Natural Disaster |
The Dude |
|
|
|
Posted 28-11-2024 16:21 by Natural Disaster |
|
|
https://www.buttkicken.nl/2024/11/28/briefje-van-jan-aan-marjolein-faber-5/
quote: Mevrouw Faber,
Volgende week bent u vijf maanden minister van Asiel en Migratie.
Heeft u het lek al ontdekt?
Het lek bij het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA), bedoel ik.
Ik wel.
Een maand na de verkiezingen, op 22 december 2023, heb ik de Nederlandse belastingbetaler daar al een ‘Briefje van Jan’ over geschreven.
Maar toen vielen asielzaken nog niet onder een aparte minister en ging staatssecretaris Eric van der Burg er nog over. De man van hoe meer asielzoekers, hoe beter en wat het kost, dat zien we dan wel weer.
(Gelukkig zaten ze bij de FIOD niet te snurken, dus ik heb dat ‘Briefje van Jan’ niet helemaal voor de kat z’n uweetwel getikt)
Maar goed, omdat ik niet merk dat u het lek al gevonden heeft, zal ik het u even uitleggen.
Ze zijn bij de oprichting van het COA een afdeling vergeten te bemannen.
De afdeling ‘Inkoop’.
Toen hebben ze in de haast om al die asielzoekers en gelukszoekers en hun nareizigers van bed, bad, brood en bankpas te voorzien wel snel een bordje ‘Inkoop’ op een deur gespijkerd, maar er vervolgens nooit mensen met inkopersbloed neergezet.
Wat wel?
Iemand die er bij Kick Out Zwarte Piet was uitgeflikkerd na ruzie met het stamhoofd, een activist van Extinction Rebellion die vanwege straatvrees even niet met haar dikke reet op de snelweg durfde te zitten en ene John Leerdam, die iets bij de PvdA gedaan schijnt te hebben.
Allemaal mensen die geen dag van hun leven in het bedrijfsleven hebben doorgebracht en die dus echt geloofden dat het geld hier aan de bomen groeit, of uit de kraan komt zodra je die open draait.
En dat zijn dus lui die als ze bij een zootje ouwe stacaravans op een camping staan bij het horen van “Wat dacht u van 16.000 euro per stuk?” niet vragen waar het koopcontract is, maar die gewoon “Prima!” zeggen en vervolgens elke máánd dat bedrag (laten) betalen omdat het om húúr blijkt te zijn gegaan.
De man onder wiens leiding dit soort wantoestanden plaatshebben is COA-baas Milo Schoenmaker.
Je hebt in die hele asielindustrie twee type mensen.
De gelovigen, die louter lavendel ruiken bij iedere bus kansloze gelukszoekers die in Ter Apel arriveert op zoek naar een leven vol gratis geld, gratis zorg en gratis huisvesting en die echt geloven dat asieladvocaten en ngo’s het beste met die mensen voor hebben. Je vindt ze bij GroenLinks, PvdA, D66, de Christenunie en dat soort partijen.
En de handelaren, die geld ruiken. Niet eens voor zichzelf, maar voor hun achterban, van de Van der Valkjes tot de lokale campingbazen en van de fietsboeren tot de witgoedhandelaren. Je vindt ze bij de VVD en de lokale partijen.
COA-baas Milo Schoenmaker is een VVD’er met net zo’n D66-hart als Eric van der Burg.
Eentje die, terwijl het land overstroomd werd met asiel- en gelukszoekers en zijn mensen het geld er met bakken uit gooiden, álle tijd bleek te hebben om op z’n gemakkie een rechtenstudie af te ronden in 2023.
Kortom: die had zijn prioriteiten niet op orde.
Ik hoop u wel.
U heeft geen bezem nodig, maar een toverstaf.
En inkopers.
Échte inkopers, die het een sport vinden om zo goedkoop mogelijk in te kopen.
Voor gecertificeerde non-valeurs als John Leerdam vinden ze dan wel weer een ander plekkie…
Groet,
JanD
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."
|