|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote:Doe niet zo kritisch Dwaal, die jongen heeft z'n best gedaan! Boterbonen zijn toch die grote wittige bonen, die in de Griekse keuken veel gebruikt worden!? [Dit bericht is gewijzigd door JaneDoe op 14-10-2003 21:20] Don't blush when I rip you open |
|
Ik ben nieuwsgierig boterbonen, nooit van gehoord. |
|
Effe geg00cheld: http://www.montesdemalaga.com/Food/Market/Legumes_NL.htm quote: |
|
boterbonen zijn inderdaad die wittige bonen, en ze stonden in een blikje bij mij thuis in de kelder Ik vond het al knap dat ik een hele maaltijd voor 6 personen heb kunnen bereiden zonder dat er iemand geklaagd heeft. Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Grote witte bonen zijn gaaf.. Klaarmaken met een krachtige, kruidige tomatensaus en ze zijn heerlijk als bijgerecht bij gegrild vlees oid. "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
quote: Dat komt wel verdacht in de buurt van het studentengerecht pur sang, witte bonen in tomatensaus... Maar dat is ook prima te vreten dus haat mij met m'n gezeik. Oh sorry, ik verstond toch echt dat je serieus genómen wou worden... |
|
Ik vind gegrild vlees dan weer niet zo Krieg. Nu vind ik dat niet van het meeste vlees, maar het onder de grill leggen is toch zonde -- dan kan je het beter lekker marineren en dan fijn bakken of zo, in plaats van zo droog warm te laten worden. |
|
Vlees grillen niet lekker? Kun wel zien dat jij een ex-vega bent. Gril jij maar eens een dikke biefstuk en strooi er tijdens het grillen kruiden overheen. Daar gaat niets boven! |
|
Nee, dat wordt me te taai, ik vind dat het vlees op die manier ook een hoop smaak verliest. Hahaha, ik had een tijdje terug in een restaurant runderentrecôte van de grill besteld, nou dat was echt een brug te ver hoor maar een paar weken later ging de (in de pan) gebakken hertenbiefstuk er wel zo in. |
|
Taai? Weet je zeker dat je niet een stuk van je krokodillenlederen handtasjuh aant opeten was? Gegrild vlees is supersappig ende zacht als boter! Als het goed gebeurt tenminste ... |
|
Nochtans kan goed gegrild vlees nog lekker bloederig zijn. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
En vice versa. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
Dit is ook een lekker recept, maar dan met kidneybonen: Zoete bonencurry Bereidingstijd 25-30 minuten Voor 1 persoon heb je nodig: 40 g kidneybonen klontje boter ½ kleine ui, in ringen ½ kleine appel in stukjes 40 g champignons in plakjes 2 theelepel kerriepoeder 1 eetlepel bloem 1,5 dl groentebouillon 2 theelepels citroensap 2 theelepels mango chutney 1 eetlepel rozijnen 15 gram geraspte kokos zout en peper Bereidingswijze: Verhit de boter in een pan en fruit de uienringen onder af en toe roeren tot ze bruin zijn. Voeg de appel en de champignons toe en bak ze 2-3 minuten mee. Roer af en toe. Voeg de kerrie en de bloem toe en bak het geheel nog 1-2 minuten. Blijf steeds roeren. Voeg geleidelijk de bouillon toe en roer alles goed door elkaar. Voeg peper en zout naar smaak, het citroensap, de chutney, de rozijnen en de bonen toe en laat de curry 10-15 minuten sudderen. Roer af en toe in de pan. Roer het kokos vlak voor het serveren door de curry. Dien de curry op met gekookte rijst en gebakken banaan. Eet smakelijk! |
|
quote:Als je het water niet afgiet, krijg je dan geen papperige rijst? |
|
Hangt van de soort rijst af ... |
|
Gebruik altijd lassie snelkook rijst |
|
Daar hoeft dat niet bij |
|
quote: Als je teveel water gebruikt wel. Maar ja, ik zag al dat je Lassi gebruikt. Als je daar iets uitkrijgt dat op 'rijst' lijkt, is er al iets magisch gebeurd en gelden natuurwetten niet meer, afgieten of niet afgieten. |
|
quote: Zoals ik het bedoel is al het water verdampt wanneer het rijst NET goed is. Ik koop geurige niet-snelkook rijsten. Tenminste: nooit gelezen dat er "snelkook" op de verpakking stond. [Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 15-10-2003 21:06] |
|
quote:Elitair gelul |
|
quote: Alles wat ik zeg is elitair gelul voor je, of niet. Gelul, Lassi = troep. |
|
quote: Dude als ik drie bakken rijst voor je kanes zet merk je het verschil echt niet. ERGO-->> gelul |
|
Meneer Jenje, Er is wel degelijk een verschil tussen goede basmati rijst en simpele snelkookrijst. De laatste heeft namelijk totaal geen smaak. Over rijst gesproken, ik ga morgen op zoek naar zwarte rijst.. want ik heb net een leuk recept van "Kleverige zwarte-rijstpudding" gevonden.. [Dit bericht is gewijzigd door Phaestus op 15-10-2003 23:33] "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
Precies Jenje, er zijn zat soorten rijst. Basmati = anders dan Pandan = anders dan Surinaamse rijst = anders dan risotto (waarvan ook weer drie soorten zijn) = anders dan sushirijst = anders dan paprijst = anders dan zilvervliesrijst en dat is weer wat anders dan Lassi snelkooktroep. Elitair gelul of niet, Lassi maakt ondermaatse rijst. Trouwens, een flinke zak Basmati of Pandanrijst is nog goedkoper ook.... *edit* zwarte rijst is volgens mij gewoon rijst zwart gemaakt met inktvisinkt... zwarte pasta is dat in ieder geval wel . [Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 16-10-2003 3:03] |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |