|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Zeg Dwaallicht, spekjes bakken he, moet je daarvoor nou boter in de pan doen of niet? (serieuze vraag, ik ben een newbie) Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Dat moet je vooral aan een ex-vego als ik vragen (alleen in restaurants eet ik vleesch, momenteel). Maar goed, voor spek (spekkies?? wat zijn dat? bedoel je katenspek, spekblokjes, of speklapjes) heb je hoogstwaarschijnlijk geen boter nodig, omdat het zelf zoveel vet heeft. Begin wel met laag vuur, totdat het vet er een beetje is uitgelopen (anders brandt het, dunkt me, te snel aan). |
|
quote: doe maar wel..anders brand het ERG snel aan (believe me, I know it) |
|
Ligt eraan, als je nog andere dingen erbij doet die lang koken wel, adners niet. Zow dat waren weer mn kookkunsten |
|
quote: Heh? Hoe krijg je dat voor elkaar dan, op überhoog vuur of zo? |
|
Ik heb nu wel "het bruine bonen in tomatensaus kookboek voor studenten" maar volgens mij wordt het echt een ramp als ik over enkele maanden zelf zal moeten koken. |
|
Het zijn volgens mij witte bonen |
|
Daarom moet je ook eerst thuis oefenen! Sta je ook minder voor lul. Damn, wat is koken toch leuk. Vandaag echt lekkere dingen gemaakt en gegeten, en dinsdag voor negen man weer een teringzooi lekkers op tafel zetten. Toen ik op kamers ging wist ik niet eens hoe ik rijst en/of macaroni moest maken. Al doende leert men. |
|
quote: Je hebt gelijk, het gaat al mis voor ik begonnen ben. quote: Macaroni en rijst kan ik al wel maken. Als ik over twee weken naar Engeland op vakantie ga dan ga ik weer koken, met een beetje hulp van mijn vader. Ik heb vrijwel nooit lekker gegeten in een Engels resteaurant dus ik zal niet opvallen. Als ik de basis nog wat beter leer moet het gaan lukken. [Dit bericht is gewijzigd door B6R6A6M op 07-07-2003 1:20] |
|
quote: Ja ik bedoelde van die kleine spekreepjes. Ik dacht inderdaad al zoiets van "er zit al veel vet in". Maar thanks. Geen boter, eerst even vet eruit laten lopen, check. Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote:Je kan het!!! |
|
Spekjes bakken ? Vuur redelijk hoog houden, anders worden ze soppig en ubervet ... als ze klaar zijn met een schuimspaan (keigrote lepel met gaatjes) snel uit de pan halen, zo maak je ze goed knapperig en niet al te vet. Dat soort dingen moet je nooi aan een zondagsvegetariër vragen Claw. |
|
quote: Ja dat hard bakken, daar ben ik ook wel voor. Zachte drel-spekjes sucken. En eeuhm, zo'n lepel heb ik niet, dus het vet heb ik ook maar door de boerenkool heengegooid, dat maakt toch nie zo uit Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote:en by the way, je bent student, dus niet zeiken. |
|
quote: ... je moet toch een keer beginnen met leren koken Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote:Ja. Dat Klopt Wat kun je allemaal al? |
|
quote: Ik denk dat ik opzich wel zo'n beetje alle basisgerechten *kan* als ik er een kookboek bij pak en me er in ga verdiepen Maar *als* ik kook, doe ik dat vaak voor mezelf alleen of voor 2 personen, en dan ga ik toch vaak voor wat makkelijks als een aardappel-schoteltje met wat groente uit blik en een lapje vleesch ofzo. Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
ik heb gister gekookt spaghetti niet dat het lekker was mja Red de fietsen de winter door. |
|
Hiero vanvond ook weer een culinair hoogstandje! 1x spareribs hot en een kleintje B&J strawberry. Helemaal zelf besteld |
|
Spareribs eten is gaaf, lekker met je handen eten, net als vroeger! |
|
quote: Meen je dat nou? |
|
quote:Hoelang heb je eigenlijk geen vlees gegeten? Het lijkt me nl nogal een aanslag op je spijsvertering, als je tijden geen vlees gegeten hebt. Don't blush when I rip you open |
|
Shit heej, ik moest wat water toevoegen aan olijfolie, aangezien ik alleen zonnebloemolie had, gebruikte ik dat maar. Dus ik gooi dat in de wok, zet de plaat aan.. ehm... dat moet je dus niet doen... Het begon te knetteren en spetteren als een gek en me hele keuken zat onder de olie. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: als je een anti aanbak pan hebt hoeft het niet, dat spek het al vet genoeg van zichzelf |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |