IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vegetarier Volgende pagina
SQT
Usericon van SQT
Posted 22-01-2002 17:33 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Ik zit er over te denken vegetarier te worden, omdat heel die bio-industrie me de strot uit komt, ik heb alleen geen idee of ik dit vol ga houden. So what shalla do?


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 22-01-2002 17:42 by linknl Profiel van linknl

een nieuw stel hersens proberen te krijgen lijkt me een goede eerste stap.

wat is er dan nu zo erg aan de bio industrie dat je nu in 1x wil stoppen met het kanen van vlees, of waarom u pas stoppen en niet eerder?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-01-2002 17:46 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Beslissingen neem je op een gegeven moment he. Op je nulde kan je geen vegetariër worden.

Het is trouwens goed vol te houden hoor, je leert vanzelf wel goed/lekker koken. Ik wil tenminste . Maar een ieder moet het voor zichzelf beslissen, dus op de vraag 'what shall I do' zal je geen antwoord krijgen in deze.


SQT
Usericon van SQT
Posted 22-01-2002 17:52 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 22 januari 2002 17:42 schreef linknl het volgende:
een nieuw stel hersens proberen te krijgen lijkt me een goede eerste stap.

wat is er dan nu zo erg aan de bio industrie dat je nu in 1x wil stoppen met het kanen van vlees, of waarom u pas stoppen en niet eerder?



Mijn hersens voldoen prima, en wat de bioindustrie betreft: die beesten worden mishandeld op een gruwelijke manier. Ik wil ook niet ineens stoppen, ik zit er al een tijdje over na te denken. En daarbij, vroeger dacht ik daar niet over na (ben nu 16), nu ben ik me ervan bewust van wat er allemaal gebeurt, en zie ik dat het nergens op slaat. keej?


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 22-01-2002 17:54 by linknl Profiel van linknl

mishandeld ja tuurlijk.

Ik heb zelf in een slachthuis gewerkt toen ik jouw leeftijd had. Dat mishandelen is echt een pers beeld in de werkelijkheid gebeurt dat echt bijna niet.


[Dit bericht is gewijzigd door linknl op 22-01-2002 18:02]


Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 22-01-2002 17:55 by Voice_of_thunder Profiel van Voice_of_thunder

Vegetarier worden natuurlijk.
En er zijn echt veel andere producten die ook goed te eten zijn. Je went het zo.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-01-2002 18:09 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 22 januari 2002 17:54 schreef linknl het volgende:
mishandeld ja tuurlijk.

Ik heb zelf in een slachthuis gewerkt toen ik jouw leeftijd had. Dat mishandelen is echt een pers beeld in de werkelijkheid gebeurt dat echt bijna niet.



Wellicht niet in een slachthuis. Maar ja, ik kan goed begrijpen dat mensen geen trek hebben in kistkalveren en legkippen. Of in vlees dat bol staat van de hormonen.


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 22-01-2002 18:15 by Lord Morgoth Profiel van Lord Morgoth

Ik geef je groot gelijk Dwaallicht (en andere vegetariërs).

Waar ik problemen mee heb is dat mensen om totaal verkeerde redenen (misplaatst medelijden oid) vegetariër worden, en hun mening en opvatting proberen bij andere op te dringen.


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-01-2002 18:20 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Ja ik hou ook niet zo van 'het is zielig voor de dieren'-vego's. Dieren zijn geen teddyberen!

Ik vind echter wel dat vleeseters vaak makkelijk zijn. Ik word er best moe van altijd te moeten uitleggen waarom ik vego ben. Of dan zeg je 'ik ben vego' en dan krijg je 'ja maar je draagt wel kisten dus ben je FOUT!'. Heb ik gevraagd om een ethische discussie als ik zeg dat ik vego ben? NEE. Ik ga toch ook niet zeiken over vleeseters? Heh, maar ik moet gaan eten, de ras-vleeseter hier heeft een lekker omeletje voor me gebakken


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 22-01-2002 18:23 by Lord Morgoth Profiel van Lord Morgoth

Hehe eetze! En als je het niet erg vind dan ga ik even mijn karbonaatje (of hoe schrijf je dat tegenwoordig) klaarmaken samen met een bakje groenvoer


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 22-01-2002 18:36 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Hehe, klere-vegetariers. Nee, dat was een grapje. Ik ken er wel een paar, van die mensen ja, voor zover je het mensen kan noemen. Hehe, ook dat was een grapje.

Ok, sorry ik ben uit mijn doen vandaag.

Maar serieus, ik waardeer vegetariers doorgaans wel. Alleen is het lastig als je wilt snacken en ze moeten persé iets vego's hebben en dat je naar een ander restaurant/snackbar moet. Zoals in Oslo met een iemand waar ik de naam niet van ga noemen.

Ikzelf zou geen vegetarier kunnen worden aangezien ik vlees erg lekker vind en er niet zonder zo willen doen.



Sassette
Usericon van Sassette
Posted 22-01-2002 18:42 by Sassette Profiel van Sassettehttp://jakobavisser.hyves.nl/

Ooit aan gedacht dat die dieren er helemaal niet waren geweest als jij (en de rest van de wereld) geen vlees aten. Pas maar op straks moet je weer akties op touw gaan zetten omdat de koeien bijna uitgestorven zijn
Ik ben er ook tegen dat dieren soms in veel te kleine hokjes alleen maar vetgemest worden en geen ruimte en tijd krijgen om nog lekker te genieten van hen leventje maar om dan maar meteen helemaal geen vlees meer te gaan eten vind ik wel erg ver gaan.


How Will I Laugh Tomorrow When I Can't Even Smile Today


Elfenvorst
Usericon van Elfenvorst
Posted 22-01-2002 19:15 by Elfenvorst Profiel van Elfenvorst

Ik ben vegetariër, hoewel dit verder niks te maken heeft met bio-industrie of wat dan ook. Ik had plotseling gewoon geen behoefte meer aan vlees. Indien ik weer behoefte aan vlees zou krijgen zou ik het ook niet laten om meteen een biefstukje naar binnen te schuiven.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-01-2002 19:16 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

ik eet wel vlees maar alleen van een ecologische, diervriendelijk bedrijf. is wel duurder maar zo kan ik mijn geweten toch sussen. buiten diermishandelingen (transport, veemarkten) zitten die beesten ook nog eens tjokvol hormonen en ander troep. dat is ook nog eens heel ongezond.


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 22-01-2002 19:34 by Rectum Lobotomy Profiel van Rectum Lobotomy

quote:
Op 22 januari 2002 19:15 schreef Elfenvorst het volgende:
Ik ben vegetariër, hoewel dit verder niks te maken heeft met bio-industrie of wat dan ook. Ik had plotseling gewoon geen behoefte meer aan vlees. Indien ik weer behoefte aan vlees zou krijgen zou ik het ook niet laten om meteen een biefstukje naar binnen te schuiven.

Dan ben je toch ook geen vegetariër?
Dan ben je gewoon iemand die geen vlees kaant.
Vego's hebben volgens mij wel behoorlijk princiepes en meningen t.a.v. vlees.
Jij vindt het gewoon niet lekker, dan ben je in mijn ogen nog geen vego.
(Ik ben er trouwens ook geen, geef mij je vlees maar als je het niet hoeft, die koe is toch al dood. )


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-01-2002 19:35 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 22 januari 2002 19:16 schreef attila_de_hun het volgende:
ik eet wel vlees maar alleen van een ecologische, diervriendelijk bedrijf. is wel duurder maar zo kan ik mijn geweten toch sussen. buiten diermishandelingen (transport, veemarkten) zitten die beesten ook nog eens tjokvol hormonen en ander troep. dat is ook nog eens heel ongezond.


Yep.

Ik neig ook naar het eten van scharrelvlees, maar... ik vind het gewoon ook helemaal niet lekker. Een opdringerige, penetrante geur, bah. HEEL af en toe werd er wel eens macaroni gekookt en zat er gehakt in... dus ik die gehakt eruit halen, maar je proeft het nog steeds. Als dat nu zou gebeuren zou ik gewoon een broodje smeren en de volgende dag extra lekker & gezond eten, want die penetrante smaak vind ik echt goor.
Die sterke reactie is trouwens wel het bewijs voor het feit dat vlees onvervangbaar is. Ik heb dan ook een hekel aan vleesvervangers (vegoburgers, 'vegetarische worst' etc. ). Het toffe aan vegetarisch koken is dan ook dat je op een veel evenwichtiger manier je gerecht samen moet stellen. Vaak (niet altijd) is het met vlees zo dat je 'Het Stuck Vleesch' hebt, met een saus of een marinade waar je dan best wel je best op kunt doen, en dat de rest bijzaak is. Dat vind ik altijd een beetje sneu.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-01-2002 19:40 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

vegetarische eten kan erg lekker zijn! maar ik denk wel , zoals jij ook zegt, dat een mens toch bepaalde stoffen nodig heeft uit vlees. dus bij vegetarische eten, goed opletten! (moet je dan niet extra veel bonen en granen eten??)


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 22-01-2002 19:45 by elessar Profiel van elessarhttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Ik ben ook vrij lang (jaar of acht schat ik) vegetariër geweest en eet nog steeds niet veel vlees. Ik had er gewoon geen behoefte aan en idd als je een tijd geen vlees eet gaat de geur/smaak je erg tegenstaan.



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-01-2002 19:49 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Je moet wel een beetje opletten inderdaad. De enige stof waarbij je *echt* moet uitkijken is vitamine B.12 ... je hebt een voorraad voor vijf jaar en als je een beetje uitgebalanceerd eet komt het daarmee wel goed.
Verder mis je wat eiwitten, maar ja, je eet toch wat meer noten en dergelijke... geen problemen. Een iets groter probleem is ijzer, je hemoglobine gebruikt Fe(II) (ijzer-twee-plus) en in vlees zit ook Fe(II)... in veel planten zit Fe(III) (ijzer-drie-plus) en dat past niet op je hemoglobine... maar wederom, veel noten en zaden, en peulvruchten enzo... voedingssupplementen zijn echt niet nodig, tenzij je een bepaalde aandoening hebt.

Verder heb je maar 50 gr. vlees per week nodig. Oftewel, bijna iedereen eet teveel vlees. Echt, het is maar zo'n pietsie wat je nodig hebt. Nu is 200 gr. per week echt niet erg, ware het niet dat men zo ongeveer 200 gr. per DAG eet. Cholesterol, kransslagaderverkalking (HARDENING OF THE ARTERIES ) zijn aan de orde van de dag

Hehe, HEEL af en toe (1 à 2 keer per jaar, bv. in een restaurant of zo) eet ik vis... zitten allemaal essentiële oliën in. Ook als iemand zelf vis vangt, dan eet ik zo mee. Vis is nl. LEKKER!!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-01-2002 19:51 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 22 januari 2002 19:49 schreef Dwaallicht het volgende:
Ook als iemand zelf vis vangt, dan eet ik zo mee. Vis is nl. LEKKER!!


krab, inktvis etc. vind ik ook erg lekker. lus je dat ook?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-01-2002 19:55 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Inktvis heb ik nooit op. Krab heb ik één keer gehad, was vrij smakeloos maar dat kan ook liggen aan de manier waarop het gemaakt was. Dat zou ik nu heeeeel anders hebben aangepakt

Ahhh ik krijg weer helemaal zin om morgen te koken. Vorige week ook al gruwelijk lekker gekookt, heb me helemaal uitgesloofd op dat pleurisstudentenflatje hier

Vis kan zo lekker zijn... een beetje citroensap en veel dille zijn al lekker, beetje kruidenboter erbij... super simpel, en dan al zo lekker. Kan je nagaan als je je gaat uitsloven...


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 22-01-2002 20:36 by Lord Morgoth Profiel van Lord Morgoth

Vis is heerlijk ja, vooral een forelletje zal ik zeker niet afslaan. Maar weet je wat het is, ik heb een tweeledig probleem wat betreft vis:

Ten eerste is vis gigantisch duur. De gemiddelde nederlander eet haast geen vis. Het beetje vis wat je dus in de supermarkt vind is of niet te betalen of kan alleen maar worden omgevormt tot een kleine hapje nouveau cuisine :-( Daarnaast ligt alles in de diepvries, verse vis is in de supermarkt niet te vinden (Dat in tegenstellig tot andere Europesche landen zoals Frankrijk. Ooit daar wel eens in de supermarkt gestaan? Die hebben een visafdeling ter grootte van een halve Albert Hein ).

Ten tweede hou ik gewoon niet van koken. Vis heeft nou eenmaal meer bereiding nodig dan vlees...

[Dit bericht is gewijzigd door Lord Morgoth op 22-01-2002 20:36]


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 22-01-2002 20:41 by Sarjenka Profiel van Sarjenkahttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

quote:
Op 22 januari 2002 17:33 schreef SQT het volgende:
Ik zit er over te denken vegetarier te worden, omdat heel die bio-industrie me de strot uit komt, ik heb alleen geen idee of ik dit vol ga houden. So what shalla do?


Ik ben nu zo'n 5 jaar vegetariër en het is zeker heel goed vol te houden, mits je zelf creatief bent met het koken/bereiden van eten.
Vlees is, hoe je het wendt of keert, toch een belangrijke smaakmaker van de maaltijd.
Ik was altijd een enorme vleesfreak, maar ik mis het echt niet meer.

Je zou je eens kunnen oriënteren bij www.vegatopia.com
Daar vind je tips voor "beginners", kun je meediscussiëren in een forum e.d. (dat laatste is trouwens zeer frustrerend, omdat er behoorlijk fanatieke types zitten).

Verder is het wel erg belangrijk dat je aan de juiste voedingsstoffen komt. Je moet goed opletten dat je alles binnenkrijgt. Niet ondoenelijk, maar wel een punt om bij stil te staan.

En natuurlijk: zaken als MacDonalds zijn, ook al hebben ze een veggieburger, uit den bozen!!! Omdat die dus bij voorbaat met het ook op de bioindustrie dus superFOUT zijn.

Ik wens je succes en je moet zowieso zo denken: laat iedereen maar kletsen die zegt: "het helpt toch niet als jij stopt met het eten van vlees"... Bedenk dat er elke dag toch duizenden mensen zijn die geen vlees eten; en alle beetjes helpen.



If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 22-01-2002 20:43 by Sarjenka Profiel van Sarjenkahttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Overigens, ik lees iets over B12... Zolang jij "gewoon" vegetariër wordt, is er echt niets aan de hand. Je dient dan wel eieren te eten! Eieren zijn een zeer grote bron van vitaminen en mineralen. En neem dan als je toch goed bezig wilt zijn, graseieren (o.a. te koop bij AH). Deze kippen hebben echt alle vrijheid van de wereld en ze krijgen goed en plantaardig voedsel. Ze zijn niet eens veel duurder dan de normale (kiponvriendelijke) scharreleieren.


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 22-01-2002 20:44 by Sarjenka Profiel van Sarjenkahttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

quote:
Op 22 januari 2002 17:54 schreef linknl het volgende:
mishandeld ja tuurlijk.

Ik heb zelf in een slachthuis gewerkt toen ik jouw leeftijd had. Dat mishandelen is echt een pers beeld in de werkelijkheid gebeurt dat echt bijna niet.



horen zien en zwijgen noemen wij vegetariërs dat...


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


SQT
Usericon van SQT
Posted 22-01-2002 20:51 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Eey iedereen kei bedankt voor de reacties enzo en Sarjenka tnx voor de link, ik kijk zometeen even wat er allemaal opstaat. TNX


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen