IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Satan is een mietje! [Christendom III] Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-01-2008 0:38 by Snaack Profiel van Snaack

Het zit mij wel dwars en flink ook.

Niet vanuit een "ik ben metalhead dus ik schop graag tegen heilige huisjes en het christendom in het bijzonder"-kneuzenmotivatie, nee, ik ben er stellig van overtuigd dat het christendom (en andere religies) maar kwaad dan goed doet, op een mondiale schaal.

Klinkt misschien hoogdravend en pretentieus, ik ben echter bloedserieus. Ik kan met de beste wil van de wereld niets bedenken dat een kwaadaardiger uitwerking heeft (gehad) op de mensheid dan religie.

gOD --> OVENS

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 25-01-2008 2:04]


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-01-2008 0:47 by jbassist Profiel van jbassist

Ook true!
Maar ik heb ook genoeg maten voor wie het gewoon werkt..

Verder heb ik wel het idee dat het aantal christenen sowiso aan het slinken is, dus waar zou je je druk om maken


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 25-01-2008 0:49 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 25 januari 2008 0:38 schreef Snaack het volgende:
Het zit mij wel dwars en flink ook.

Niet vanuit een "ik ben metalhead dus ik schop graag tegen heilige huisjes en het christendom in het bijzonder"-kneuzenmotivatie, nee, ik ben er stellig van overtuigd dat het christendom (en andere religies) maar kwaad dan goed doet, op een mondiale schaal.

Klinkt misschien hoogdravend en pretenties, ik ben echter bloedserieus. Ik kan met de beste wil van de wereld niets bedenken dat een kwaadaardiger uitwerking heeft (gehad) op de mensheid dan religie.

gOD --> OVENS


daar heb je een ---------> .

En dan ook nog het feit dat je zijn naam niet ijdel mag gebruiken, terwijl god een heidense oorsprong heeft...

okay dan bron:
http://www.dbnl.org/tekst/_taa001taal07/_taa001taal07_002.htm



Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 25-01-2008 0:52 by Carnagath Profiel van Carnagathhttp://carnalleftovers.com

quote:
Op 24 januari 2008 22:14 schreef Schaffelaer het volgende:
Daar komt nog eens bij dat de enige bekende geschriften over jezus voor de evangelie-en die van de apostel Paulus zijn. Het mooie is dat in al het werk van Paulus NIETS maar dan ook NIETS is terug te vinden van de gehele jezus-legende. Geen stal. Geen maagd als moeder. Geen vlucht naar egypte. Geen doden opwekken. Geen broden delen. Geen kruisiging. NIETS.

Vreemd toch dat het christenen niet opvalt dat de enige bron van voor de evangelie-en, die nota bene in het NT staan volledig wordt genegeerd inzake zwijgzaamheid over ALLE wonderen die aan jezus worden toegekend.

Bravo christenen! Het ULTIEME geloof! Jullie geloven in iets dat in diezelfde bijbel keihard wordt DOODgezwegen!!


Vandaar dat sinds het eind van de Romeinse tijd / begin Middeleeuwen enkele concilies zijn opgericht om te bepalen wat wel en wat niet het Christelijke geloof zou moeten zijn! Er waren velen soorten verspreidt over geheel Europa en er moesten keuzes gemaakt worden in de literatuur. Vele apocryfen zijn niet opgenomen (waaronder dus die van Judas en ook die van Magdalena zelf ... moet me er nog meer op inlezen). Maar vanaf het begin van de jaartelling is er al een controle op de waarheid geweest om de massa onder "controle" te houden!

Is trouwens ook erg interessant om vergelijkingen te lezen tussen het Oude Testament en verscheidene bronnen uit Mesopotamie ...

Ga dit topic binnenkort eens even goed doorlezen ...

[Dit bericht is gewijzigd door Carnagath op 25-01-2008 0:52]



blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 25-01-2008 0:53 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

Veel plezier

Heb je die labels al doorgestuurd? (belangrijker dan geloof )



Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 25-01-2008 0:56 by Carnagath Profiel van Carnagathhttp://carnalleftovers.com

quote:
Op 25 januari 2008 0:53 schreef blonde rockgod het volgende:
Veel plezier

Heb je die labels al doorgestuurd? (belangrijker dan geloof )


Me likes it

[offtopic]
Ja, heb ze doorgestuurd ... Hoop dat ie er nog wat mee kan doen! Bis morgen!
[/offtopic]



[Dit bericht is gewijzigd door Carnagath op 25-01-2008 0:56]



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-01-2008 1:05 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

ik geef snaack een -------->,

Religie is zo slecht nog niet, oorlogen en andere teringzooi komt door mensen zelf, religie is alleen een middel (geweest).

ik denk dat religie een belangrijke of onvermijdelijke stap was in culturele evolutie. Bij vrijwel elke cultuur is godsdienst zelfstandig ontstaan dat geeft wel aan dat het voor de mens wel erg belangrijk is voor overleving.
dat we nu veel vrijer kunnen denken en veel meer begrijpen van de wereld hebben we nu veel minder aan religie en kan het op veel manieren de cultuur remmen. ik denk dat er vanaf jaren 60 hier in nederland een echt omkeer punt is gekomen en dat we steeds verder seculariseren totdat we vrijwel allemaal atheistje zijn.

wat ik kut vind aan religies is dat het lijkt alsof er perfectie bestaat, en alsof er een vast omlijnd gebied met goed en fout is terwijl dat erg subjectief is. bovendien staat religie vaak niet erg open voor vernieuwing waardoor je behoorlijk geremt kan worden door allemaal kutregeltje die toch niet meer van toepassing zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 25-01-2008 1:30]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-01-2008 2:37 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 25 januari 2008 1:05 schreef ElitE het volgende:
Religie is zo slecht nog niet, oorlogen en andere teringzooi komt door mensen zelf, religie is alleen een middel (geweest).


Dus religie groeit aan de gOD-boom of Jezus-struik?

Is de bijbel door gOD hoogstpersoonlijk naar de aarde "gematerialiseerd"?

Nee. Het is ontsproten aan de geest van de mensheid. De mensheid leidt onder haar eigen creatie.

Nog dagelijks ontspruiten de kwaadaardige kiemen in de geesten van vele mensen die door religie, en uitsluitend door religie, gezaaid zijn met ellende, ellende en nog eens ellende tot gevolg.

Actuele voorbeelden zijn moslim-fundamentalisme en de daarmee gepaard gaande op de heilige oorlog geïnspireerde (en te verantwoorden) terreur.

De parallel van deze op religieuze onverdraagzaamheid geïnspireerde ellende kan makkelijk getrokken worden tussen deze idioten en de American Taliban.

Vergis je niet, maar in de VS ben je bijvoorbeeld als arts in een abortus-kliniek je leven niet zeker omdat fundamentalistische christenen je zonder met hun ogen te knipperen vermoorden.

Net als moslim-fundamentalisten strijden ook zij voor een religieus ingegeven "hoger doel" en ze zijn nog trots op hun daden ook.

Minimaal iets om je als zogenaamd "geciviliseerde" beschaving voor te schamen maar nee, religie is gevrijwaard van welke vorm van kritiek dan ook, onder andere onder de noemer "godsdienstvrijheid".

Religie is geen wezen, geen object, het is louter een "idee" dat derhalve uitsluitend bestaat in de aan subjectiviteit onderhavige belevingswereld van gelovigen.

Alleen al daarom bestaat "de absolute waarheid" niet, iets wat je ook terugziet in de enorme diversiteit aan geloofsgemeenschappen (op kerk-niveau) die, zelfs als ze dezelfde "grote lijnen" aanhangen, er allemaal net een andere invulling aan geven.

Maar ze pretenderen wel allemaal dat hun weg de weg is. Opmerkelijk. Bespottelijk.

quote:
ik denk dat religie een belangrijke of onvermijdelijke stap was in culturele evolutie. Bij vrijwel elke cultuur is godsdienst zelfstandig ontstaan dat geeft wel aan dat het voor de mens wel erg belangrijk is voor overleving.


Richard Dawkins heeft hier in zijn boek "The God Dillusion" een erg interessante (en in mijn ogen plausibele) verklaring voor geponeerd.

In het kort komt het erop neer dat het menselijk brein geen "perfect design" is en dus "fouten" bevat die door natuurlijke selectie nog "uitgeselecteerd" moeten worden. Dankzij een soort ingebakken "exploit is de mens nog ontvankelijk voor religie.

Als ik dit weekend zin heb zal ik deze passage inscannen en hier posten; Hij kan het zo veel beter verwoorden dan ik.

Verder kan ik 1 argument inbrengen waarom mensen gevoelig zijn voor religie: het geeft ordinaire macht.

Van paus tot vader en echtgenoot, religie biedt een handvat om macht te kunnen uitoefenen en botvieren. En o, die macht is zoet.

Daarnaast biedt het een kapstok om een soort superioriteitsgevoel op te kunnen projecteren:

"ik ben gered door Jezus, die arme ongelovigen moeten ook gered worden anders..."

Of minder elegant: "ik ben gered door Jezus, ongelovigen moeten branden in de hel!!"

Etc..


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 25-01-2008 10:12 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 24 januari 2008 22:14 schreef Schaffelaer het volgende:
Daar komt nog eens bij dat de enige bekende geschriften over jezus voor de evangelie-en die van de apostel Paulus zijn. Het mooie is dat in al het werk van Paulus NIETS maar dan ook NIETS is terug te vinden van de gehele jezus-legende. Geen stal. Geen maagd als moeder. Geen vlucht naar egypte. Geen doden opwekken. Geen broden delen. Geen kruisiging. NIETS.

Vreemd toch dat het christenen niet opvalt dat de enige bron van voor de evangelie-en, die nota bene in het NT staan volledig wordt genegeerd inzake zwijgzaamheid over ALLE wonderen die aan jezus worden toegekend.

Bravo christenen! Het ULTIEME geloof! Jullie geloven in iets dat in diezelfde bijbel keihard wordt DOODgezwegen!!

Onzin, Paulus heeft vaak genoeg zijn belangrijkste puns, de dood en opstanding, aangehaald en uitgelegd. Paulus schreef ook naar de gemeentes nadat hij in de plaatsen een gemeente had gesticht met het brengen van het evangelie direct tegen de mensen, niet via een brief. Da's gewoon een vervolg instructie.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-01-2008 10:26 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 24 januari 2008 19:30 schreef Mark het volgende:
Jij bent dus geen aanhanger van de evolutie-theorie, begrijp ik?

Of ben je wel voorstander van de evolutie-theorie maar vind je dat apen ook in zijn evenbeeld geschapen zijn?
Ik heb genoeg van je gespot. Als je serieuze vragen hebt, hoor ik je wel weer.


When your people matter, menstrual health matters


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-01-2008 10:37 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

ik vind het anders een behoorlijk interessante vraag. denk je dat alleen mensen een ziel hebben?

en geloof je niet in evolutie? macro evolutie is inderdaad nog niet echt bewezen, maar micro evolutie is toch heel erg duidelijk bewezen.

als je mensen al bijzonderder dan dieren ziet(bijvoorbeeld dat alleen mensen een ziel hebben) dan kloppen er veel dingen niet, waarom is de aarde zoveel ouder en zijn mensen pas heel laat voorgekomen, en lijken ze qua cellen DNA en bouw zo verschrikkelijk veel op andere dieren en vooral de primaten. Ook de geest is met veel dingen hetzelfde opgebouwd alleen wij kunnen net even wat meer ermee.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-01-2008 10:56 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 24 januari 2008 21:28 schreef Dargull het volgende:
Bron: ieder willekeurig geschiedenis boek over het onderwerp, spreek je lokale theoloog er eens over aan.
Bron? Men heeft t maar over editten en dat is onzin. Er is volgens ieder willekeurig geschiedenisboek en alle lokale theologen maar weinig bekend over editten van de Bijbel. Wel is er een en ander bekend over het ontstaan van het canon (welke boeken er zeg maar in de Bijbel as we know it zijn opgenomen).

quote:
Op 24 januari 2008 21:28 schreef Dargull het volgende:
Een romeins keizer (Constantijn de Grote in dit geval) heeft in de eerste plaats een politieke agenda niet een religieuze zodoende had de man andere belangen bij wat er wel of niet in de door hem groot gemaakte religieuze schriften stond ergo sum; ja het is "ge-edit"(Nee, proberen te ontkennen dat het christendom groot is geworden met dank aan het romeinse rijk is een heiloze weg van verdediging zelfs de roomse paus zou me daar niet op bestrijden, dus doe geen moeite ).
Je praat over verschillende dingen alsof ze t zelfde zijn. Had Constantinus belangen bij de inhoud van geschriften? Ja. Is dat zo raar dan? Hij probeerde van alle diverse stromingen en meningen de meerderheid een officiele status te geven. Hij heeft getracht van een 'underground movement' een staatsreligie te maken. Zijn er andere boeken verbrand? Nee, alleen de gescriften van één theoloog op wie hij heel erg kwaad was. Is er ge-edit? Voor zover de geschiedenis weet is er maar bitter weinig ge-edit. Is er door n democratische stemming besloten welke boeken het meest geloofwaardig waren en de meeste samenhang vertoonden? Ja. Wat is je punt?

quote:
Op 24 januari 2008 21:28 schreef Dargull het volgende:
Nog daarbuiten waren er pre 200eneenbeetje AD (en constantijn) nog al wat verschillende stromingen binnen het christendom, constantijns verdienste voor het christendom is histrorisch gezien juist dat hij de kerk voor 800+ jaar wist te verenigen tot 1 leer (tot aan het schisma in de kerk waaruit de othodoxen -nog altijd de op 1 na grootste stroming na de katholieken- zijn voortgekomen). Maar het spreekt voor zich dat om tot 1 visie te komen er hier en daar wat aangepast is en dus de essentie geweld aangedaan is.
???

quote:
Op 24 januari 2008 21:28 schreef Dargull het volgende:
Nog even buiten beschouwing latende dat de bijbel door peterus pas 3 decenia na de dood van jezus op schrift is gesteld in een nu dode taal, er is ook nog nooit iets vertaald in deze wereld zonder bepaalde dingen weg te laten of niet helemaal correct over te brengen.

De 4 evangeliën zijn volgens mij tussen 50 en 85 na Christus geschreven, je bent iets te vroeg zelfs Dus? Wat is je punt? Gelukkig is deze dode taal waar je t over hebt niet dood. Er zijn tientallen duizenden mensen die deze taal nog bestuderen en ze hebben talloze stukken tekst te vergelijking etc. Sterker nog, ik heb ook Grieks gestudeerd op school Er is zeker discussie over sommige vertalingen, en sommige vertalings issues zijn erg essentieel, maar voor de rode draad van Jezus' boodschap doet dat er niet toe. Die springt er wat mij betreft uit.


quote:
Op 24 januari 2008 21:28 schreef Dargull het volgende:
Het is overigens niet mijn intentie om je van je geloof af te brengen ofzo, ieder het zijne, ik ben zelf katholiek opgevoed en heb religie in de pubertijd pas definitief afgezworen. Maar ik heb wat moeite met je dogmatische veronderstellingen; "Jezus is vrij van zonde" (zegt iedere christen volgens jou) de waarheid is geen democratie, omdat iederen (binnen een groep) iets zegt is het nog geen feit, daarmee wordt het "slechts" een massa mening (binnen die groep).
Nee, ik praat geen mensen klakkeloos na. Het is een innerljik overtuiging. Deels gevormd door wat ik lees, deels gevorm door wat mijn mede-Christenen beweren, dat geef ik grif toe, net zoals iedereen hier zijn mening basseert op informatie uit boeken etc. Maar grotendeels gevormd door mijn innerlijke overtuiging.

Hier een stukje logica voor je:

Is de stelling "Jezus leefde zonde-vrij" een dogma? Ja. Is het daarom per se of zels maar niet waar? Nee.

quote:
Op 24 januari 2008 21:28 schreef Dargull het volgende:
Voordat je mensen beschuldigd van "pseudo" logica zou het fijn zijn als je zelf met iets meer (logische) bewijsvoering komt dan religieuze dogma's in mensen hun gezicht te gooien.
Ik doe mijn best. Ik waardeer overigens je manier van discussieren (ondanks dat ik er bij blijf dat je je af en toe van pseudo-logica bedient) en vooral je toon. Ik vind t jammer dat je van je geloof bent afgevallen. Ikzelf weet weinig van het Katholieke geloof, maar ik heb een beetje de indruk dat ze daar zoveel bijzaken en rituelen bijhalen, dat je als gelovige misschien als snel door de bomen het bos niet meer ziet. Maar nogmaals, ik weet er weinig van. Als ik bijv. in de St. Petrus kathedraal sta, voel ik helemaal niets. Geloven is voor mij helemaa niet makkelijk. Ik kom uit een compleet anders milieu met ontzettend veel van wat God verboden heeft. Veel drugs, occultisme en andere zaken. Mijn geloof komt ergens diep uit mijn ziel, daar kan ik met (de hedendaagse highly overrated) ratio weinig over zeggen. Toch doe ik mijn best om je vragen te beantwoorden, maar vergeet niet dat dat slechts mijn persoonlijke antwoorden zijn. Ik spreek niet voor 'de' Christenen. Ik ben in mijn dagelijkse leven waarschijnlijk geen haar beter dan jou. Toch probeer ik er naar te streven om in mijn leven de voetsporen van Jezus te volgen. Omdat mijn ziel in God gelooft, en gelooft dat het om liefde draait, nee, om Liefde (snap je t verschil?). Ik geloof dat er een Schepper is die zielsveel van Zijn schepping houdt en door een wonderlijke gebeurtenis ca. 2000 jaar geleden Zijn schepping probeert duidelijk te maken dat er een uitweg is van deze misere die wij er van maken.

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 25-01-2008 11:04]


When your people matter, menstrual health matters


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 25-01-2008 10:59 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 25 januari 2008 10:37 schreef ElitE het volgende:
ik vind het anders een behoorlijk interessante vraag. denk je dat alleen mensen een ziel hebben?

en geloof je niet in evolutie? macro evolutie is inderdaad nog niet echt bewezen, maar micro evolutie is toch heel erg duidelijk bewezen.

als je mensen al bijzonderder dan dieren ziet(bijvoorbeeld dat alleen mensen een ziel hebben) dan kloppen er veel dingen niet, waarom is de aarde zoveel ouder en zijn mensen pas heel laat voorgekomen, en lijken ze qua cellen DNA en bouw zo verschrikkelijk veel op andere dieren en vooral de primaten. Ook de geest is met veel dingen hetzelfde opgebouwd alleen wij kunnen net even wat meer ermee.

Ik had trouwens ergens lang geleden iets opgepikt dat er in DNA inderdaad overeenkomsten zitten met de primaten, maar dat de eigenschappen van DNA die bepalen hoe het organisme werkt/groeit/dingest veel minder overeenkomsten hebben.

Misschien is een aanrader Degeneratie, Het einde van de evolutietheorie en een wetenschappelijk alternatief van Peter M. Scheele. Zelf heb ik het boekje niet gelezen, mij boeit de evolutie niet zo. Maar hierin worden volgens mij naar wat ik gehoord heb erover een aantal dingen uitgelegd. Ik moet em zelf ook nog eens hebben. Beter alternatief dan Kent Hovind DVD's...

[Dit bericht is gewijzigd door Audiophile op 25-01-2008 10:59]



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-01-2008 11:02 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 januari 2008 10:37 schreef ElitE het volgende:
ik vind het anders een behoorlijk interessante vraag. denk je dat alleen mensen een ziel hebben?
Ik ook. Ik protesteer echter tegen de manier waarop. Apen. God. Pfff...

Anyway. Nee. In de Bijbel staat dat dieren ook een ziel hebben. Veel Christenen weten dit niet, maar lees maar eens de Hebreeuwse teksten (met een goed woordenboek uiteraard ) of zelfs de Septuagint.

quote:
Op 25 januari 2008 10:37 schreef ElitE het volgende:
en geloof je niet in evolutie? macro evolutie is inderdaad nog niet echt bewezen, maar micro evolutie is toch heel erg duidelijk bewezen.
Ik heb hierover nog niet echt een mening. Ik ben geneigd te denken dat de schepping geëvolueerd is ja.

quote:
Op 25 januari 2008 10:37 schreef ElitE het volgende:
als je mensen al bijzonderder dan dieren ziet(bijvoorbeeld dat alleen mensen een ziel hebben) dan kloppen er veel dingen niet, waarom is de aarde zoveel ouder en zijn mensen pas heel laat voorgekomen, en lijken ze qua cellen DNA en bouw zo verschrikkelijk veel op andere dieren en vooral de primaten. Ook de geest is met veel dingen hetzelfde opgebouwd alleen wij kunnen net even wat meer ermee.
Zie mijn antwoorden hierboven. Ik geloof dat dieren ook een ziel hebben en ben geneigd te geloven dat de schepping geëvolueerd is.


When your people matter, menstrual health matters


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-01-2008 11:03 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 25 januari 2008 10:59 schreef Audiophile het volgende:
Ik had trouwens ergens lang geleden iets opgepikt dat er in DNA inderdaad overeenkomsten zitten met de primaten, maar dat de eigenschappen van DNA die bepalen hoe het organisme werkt/groeit/dingest veel minder overeenkomsten hebben.

Misschien is een aanrader Degeneratie, Het einde van de evolutietheorie en een wetenschappelijk alternatief van Peter M. Scheele. Zelf heb ik het boekje niet gelezen, mij boeit de evolutie niet zo. Maar hierin worden volgens mij naar wat ik gehoord heb erover een aantal dingen uitgelegd. Ik moet em zelf ook nog eens hebben. Beter alternatief dan Kent Hovind DVD's...


bedoelt die auteur dat apen gedegeneerde mensen zijn???


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 25-01-2008 11:04 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 25 januari 2008 11:03 schreef attila_de_hun het volgende:
bedoelt die auteur dat apen gedegeneerde mensen zijn???
Waarschijnlijk wel, is het een beetje redelijk alternatief of vind je em te slap?



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-01-2008 11:11 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Mensen delen ook een groot gedeelte van hun DNA met dat van bijvoorbeeld de komkommer.
Mag ik daar nu ook conclusies aan verbinden?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-01-2008 11:11 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

met primaten delen ongeveer 90% van DNA als ik het me goed herinner.

Dus OF jezus was een stuk behaarder dan hij wordt afgebeeld (fotosoep old school style) of we stammen er toch niet vanaf.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-01-2008 11:12 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 25 januari 2008 11:04 schreef Audiophile het volgende:
Waarschijnlijk wel, is het een beetje redelijk alternatief of vind je em te slap?

nee, maar evolutie heeft niks te maken met degeneren of wat dan ook. soortverschuiving ontstaat doordat bepaalde individuen een of meerdere eigenschappen hebben die hen in staat stellen in een bepaald milieu meer nakomelingen te krijgen dan andere individuen. bijvoorbeeld, er bestaan blinde vissen die zijn ontstaan uit een soort die wel goed werkende ogen hadden. Dat zou iemand als degeneratie kunen opvatten maar dat is niet correct. Deze vissen leven in grotten waar geen licht doordringt en zicht geen waarde heeft. Vanuit evolutionair stanpunt zijn mensen zijn niet "beter" als apen maar zijn ooit een keer ontstaan in een bepaals milieu waar de eigenschappen, die wij nu hebben hun de beste fitness gaf. degeneratie zou lijden tot minder nakomelingen en uiteindelijkuitsterven.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 25-01-2008 11:14]


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-01-2008 11:12 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Bouwstenen. Je kan er een hutje van maken, een schuur voor je brommer, een twee onder één kap of een villa.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 25-01-2008 11:19 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 25 januari 2008 11:11 schreef Greycloak het volgende:
Mensen delen ook een groot gedeelte van hun DNA met dat van bijvoorbeeld de komkommer.
Mag ik daar nu ook conclusies aan verbinden?

Dat principe bedoel ik ja...



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 25-01-2008 11:22 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 25 januari 2008 11:12 schreef attila_de_hun het volgende:
nee, maar evolutie heeft niks te maken met degeneren of wat dan ook. soortverschuiving ontstaat doordat bepaalde individuen een of meerdere eigenschappen hebben die hen in staat stellen in een bepaald milieu meer nakomelingen te krijgen dan andere individuen. bijvoorbeeld, er bestaan blinde vissen die zijn ontstaan uit een soort die wel goed werkende ogen hadden. Dat zou iemand als degeneratie kunen opvatten maar dat is niet correct. Deze vissen leven in grotten waar geen licht doordringt en zicht geen waarde heeft. Vanuit evolutionair stanpunt zijn mensen zijn niet "beter" als apen maar zijn ooit een keer ontstaan in een bepaals milieu waar de eigenschappen, die wij nu hebben hun de beste fitness gaf. degeneratie zou lijden tot minder nakomelingen en uiteindelijkuitsterven.

Mjah ik weet het niet, ik zie in dit standpunt nog steeds de degeneratietheorie tegenspreken.
Maar ik ga eens het boekje lezen en wat meer opzeken over evolutietheorie aangezien dit tegenwoordig een hot item is in gesprekken met betrekking tot religie, ik kan wel van alles zeggen nu, maar ik wil eerst even weten waar ik het precies over heb. Er zijn al christenen genoeg die slecht onderbouwd en met weinig kennis van zaken dingen uiteenzetten. IIG bedankt voor de input



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-01-2008 11:43 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 25 januari 2008 11:22 schreef Audiophile het volgende:
...over evolutietheorie aangezien dit tegenwoordig een hot item is in gesprekken met betrekking tot religie, ik kan wel van alles zeggen nu, .... IIG bedankt voor de input


graag gedaan.

maar verder verwonder ik me altijd over de ophef die een bepaald deel van de religieuzen maakt over de evolutietheorie. waarom beginnen ze niet de zwaartekrachtwet, of het periodiek systeem, of wat dan ook?? die zijn veel fundamenteler voor het bestaan van het universum dan wat geevolutioneer van wat bacteriën hier en daar in het universum (aannemende dat er meer planten met leven zijn).

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 25-01-2008 11:44]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-01-2008 11:50 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 januari 2008 11:43 schreef attila_de_hun het volgende:
graag gedaan.

maar verder verwonder ik me altijd over de ophef die een bepaald deel van de religieuzen maakt over de evolutietheorie. waarom beginnen ze niet de zwaartekrachtwet, of het periodiek systeem, of wat dan ook?? die zijn veel fundamenteler voor het bestaan van het universum dan wat geevolutioneer van wat bacteriën hier en daar in het universum (aannemende dat er meer planten met leven zijn).
Het periodiek systeem is één grote leugen! Valse atheistische propaganda!!!



When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-01-2008 11:57 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 januari 2008 0:13 schreef M. het volgende:
Nou ja, die spot komt misschien doordat jij jezelf als een absurde fantast opstelt, met je "waarheid" en je "liefde". Misschien moet je je dat eens afvragen, wat de oorzaak van die spot zou kunnen zijn. Zo bruin als jij ze bakt, heb ik ze nog zelden gezien. Ik zou je bijna aanklagen wegens aanzetten tot haat (dat schijnt tegenwoordig te kunnen).
Maar ik wil je eigenlijk bedanken, dankzij jou ben ik opnieuw meer over religie gaan nadenken en *verrassing* mijn aversie tegen mensen die dankzij hun geloof "de Waarheid" menen te kennen is versterkt. In dat opzicht heb je het goed gedaan.

P.S. Deze post was wel persoonlijk tegen jou gericht. Nog een ongelovige avond verder (wat ervan over is) en een sceptisch weekend!
Tsja... zet je pacemaker een standje lager en neem een kopje groene thee.


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen