IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Satan is een mietje! [Christendom III] Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-01-2008 15:51 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 januari 2008 15:35 schreef Jolijn het volgende:
de 'regels' van jeuss zijn helemaal niet de regels van jesus. daar is die hele knaap te jong voor, beschaving bestaat veel langer dan dat met verschillende overtuigingen. ik kan me wel voorstellen dat deze overtuigingen wel aardig klonken in de oren van Christenen en dat deze dat over zijn gaan nemen. maar dat is wat anders.
Zijn 'wetten' zijn van God en zullen dus niet helemaal onbekend in de oren klinken nee. Zeker niet als je je realiseert dat ons geweten volgens mij een naam is voor het horen van de stem van de rechtvaardigheid van God. Maar voor Christenen is het niet alleen de 'regels' die hij ons kwam vertellen, maar ook het offer dat hij bracht. Ik geloof dat Jezus onze zonden op zich heeft genomen en daarme een kosmische vergiffenis heeft bedongen.


When your people matter, menstrual health matters


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 18-01-2008 16:20 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 18 januari 2008 15:51 schreef Fusion het volgende:
Ik geloof dat Jezus onze zonden op zich heeft genomen en daarme een kosmische vergiffenis heeft bedongen.

Ik weet niet wat die jezus bezielt, maar ik heb dus helemaal nergens om gevraagd...


Dear dirty delightful old drunken old days


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-01-2008 16:24 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 januari 2008 16:20 schreef Schaffelaer het volgende:
Ik weet niet wat die jezus bezielt, maar ik heb dus helemaal nergens om gevraagd...
Aha.


When your people matter, menstrual health matters


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-01-2008 16:37 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Aha dus ook de homo's etc hebben vergiffenis ontvangen! Apart dat ze nog beschimpt worden door grote groepen religieuzen.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 18-01-2008 16:58 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

...die zich soms zelfs Christenen durven noemen zonder zich te vereenzelvigen met Zijn leer. Zegt dit iets over Jezus?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 18-01-2008 17:00 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 18 januari 2008 15:51 schreef Fusion het volgende:
Zijn 'wetten' zijn van God en zullen dus niet helemaal onbekend in de oren klinken nee. Zeker niet als je je realiseert dat ons geweten volgens mij een naam is voor het horen van de stem van de rechtvaardigheid van God. Maar voor Christenen is het niet alleen de 'regels' die hij ons kwam vertellen, maar ook het offer dat hij bracht. Ik geloof dat Jezus onze zonden op zich heeft genomen en daarme een kosmische vergiffenis heeft bedongen.


Ik pis in m´n broek van het lachen als ik zulke stukjes lees.


spelfout weggehaald...


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 18-01-2008 19:18 by Verval Profiel van Verval



Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-01-2008 19:56 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 18 januari 2008 15:22 schreef Fusion het volgende:
En die 'zekere' stelling en je verwachting spreken elkaar tegen. Anyway...

Dan spreek ik mezelf nog niet tegen

Ik kan met absolute zekerheid zeggen dat misschien iets even veel blijft of minder wordt, en daarnaast zeggen dat ik denk dat het significant minder wordt.

Daar is zit geen tegenstelling in
quote:

Jij denkt waarschijnlijk toch ook zonder de Nederlandse wetboeken te kunnen bepalen wat goed en slecht is?

Ja, anders waren die wetboeken nooit ontstana.

quote:
Ik ben overigens van mening dat ons geweten grosso modo een echo van de stem van God is. Ik denk dat iedere non-Christen weinig kritiek op de 'regels' van Jezus kan leveren. Behalve misschien dat ze te radicaal onzelfzuchtig zijn voor de meesten

Nee. Ja. Ja.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 19-01-2008 21:08 by Schaep Profiel van Schaep

Geniaal hoe ze het Christendom net even behandelden bij Idols.

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 19-01-2008 21:16]


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 19-01-2008 23:40 by Dargull Profiel van Dargull

quote:
Op 18 januari 2008 15:22 schreef Fusion het volgende:
Jij denkt waarschijnlijk toch ook zonder de Nederlandse wetboeken te kunnen bepalen wat goed en slecht is? Ik ben overigens van mening dat ons geweten grosso modo een echo van de stem van God is.


Maar als ons geweten grosso modo een echo van de stem god is, is onze wil niet vrij (mijn geweten beinvloed mijn keuzes) en als onze wil niet vrij is zijn goed en kwaad irrelevant.

[Dit bericht is gewijzigd door Dargull op 19-01-2008 23:40]


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 20-01-2008 14:25 by Jolijn Profiel van Jolijn

quote:
Op 18 januari 2008 15:51 schreef Fusion het volgende:
Zijn 'wetten' zijn van God en zullen dus niet helemaal onbekend in de oren klinken nee. Zeker niet als je je realiseert dat ons geweten volgens mij een naam is voor het horen van de stem van de rechtvaardigheid van God. Maar voor Christenen is het niet alleen de 'regels' die hij ons kwam vertellen, maar ook het offer dat hij bracht. Ik geloof dat Jezus onze zonden op zich heeft genomen en daarme een kosmische vergiffenis heeft bedongen.


God bestaat niet. er bestaan alleen mensen die anderen graag onder de duim hielden en daarom mooie en minder mooie verhaaltjes verzonnen. maar he, als jij die verhaaltjes wil geloven is dat jou goed recht.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 20-01-2008 14:27 by Schaep Profiel van Schaep

Goede discussie.


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 20-01-2008 14:29 by Jolijn Profiel van Jolijn

moet hier echt over gediscusieerd worden, dan? nee toch


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 20-01-2008 14:37 by Schaep Profiel van Schaep

Dat hoeft niet nee, maar het is natuurlijk wel leuker dan alleen "God bestaat niet!" en "God bestaat wel!" te lezen.

Waarom geen bewijs?
Waarom geen harde feiten?
Waarom zo'n mysterie?
Iedereen wil het weten
Of vergis ik mij nou sterk?
Zijn er bewijzen genoeg?
Ik heb God nog nooit gezien
Waarom gaf hij zelfs geen kik
Toen ik het netjes vroeg?

Wie het weet mag het zeggen
Wie het weet is aan de beurt
En wie weet wordt het antwoord
Door de jury goedgekeurd
Zeg het luid en duidelijk
Zodat iedereen het weet
Wie het weet moet het zeggen!

Waarom maakt de ene
De andere nog steeds dood?
We weten ook niet echt
Of dat wel of niet zo hoort
Een hoger plan misschien?
Misschien is dat waarom?
Waarom zijn er zoveel vragen
Waar je ook al ben je nog zo slim
nooit uitkomt?

O, hoe zit het nou toch eigenlijk in elkaar?
Wat is door ons zelf bedacht?
En wat is in Godsnaam waar?



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 20-01-2008 14:40 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 20 januari 2008 14:25 schreef Jolijn het volgende:
God bestaat niet. er bestaan alleen mensen die anderen graag onder de duim hielden en daarom mooie en minder mooie verhaaltjes verzonnen. maar he, als jij die verhaaltjes wil geloven is dat jou goed recht.


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 20-01-2008 14:41 by Jolijn Profiel van Jolijn

oh dat is ook zo, maar ik krijg nu eenmaal uitslag van die 'jesus is voor ons aan het kruis gestorven'-verhaaltjes.

dan wordt ik ook ietwat simpel. Kijk, als alles aan mijn normen en waarden volgens Fusion toch regels van God zijn, en daarom herkenbaar valt daar ook niet over te discusieren. Want, kennelijk komt wat ik denk en vind toch van bovenaf. Dan kan ik net zo goed zeggen dat God niet bestaat, want eigenlijk is dat net zo kort door de bocht.

of is dit te kort door de bocht?


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 20-01-2008 14:44 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 20 januari 2008 14:41 schreef Jolijn het volgende:
oh dat is ook zo, maar ik krijg nu eenmaal uitslag van die 'jesus is voor ons aan het kruis gestorven'-verhaaltjes.

dan wordt ik ook ietwat simpel. Kijk, als alles aan mijn normen en waarden volgens Fusion toch regels van God zijn, en daarom herkenbaar valt daar ook niet over te discusieren. Want, kennelijk komt wat ik denk en vind toch van bovenaf. Dan kan ik net zo goed zeggen dat God niet bestaat, want eigenlijk is dat net zo kort door de bocht.

of is dit te kort door de bocht?


Nu ben je kwaad met kwaad aan het vergelden terwijl je eigenlijk je andere wang toe zou moeten keren.


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 20-01-2008 14:45 by Jolijn Profiel van Jolijn

quote:
Op 20 januari 2008 14:44 schreef Schaep het volgende:
Nu ben je kwaad met kwaad aan het vergelden terwijl je eigenlijk je andere wang toe zou moeten keren.
shit!

en ik heb het nog wel gevraagd aan de stem in de brandende kerstboom op straat! vast de Duivel


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 20-01-2008 17:02 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 20 januari 2008 14:25 schreef Jolijn het volgende:
God bestaat niet. er bestaan alleen mensen die anderen graag onder de duim hielden en daarom mooie en minder mooie verhaaltjes verzonnen. maar he, als jij die verhaaltjes wil geloven is dat jou goed recht.


Als je ideeën over het ontstaan van religie zo bekrompen zijn raad ik je aan om 'Seven Theories of Religion' te lezen. Erg interessant.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-01-2008 10:45 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 januari 2008 23:40 schreef Dargull het volgende:
Maar als ons geweten grosso modo een echo van de stem god is, is onze wil niet vrij (mijn geweten beinvloed mijn keuzes) en als onze wil niet vrij is zijn goed en kwaad irrelevant.
De temperatuur en hoe goed/slecht je nachtrust was, beinvloed ook je keuzes. Je bent echter vrij om te doen en laten wat je wilt. Je kunt je geweten negeren.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-01-2008 10:47 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 januari 2008 17:00 schreef varanus het volgende:
Ik pis in m´n broek van het lachen als ik zulke stukjes lees.
Incontinentie is bespreekbaar hoor in de deze tijd


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-01-2008 10:56 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 januari 2008 16:58 schreef Greycloak het volgende:
...die zich soms zelfs Christenen durven noemen zonder zich te vereenzelvigen met Zijn leer. Zegt dit iets over Jezus?
Ehm, zonder de context van deze quote te kennen (waar komt dit vandaan?), toch maar een antwoord. Dit zegt imo iets over deze Christenen.


When your people matter, menstrual health matters


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 21-01-2008 11:39 by White Tree Profiel van White Treehttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 18 januari 2008 15:22 schreef Fusion het volgende:
....................

Jij denkt waarschijnlijk toch ook zonder de Nederlandse wetboeken te kunnen bepalen wat goed en slecht is? Ik ben overigens van mening dat ons geweten grosso modo een echo van de stem van God is. Ik denk dat iedere non-Christen weinig kritiek op de 'regels' van Jezus kan leveren. Behalve misschien dat ze te radicaal onzelfzuchtig zijn voor de meesten


Is iets goed is omdat de goden het willen, of willen de goden iets omdat het goed is?
Aldus Socrates die zo de moraal loskoppelt van de goddelijke wil.

Ik begrijp best dat een boek als de bijbel (of beter gezegd het NT) voor veel mensen een leidraad biedt, maar eigenlijk zijn de morele lessen zo ongeveer vanzelfsprekend.
Het is net als Sonja Bakkeren; iedereen weet dat je afvalt als je te weinig eet, maar de meesten lukt het alleen omdat het 'geschreven staat'. Men moet blijkbaar van alles voorgekauwd krijgen.

Het dogma 'omdat het zo geschreven staat' had misschien macht toen analfabetisme gemeengoed was en het geschreven woord welhaast magisch was, maar dat argument is natuurlijk allang achterhaald nu praktisch iedere 6-jarige kan schrijven 'mama is lief'. (Is mama nu ook echt lief, omdat het geschreven staat???)

En daarnaast denk ik nog steeds dat de bijbel een vreemde omnibus is (er staan trouwens wel interessante verhalen): het oude testament en het nieuwe testament verhouden zich tot elkaar als 'The Godfather' en 'Notting Hill'.
De Koran schijnt trouwens hetzelfde 'probleem' te hebben, maar dan andersom: eerst lief dan wraakzuchtig.
(Maar dat weet ik niet zeker).



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-01-2008 13:12 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 21 januari 2008 11:39 schreef White Tree het volgende:
Is iets goed is omdat de goden het willen, of willen de goden iets omdat het goed is?
Aldus Socrates die zo de moraal loskoppelt van de goddelijke wil.
Mijn antwoord: God is goed. En daarom wil Hij dus t goede voor de mens.

quote:
Op 21 januari 2008 11:39 schreef White Tree het volgende:
Ik begrijp best dat een boek als de bijbel (of beter gezegd het NT) voor veel mensen een leidraad biedt, maar eigenlijk zijn de morele lessen zo ongeveer vanzelfsprekend.

En toch raken de uitspraken van Jezus me als geen ander. Ik ervaar bij zijn uitspraken duidelijk God.

quote:
Op 21 januari 2008 11:39 schreef White Tree het volgende:
Het dogma 'omdat het zo geschreven staat' had misschien macht toen analfabetisme gemeengoed was en het geschreven woord welhaast magisch was, maar dat argument is natuurlijk allang achterhaald nu praktisch iedere 6-jarige kan schrijven 'mama is lief'. (Is mama nu ook echt lief, omdat het geschreven staat???)

Ik beweer nergens 'omdat het geschreven staat'. Ik beweer wel dat de Bijbel God's woord is, waarin verhalen door mensen, onder Goddelijke inspiratie, zijn opgeschreven en waar veel uit te halen valt.

quote:
Op 21 januari 2008 11:39 schreef White Tree het volgende:
En daarnaast denk ik nog steeds dat de bijbel een vreemde omnibus is (er staan trouwens wel interessante verhalen): het oude testament en het nieuwe testament verhouden zich tot elkaar als 'The Godfather' en 'Notting Hill'.
:D Zo ongeveer ja

quote:
Op 21 januari 2008 11:39 schreef White Tree het volgende:
De Koran schijnt trouwens hetzelfde 'probleem' te hebben, maar dan andersom: eerst lief dan wraakzuchtig.
(Maar dat weet ik niet zeker).
Gedeeltelijke waar. Vooral ook mbt. de mening van Mohammed over Joden en Christenen.


When your people matter, menstrual health matters


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 21-01-2008 13:29 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 21 januari 2008 10:56 schreef Fusion het volgende:
Ehm, zonder de context van deze quote te kennen (waar komt dit vandaan?), toch maar een antwoord. Dit zegt imo iets over deze Christenen.
Was een reactie op de post van Jenje erboven. Man oh man, zijn er écht mensen die denken dat de Roomsen met hun regels representatief zijn voor wat Jezus nu eigenlijk bedoelde? Zijn de kruistochten dat? Is het Oude Testament dat?
Er is mijns inziens een verschil tussen een Christen zíjn en je een Christen nóemen.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen