IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Fotografie Deel 2. Vorige pagina | Volgende pagina
Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 10-03-2005 19:00 by Rensykdom Profiel van Rensykdomhttp://rensyk.hyves.nl/

wel jammer dat je ziet waar fotos beginnen en stoppen.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 10-03-2005 19:09 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 10 maart 2005 19:00 schreef Rensykdom het volgende:
wel jammer dat je ziet waar fotos beginnen en stoppen.


Daar ontkom je bijna niet aan, al kan je het natuurlijk wel beetje voor beetje gaan weg-photoshoppen... overigens helpt het in dit geval ook niet mee dat ik uit de hand gefotografeerd heb bij schemering.. wellicht dat het een stuk strakker kan via een statief, dan heb je overal exact dezelfde hoogtelijn, daardoor ook dezelfde lichtval en geen bewegingsonscherpte.. maar voor een testje van mijn camera een software vond ik het niet onaardig


Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 10-03-2005 19:13 by Rensykdom Profiel van Rensykdomhttp://rensyk.hyves.nl/

Hehe mja het zal vast ook niet heel erg opvallen voor de meeste mensen, maar ik neem vrij goed details op als ik ergens dingen bekijk waardoor ik direct alle lijntjes zag. maar 360 pics zijn altijd wel gaaf


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 10-03-2005 19:20 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 10 maart 2005 19:13 schreef Rensykdom het volgende:
Hehe mja het zal vast ook niet heel erg opvallen voor de meeste mensen, maar ik neem vrij goed details op als ik ergens dingen bekijk waardoor ik direct alle lijntjes zag. maar 360 pics zijn altijd wel gaaf


Een huiskamer is ook wel vrij lam om 360 te fotograferen , landschappen zijn daarintegen een stuk gaver.. kan niet wachten om straks bijv. 360 graden Wacken Open Air vast te leggen ..


Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 12-03-2005 19:18 by Saphire Profiel van Saphire





cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 12-03-2005 19:20 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 10 maart 2005 18:47 schreef Valorian het volgende:
Onze huiskamer, 360 graden rond gefotografeerd




Gave foto!


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-03-2005 12:09 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 12 maart 2005 19:20 schreef Leviathanica het volgende:
Gave foto!


Ik heb hem ook als Quicktime-vr-movie, dan kan je helemaal rond draaien, en in- en uitzoomen



Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 13-03-2005 13:01 by Brujo Profiel van Brujo

quote:
Op 12 maart 2005 19:18 schreef Saphire het volgende:





Origineel idee, mooie foto ook. Zo'n uitsnede geeft altijd een wat vervreemdend effect. Is dit 1 van een hele serie?


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 13-03-2005 22:44 by Saphire Profiel van Saphire

Ja en nee. Deze foto had ik al na 3 "opwarmfoto's" te pakken dus daarna heb ik nog wat aan lopen kloten om met m'n nieuwe lamp te oefenen. Maar echt 'n serie is er niet. (wel 'n goed idee trouwens!)
Maar de rest ga ik niet laten zien


cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-03-2005 23:36 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian



Azrael, onze kat.

NB: Kunnen jullie deze foto allemaal zien? Ik heb bij Canon gratis 100MB webruimte ivm aanschaf van een camera van hen, maar ben benieuwd of doorlinken naar dit album dus ook goed werkt?


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 13-03-2005 23:55 by Digerdoden Profiel van Digerdoden

jep, wel leuke foto


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 13-03-2005 23:56 by aerodis Profiel van aerodis

doet 't gewoon. Geinige foto.


Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 14-03-2005 0:13 by Rensykdom Profiel van Rensykdomhttp://rensyk.hyves.nl/

Hier helaas niet.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 14-03-2005 2:16 by Schaep Profiel van Schaep

Eerst wel hoor. Het was een leuke foto. Je hebt wat gemist.


Nameless shadow
Usericon van Nameless shadow
Posted 14-03-2005 2:32 by Nameless shadow Profiel van Nameless shadowhttp://jeroendekker.com

quote:
Op 10 maart 2005 19:09 schreef Valorian het volgende:
Daar ontkom je bijna niet aan...

Is dit programmatje een idee?

http://www.arcsoft.com/en/support/downloads/demoversion.asp?title=7



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 14-03-2005 8:33 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 14 maart 2005 2:32 schreef Nameless shadow het volgende:
Is dit programmatje een idee?

http://www.arcsoft.com/en/support/downloads/demoversion.asp?title=7


Bedankt voor de link; maar ik heb reeds een soortgelijk programmatje (photostitch), waarmee de vorige foto ook aan elkaar geplakt is.. De plekken waar je nu nog ziet dat de boel geplakt is zijn niet recht te krijgen omdat de camera daar niet goed recht gehouden is, maar het programmatje werkt erg goed. Als ik vanaf een statief fotografeer dan is het resultaat wellicht nog een stuk beter.. .. Ook een leuke functie van Photostitch is de mogelijkheid om 360 graden foto's op te slaan als VR-movie, zodat je in quicktime helemaal rond kan draaien , inzoomen , etc..



Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 14-03-2005 17:43 by Brujo Profiel van Brujo

quote:
Op 13 maart 2005 22:44 schreef Saphire het volgende:
Ja en nee. Deze foto had ik al na 3 "opwarmfoto's" te pakken dus daarna heb ik nog wat aan lopen kloten om met m'n nieuwe lamp te oefenen. Maar echt 'n serie is er niet. (wel 'n goed idee trouwens!)
Maar de rest ga ik niet laten zien


Na 3 al! Da's wel erg goed.., lukt mij i.i.g nooit, afgezien van die paar lucky shots.
Voor een expositie is een serie meestal wel leuk. (als je die ambitie zou hebben)
Oh wacht, i get it, je bent 't zelf op die foto, ha! Dan moet je maar een model gebruiken als je zo verlegen bent.

[Dit bericht is gewijzigd door Brujo op 14-03-2005 20:47]


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Nameless shadow
Usericon van Nameless shadow
Posted 14-03-2005 17:47 by Nameless shadow Profiel van Nameless shadowhttp://jeroendekker.com

quote:
Op 14 maart 2005 8:33 schreef Valorian het volgende:
Bedankt voor de link; maar ik heb reeds een soortgelijk programmatje (photostitch), waarmee de vorige foto ook aan elkaar geplakt is.. De plekken waar je nu nog ziet dat de boel geplakt is zijn niet recht te krijgen omdat de camera daar niet goed recht gehouden is, maar het programmatje werkt erg goed. Als ik vanaf een statief fotografeer dan is het resultaat wellicht nog een stuk beter.. .. Ook een leuke functie van Photostitch is de mogelijkheid om 360 graden foto's op te slaan als VR-movie, zodat je in quicktime helemaal rond kan draaien , inzoomen , etc..




Ben wel benieuwd of dat programma iets met die 'foutjes' doet eigenlijk. En volgens mij kan hij ook VR movies maken



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 15-03-2005 23:09 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian



Mijn oog. Macro. Heel erg macro..



Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 15-03-2005 23:17 by Brujo Profiel van Brujo

Typisch oog heb jij, waar is je ooglid gebleven?


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 15-03-2005 23:26 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 15 maart 2005 23:17 schreef Brujo het volgende:
Typisch oog heb jij, waar is je ooglid gebleven?


De foto is gemaakt door de lens van mijn digicam op volledig zoombereik te zetten en ertegenaan een omgekeerde 50mm 1.8 lens te plaatsen, waardoor je dingen groter op je CCD chip krijgt dan 1:1, hierdoor raak je alleen wel de hoeken van je beeld kwijt..

Nadeel was dat ik de 50 mm lens omgekeerd niet kan vastmaken op de digicam* waardoor ik en de lens vast moet houden, en de camera moet bedienen, en mijn hoofd en oog enkele seconden doodstil.. vandaar dat het niet helemaal scherp is geworden

*(kan overigens wel, maar dan moet ik er eerst een filter op zetten en die vervolgens weer op het filter van de digicam draaien, maar dan heb ik meer filters en adapterringen nodig)


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 16-03-2005 10:29 by rvanderholst Profiel van rvanderholst

kzit te denken om zoo'n fuji finepix S5500 aan te gaan schaffen.... is dat wat of kan iemand me wat anders aan bevelen ongeveer in dezelfde prijs klasse, 400 tot 500 euro. Ik wil veel camera voor mijn geld, aangezien ik al een klein digicammetje heb voor het gemak en nu dus wat meer professioneler wil. moet toch lukken voor dat geld?


I Find That I Am Not There...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 16-03-2005 15:12 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 16 maart 2005 10:29 schreef rvanderholst het volgende:
kzit te denken om zoo'n fuji finepix S5500 aan te gaan schaffen.... is dat wat of kan iemand me wat anders aan bevelen ongeveer in dezelfde prijs klasse, 400 tot 500 euro. Ik wil veel camera voor mijn geld, aangezien ik al een klein digicammetje heb voor het gemak en nu dus wat meer professioneler wil. moet toch lukken voor dat geld?


Voor 589 euro heb je een Canon Powershot Pro1 (die www.dpreview , www.steves-digicams.com of www.imaging-resource.com voor zeer uitgebreide reviews inc. foto's), dat is denk ik wel zo'n beetje het meeste camera wat je voor je geld kan krijgen en die heb ik dan ook genomen, vorige week ..

www.tweakers.net/pricewatch -> digitale camera's .. ga voor de BULK versies bij bijv. www.kamera-express.nl of www.koopdigitaal.nl (=foto konijneberg) , dat scheelt je veel geld en geeft je wel gewoon een nieuw product en standaardgarantie


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 16-03-2005 15:40 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

ik heb een fuji finepix 6900... maar zou echt veel liever die powershot pro1 van canon hebben... das idd t beste qua prijs/kwaliteit.... zowie zo ongeveer de beste camera op t moment...


canon heeft nog een pro-ere, die is 16!!!!! megapixels

ik zeg canon powershot!


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 16-03-2005 16:20 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 16 maart 2005 15:40 schreef Aaaarco het volgende:
ik heb een fuji finepix 6900... maar zou echt veel liever die powershot pro1 van canon hebben... das idd t beste qua prijs/kwaliteit.... zowie zo ongeveer de beste camera op t moment...


canon heeft nog een pro-ere, die is 16!!!!! megapixels

ik zeg canon powershot!


Pro-ere?? Wat is dat dan?? De pro1 is de beste Canon camera die bestaat op compact-digitaal gebied, wil je beter dan moet je naar SRL gaan (spiegelreflex). Alle groter merken hebben overigens vergelijkbare camera's als de Pro1 op de markt gebracht, sommige zijn wellicht nog beter, andere iets minder. In ieder geval hebben SONY, Konica-Minolta, Fuji en Nikon erg goede 8megapix camera's gemaakt .. De Pro1 van Canon is van dit rijtje wel een van de compactere... vooral de Sony is zo ontzettend lomp dat je net zo goed een SRL kan kopen.,.

Zoals je onder kan zien is ook de enige net zo compacte de NIKON, maar die is weer een stuk duurder (de 8800)



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen