IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : Docent in Den Haag neergeschoten Vorige pagina | Volgende pagina
nachtschade
Hell is a themepark
Usericon van nachtschade
Posted 14-01-2004 17:48 by nachtschade Wijzig reactieProfiel van nachtschadeQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2004 17:46 schreef Chelman het volgende:
Dat raad ik je aan.

Ik schreef dit al in de vorige topic maar...1 triljoen begrotingstekort impliceert een begrotingstekort van 10000%....
Het is niet anders.Geloof me al zou ik het willen dan zou ik een dergelijk bedrag niet eens kunnen verzinnen.


"Stressed my ass... I will kill the next bastard that says that I look stressed."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-01-2004 17:49 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-01-2004 17:50 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ter info:
West-Europese staten hadden een sterke positie en konden Free riden.

4 problemen:
- Hoe kunnen we West-Europa tot selfhelp brengen? (VS)
- Hoe kunnen we de VS binden (W-E.)
- Wat maken we ervan? Een netwerk van bilaterale verdragen, of een multilateraalstelsel van collectieve veiligheid
- Wie is de vijand, Duitsland of de SU?

Mocht er een aanval komen dan zou de VS zich terugtrekken tot achter de Pyrineen, Voor Fransen was dit onaanvaardbaar, zij wilden een linie ter hoogte van de Elbe.

1947- Verdrag van Duinkerke tussen Frankrijk en Engeland vijand Duitsland
- Fr. wilde Dld. Voor eeuwig onderdrukt zien
- Fr. wilde meer kolen uit de engelse bezettingszone, maar deed water in de wijn.

Bevin vraagt aan de VS wat er moet gebeuren om Amerika meer te betrekken
 multilaterale samenwerking van de West-Europese staten.
Bevin komt met plan voor de West Europese Unie netwerk van bilaterale verdragen. Frankrijk is het hier mee eens, de Benelux niet, die willen een multilateraal verdrag.
VS wil geen verdrag tegen een specifieke vijand.

Russische dreiging: crisis Praag, Berlijn en Korea.
Externe druk: dreigende verstoring externe evenwicht.
***Bij dreiging worden verdragen gesloten.***

VS: SU is dreiging
• VS is niet blij met het verdag van Duinkerke
• de VS wil een multilateraal verdrag.

Frankrijk: vertrouwd de VS niet.
• Als we aangevallen worden zijn we de pineut.
• Hebben geen vertrouwen in de Duitsers.
.
Er is externe druk dankzij de communistische ontwikkelingen in TsjechoSlowakije (1948)
Voor het westen is dat een voorbeeld van SU agressie, gevolg Frankrijk ziet af van het plan van Bevin.
Er komt een verdrag van Brussel (1948). Bedoeld als Lokaas voor de Amerikanen.
 als 1 deelnemer aangevallen dan volgt een wederzijdse aanval binnen Europa

Op dezelfde dag is het ondertekend en is een bericht gestuurd naar de VS mbt tegenprestatie Marshallhulp.

Monroe aanval op amerika’s achtertuin gezien als een aanval op Amerika zelf.
Deze moest uitgebreid worden naar West Europa

Anderen vonden een verdrag beter omdat het politief effect er van groter is; het werkt wederzijds verplichtend. De Monroe doctrine zou Free rider gedrag niet afremmen,

Stap 1
VandenBerg: resolutie (juni 48 goedgekeurd)
- streven naar geleidelijke colelctieve en regionale ontwikkeling
- optreden bij gewapende aanval
- zullen er lid van worden
- selfhelp en wederzijdse hulp

nog geen verdag.

Juni 1948 Blokkade van Berlijn (reactie nieuwe munt in West Duitse zone)
 geallieerden eens te meer overtuigd van de Russische agressie

VS: zullen de W.E.staten echt gaan samenwerken?
W.E.: zal de VS wel echt hulp bieden als het nodig is?

Stap 2,5
Bureau, meer dan verdrag op papier

NAV. Art. 5 wederzijdse bijstandverplichting.
Verschil met Monroe meer wederzijds

Art3. capaciteit om aanval te weerstaan bijhouden en ontwikkelen
Art 9. Eeen Raad moet toezien op de naleving van het verdrag.

Mei 1950 NAVO
Raad bestaat uit de ministers van Buitenlandse zaken olv Secretaris Generaal.

Doel VS: Dld herbewapend te krijgen.
**extrerne druk**
Noord Korea valt Zuid Korea binnen. VS verhoogt militaire hulp aan West Europa.

Acheson is de opvolger van Marshall. Komt met een one-package proposal.

Frankrijk wil geen West Duits leger, als tegenzet komt zij met het Pleven Plan een soort Europees leger met maar heel kleine Duitse eenheden zonder militaire top.

VS is bang dta het zo op de lange termijn geschoven wordt.
Wil een compromis: het Spofford plan:
- steunen Pleven Plan, maar dan moeten de onderhandelingn nu beginnen
- meteen beginnen met Duitse herbewapening


College 4. 2-10-03

Het herstel in de Bondsrepubliek gaat sneller dan het Franse herstel.
Monnet:
- Ziet hierdoor het plan va de “Grandeur de France” snel mislukken
- Kolen/ cokes zijn nu goedkoop, maar zullen zij dit in de toekomst ook blijven?
- Iedereen legt zich neer bij de situatie, Monnet wilt dit doorbreken
Oplossing:
- Hoge Authoriteit waarin Frankrijk en Duitsland op gelijke voet vertegenwoordigd worden.
- Deze moet supranationaal zijn
- Beslissen over kolen en staal.
Het plan gaat naar Schuman die ermee instemt en graag wil dat het er op korte termijn komt (om zo de Franse positie tegenover de VS te versterken)

Monnet had de ministers laten instemmen zonder dat zij goed wisten waarop, ook had hij meteen een persconferentie georganiseerd zodat er geen weg terug was.
- Dit hebben de ministers Monnet erg kwalijk genomen.

Waarom was Adenauer voor?:
- Aangezien West Duitsland helemaal niets te zeggen had over de kolen is het Schuman plan een verbetering van hun positie
- Mooi gebaar mbt de verzoening met Frankrijk
- Past in de ideen mbt Westbindung (andere in de keuken laten kijken, nooit meer een Rapallo)
- Gleichberechtigung, Fr. En Dld. Op gelijke voet.

Acheson moet ervan overtuigd worden dat het een politiek project is en geen poging tot kartel vorming tegen de VS.

Monnet wil eigenlijk GB erbij betrekken, maar deze ziet niets in een supranationale instelling en ziet zichzelf niet als Europees.

Italië en de Benelux sluiten zich bij de onderhandelingen aan.
NL- is eerst tegen, maar willen niet buitengesloten worden. Zijn tegen de Hoge Authoriteit
Bel- gaat hen alleen om de economische uitwerkingen, zijn bij het begin van de bersprekingen niet erg enthousiast.

Monnet wilde eerst het raamwerk op papier zetten en daarna pas de details; het loopt echter vast op het verzet van NL en Bel.
NL heeft een punt want de Hoge Authoriteit hoeft aan niemand verantwoordelijkheid af te leggen. (daar had Monnet niet aan gedacht). NL wil een raad van Ministers boven de H.A.
West.Dld. wil een supranationale instelling.

Onderhandelingen verlopen moeizaam, men komt uit op 4 organen:
- Hoge Authoriteit met suprantionale bevoegdheden
- Raad van Ministers intergouvermenteel (zorgt voor coordinatie)
- Parlement (“de Vergadering”) Dld wil supra, Fr. wil inter.
- Gerechtshof Nodig waar de HA een beslissing neemt waar iemand het niet mee eens is.
De Internationale Hoge Authoriteit v/d Ruhr zit Duitsland dwars. Frankrijk beloofd dat deze opgeheven zal worden na ondertekening van het Schumanplan.
Americanen zal wanneer de BRD het Schumanplan niet ondertekend een dekartelliserings progamma invoeren.
In april 1951 ondertekend, de HA komt verlopig in Luxemburg te zitten.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-01-2004 17:57 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2004 17:48 schreef nachtschade het volgende:
Het is niet anders.Geloof me al zou ik het willen dan zou ik een dergelijk bedrag niet eens kunnen verzinnen.


1.Een triljoen is niet hetzelfde als een trillion. Triljoen is 1000*1000*1000*miljard. Een Trillion is 1000*miljard. In het engels bestaat geen woord voor miljard. Miljard = billion. Daarmee zit je al factor 1000000 naast.

2.Een snelle search levert op dat:

De TOTALE nationale schuld bedraagt: 7000 amerikaanse billions dus 7000 miljard oftewel 7 biljoen.

De begrotingstekort van de federale overheid op die site staat op ongeveer 300 miljard. Jij zit dus met je triljoen een factor 3000000 naast.

http://www.kowaldesign.com/budget/

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 14-01-2004 18:16]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-01-2004 17:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Euhm mensen ..

ON TOPIC ??

Dit hoort in het bush-topic lijkt me niet hier


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-01-2004 17:59 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Daar heb je ook weer gelijk.

op die triljoen moest ik toch echt reageren.

1 triljoen is pakweg 100 keer de TOTALE economie van Amerika oftewel 4 a 5 keer de TOTALE wereld economie....

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 14-01-2004 18:03]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-01-2004 18:01 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

de school schuift de schuld lekker door iig


nachtschade
Hell is a themepark
Usericon van nachtschade
Posted 14-01-2004 18:02 by nachtschade Wijzig reactieProfiel van nachtschadeQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2004 17:57 schreef Chelman het volgende:
1.Een triljoen is niet hetzelfde als een trillion. Triljoen is 1000*1000*miljard. Een Trillion is 1000*miljard. In het engels bestaat geen woord voor miljard. Miljard = billion. Daarmee zit je al factor 1000 naast.

2.Een snelle search levert op dat:

De TOTALE nationale schuld bedraagt: 7000 amerikaanse billions dus 7000 miljard oftewel 7 biljoen.

De begrotingstekort van de federale overheid op die site staat op ongeveer 300 miljard. Jij zit dus met je triljoen een factor 3000 naast.

http://www.kowaldesign.com/budget/
Dan zal ik het eens contact opnemen met het NOS journaal, het RTL 4 en 5 nieuws want die hebben mij dat gisteren ten stelligste wijs gemaakt, dus als ik daarover lieg dan is het zeker in commissie, zoals ik al zei, zoiets zou ik niet kunnen verzinnen al zou ik het willen.


"Stressed my ass... I will kill the next bastard that says that I look stressed."


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-01-2004 18:08 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

de berichtgeving omtrent de EU is momenteel nogal vaag er wordt veel geinsinueerd waar je alleen doorheen kan prikken als je er wat meer achtergrond info over weet.

Die Moerad gebruikt het recht om te zwijgen, van tv geleerd zeker


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-01-2004 18:08 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2004 18:02 schreef nachtschade het volgende:
Dan zal ik het eens contact opnemen met het NOS journaal, het RTL 4 en 5 nieuws want die hebben mij dat gisteren ten stelligste wijs gemaakt, dus als ik daarover lieg dan is het zeker in commissie, zoals ik al zei, zoiets zou ik niet kunnen verzinnen al zou ik het willen.


toch wonderbaarlijk dat de NOS in oktober vorig jaar berichtte dat het maar 374 miljard was....

http://www.omroep.nl/nos/nieuws/buitenland/tim_overdiek/beltway_politics/2003/oktober/2110_miljard2.htm

edit: 1 triljoen is 2674 maal 374 miljard.....hij heeft dus in 2 maanden 2674 keer meer weten uit te geven dan voorheen. Oftewel meer dan Amerika in de gehele laatste eeuw uberhaupt verdiend heeft....

edit 2: ik heb het voor de zekerheid opgezocht en het blijkt dat een triljoen nog meer is dan ik dacht: http://home.planet.nl/~bruin280/vraag13.htm

dus 1 triljoen is 2674000 maal 374 miljard..wonderbaarlijke kerel die Bush.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 14-01-2004 18:15]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


adder
Obsceen reptiel
Usericon van adder
Posted 14-01-2004 18:09 by adder Wijzig reactieProfiel van adderQuote dit bericht

quote:
Die Moerad gebruikt het recht om te zwijgen, van tv geleerd zeker

Moerad? Wij belgen noemen ze maroeffen


Uit liefde voor ZM.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-01-2004 18:10 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2004 18:09 schreef adder het volgende:
Moerad? Wij belgen noemen ze maroeffen

Zijn naam is Moerad, en het is een Turk, geen Marockkie


adder
Obsceen reptiel
Usericon van adder
Posted 14-01-2004 18:11 by adder Wijzig reactieProfiel van adderQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2004 18:10 schreef ghoulliette het volgende:
Zijn naam is Moerad, en het is een Turk, geen Marockkie

uhm...mrrmbl...


Uit liefde voor ZM.


nachtschade
Hell is a themepark
Usericon van nachtschade
Posted 14-01-2004 18:22 by nachtschade Wijzig reactieProfiel van nachtschadeQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2004 18:08 schreef Chelman het volgende:
toch wonderbaarlijk dat de NOS in oktober vorig jaar berichtte dat het maar 374 miljard was....

http://www.omroep.nl/nos/nieuws/buitenland/tim_overdiek/beltway_politics/2003/oktober/2110_miljard2.htm

edit: 1 triljoen is 2674 maal 374 miljard.....hij heeft dus in 2 maanden 2674 keer meer weten uit te geven dan voorheen. Oftewel meer dan Amerika in de gehele laatste eeuw uberhaupt verdiend heeft....
yep ik heb eeb foutje gemaakt, het is niet het begrotingstekort, maar de staatsschuld die tijdens het bushbewind is opgelopen tot 1 triljoen en waar de Amerikanen erg bang voor zijn, omdat dit sinds de oprichting van de verenigde staten in de verste verte nooit zo hoog is geweest. Vergeef mij?


"Stressed my ass... I will kill the next bastard that says that I look stressed."


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-01-2004 18:24 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2004 18:22 schreef nachtschade het volgende:
yep ik heb eeb foutje gemaakt, het is niet het begrotingstekort, maar de staatsschuld die tijdens het bushbewind is opgelopen tot 1 triljoen en waar de Amerikanen erg bang voor zijn, omdat dit sinds de oprichting van de verenigde staten in de verste verte nooit zo hoog is geweest. Vergeef mij?


Ja hoor

Maar de staatsschuld is ook geen 1 triljoen hoor..die is maar 7 biljoen (7000 mlijard)


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


nachtschade
Hell is a themepark
Usericon van nachtschade
Posted 14-01-2004 18:27 by nachtschade Wijzig reactieProfiel van nachtschadeQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2004 18:24 schreef Chelman het volgende:
Ja hoor

Maar de staatsschuld is ook geen 1 triljoen hoor..die is maar 7 biljoen (7000 mlijard)
Dan blijf ik er bij dat de media die mij dat gisteren hebben wijsgemaakt dat maar moeten rectificeren.Als ik er niet mee geconfronteerd was geweest, zou ik er ook nooit over begonnen zijn.


"Stressed my ass... I will kill the next bastard that says that I look stressed."


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-01-2004 18:29 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2004 18:27 schreef nachtschade het volgende:
Dan blijf ik er bij dat de media die mij dat gisteren hebben wijsgemaakt dat maar moeten rectificeren.Als ik er niet mee geconfronteerd was geweest, zou ik er ook nooit over begonnen zijn.


dat zou wel kunnen...tsjek dit:

http://www.brillig.com/debt_clock/

een up to date debt-clock. Die staat nu net iets boven 7 biljoen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-01-2004 18:29 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

en vanaf daar zijn we tegelijk weer ontopic, namelijk de schadelijke invloed van de media op de maatschappij


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-01-2004 18:30 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2004 18:29 schreef ghoulliette het volgende:
en vanaf daar zijn we tegelijk weer ontopic, namelijk de schadelijke invloed van de media op de maatschappij


Ja. Ban Idols!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-01-2004 18:31 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2004 18:30 schreef Chelman het volgende:
Ja. Ban Idols!

ja alleen nog maar madeliefjes op tv!!!


nachtschade
Hell is a themepark
Usericon van nachtschade
Posted 14-01-2004 18:33 by nachtschade Wijzig reactieProfiel van nachtschadeQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2004 18:29 schreef Chelman het volgende:
dat zou wel kunnen...tsjek dit:

http://www.brillig.com/debt_clock/

een up to date debt-clock. Die staat nu net iets boven 7 biljoen.
Ik pas me dan voortaan maar aan aan deze tijd en bemoei me voortaan alleen nog met m'n eigen knip Ik ga er van tussen, groetjes.
tough crowd, hou ik wel van


"Stressed my ass... I will kill the next bastard that says that I look stressed."


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 14-01-2004 18:34 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2004 17:50 schreef ghoulliette het volgende:
ter info:
West-Europese staten hadden een sterke netwerk van .........., de HA komt verlopig in Luxemburg te zitten.



heb je dit vanmiddag allemaal in zitten tikken of ergens andaan gehaald?


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 14-01-2004 20:24 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2004 14:57 schreef Jenje het volgende:
Als ik fout zit, mag de politie me komen halen.

Simpel

Mensen zijn zo gruwelijk hypocriet op dat gebied


Inderdaad, maar kom me wel halen voor een inbraak of als ik iemand schade berokken, maar ga me niet vertellen dat je op een rechte doorgaande weg waar geen hond last van je heeft als je 14 km per uur te hard rijdt tijdens mooi weer je meer aandacht van de politie verdient dan een cokesmokkelaar.

Tsja, hoe zou het komen hè, dat die blauwe teringlijers geen respect meer krijgen?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-01-2004 22:40 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2004 18:34 schreef Spirit In Black het volgende:
heb je dit vanmiddag allemaal in zitten tikken of ergens andaan gehaald?

samenvatting van de hoorcolleges van mijn tentamen Politieke Aspecten van de West Europese samenwerking

en dan copy pasten


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 14-01-2004 22:44 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

Dit alles loopt toch met een sisser af.
Wat zou gebeurd zijn als een blanke jongen iemand van niet NL afkomst dood zou hebben geschoten?

Volgens mij hadden we dan een oorlog.


Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen