|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
|
|
Nikon D70.. fijne camera! Maar je kan er toch wel een hoop meer mee dan je hier laat zien (niet slecht bedoelt). |
|
quote: Oh ja zeker wel, maar het onderwerp dieren was aangesneden en deze sprongen er voor mij nogal uit, vandaar dat ik deze twee close-ups even had ge-upped. Het was niet alleen de camera die nieuw was, maar ook de 28-300 lens. (42-450mm in combinatie met de D70), vandaar dat ik zaterdag Artis even had opgezocht. En onder water doet ie het ook prima trouwens: vermits er een glasplaat tussen zit natuurlijk |
|
Ik neig steeds meer naar de Canon Eos 300d .. inmiddels is de prijs gedaalt tot nog geen 1000 euro (inc 18 - 55 lens) of zo'n 850 euro (alleen body) .. blijft een smak geld natuurlijk. |
|
Zelf ook lange tijd m'n oog laten vallen op de EOS 300D, maar na het lezen van een zeer uitgebreid testverslag van de D70 gekozen voor dit model. Was alleen jammer dat de leverbaarheid van de D70 bijzonder slecht is. Afgelopen zaterdag bij de training voor de pinksterraces op circuitpark Zandvoort geweest. Het racegebeuren was niet voor alle bezoekers even interessant: |
|
quote: Goede foto! .. De D70 .. tjsa.. ik heb er niet zoveel over gelezen als over de 300D maar weet wel dat de verschillen minimaal zijn.. Had ik al Nikon lenzen gehad dan zou ik voor de D70 gaan, maar ik heb reeds Canon dus is de 300D een stuk logischere optie. Is het bij de D70 overigens ook zo dat je met een 'brandpuntsverlenging' van 1.6x zit als je oude analoge lenzen op de camera zet? Of zit daar een grotere chip in? |
|
quote: Bij de D70 is het 1,5 (chip is inderdaad een fractie groter dan in de 300D) De fotokwalitatieve verschillen tussen beide camera's zijn inderdaad minimaal, de grootste verschillen tussen beide camera's in het voordeel van de D70 is met name de snelheid in het wegschrijven van de bestanden en het opstarten (aan=aan, itt de 300D die een opstarttijd van ruim 2 seconden kent), betere flitssynchronisatie, en meer handmatige instelmogelijkheden. voor een uitgebreid verslag (in het engels) kun je de volgende twee testverslagen eens doorworstelen: http://www.dpreview.com/reviews/nikond70/ http://www.imaging-resource.com/PRODS/D70/D70A.HTM |
|
quote:stokstaartjes zijn cool |
|
quote: Van de wegschrijf- en opstarttijd van de Canon was ik al op de hoogte ja. Qua instelmogelijkheden vind het allemaal wel best bij deze camera. Dpreview.com heeft inderdaad goede reviews. Het enige wat ik echt jammer vind aan de 300D (en waarschijnlijk ook de D70?) is de plastic behuizing. Dit geeft de camera weer zo'n speelgoedlook in tegenstelling tot mijn huidige camera (Eos 620). Maar het is dan ook een digi-versie van de Eos 300 en dat is nou eenmaal een lichtgewicht consumenten camera en geen semi-pro zoals de 620.. Ik geloof dat de Canon 10D ook betaalbaar aan het worden is (magnesium behuizing en nog wat meer opties) maar die zit op dit moment toch nog wel op zo'n 1700 euro... [Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 01-06-2004 17:42] |
|
cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am |
|
Mooi Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
oe, mooie sexy pic! |
|
We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno. |
|
Geile foto Saphire Hier wat foto's die ik zojuist heb gemaakt bij ons in de thuis (was aan het experimenteren met de Macro modus): [Dit bericht is gewijzigd door ouwe op 09-06-2004 11:48] |
|
Jonge Vlaamse Gaai* gefotografeerd door het blad van een bereklauw* *Daar mijn kennis van flora en fauna zeer beperkt is kan ik het natuurlijk mis hebben |
|
Vlaamse Gaal klopt iig Maar ben er niet van overtuigd of het een jong is, kan ook oude/gewonde zijn. Maar gave foto, echt zo één waar je op het juiste moment aanwezig bent. |
|
quote: Yep.. Was trouwens op Centerparks, vogel zag er nog vrij jong uit, maar was vooral zeer mak voor een vogel.. huppelde daar maar wat rond, misschien gewond inderdaad. Ben dus maar naar binnen gelopen om een fototoestel te pakken (sony digi compact camera) en heb wat plaatjes geschoten. Het is wel het kader wat de foto enigzins maakt, zonder kader is het gewoon 'weer' een foto van een vogel. |
|
Heel knap dat je die foto zo goed hebt kunnen krijgen, perfect die vogel door het blad heen gefotografeerd. Mijn complimenten. We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno. |
|
quote: tis een jong, veren in vleugels duidedlijk nog niet volgroeid en een breed bekkie waaraan jongere vogels ook snel herkenbaar zijn.(einde les) Een kleine snol zit zo vol. |
|
Je hoeft effecten niet altijd in fotosoep te maken, je kan ze gewoon zien I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
gaaf effect ja!!! en hoe echter hoe beter natuurlijk |
|
quote: Kewl. Een derde optie voor effecten is overigens één foto meerdere malen belichten (dus meerdere onderwerpen voor je 'doordraait'), geeft ook hele vage en soms mooie effecten.. |
|
quote: Sja, dat heb ik wel eens met weinig succes getest, maar met digitaal lukt dat niet zo I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |