IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Democratie is enkel democratie onder linkse voorwaarden [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 15-02-2024 15:56 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan-ronald-plasterk-2/

quote:

Meneer Plasterk,

Het rapportcijfer 9 ging gisteren naar Kamervoorzitter Martin Bosma.

Hoe hij het debat over uw informatiepoging leidde, was in één woord: grandioos.

Maar je hebt altijd baas boven baas.

En u was gisteren de opperbaas.

Een dikke 10, geef ik u.

Waarom?

Nou, omdat u een aan Winston Churchill toegeschreven citaat liefst twéé keer in de praktijk bracht.

“Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip”.

Eerst had u een ogenschijnlijk allervriendelijkst gesprek met PvdA-fractievoorzitter Frans Timmermans.

Toen u zei dat u uit PvdA-kringen vaker had gehoord dat ze daar niet vrolijk werden van uw Telegraaf-columns en dat dat kwam doordat De Telegraaf een krant voor arbeiders is en zij “daar niet zoveel mee te maken hadden”, hapte Timmermans.

“Het grote verschil tussen de heer Plasterk en mij is dat ik de arbeiders van thuis uit mijn hele leven heb gezien en hij ze alleen vanaf een grote afstand heeft bewonderd.”

Als je Timmermans tot twee leugens in één zin kunt bewegen, ben je een grote.

Leugen één: Timmermans is geboren en getogen in de internationale diplomatieke wereld en vertoeft sinds hij volwassen is in de politieke eredivisie in Nederland en de Champions League in het buitenland en heeft van het leven van de arbeider zelfs geen benúl.

Zijn opmerking was alleen daardoor al een lachtertje.

Maar het werd nog erger met leugen twee.

U bent namelijk als zoon van een half-joodse voor de nazi’s naar Nederland gevluchte Duitse vader opgegroeid in de wijk De Venen in het zuidwesten van Den Haag. Geen Schilderswijk, maar zeker wél een arbeidersbuurt. En u heeft ook nog twee jaar bij ADO gevoetbald, waar Timmermans nooit verder kwam dan het supporterschap van Roda JC en die Italiaanse matennaaiersclub AS Roma.

Kortom: een volkomen misplaatste jij-bak van Timmermans, die weer eens duidelijk maakte hoe rot die man van binnen is.

Maar u zette Timmermans in een speelse manier, in uw houterige pose en met een grote glimlach op uw mond voor joker, dus Churchill zou trots op u zijn geweest.

Maar daar hield het niet op!

U ging er nog een keer overheen bij Pieter Omtzigt toen het over de dinsdag ging waarop hij de informatie liet klappen zonder daar netjes melding van te doen.

Vanuit het niets zei u opeens: “Misschien een aardig detail, dat is niet indiscreet om te vermelden: die dinsdagmiddag kreeg ik de vraag: ‘De heer Omtzigt moet snel naar het Postillion Hotel. Vindt u het goed dat hij er met uw dienstauto en chauffeur naartoe wordt gebracht?’ Je hebt namelijk als informateur tijdelijk een dienstauto met chauffeur. En toen heb ik gezegd: ‘Ja, dat lijkt mij uitstekend’. Maar ik wist natuurlijk niet wat het doel van die bestemming was… Royaal gebaar, waarom niet? Het is staatseigendom die auto, hij stond er.”

LOL.

Vileiner wordt het niet.

Vooral het tussenzinnetje ‘Dat is niet indiscreet om te vermelden’ is van Churchilliaans niveau.

Want het is natuurlijk úiterst indiscreet om te onthullen dat het bij Pieter Omtzigt altijd nóg erger kan zijn dan we inmiddels wisten.

Indiscreet, maar dik verdiend.

Zo reken je af met mensen die jou genaaid hebben.

Dus u komt een dikke 10 toe, meneer Plasterk.

Twee vliegen in één klap.

En waar ik ‘vliegen’ zei, mag u ook ‘katholieke gluiperds’ lezen.

Groet,

JanD






Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 15-02-2024 16:26 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2024 14:39 schreef Natural Disaster het volgende:
Mafklapper.

Die De Groot is één1 van de grootste ratten, zo niet de grootste, in de huidige politiek. Het doodschoppen nog niet waard.

Zoëen die je zou cremeren én begraven, enkel voor de zekerheid.

Zo'n kutkneus die een reporter van kleur en van Joodse afkomst maar even voor fascist uitmaakt en daar dan geen excuses voor maakt.






Klopt.

Die rat die zijn auto op een carpoolplaats in vlammen op zag gaan en probeerde dat de boeren en/of 'rechts' in de schoenen te schuiven.

[Dit bericht is gewijzigd door ANaturallyDisaster op 15-02-2024 16:26]


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-02-2024 16:44 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2024 14:39 schreef Natural Disaster het volgende:
Mafklapper.

Die De Groot is één1 van de grootste ratten, zo niet de grootste, in de huidige politiek. Het doodschoppen nog niet waard.

Zoëen die je zou cremeren én begraven, enkel voor de zekerheid.

Zo'n kutkneus die een reporter van kleur en van Joodse afkomst maar even voor fascist uitmaakt en daar dan geen excuses voor maakt.

Ik heb niets over (de tekortkomingen van) De Groot gezegd, dus wat is de relevantie van jouw reactie op mij?

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 15-02-2024 16:45]


I wish I was a butterfly


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 15-02-2024 17:25 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Dat je net doet alsof ie niks gedaan heeft. Er was wel degelijk iets gaande waardoor Van der Plas besloot te vertrekken.



[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 15-02-2024 17:30]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 15-02-2024 23:28 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2024 16:44 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik heb niets over (de tekortkomingen van) De Groot gezegd

quote:
Op 15 februari 2024 10:11 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Er was niets aan de hand




Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 16-02-2024 22:53 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1903204484/omtzigt-over-formatie-te-lang-doorgepraat-met-pvv-vvd-en-bbb

Ik begin dat functie elders steeds meer te begrijpen.

Pietertje is echt niet helemaal goed tussen zijn oren.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-02-2024 8:38 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Hij heeft gewoon een iets minder traditionele kijk op zaken.

Misschien is dat wel de frisse wind in het politieke landschap waar iedereen de mond van vol heeft.

De tijd zal het leren.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 17-02-2024 9:40 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

De wind die nog harder draait dan de wind.
Een verrijking van de politiek.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


ArsedNaturalist
The OG
Usericon van ArsedNaturalist
Posted 17-02-2024 19:23 by ArsedNaturalist Wijzig reactieProfiel van ArsedNaturalistQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2024 22:53 schreef Natural Disaster het volgende:
Ik begin dat functie elders steeds meer te begrijpen.



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 19-02-2024 20:08 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Tweet van de dag:

https://twitter.com/geertwilderspvv/status/1759481837892563015

quote:
Oekraïners massaal naar Nederland vanuit de hele EU, niet vanwege de oorlog, maar voor gratis huisvesting, gratis zorg en onze banen. Nederland is opnieuw de dorpsgek van Europa.


als reactie op deze:

quote:
Vanuit de hele Europese Unie komen Oekraïners naar Nederland, aangetrokken door gratis huisvesting, zorg en banen. Dat constateren ze bij het aanmeldcentrum in Utrecht, waar nog steeds honderden Oekraïense asielzoekers per week aankomen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/325435457/oekrainers-gelokt-vanuit-heel-europa-komen-mensen-nu-af-op-gratis-woning-en-zorg




Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 19-02-2024 21:49 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Twee tweets van de dag vandaag. De tweede:

https://twitter.com/harmbeertema/status/1759647391001481685

quote:
De methode @PietLekkerkerk maakt school in Antifa-land. Je scheldt een politieke opponent aan de rechterkant uit voor nazi, fascist, homofoob en transfoob. Of, zoals @SanderSchimmelp altijd weer op hysterische wijze uitkotst, voor dom, zoals ook weer vandaag in de elitekrant, de @volkskrant.

Die opponent retweet dat vervolgens met het commentaar dat de beschuldiging niet waar is, dat die feitenvrij is en dat hij er niet van gediend is. En in dit geval dat het gevaarlijk is, omdat het als niets anders bijdraagt aan de situatie dat hij al 20 jaar 24/7 beveiligd moet worden tegen de geradicaliseerde politieke vrienden van Lekkerkerk, Schimmelpenninck en Ten Broeke.

En precies die reactie wordt dan als bewijs aangevoerd dat de beschuldigde opponent ‘haathordes’ afstuurt op de onschuldige @PietLekkerkerk en @SanderSchimmelp. Zie je wel: FASCIST!
Zij beschuldigen ons van ‘omkering’.

Dat al dat linkse tuig niet ziet dat ze misbruikt en gemanipuleerd worden als nuttige idioten zegt alles over het gebrek aan denkkracht bij pauperlinks, om het netjes te zeggen.

Gevaarlijk zijn ze wel, de Schimmelpennincks, Lekkerkerks en Ten Broekes. Net zo gevaarlijk als Wim Kok, Marcel van Dam en Ad Melkert van de @PvdA, @prosenmoller van @groenlinks, @Thdegraaf, de vice-president van de Raad van State van @D66, Bas Eenhoorn van de @VVD, Jaap van Ginneken in het @parool, Redmar Kooistra in het @ADnl, en nog vele anderen dat waren als inspiratiebron voor Volkert van der Graaf cum suis.

https://t.co/Eb8JgSW4KT



Als reactie op die IkStinkSjaan kubus Asha ten Broeke die blijkbaar even geen Hamasknuffelbijeenkomst had:

quote:
Door haathordes op Schimmelpenninck af te sturen laat Wilders zijn dat ie precies het label verdient waar hij zich tegen verzet: hij is een fascist. Eén zuchtje tegenspraak en hij gaat over tot intimidatie, en keert zich tegen de vrije pers en het vrije woord. Levensgevaarlijk.






Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 20-02-2024 9:20 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2024 17:25 schreef Natural Disaster het volgende:
Dat je net doet alsof ie niks gedaan heeft. Er was wel degelijk iets gaande waardoor Van der Plas besloot te vertrekken.



Oh, dat bedoelde je, dacht dat je het over z'n persoonlijkheid had gezien je het... op de persoon speelde. Wat was er dan gaande, behalve dat zij een kans zag om te scoren?

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 20-02-2024 9:21]


I wish I was a butterfly


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-02-2024 10:52 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Knorretje kreeg een porretje of zoals we hier zeggen:

Er was sprake van een onschuldig gevallentje Zwientie Tikken.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 20-02-2024 17:22 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Ja dat zal het zijn.


Oh wacht.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 20-02-2024 17:32 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2024 9:20 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Wat was er dan gaande, behalve dat zij een kans zag om te scoren?

Ach daar hebben we de afdeling aannames ook weer.


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 22-02-2024 15:49 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Lul.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 22-02-2024 17:23 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487






"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 26-02-2024 17:34 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan-tofik-dibi/

Briefje aan Plofkip.



Edit:
Wacht ik quote hem even.

quote:
Beste Tofik,

Ik kon vanochtend uitslapen.

Voor 9.30 uur verwachtte ik toch geen persbericht van de gemeente Amsterdam.

Voor alle 26 parafen waren verzameld, zou het eerder 10.00 uur zijn.

Maar dan zouden we ook een keiharde veroordeling van het stadsbestuur krijgen over de schandalige wijze waarop jij, een hardwerkende ambtenaar in dienst van het stadsdeel Nieuw-West, met naam en toenaam voor de bus werd gegooid op dat vreselijke Twitter.

Er waren zelfs, zo las ik, oproepen dat je ontslagen zou moeten worden.

Een Berufsverbot!

Omdat je een oproep van GroenLinks/PvdA-prominent Sabine Scharwachter op je social media had gedeeld (en daarna lekker was gaan zuigen op Twitter).

Deze oproep: “Kom op zondag 25 februari de herdenking van de Februaristaking van 1941. In de geest van de dappere dokwerkers moeten we het Palestijns verzet steunen. RESISTANCE IS JUSTIFIED WHEN PEOPLE ARE OCCUPIED! #FebruariIntifada”

Even lekker de herdenking van Februaristaking die in 1941 plaatshad als protest tegen de Jodenvervolging kapen om de Hamas-terroristen van de Joden’vervolging’ van 2023 toe te juichen.

Ranziger wordt het inderdaad niet.

Máárrr…

Er kwam helemaal geen persbericht.

Blijkbaar word je door burgemeester Halsema niet gezien als topambtenaar van de gemeente Amsterdam.

Eerder als een eigentijdse Melkertbaner.

Weet je nog wat dat is?

Dat is iemand met een grote afstand tot de arbeidsmarkt en beperkt arbeidsperspectief die via gesubsidieerde arbeid werkervaring kon opdoen.

Zo ben jij in 2018, toen het wachtgeld dat je na je periode als GroenLinks-Kamerlid had ontvingen op was, bij stadsdeelvoorzitter Emre Ünver, een jeugdvriendje, gestationeerd als ‘bestuursadviseur’.

‘Chef potloodslijpen’ vonden ze te denigrerend klinken, dus werd het maar ‘bestuursadviseur’.

Hoe ik weet dat Halsema jou inmiddels ook als Melkertbaner ziet?

Ze is geen ezel die zich aan dezelfde steen blijft stoten.

Je bent al een keer door haar op het matje geroepen.

Eind mei 2021 bracht ze immers een bericht naar buiten dat ze eiste dat je leidinggevende een gesprek met je ging voeren over een aantal Twitterberichten dat je had geplaatst.

Je had volgens Halsema in strijd met de gedragscode die geldt voor ambtenaren van de gemeente Amsterdam je steun uitgesproken aan een door DENK en BIJ1 bepleitte boycot van Israëlische producten en aan sancties tegen Israël.

Wie kritiek op die tweet van je durfde uiten, kreeg een foto van een kakkerlak voor zijn kiezen.

Dat mocht niet volgens die gedragscode.

Ambtenaren tekenen bij hun aanstelling vrijwillig voor een inperking van hun vrijheid van meningsuiting.

Overschrijden ze de grenzen, dan krijgen ze straf.

Op vragen in de gemeenteraad van Annabel Nanninga waarom het zolang duurde voor je verbale billenkoek kreeg, zei burgemeester Halsema dat je zeker op je lazer zou krijgen voor je inmiddels verwijderde tweets, maar dat je nog ‘niet beschikbaar’ was geweest.

Zíek zul je niet geweest zijn.

Want je bleek wel ‘beschikbaar genoeg’ om op Twitter alvast in het openbaar aan de gemeente die jou op je afkeurenswaardige gedrag zou gaan aanspreken te melden dat Halsema je rug op kon.

“Het waren maar grappen”, zei je. Dat snapte een blinde.

Maar je had, vond je, wel gelijk. Want Human Rights Watch zei immers ook dat Israël met Nederlandse steun misdaden tegen de menselijkheid uitvoert, en Nederlandse Kamerleden die achter Israël staan verdienden een corrigerend tikje van Tofik Dibi.

Net als de journalisten van de Telegraaf en de ‘hordes’ die zij achter je aanstuurden een corrigerend tikje verdienden. Wederom in de vorm van een kakkerlak-foto. Die Telegraaf-journalisten en hun lezers waren immers, aldus Tofik Dibi, ‘ongedierte’.

De heer Dibi was destijds nog wel bereid een concessie te doen. Hij zou “de komende tijd wat meer opletten” bij zijn tweets.

En eindigde met wat wat mij betreft de crux was: “Ik neem niks terug van mijn woorden.”

Dat zal, zo dacht ik toen al, dan ook wel gelden voor de tweet met die foto van een scherpschutter, vlak voor je ambtenaar van de gemeente Amsterdam werd.

Daarbij schreef je de tekst: “Ik, tijdens de ramadan, als jullie op een terras een drankje doen”…

Ik neem aan dat je in mei 2021 alsnog op rapport bent geweest bij Halsema.

En uit het feit dat burgemeester Femke Halsema je Intifada-oproep deze keer laat lopen, maak ik op dat ze je dus niet alleen niet als ‘topambtenaar’ ziet, maar zelfs niet als een gewone ambtenaar.

Dat ze toen heeft geconcludeerd wat iedereen buiten haar GroenLinks-bubbel allang wist: vroeger zou dit ventje op de sociale werkplaats nog gepest worden omdat de rest vond dat-ie niet kon meekomen met de groep.

Je bent dankzij de oude Melkert-regeling ook in haar ogen hooguit nog een ‘tot ambtenaar gemaakte’ kneus die klem heeft gezeten bij de bevalling.

In mijn woorden: ongedierte dat het bestrijden niet waard is.

En gelijk heeft ze.

Als ze jou je Melkertbaan ontnemen, kun je zomaar een gevaar voor Joden worden.

Want ik denk niet dat je alleen en zonder wapens de strijd zult aangaan.

Groet,

JanD




[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 26-02-2024 17:38]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 03-03-2024 9:38 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Bij deze nog wat briefjes van de afgelopen dagen:
https://www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan-dilan-yesilgoz-13/

https://www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan-dilan-yesilgoz-2-2/

En de nieuwe van vandaag:
https://www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan-pieter-omtzigt-12/

quote:
Beste Pieter,

Nou, het spel is op de wagen.

Parlementair journalist Wouter de Winther van De Telegraaf heeft in de podcast ‘Afhameren’ jouw vertrouwen in PVV, VVD en BBB definitief gesloopt.

De bagger die (uiteraard op voorwaarde van anonimiteit) uit één of meer van die partijen is gelekt aan De Winther maakt duidelijk dat ze – ik zeg het maar even onparlementair – schijtziek van je worden.

Dat ze hélemaal klaar met je zijn.

Aangezien De Telegraaf een lange traditie heeft van op cruciale momenten lippendienst bewijzen aan de VVD, mogen we concluderen dat (ook) Dilan Yesilgöz je gejank, je gezeik, je gestampvoet en je wegloopgedrag zó zat is, dat ze inmiddels nog liever nieuwe verkiezingen wil, dan te moeten samenwerken in een coalitie met NSC.

Ik corrigeer meteen: dan te moeten samenwerken in een coalitie met NSC met Pieter Omtzigt als partijleider.

Ze willen van je af.

En als dat niet lukt door de karaktermoord van Wouter de Winther, dan maar door nieuwe verkiezingen.

Ik ben daar inmiddels groot voorstander van, want jouw psychische en/of genetische ’toestand’ zet dit land op slot, terwijl we juist snel een kabinet nodig hebben dat afrekent met de oude bestuurscultuur van Mark Rutte en zijn linkse vrienden.

Op momenten dat ik zo’n harde conclusie trek over iemand die zoveel goeds heeft gedaan voor de zwakkeren in de samenleving als jij, kijk ik ook altijd even in de spiegel.

Heb ik, met die ‘Briefjes’ van me, jou niet altijd opgeroepen om met een eigen partij deel te nemen aan de verkiezingen?

Moet ik me (een héél klein beetje) schuldig voelen voor de ellende die nu is ontstaan.

Dus ik dook vanochtend even mijn archief in.

Op 31 juli 2023 schreef ik je: “Maandag 28 augustus is de laatste dag waarop je je eventuele eigen partij en logo kunt laten registreren bij de Kiesraad. Als je dat die avond om 23.59 uur niet gedaan hebt, ploppen de kurken bij VVD, GroenLinks/PvdA, BBB, CDA en alle andere partijen die verder nog meedoen aan de Tweede Kamerverkiezingen van 22 november. Persoonlijk vínd ik wel iets van dat getreuzel van je. Hak gewoon een keer die knoop door. Als je voor je gezondheid en je gezin kiest, doe dan niet mee. En anders wel.”

Heb ik spijt van dát advies?

Nee.

Maar ik had nog een ander advies.

“Verder is het natuurlijk nog niet te laat om écht het beste voor Nederland te doen. Dat je je als ‘onafhankelijk dossiertijger’ aansluit bij BBB. En dat Mona Keijzer dan de premierkandidaat wordt. Dat wordt 100 procent zeker de grootste partij. Met minimaal veertig, vijftig zetels. Waarbij Caroline van der Plas en jij kunnen blijven doen waarin jullie het beste zijn en we eindelijk die vrouwelijke premier krijgen waar al decennia om wordt gezeurd.”

Daar heb ik wél spijt van.

Want stel je voor dat je naar me geluisterd had…

Dan had ik me eeuwig schuldig gevoeld dat ik BBB met zo’n onhandelbare peuter had opgezadeld.

Groet,

JanD






Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-03-2024 14:47 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan-martin-bosma-2/

quote:
Beste Martin,

Als je zo hoort en leest met welke onhandelbare peuter de informateurs te maken hebben, krijg je bijna medelijden met zo’n Ronald Plasterk en Kim Putters.

Om over mevrouw Omtzigt maar te zwijgen…

Maar jij hebt het als Kamervoorzitter óók niet makkelijk, qua randdebielen.

Neem alleen al de laatste paar dagen.

Eerst hadden we Kamerlid Jan Paternotte.

Die had thuis een ‘Voor als ik niet meer terugkom’-brief achtergelaten voor Lise-Lotte en de kleine meiden.

Jan ging namelijk hélemaal naar Oekraïne, een land dat in oorlog is met de Russen.

Ging Jan als prominent lid van de oorlogshitserspartij D66, daar het goede voorbeeld geven aan de Nederlandse militairen die als het zo doorgaat binnenkort die kant worden opgestuurd en alvast als kanonnenvoer dienen voor de Russen?

Nee, hij stopte op 650 kilometer van het strijdtoneel.

Waarom?

Om patat te bakken.

En daarover op te pijpen bij WNL.

Kijk maar:



Toen hadden we Thierry Baudet.

Dr. Gert-Jan Mulder, lid van de Raad van Toezicht van omroep Ongehoord Nederland, oud-kandidaat-Kamerlid van FvD en een man bij wie wij weleens tegelijkertijd op een barbecuepartijtje waren, had op Twitter een bericht gepost met als strekking dat bankiers de kwade geniussen zijn achter elke oorlog.

En hoe plaatste Baudet dit bericht door?

Met de toevoeging: “All bankers are…”

Kijk maar:



Daarmee doelde je ambtgenoot natuurlijk niet op ‘blond’, ‘lekkere wijven’, ‘negers’ of ‘HBO’ertjes’, maar op…

Jews.

Joden.

Ik ben niet zoals Asha ten Broeke van de Volkskrant die geen stukkie durft te publiceren zónder de Britse krant The Guardian te citeren, maar voor één keer doe ik dat wel.

Lees het artikel ‘For 2,000 years we’ve linked Jews to money. It’s why antisemitism is so ingrained‘ van Orwell Prize-winnend columnist Jonathan Freedland en je weet genoeg. Of zie Geenstijl.

Puur antisemitisme van ambtgenoot Baudet.

Of het nog uitmaakt dat de vriendin van Baudet Joods is?

Nee.

Albert Mol had ook een dochter.

En dat soort figuren mag jij dan voorzitten…

Kan het erger?

Het kan altijd erger!

Gaan we naar Derkie Boswijk.

De man die een paar weken overspannen thuis zat omdat een bejaard boerinnetje bij de Boswijkjes aanbelde omdat ze boos was over het landbouwbeleid van het CDA.

Die zijn boeken in eigen beheer via printing on demand moet uitgeven omdat geen uitgever er interesse in heeft.

Die reserve-officier bij het leger is (en een generaal in koketteren met die status), maar nóóit zal worden uitgezonden omdat Kamerleden niet mogen deelnemen aan oorlogen, zelfs de oorlogshitsende niet.

Die jodenhater die pleit voor de boycot van Israëlische producten.

Wat Derkie nu weer heeft gedaan?

Een moeder beledigd die (hoogstwaarschijnlijk) íets te bezorgd was over de dienstplichtbrief en de orgaandonatiebrief van de Staat der Nederland die haar 17-jarige zoon ontving.

Het CDA zou onder Henri ‘Rolo’ Bontenbal voor fatsoen staan, maar Derkie voegde die mevrouw een tekst toe die-ie mij niet had moeten sturen als het mijn 17-jarige had betroffen.

Wat Derkie schreef?

“No worries, als uw zoon dezelfde intuïtie heeft als zijn moeder, dan is hij een S5 en komt hij onder de dienstplicht uit.”

Kijk maar:



Kijk, ik geloof mét Boswijk niet dat de zoon van die mevrouw nu metéén als dienstplichtig soldaat naar Oekraïne wordt gestuurd om vervolgens in handen te vallen van orgaanhandelaren.

Maar je kunt als Kamerlid van fatsoenspartij CDA ook gewoon níet reageren op een Twitter-bericht van een belastingbetalende burger dat niet eens aan jou gericht is.

En als je dan toch reageert, kan het ook minder schofterig.

Maar van dat soort koeken(- en patat)bakkers ben jij dus de voorzitter.

Ik sluit dan ook af met het gedicht ‘Beknopte topografie van de Rijnmond’ van Jules Deelder uit ‘Gloria Satoria’.

Rotterdam
Schiedam
Vlaardingen
Maassluis

hoekie om
trappie af

gekkenhuis

Groet,

JanD




Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 05-03-2024 15:49 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan-hugo-de-jonge-7/





[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 05-03-2024 15:49]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 06-03-2024 13:31 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Nikki Haley trekt zich terug uit de Amerikaanse voorverkiezingen.

Dan zal Trump eind van het jaar wel weer president worden.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 06-03-2024 13:35 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Blijft toch fascinerend dat het weer tussen twee bejaarden gaat.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 06-03-2024 13:38 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

En allebei op hun eigen manier de figuurlijke weg kwijt.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 06-03-2024 14:04 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Hoe dit de twee populairste politici van dat land zijn is inderdaad niet te geloven. Het is ook wachten tot er eentje tijdens zijn termijn het loodje legt.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen