|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: 't Is zomer! Dan ga je toch geen boerenkool eten! |
|
quote: Hoezo niet?? Heerlijck! |
|
quote:Het is nu tijd voor komkommer, gourchette, peulen, postelein, erwten, wortels en kersen! |
|
quote: Het is zeer goed te doen. Normaal heb ik iets van 3,5 liter diarree per dag, en na een biefstukje is dat slechts zo'n 3,7 liter, dus dat valt nog aardig mee. (maar inderdaad, ik merk er dus geen zak van. Al doe ik het erg voorzichtig aan, een stukje gevogelte soms, of een paar hapjes van wat lamsvlees. Ik moet zeggen dat het me vrij goed smaakt, maar niet echt überlekker. Maar op z'n tijd is het best te doen) |
|
Zo, ik heb een pan gekocht. Dat is al een mooi begin he. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
quote: zijn er ook anti-verbrand en anti-misluk en auto-gaar pannen? Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote: Zo, zo. Wat voor pan . Vanavond heerlijk gegeten trouwens. Voor 9 man gekookt, gazpacho vooraf met ciabatta & zelfgemaakte kruidenboter, hoofdgerecht was gevulde paprika (met walnoot-mozzarellarisotto) en het dessert had m'n vriendin gemaakt, de één of andere franse lekkernij, iig was de materie opgebouwd uit vanille, ei, melk en suiker en heerschte het . Oh ja en anti-misluk pannen bestaan wel, na drie maanden koken krijg je er gratis één en die ziet er precies hetzelfde uit als je eerdere pan. |
|
ik heb tosti's gemaakt |
|
Ik heb een gebakken eitje voor mezelf gemaakt en eentje voor mijn zusje! met peper en zout! specerijuh!!!!!! En ehmz, ik heb honig kerrysoup uit een pakje gemaakt Komt allemaal wel goed Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Tacco's met als vulling: Bruine bonen. (of eigenlijk rode maar ben naam kwijt) Maïs. Appel. Tomaat. en Sour Cream om het af te maken. Het was eigenlijk best lekker. (het was zondag, we zaten zonder geld en (bijna) zonder voorraad, dus we moesten het doen met wat we hadden.) TotZiens |
|
hmmm, geen vleesch??? Schande! |
|
Als je met zn tweeën ben en er 1 vegetariër is moeten we het vlees maar een keertje overslaan. En de vleesvervangers vergeten uit de vriezer te halen TotZiens |
|
Een omelet, geel. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: Bijzonder! Als ik per ongeluk vleesch binnenkrijg, ookal is het kippevet of vleesbouillon, ben ik gegarandeerd 3 dagen aan de racekak.. En waarom ben je nou weer vlees gaan eten (gewoon benieuwd..) ?? In de tijd dat ik het nu niet meer eet is het me alleen maar meer tegen gaan staan en dat is het verhaal dat ik van veel ex-vleeseters hoor. Ik moet letterlijk kokhalzen als ik die bloederige lapjes in de supermarkt zie liggen |
|
Ik hou ook niet van bloederige lapjes en al helemaal niet van vleesch uit de supermarkt. Enfin, ik heb een paar maanden terug in een restaurant een gevulde forel met panchetta besteld en toen het langskwam bleek dat panchetta een zeer mager soort spek is. En ik had al wat wijn op dus ik dacht 'ach welja' , ik moet zeggen, het smaakte uitstekend. Sindsdien heb ik nog twee of drie keer vlees gegeten, gerookte parelhoen (was ook lekker) en vorige week nog wat hapjes in een tapasbar. Dat ging wel. Met de spijsvertering geen probleem. Ik vind vlees al snel wel erg overheersend en als ik een beetje eet heb ik wel weer genoeg gehad voor een maand of zo (ook al smaakt het me goed). Dus daar hou ik het maar bij, bovendien blijft de rest van de tijd het vegetarische dieet heerschen. |
|
Snel, lekker ende makkelijk (ben ik nu aan het eten) wanneer men weinig zin/tijd heeft: Voor 1 persoon nodig: pandang rijst 1 potje erwtjes + worteltjes 250 gr half om half gehakt 1 grote ui sambal 1,5 eetlepel kecap 1/2 lombok 2 teentjes knoflook 3 dikke champignons 1 eetlepel olifjolie - men koke de pandangrijst - men warme op, erwtjes en worteltjes - men snijde de ui in snippers evenals de lombok. Snijd de champignons in kleine stukjes. Men perse of fijnhakke de knoflook en men verhitte den olijfolie en men flikkere het gehakt erbij. Even aanbraden en men pleure de kecap en sambal erbij en men roere zodat de kecap gelijkmatg verdeeld. Vervolgens mikke men de fijngehakte ui,lombok, champignon en knoflook in de pan en men roere heftig. Lekker beetje laten sudderen ca. 10 minuutjes op niet al te hoog vuur en men is klaar!! Selamat makan [Dit bericht is gewijzigd door Shredhead op 17-07-2003 20:54] |
|
goed, ff uitprinten dus |
|
quote: |
|
Voor mij was het vandaag weer eens alleen soep en een stokbrood en een gebakken ei... meer tijd had ik niet *burp* hehe...... |
|
pandang rijst = niet lekker 1 potje erwtjes + worteltjes = echt helemaal niet lekker 250 gr half om half gehakt = matig te vreten 1 grote ui = wel ok sambal = wat? 1,5 eetlepel kecap = watte? 1/2 lombok = que?? 2 teentjes knoflook = jammie 3 dikke champignons = jamjam 1 eetlepel olifjolie = olfijolie? = ok dan Ik denk niet dat ik dat brouwsel binnenkrijg met andere woorden |
|
ai..... |
|
quote: Meisje, zo wordt het nooit was tussen ons.. |
|
quote: Lijkt me lekker, aangezien m'n ouders volgende week op vakantie gaan ga ik dit binnenkort ook maar eens maken Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
Wat ook lekker is, is Rijst met sperzieboontjes, kokos, sesamzaadjes, honing en een schepje sambal.. En als u het liever wat frisser heeft, doe je er wat sereh (citroengras) of citroensap door. Die hard vleesch-eters kunnen er natuurlijk ook stukjes biefstuk, varkenshaas of kipfilet door doen.. "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |