IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : Docent in Den Haag neergeschoten Vorige pagina | Volgende pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-01-2004 19:54 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2004 19:52 schreef Jebes het volgende:
Absoluut, geeft wel een beetje een onwennig gevoel


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 15-01-2004 20:52 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 15 januari 2004 19:32 schreef Misanthrope het volgende:
Het heeft niets te maken met een tekort aan geld. Het onderwijs dat in Nederland aangeboden wordt is in principe goed (ookal werkt de 2e fase niet en wordt er minder kennis opgedaan op school, terwijl er wel meer geld in is geinvesteerd). Het gaat om de 'cultuur' die heerst in dit soort wijken, waarin zoiets als kennis als taboe gezien wordt, en waar 'hoe stoer je bent' als belangrijker geldt. Dit moet doorbroken worden, waardoor het nog meer investeren in onderwijs niet helpt. Je kunt beter de kern aanpakken die deze 'cultuur' vormt en onderhoudt. Dat betekent dat je de zogenaamde 'leiders' (a.k.a. relnichten) moet verwijderen (in de gevangenis stoppen, ergens anders stationeren), zodat de overigen zich op het vergaren van kennis op school richten. Elke keer dat er weer zo'n nieuwe 'leider' opstaat, moet je wel op tijd zijn met het verwijderen van hem uit de omgeving. Er is genoeg geld, alleen de manier waarop het wordt gespendeerd is inefficient.

Het gaat erom dat scholen nergens heenkunnen met probleemleerlingen. Mijn vader heeft zo ook al een paar leerlingen opgegeven voor speciaal onderwijs maar dat lukte niet omdat er geen plaats was. Maargoed wat is er dan zo inefficient aan de manier waarop het geld wordt geinvesteerd? Ik zie alleen maar dat het nu niet anders kan en dat nederland zijn scholen vertieft.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 15-01-2004 23:05 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2004 19:46 schreef ghoulliette het volgende:
ze moeten gewoon een draai om de oren krijgen, si dat nou zo moeilijk.
Al dat slappe gelul van die docenten daar, dat de kinderen vooral moeten zeggen wat ze willen, en dat ze geen slechte kinderen zijn... flikker toch ook, het zijn achterlijke krengen die een schop onder hun reet verdienen.


Erg lachwekkend vind je niet? "draai om de oren"? Denk je dat dat nou echt werkt?


ranzige roel
Frisian DeathSquad
Usericon van ranzige roel
Posted 15-01-2004 23:07 by ranzige roel Wijzig reactieProfiel van ranzige roelQuote dit bericht

NEE!!! VERBRANDEN!!!


Striem'n op de pokkel 1227


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 16-01-2004 14:23 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2004 23:05 schreef aerodis het volgende:
Erg lachwekkend vind je niet? "draai om de oren"? Denk je dat dat nou echt werkt?
Het is wel zo dat leraren niets meer mogen en eigenlijk vrij machteloos staan tegenover leerlingen die in de klas dwarsliggen. Ik denk niet dat lichamelijke straffen de oplossing bieden, maar een stukje duidelijkheid is geen overbodige luxe. Het moet duidelijk zijn wie er "de baas" is.


Touché, pussycat!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-01-2004 14:43 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2004 14:23 schreef Sporty Voleg het volgende:
Het is wel zo dat leraren niets meer mogen en eigenlijk vrij machteloos staan tegenover leerlingen die in de klas dwarsliggen. Ik denk niet dat lichamelijke straffen de oplossing bieden, maar een stukje duidelijkheid is geen overbodige luxe. Het moet duidelijk zijn wie er "de baas" is.


Nu is dat duidlijke niet de leraar. het zelf geldt voor de autoriteit van politie-agenten, conducteurs etc. Gezag moet gewoon weer hersteld worden en respect hiervoor moet terug gebracht worden. Probleem blijft wel dat niet iedereen voor zo een baan geschikt is is want gezag mag niet worden verward met misbruik. maar goed , dat is een andere discussie.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 16-01-2004 15:10 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Vandaag moesten we 1 minuut stilte houden op school. Daarna een discussie gehad over het hele gebeuren. De een nam het vooral op voor de leraar, de ander vond dat we ook moesten kijken wat er bij die jongen aan vooraf is gegaan. Best interessant hoe verschillend mensen er over denken. Natuurlijk kwam 'zie je wel, het is weer een buitenlander! We moeten ze allemaal het land uitschoppen!' ook weer boven. Wat eigenlijk niets met de discussie te maken had.


Subtiel kamerolifantje


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-01-2004 15:19 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

kijken wat de jongen doorstaan heeft? Er is geen excuus voor wat hij deed. Als iedereen met problemen of een moeilijke jeugd maar mensen dood mag gaan schieten dan wordt het een lekker zooitje.

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 16-01-2004 15:20]


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 16-01-2004 15:23 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 16 januari 2004 15:19 schreef ghoulliette het volgende:
kijken wat de jongen doorstaan heeft? Er is geen excuus voor wat hij deed. Als iedereen met problemen of een moeilijke jeugd maar mensen dood mag gaan schieten dan wordt het een lekker zooitje.


Klopt het is geen excuus voor wat hij gedaan heeft, maar het is altijd leerzaam om het incident van beide kanten te bekijken. Het zou zelf dom zijn om dat niet te doen.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-01-2004 15:25 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

dat zeker, vooral als je een tweede keer wilt voorkomen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-01-2004 15:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

voorkomen is onmogelijk ... dit zijn van die unieke personen die het kolder in de kop hebben, daar kun je een systeem niet op instellen zonder anderen te kort te doen/


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 16-01-2004 15:26 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 16 januari 2004 15:25 schreef ghoulliette het volgende:
dat zeker, vooral als je een tweede keer wilt voorkomen.


Daarom, hoewel ik wel moet toegeven dat ik me afvraag hoe je zoiets de volgende keer kan voorkomen, dat is helaas niet al te makkelijk ben ik bang.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-01-2004 15:28 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2004 15:26 schreef Jenje het volgende:
voorkomen is onmogelijk ... dit zijn van die unieke personen die het kolder in de kop hebben, daar kun je een systeem niet op instellen zonder anderen te kort te doen/

Ik denk wel dat wanneer er niets aan gedaan wordt een tweede keer veel eerder zal voorkomen. Die kinders hebben nu al niet door dat het fout was.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-01-2004 15:30 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Het kan ook een cultureel probleem zijn


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-01-2004 15:33 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2004 15:30 schreef Snaack het volgende:
Het kan ook een cultureel probleem zijn

een van de vmbo cultuur


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 16-01-2004 15:33 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 16 januari 2004 15:30 schreef Snaack het volgende:
Het kan ook een cultureel probleem zijn


Kan, maar voor elk probleem is een oplossing (en nee dan heb ik niet over een oplossing als als alle buitenlanders eruit gooide, meer zoiets waar Misanthrope het over had, zie vorige pagina)


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-01-2004 15:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2004 15:28 schreef ghoulliette het volgende:
Ik denk wel dat wanneer er niets aan gedaan wordt een tweede keer veel eerder zal voorkomen. Die kinders hebben nu al niet door dat het fout was.

Hoe wil jij voorkomen dat een leerling het zo in zijn kop krijgt dat hij zijn leraar door de kop schiet? Al dan niet op school of op straat.

Vertel dat en alle moorden kunnen voorkomen worden


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 16-01-2004 15:37 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2004 15:30 schreef Snaack het volgende:
Het kan ook een cultureel probleem zijn

In verschillende culturen wordt verschillend op bepaalde zaken gereageerd, dat ben ik met je eens. Maar niemand stelde de Nederlandse cultuur aan de kaak toen Fortuyn vermoord werd. Bovendien denk ik niet dat het in andere culturen "gewoon" is je leraar overhoop te schieten als je geschorst wordt.

[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 16-01-2004 15:38]


Touché, pussycat!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-01-2004 15:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Klopt, maar over het algemeen reageert de moslim-cultuur heftiger op zaken, met dit dus als exces.


adder
Obsceen reptiel
Usericon van adder
Posted 16-01-2004 15:44 by adder Wijzig reactieProfiel van adderQuote dit bericht

Eigenlijk reageert men overal ter wereld heftiger dan ons.
Wij Europeanen zijn gewoon watjes.


Uit liefde voor ZM.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 16-01-2004 15:45 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 16 januari 2004 15:37 schreef Sporty Voleg het volgende:
In verschillende culturen wordt verschillend op bepaalde zaken gereageerd, dat ben ik met je eens. Maar niemand stelde de Nederlandse cultuur aan de kaak toen Fortuyn vermoord werd. Bovendien denk ik niet dat het in andere culturen "gewoon" is je leraar overhoop te schieten als je geschorst wordt.


Dat is zeker niet gewoon, vooral in de Turkse gemeenschap niet. Ik las vandaag dat de leraar daar een soort van heilig is, de stichter van de Turkse republiek (Atatürk) wordt namelijk hoofdleraar genoemd en de profeet Mohammed wordt vereerd omdat hij lof en kennis hoog in het vaandel had staan. Daarom wordt er vanuit de turkse gemeenschap voornamelijk met ongeloof gereageerd.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Skull
Usericon van Skull
Posted 16-01-2004 16:00 by Skull Wijzig reactieProfiel van SkullQuote dit berichthttp://www.sammath.nl

quote:
Op 15 januari 2004 20:52 schreef arrebar het volgende:
Het gaat erom dat scholen nergens heenkunnen met probleemleerlingen. Mijn vader heeft zo ook al een paar leerlingen opgegeven voor speciaal onderwijs maar dat lukte niet omdat er geen plaats was. Maargoed wat is er dan zo inefficient aan de manier waarop het geld wordt geinvesteerd? Ik zie alleen maar dat het nu niet anders kan en dat nederland zijn scholen vertieft.

Naar mijn mening ligt het probleem JUIST bij al dat speciale onderwijs... het is een luxeprobleem. Ik denk ook dat al die klachten van "allochtonen" voor een groot deel onterecht zijn. NL heeft verdomme net zoveel "speciale" scholen als de rest van f**king Europa bij elkaar .


- Mutatis mutandis -


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 16-01-2004 16:06 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 16 januari 2004 15:26 schreef Jenje het volgende:
voorkomen is onmogelijk ... dit zijn van die unieke personen die het kolder in de kop hebben, daar kun je een systeem niet op instellen zonder anderen te kort te doen/


Als je er geen geld en onderzoek in steekt heb je helemaal geen excuus als het nog een keer gebeurd.

Onderzoek naar de situaties waarin mensen als Murat opgroeien kan instanties zoals bijvoorbeeld de kinderbescherming meer kennis geven over het herkennen van signalen en vroegtijdig ingrijpen in probleemgezinnen.

Uiteindelijk zijn er altijd factoren die niemand voorziet, dat deze jongen in een blijkbare waas van alcohol en xtc iemand heeft neergeschoten bijvoorbeeld...

Maar wat bijvoorbeeld wel had kunnen gebeuren was dat de tekenen van drugsgebruik of problemen thuis herkent waren en dat er bijvoorbeeld gesprekken waren opgestart met de school-decaan/vertrouwenspersoon.

Nogmaals: wat deze jongen heeft gedaan is absoluut onvergeeflijk, maar als we een toename in dergelijke delicten willen voorkomen moeten er preventie maatregelen en onderzoek gedaan worden.



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-01-2004 16:10 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

onderzoeken, preventie blablabla, er moet eens een keer met de vinger naar de ouders gewezen worden.

Zij hebben wat fout gedaan. Ouders dienen gestraft te worden voor de misdaden van hun kroost (tot 18)

Oh en Murat was alleen stoned, niet onder invloed va XTC en alcohol.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-01-2004 16:17 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2004 15:37 schreef Sporty Voleg het volgende:
In verschillende culturen wordt verschillend op bepaalde zaken gereageerd, dat ben ik met je eens.


Yeap.. Ik noem bijv. een "eerwraak" om al een cultureel verschil aan te duiden..

De kerel vond dat hij gezichtverlies had geleden, was wel vaker de lul bij die docent/ conrector, koopt op een dag een pistool en schiet hem voor zijn sodemieter om weer aan "aanzien" te winnen.. Ofzo..

Ik denk persoonlijk dat de schande-cultuur, dus het gevoel publiekelijk in aanzien te dalen door toedoen van een ander en de daaruit voorvloeiende behoefte dat aanzien te herstellen, een belangrijke katalysator is voor het ontstaan van haantjes/ macho gedrag wat je vaak al ziet bij jonge allochtonen.

Daarom durf ik keihard te beweren dat een Nederlander in dezelfde situatie heel anders gereageerd had..

Een oplossing voor dit probleem?? Uitbannen van deze cultuur uit de onze.. Integratie zien als adoptie van de ene cultuur door een volk met een andere, niet versmelting van beide culturen.

Klinkt als.. een belemmering van de vrije keuze van mensen.. lokale cultuurvernietiging..


Moeilijke, al veel te vaak gevoerde discussie

quote:
Maar niemand stelde de Nederlandse cultuur aan de kaak toen Fortuyn vermoord werd. Bovendien denk ik niet dat het in andere culturen "gewoon" is je leraar overhoop te schieten als je geschorst wordt.


Excessen zijn er altijd.. Belangrijker is te kijken naar de voedingsbodem waar deze excessen uit voortkomen en daar iets aan proberen te doen.


Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen