|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Mooie foto juf! Jij bent even vet geslaagd. Edit: vandaar die blommetjes [Dit bericht is gewijzigd door Brujo op 25-04-2005 22:17] Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke |
|
quote: Ja, ik weet het. Zo heb ik er nog meer bloemfoto's. |
|
Hmmm...das opzich wel ruig ja. Ik zal er over na denken. |
|
Als je ergens veel bloemen hebt is 't wel op 't kerkhof.. Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke |
|
quote: Het creeeren van scherptediepte bij het fotograferen van een stilstaand object van zeer dichtbij in vol zonlicht is niet echt een moeilijke opgaaf.. iedereen met een handmatig instelbare camera kan zijn diafragma volledig open zetten, scherp stellen en 'klik', daar is je scherptediepte.. Voorbeeldje uit eigen tuin: Helaas bleven die zwanen een stuk minder stil zitten |
|
Bij bewegende beestjes is dat inderdaad moeilijker, maar kom op, het principe van creatie van diepte door ander diafragma wordt op de foto perfect weergegeven. Proef geslaagd dus. Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke |
|
Voorbeeldje uit eigen tuin: Deze is vet, bijna abstract zelfs. |
|
quote: Dat noem ik macro-fotografie. Maar wel tof idd. Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke |
|
quote: Ja ben ik het wel mee eens, maar ik denk dat je zowiezo meer detail in die foto had gezien als ie scherper was. Maar het was al te donker en ik kon mijn hand en de camera niet stil genoeg houden hehehe. Ik zal nog eens een betere versie proberen te maken Zenial |
|
mijn vinger: Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
Welke vinger steek je naar ons op? Zenial |
|
Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
Zojuist een eindje gefietst hier in de omgeving. Halverwege Amsterdam en Landsmeer staat een verwrongen propellor op een sokkel ter herinnering aan een neergestort vliegtuig uit de Tweede Wereldoorlog. De typisch Noord-Hollandse zonsondergang maakte er een mooi clichéplaatje van. “Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.” |
|
quote: Aaargh wat een mooie zonsondergang! (maar wat daar nou noord-hollands aan is? chauvinisme meneertje!) Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke |
|
quote: Gaaf beeld! Vooral door de compositie erg sterk.. Zonsondergangen leveren, indien technisch goed gefotografeerd, eigenlijk altijd wel redelijke beelden omdat het zo'n indrukwekkend verschijnsel is, maar originaliteit is vaak ver te zoeken, bij deze foto wel goed gelukt naar mijn idee door de propellor op de voorgrond |
|
@ Brujo: Voordat ik naar Amsterdam verhuisde heb ik jaren in de Gelderse Achterhoek gewoond. Ik kan je vertellen dat de luchten hier, waarschijnlijk onder invloed van de zee, heel anders zijn. De wolken worden op de één of andere manier sneller uit elkaar geblazen ofzo. Ik vind deze lucht in ieder geval typisch Noord-Hollands. Oh, en Aaargh is geen meneer, en al helemaal geen meneertje. [Dit bericht is gewijzigd door Aaargh op 02-05-2005 23:39] “Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.” |
|
lucht is blauw door weerkaastsing van zonlicht in de lucht .. heeft dus niets met ondergrond te maken maar met samenstelling lucht Bij zee is het logisch dat vooral in de zomere er meer vocht in de lucht zit waardoor licht meer breekt en je een "blauwere" lucht krijgt ... Zo .. heb ik die studieschuld iig niet voor niks |
|
je hebt studie gedaan om weerman te worden? "Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer |
|
quote: Als ik dit soort foto's zie baal ik er echt van dat ik een of andere vage digitale camera heb die qua scherpte/diepte en VOORAL macrofoto's totaal niet doet wat ik wil Erg mooie foto overigens! cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am |
|
quote: Da's dus echt spot on zeg maar. cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am |
|
quote:Ja en als ik er werk in zou hebben had je voor dat lulverhaal moeten dokken Deze was vant huis laten we maar zeggen |
|
Ouwetjes, maar wel diepte scherpte. [Dit bericht is gewijzigd door bazzio op 03-05-2005 14:35] Bazzio Attacks!!! |
|
[pimpmode] Scherptediepte! [/pimpmode] |
|
quote: Koop dan in ieder geval een Canon. Er is momenteel een gigantische controverse over Nikon omdat ze de white-balance info in de bestanden van hun top-modellen versleutelen. Gevolg: je bent verplicht NIKONs eigen rotsoftware te gebruiken om de RAW-bestanden helemaal te bewerken. Als je graag Photoshop gebruikt: Adobe heeft gezegd Nikons .NEF-bestanden niet meer te kunnen ondersteunen hierdoor. (Niet zozeer omdat het technisch onmogelijk zou zijn om de versleuteling te "reverse-engineeren" maar uit voorzorg om niet door Nikon ge-sued te worden.) M.a.w. jouw "negatieven" zijn niet meer echt van jou maar gedeeltelijk in bezit van Nikon. Meer info: http://photoshopnews.com/?p=226 (vooral die honderden reacties onderaan) http://www.smh.com.au/news/Next/Shutters-down-on-Nikon/2005/05/02/1114886287209.html?oneclick=true http://www.dpreview.com/news/0504/05041901nikon_encryptnef.asp Misschien dat dit niks te maken heeft met het model die jij op het oog hebt (waarschijnlijk niet) maar lijkt me best "fout" om zo'n arrogante actie van Nikon te belonen met een aankoop. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |