|
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: En zou dat dankzij, of ondanks hun strengere politie-macht zijn ? Misch hebben ze wel strengere, maar te weinig politie voor zo een grote bevolking... |
|
quote: Maar sinds dat ze hun knuffelbeleid zo'n 15 jaar geleden losgelaten hebben zijn de cijfers spectaculair gedaald..... Oftewel: of een harde aanpak tot meer of minder criminaliteit leidt is moeilijk vast te stellen. Maar het geeft een rechtvaardiger gevoel aan de burgers die een boete krijgen voor fout parkeren en die (in Nederland) ongeveer net zo hard beboet worden als een dronken chauffeur. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Het incident is vreselijk, maar ik sta er persoonlijk niet van te kijken. Sterker nog: ik zat er zelfs op te wachten... De relatie tussen leerling en docent is verpaupert. Niemand neemt de zaak serieus tot dat er zoiets gebeurt, En staat iedereen er verbaasd naar te kijken. |
|
quote: En gelukkig weet jij dat allemaal zo goed dat je achteraf mensen de les kan lezen |
|
quote:mischien knallen de kaboutertjes wel zoveel mensen af en kunnen die zo onder de tralies doorglippen waardoor ze geen gevangenisstraf hoeven uit te zitten. Maargoed het is gelul dat het komt door ons strafsysteem. In de 2e wereld oorlog zaten er toch ook mensen in het verzet en hielpen er mensen joden onderduiken, en dat terwijl er de doodstraf op stond. "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
|
quote: Nou, als ik mocht kiezen tussen de stedelijke conglomeraten in de VS of Wales zou ik linea recta naar Wales gaan. (Alaska zou de zaak een stuk ingewikkelder maken). |
|
quote: Angst voor een straf overwinnen in geval van moreel juist handelen lijkt me makkelijker dan in geval van simpele woede en/of bijvoorbeeld roof. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote:Oei, dat vind ik wel een hele stoutmoedige bewering! Die mensen vochten voor hun principes! Die mensen werden onderukt! Dat is heel wat anders dan waar het in criminaliteit om draait: geld! I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote: Jij hebt zeker nog nooit de mijn dorpen in Wales gezien? Daar wordt je pas depressief van. Geef mij maar Chicago of Seattle. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: In new york is het aantal moorden van 2000 naar 600 gedaald. Aangezien in new york bijna net zoveel mensen wonen als in Nederland en het aantal moorden gelijk, en ik vindt niet dat we daarom conclusies over het strafbeleid mogen trekken. Echter is er in een land met de doodstraf nooit sprake van een knuffelbeleid. quote: een goed argument maar een totaal overdreven voorbeeld. Maar ik vraag me nu af waar al die nieuwe cellen agenten rechters en dergelijke blijven die ons door balkenende en zalm zijn beloofd. "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
|
quote: Nee het is een hele rake opmerking. Het bewijs dat mensen zich niets aantrekken van de straf. Of het nou om geld om principes of om niks draait zoals in dit geval, het blijft hetzelfde. "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
|
quote: Die heb ik wel gezien. Heb je ook de omgeving gezien? Hoe kan je daar nou depressief van worden? |
|
quote: Dan is het met 2/3e gedaald...vrij spectaculair lijkt me. Ja zelfs volgens jouw regels had de VS een knuffelbeleid aangezien ze de doodstraf eind jaren 70 HERingevoerd hebben (oftewel: de federale overheid stond het weer toe, de staten mogen het nog steeds zelf bepalen). KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Bron: Fok! I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote: Nee. de kwestie ligt toch compleet anders. Vrijheid is belangrijker dan geld. Als jij iemand kent die het daar niet mee eens is vind ik dat een heel vreemd persoon. |
|
quote: Voor een paar weken is het leuk. Een maat van mij is alleen blij dat hij daar weg is.... KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Zo? En waar baseer je die waarschijnlijkheid op? Touché, pussycat! |
|
quote: Het feit dat er een leraar is neergeschoten is, blijf ik even erg vinden. Dat kan gewoon niet en moet flink gestraft worden. Maar naast dat vind ik het ook gewoon erg dat buitenlanders relatief gezien vaker crimineel gedrag vertonen. Face it, het is gewoon zo, je merkt het vaak gewoon al al loop je op straat. Tenminste, ik wel. Maar begrijp me niet verkeerd, met buitenlanders kan ik het over het algemeen wel goed vinden. Alleen reageer ik inderdaad wel wat heftig (daar heb je gelijk in), omdat het hier weer een buitenlander betreft. Maar nogmaals, dat staat los van het feit of ik de aanslag erg vind of niet. Edit: Interpunctie [Dit bericht is gewijzigd door Babylon op 13-01-2004 16:12] zo kan ie wel weer |
|
quote: Ja maargoed dat van New York kwam niet zozeer door strenger straffen maar door een lik op stuk beleid waarbij op alles gelet werd. Dat was ook 5 jaar geleden gebeurt. En daar zit de zachtzinnigheid van Nederland em in. We moeten kleine vergrijpen direct straffen. Iemand die winkeldiefstal pleegt en op heterdaad wordt betrapt moet direct gestraft worden en niet pas over 8 weken. "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
|
quote: Nee het maakt het niet erger, maar krijg heel vaak het gevoel dat dat schorum iemand afslachten zonder enige vorm van geweten of schuldgevoel e.d. Het lijkt ze gewoon geen fuck te doen, alsof ze tegen een blanke aankijken zoals wij naar een eng insect wat je zo een doodmep met de krant geeft. Bazzio Attacks!!! |
|
quote:En wat als het een autochtoon is geweest, moet je dan verbaast kijken? |
|
quote: Zo raak vind ik hem niet. Mensen die onderduikers in huis nemen vechten tegen het "kwade." Mensen die een ander ombrengen (ervanuitgaande dat het geen zelfverdediging is), zijn zelf het "kwade." Het is natuurlijk moeilijk te zeggen hoe ik op een bezetting door zou reageren, maar ik denk dat ik me ook zou verzetten, omdat het voor een goed doel is. But that's just by the by. Touché, pussycat! |
|
quote: En wat ik nou zo stom vindt is dat alles maar op buitenlanders afgereageert wordt. Net alsof het een verklaring is voor het verschijnsel criminaliteit. Het gaat om criminelen en probleemjongeren. En dat daar toevallig relatief veel allochtonen inzitten is een 2de probleem waar iets aan gedaan moet worden. Maar de discussie wordt altijd verlegd naar de allochtonen. "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
|
quote: Het gaat niet om het motief, het gaat erom dat het gebeurt. Het is een voorbeeld dat mensen niet op de straf letten als ze een vergrijp plegen. Dus streng straffen alleen helpt niet. Want verzet bleef ook gewoon bestaan terwijl ze wisten ze een enkele reis naar een stukje duinen konden krijgen. "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |