Natural Disaster |
The Dude |
|
|
|
Posted 26-02-2024 17:34 by Natural Disaster |
|
|
https://www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan-tofik-dibi/
Briefje aan Plofkip.
Edit:
Wacht ik quote hem even.
quote: Beste Tofik,
Ik kon vanochtend uitslapen.
Voor 9.30 uur verwachtte ik toch geen persbericht van de gemeente Amsterdam.
Voor alle 26 parafen waren verzameld, zou het eerder 10.00 uur zijn.
Maar dan zouden we ook een keiharde veroordeling van het stadsbestuur krijgen over de schandalige wijze waarop jij, een hardwerkende ambtenaar in dienst van het stadsdeel Nieuw-West, met naam en toenaam voor de bus werd gegooid op dat vreselijke Twitter.
Er waren zelfs, zo las ik, oproepen dat je ontslagen zou moeten worden.
Een Berufsverbot!
Omdat je een oproep van GroenLinks/PvdA-prominent Sabine Scharwachter op je social media had gedeeld (en daarna lekker was gaan zuigen op Twitter).
Deze oproep: “Kom op zondag 25 februari de herdenking van de Februaristaking van 1941. In de geest van de dappere dokwerkers moeten we het Palestijns verzet steunen. RESISTANCE IS JUSTIFIED WHEN PEOPLE ARE OCCUPIED! #FebruariIntifada”
Even lekker de herdenking van Februaristaking die in 1941 plaatshad als protest tegen de Jodenvervolging kapen om de Hamas-terroristen van de Joden’vervolging’ van 2023 toe te juichen.
Ranziger wordt het inderdaad niet.
Máárrr…
Er kwam helemaal geen persbericht.
Blijkbaar word je door burgemeester Halsema niet gezien als topambtenaar van de gemeente Amsterdam.
Eerder als een eigentijdse Melkertbaner.
Weet je nog wat dat is?
Dat is iemand met een grote afstand tot de arbeidsmarkt en beperkt arbeidsperspectief die via gesubsidieerde arbeid werkervaring kon opdoen.
Zo ben jij in 2018, toen het wachtgeld dat je na je periode als GroenLinks-Kamerlid had ontvingen op was, bij stadsdeelvoorzitter Emre Ünver, een jeugdvriendje, gestationeerd als ‘bestuursadviseur’.
‘Chef potloodslijpen’ vonden ze te denigrerend klinken, dus werd het maar ‘bestuursadviseur’.
Hoe ik weet dat Halsema jou inmiddels ook als Melkertbaner ziet?
Ze is geen ezel die zich aan dezelfde steen blijft stoten.
Je bent al een keer door haar op het matje geroepen.
Eind mei 2021 bracht ze immers een bericht naar buiten dat ze eiste dat je leidinggevende een gesprek met je ging voeren over een aantal Twitterberichten dat je had geplaatst.
Je had volgens Halsema in strijd met de gedragscode die geldt voor ambtenaren van de gemeente Amsterdam je steun uitgesproken aan een door DENK en BIJ1 bepleitte boycot van Israëlische producten en aan sancties tegen Israël.
Wie kritiek op die tweet van je durfde uiten, kreeg een foto van een kakkerlak voor zijn kiezen.
Dat mocht niet volgens die gedragscode.
Ambtenaren tekenen bij hun aanstelling vrijwillig voor een inperking van hun vrijheid van meningsuiting.
Overschrijden ze de grenzen, dan krijgen ze straf.
Op vragen in de gemeenteraad van Annabel Nanninga waarom het zolang duurde voor je verbale billenkoek kreeg, zei burgemeester Halsema dat je zeker op je lazer zou krijgen voor je inmiddels verwijderde tweets, maar dat je nog ‘niet beschikbaar’ was geweest.
Zíek zul je niet geweest zijn.
Want je bleek wel ‘beschikbaar genoeg’ om op Twitter alvast in het openbaar aan de gemeente die jou op je afkeurenswaardige gedrag zou gaan aanspreken te melden dat Halsema je rug op kon.
“Het waren maar grappen”, zei je. Dat snapte een blinde.
Maar je had, vond je, wel gelijk. Want Human Rights Watch zei immers ook dat Israël met Nederlandse steun misdaden tegen de menselijkheid uitvoert, en Nederlandse Kamerleden die achter Israël staan verdienden een corrigerend tikje van Tofik Dibi.
Net als de journalisten van de Telegraaf en de ‘hordes’ die zij achter je aanstuurden een corrigerend tikje verdienden. Wederom in de vorm van een kakkerlak-foto. Die Telegraaf-journalisten en hun lezers waren immers, aldus Tofik Dibi, ‘ongedierte’.
De heer Dibi was destijds nog wel bereid een concessie te doen. Hij zou “de komende tijd wat meer opletten” bij zijn tweets.
En eindigde met wat wat mij betreft de crux was: “Ik neem niks terug van mijn woorden.”
Dat zal, zo dacht ik toen al, dan ook wel gelden voor de tweet met die foto van een scherpschutter, vlak voor je ambtenaar van de gemeente Amsterdam werd.
Daarbij schreef je de tekst: “Ik, tijdens de ramadan, als jullie op een terras een drankje doen”…
Ik neem aan dat je in mei 2021 alsnog op rapport bent geweest bij Halsema.
En uit het feit dat burgemeester Femke Halsema je Intifada-oproep deze keer laat lopen, maak ik op dat ze je dus niet alleen niet als ‘topambtenaar’ ziet, maar zelfs niet als een gewone ambtenaar.
Dat ze toen heeft geconcludeerd wat iedereen buiten haar GroenLinks-bubbel allang wist: vroeger zou dit ventje op de sociale werkplaats nog gepest worden omdat de rest vond dat-ie niet kon meekomen met de groep.
Je bent dankzij de oude Melkert-regeling ook in haar ogen hooguit nog een ‘tot ambtenaar gemaakte’ kneus die klem heeft gezeten bij de bevalling.
In mijn woorden: ongedierte dat het bestrijden niet waard is.
En gelijk heeft ze.
Als ze jou je Melkertbaan ontnemen, kun je zomaar een gevaar voor Joden worden.
Want ik denk niet dat je alleen en zonder wapens de strijd zult aangaan.
Groet,
JanD
[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 26-02-2024 17:38]
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."
|