IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : Docent in Den Haag neergeschoten Vorige pagina | Volgende pagina
arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 13-01-2004 15:58 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 13 januari 2004 15:50 schreef Babylon het volgende:
van fok:


Ja, hoor.. wat we waarschijnlijk allemaal al dachten.. Stelletje schorum, gaat heen naar je eigen land

Het is grappig hoe er hier gereageert wordt als het ineens een buitenlander is, dan vindt men het altijd een stuk erger dan dat het is als toen men het nog niet wist.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


campske666
Usericon van campske666
Posted 13-01-2004 15:58 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 15:56 schreef arrebar het volgende:
Daar worden anders naar verhouding net zoveel moorden of zelfs meer moorden gepleegd.


En zou dat dankzij, of ondanks hun strengere politie-macht zijn ?
Misch hebben ze wel strengere, maar te weinig politie voor zo een grote bevolking...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-01-2004 15:59 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 15:56 schreef arrebar het volgende:
Daar worden anders naar verhouding net zoveel moorden of zelfs meer moorden gepleegd.


Maar sinds dat ze hun knuffelbeleid zo'n 15 jaar geleden losgelaten hebben zijn de cijfers spectaculair gedaald.....



Oftewel: of een harde aanpak tot meer of minder criminaliteit leidt is moeilijk vast te stellen. Maar het geeft een rechtvaardiger gevoel aan de burgers die een boete krijgen voor fout parkeren en die (in Nederland) ongeveer net zo hard beboet worden als een dronken chauffeur.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 13-01-2004 15:59 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

Het incident is vreselijk, maar ik sta er persoonlijk niet van te kijken.
Sterker nog: ik zat er zelfs op te wachten...
De relatie tussen leerling en docent is verpaupert. Niemand neemt de zaak serieus tot dat er zoiets gebeurt, En staat iedereen er verbaasd naar te kijken.


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 13-01-2004 16:00 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

quote:
Op 13 januari 2004 15:59 schreef grindcore het volgende:
Het incident is vreselijk, maar ik sta er persoonlijk niet van te kijken.
Sterker nog: ik zat er zelfs op te wachten...
De relatie tussen leerling en docent is verpaupert. Niemand neemt de zaak serieus tot dat er zoiets gebeurt, En staat iedereen er verbaasd naar te kijken.


En gelukkig weet jij dat allemaal zo goed dat je achteraf mensen de les kan lezen


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 13-01-2004 16:01 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 13 januari 2004 15:58 schreef campske666 het volgende:
En zou dat dankzij, of ondanks hun strengere politie-macht zijn ?
Misch hebben ze wel strengere, maar te weinig politie voor zo een grote bevolking...
mischien knallen de kaboutertjes wel zoveel mensen af en kunnen die zo onder de tralies doorglippen waardoor ze geen gevangenisstraf hoeven uit te zitten.
Maargoed het is gelul dat het komt door ons strafsysteem. In de 2e wereld oorlog zaten er toch ook mensen in het verzet en hielpen er mensen joden onderduiken, en dat terwijl er de doodstraf op stond.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-01-2004 16:02 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 15:51 schreef Chelman het volgende:
Nee tuurlijk niet. Daar wonen 3 inteelt boeren en 50 miljoen schapen......

Geloof me als je in Wales opgegroeid bent....wil je niks liever dan weg.



Nou, als ik mocht kiezen tussen de stedelijke conglomeraten in de VS of Wales zou ik linea recta naar Wales gaan. (Alaska zou de zaak een stuk ingewikkelder maken).


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-01-2004 16:03 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 16:01 schreef arrebar het volgende:

Maargoed het is gelul dat het komt door ons strafsysteem. In de 2e wereld oorlog zaten er toch ook mensen in het verzet en hielpen er mensen joden onderduiken, en dat terwijl er de doodstraf op stond.


Angst voor een straf overwinnen in geval van moreel juist handelen lijkt me makkelijker dan in geval van simpele woede en/of bijvoorbeeld roof.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 13-01-2004 16:03 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 13 januari 2004 16:01 schreef arrebar het volgende:
Maargoed het is gelul dat het komt door ons strafsysteem. In de 2e wereld oorlog zaten er toch ook mensen in het verzet en hielpen er mensen joden onderduiken, en dat terwijl er de doodstraf op stond.
Oei, dat vind ik wel een hele stoutmoedige bewering! Die mensen vochten voor hun principes! Die mensen werden onderukt! Dat is heel wat anders dan waar het in criminaliteit om draait: geld!


I'm not being rude. You're just insignificant.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-01-2004 16:04 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 16:02 schreef attila_de_hun het volgende:
Nou, als ik mocht kiezen tussen de stedelijke conglomeraten in de VS of Wales zou ik linea recta naar Wales gaan. (Alaska zou de zaak een stuk ingewikkelder maken).


Jij hebt zeker nog nooit de mijn dorpen in Wales gezien? Daar wordt je pas depressief van.


Geef mij maar Chicago of Seattle.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 13-01-2004 16:06 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 13 januari 2004 15:59 schreef Chelman het volgende:
Maar sinds dat ze hun knuffelbeleid zo'n 15 jaar geleden losgelaten hebben zijn de cijfers spectaculair gedaald.....

In new york is het aantal moorden van 2000 naar 600 gedaald. Aangezien in new york bijna net zoveel mensen wonen als in Nederland en het aantal moorden gelijk, en ik vindt niet dat we daarom conclusies over het strafbeleid mogen trekken. Echter is er in een land met de doodstraf nooit sprake van een knuffelbeleid.
quote:


Oftewel: of een harde aanpak tot meer of minder criminaliteit leidt is moeilijk vast te stellen. Maar het geeft een rechtvaardiger gevoel aan de burgers die een boete krijgen voor fout parkeren en die (in Nederland) ongeveer net zo hard beboet worden als een dronken chauffeur.

een goed argument maar een totaal overdreven voorbeeld. Maar ik vraag me nu af waar al die nieuwe cellen agenten rechters en dergelijke blijven die ons door balkenende en zalm zijn beloofd.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 13-01-2004 16:07 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 13 januari 2004 16:03 schreef helmet het volgende:
Oei, dat vind ik wel een hele stoutmoedige bewering! Die mensen vochten voor hun principes! Die mensen werden onderukt! Dat is heel wat anders dan waar het in criminaliteit om draait: geld!

Nee het is een hele rake opmerking. Het bewijs dat mensen zich niets aantrekken van de straf. Of het nou om geld om principes of om niks draait zoals in dit geval, het blijft hetzelfde.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 13-01-2004 16:07 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 16:04 schreef Chelman het volgende:
Jij hebt zeker nog nooit de mijn dorpen in Wales gezien? Daar wordt je pas depressief van.


Geef mij maar Chicago of Seattle.


Die heb ik wel gezien. Heb je ook de omgeving gezien? Hoe kan je daar nou depressief van worden?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-01-2004 16:08 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 16:06 schreef arrebar het volgende:
In new york is het aantal moorden van 2000 naar 600 gedaald. Aangezien in new york bijna net zoveel mensen wonen als in Nederland en het aantal moorden gelijk, en ik vindt niet dat we daarom conclusies over het strafbeleid mogen trekken. Echter is er in een land met de doodstraf nooit sprake van een knuffelbeleid.



Dan is het met 2/3e gedaald...vrij spectaculair lijkt me.

Ja zelfs volgens jouw regels had de VS een knuffelbeleid aangezien ze de doodstraf eind jaren 70 HERingevoerd hebben (oftewel: de federale overheid stond het weer toe, de staten mogen het nog steeds zelf bepalen).


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 13-01-2004 16:08 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Volgens de Haagsche Courant is het slachtoffer, naast conrector ook leraar Biologie, inmiddels aan zijn verwondingen bezweken. Dit op basis van onbevestigde bronnen. De politie Haaglanden heeft het nog niet bevestigd.

Bron: Fok!


I'm not being rude. You're just insignificant.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 13-01-2004 16:09 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 16:07 schreef arrebar het volgende:
Nee het is een hele rake opmerking. Het bewijs dat mensen zich niets aantrekken van de straf. Of het nou om geld om principes of om niks draait zoals in dit geval, het blijft hetzelfde.


Nee. de kwestie ligt toch compleet anders. Vrijheid is belangrijker dan geld. Als jij iemand kent die het daar niet mee eens is vind ik dat een heel vreemd persoon.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-01-2004 16:09 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 16:07 schreef Pandora het volgende:
Die heb ik wel gezien. Heb je ook de omgeving gezien? Hoe kan je daar nou depressief van worden?


Voor een paar weken is het leuk. Een maat van mij is alleen blij dat hij daar weg is....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 13-01-2004 16:09 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 15:52 schreef Babylon het volgende:
let op waarschijnlijk

Zo? En waar baseer je die waarschijnlijkheid op?


Touché, pussycat!


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 13-01-2004 16:11 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 15:58 schreef arrebar het volgende:
Het is grappig hoe er hier gereageert wordt als het ineens een buitenlander is, dan vindt men het altijd een stuk erger dan dat het is als toen men het nog niet wist.


Het feit dat er een leraar is neergeschoten is, blijf ik even erg vinden. Dat kan gewoon niet en moet flink gestraft worden.

Maar naast dat vind ik het ook gewoon erg dat buitenlanders relatief gezien vaker crimineel gedrag vertonen. Face it, het is gewoon zo, je merkt het vaak gewoon al al loop je op straat. Tenminste, ik wel.
Maar begrijp me niet verkeerd, met buitenlanders kan ik het over het algemeen wel goed vinden. Alleen reageer ik inderdaad wel wat heftig (daar heb je gelijk in), omdat het hier weer een buitenlander betreft. Maar nogmaals, dat staat los van het feit of ik de aanslag erg vind of niet.

Edit: Interpunctie

[Dit bericht is gewijzigd door Babylon op 13-01-2004 16:12]


zo kan ie wel weer


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 13-01-2004 16:14 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 13 januari 2004 16:08 schreef Chelman het volgende:
Dan is het met 2/3e gedaald...vrij spectaculair lijkt me.

Ja zelfs volgens jouw regels had de VS een knuffelbeleid aangezien ze de doodstraf eind jaren 70 HERingevoerd hebben (oftewel: de federale overheid stond het weer toe, de staten mogen het nog steeds zelf bepalen).

Ja maargoed dat van New York kwam niet zozeer door strenger straffen maar door een lik op stuk beleid waarbij op alles gelet werd. Dat was ook 5 jaar geleden gebeurt. En daar zit de zachtzinnigheid van Nederland em in. We moeten kleine vergrijpen direct straffen. Iemand die winkeldiefstal pleegt en op heterdaad wordt betrapt moet direct gestraft worden en niet pas over 8 weken.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 13-01-2004 16:14 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 15:58 schreef arrebar het volgende:
Het is grappig hoe er hier gereageert wordt als het ineens een buitenlander is, dan vindt men het altijd een stuk erger dan dat het is als toen men het nog niet wist.


Nee het maakt het niet erger, maar krijg heel vaak het gevoel dat dat schorum iemand afslachten zonder enige vorm van geweten of schuldgevoel e.d. Het lijkt ze gewoon geen fuck te doen, alsof ze tegen een blanke aankijken zoals wij naar een eng insect wat je zo een doodmep met de krant geeft.


Bazzio Attacks!!!


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 13-01-2004 16:14 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 16:11 schreef Babylon het volgende:
Het feit dat er een leraar is neergeschoten is, blijf ik even erg vinden. Dat kan gewoon niet en moet flink gestraft worden.

Maar naast dat vind ik het ook gewoon erg dat buitenlanders relatief gezien vaker crimineel gedrag vertonen. Face it, het is gewoon zo, je merkt het vaak gewoon al al loop je op straat. Tenminste, ik wel.
Maar begrijp me niet verkeerd, met buitenlanders kan ik het over het algemeen wel goed vinden. Alleen reageer ik inderdaad wel wat heftig (daar heb je gelijk in), omdat het hier weer een buitenlander betreft. Maar nogmaals, dat staat los van het feit of ik de aanslag erg vind of niet.

Edit: Interpunctie
En wat als het een autochtoon is geweest, moet je dan verbaast kijken?


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 13-01-2004 16:16 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 16:07 schreef arrebar het volgende:
Nee het is een hele rake opmerking. Het bewijs dat mensen zich niets aantrekken van de straf. Of het nou om geld om principes of om niks draait zoals in dit geval, het blijft hetzelfde.

Zo raak vind ik hem niet. Mensen die onderduikers in huis nemen vechten tegen het "kwade." Mensen die een ander ombrengen (ervanuitgaande dat het geen zelfverdediging is), zijn zelf het "kwade."

Het is natuurlijk moeilijk te zeggen hoe ik op een bezetting door zou reageren, maar ik denk dat ik me ook zou verzetten, omdat het voor een goed doel is. But that's just by the by.


Touché, pussycat!


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 13-01-2004 16:17 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 13 januari 2004 16:11 schreef Babylon het volgende:
Het feit dat er een leraar is neergeschoten is, blijf ik even erg vinden. Dat kan gewoon niet en moet flink gestraft worden.

Maar naast dat vind ik het ook gewoon erg dat buitenlanders relatief gezien vaker crimineel gedrag vertonen. Face it, het is gewoon zo, je merkt het vaak gewoon al al loop je op straat. Tenminste, ik wel.
Maar begrijp me niet verkeerd, met buitenlanders kan ik het over het algemeen wel goed vinden. Alleen reageer ik inderdaad wel wat heftig (daar heb je gelijk in), omdat het hier weer een buitenlander betreft. Maar nogmaals, dat staat los van het feit of ik de aanslag erg vind of niet.

Edit: Interpunctie

En wat ik nou zo stom vindt is dat alles maar op buitenlanders afgereageert wordt. Net alsof het een verklaring is voor het verschijnsel criminaliteit. Het gaat om criminelen en probleemjongeren. En dat daar toevallig relatief veel allochtonen inzitten is een 2de probleem waar iets aan gedaan moet worden. Maar de discussie wordt altijd verlegd naar de allochtonen.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 13-01-2004 16:20 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 13 januari 2004 16:16 schreef Sporty Voleg het volgende:
Zo raak vind ik hem niet. Mensen die onderduikers in huis nemen vechten tegen het "kwade." Mensen die een ander ombrengen (ervanuitgaande dat het geen zelfverdediging is), zijn zelf het "kwade."

Het is natuurlijk moeilijk te zeggen hoe ik op een bezetting door zou reageren, maar ik denk dat ik me ook zou verzetten, omdat het voor een goed doel is. But that's just by the by.

Het gaat niet om het motief, het gaat erom dat het gebeurt. Het is een voorbeeld dat mensen niet op de straf letten als ze een vergrijp plegen. Dus streng straffen alleen helpt niet. Want verzet bleef ook gewoon bestaan terwijl ze wisten ze een enkele reis naar een stukje duinen konden krijgen.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen