben gekregen.
Een kleine selectie?
De Galveston Hurricane in 1900 (12.000 doden), de Mississippi Hurricane in 1906 (134 doden), de Grand Isle Hurricane in 1909 (350 doden), nog een Galveston Hurricane in 1915 (275 doden), de Gulf Coast Hurricane in 1916 (34 doden, de Tampa Bay Hurricane in 1921 (8 doden), de Great Miami Hurricane in 1926 (372 doden), de Okeechobee Hurricane in 1928 (4.078 doden), de Freeport Hurricane in 1932 (40 doden), de Chesapeake–Potomac Hurricane in 1932 (47 doden), de Cuba–Brownsville Hurricane in 1933 (179 doden), de Labor Day Hurricane in 1935 (485 doden), de Florida Keys Hurricane in 1936 (446 doden), de New England Hurricane in 1938) (682 doden), de Lake Okeechobee Hurricane in 1940 (52 doden), de Great Atlantic Hurricane in 1944 (390 do…
Need I go on?
Je kunt mijn rug op.
Ik heb al eens RSI gehad.
Maar als jij beweert dat orkaan Milton een bewijs is dat een groot deel van de wereld onleefbaar zal worden, dan counter ik graag met een beroemde uitspraak van Maxime Meiland: wat lúl jij nou?
Orkanen zijn geen klimaatverschijnsel, maar een natuurverschijnsel.
Over lullen gesproken: in de negen maanden in 1985 waarin jij tussen de puddingbuks van je vader en het verlaten van de baarmoeder zat, waren er in de Verenigde Staten nog twéé orkanen met dodelijke slachtoffers: Hurricane Elena en Hurricane Gloria.
Je bent dus gewoon een populistische griezel als je over de rug van Amerikaanse orkaanslachtoffers leden voor de klimaatsekte probeert te winnen met je leugenachtige bangmakerij.
Eén Jan Paternotte is méér dan genoeg.
Knul.
Groet,
JanD
[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 11-10-2024 15:43]
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."
|