IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Satan is een mietje! [Christendom III] Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-01-2008 11:59 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Maar, heb je verder nog wat over metal te melden? Of kom je hier om zieltjes te winnen?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-01-2008 12:01 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun



quote:
Op 25 januari 2008 11:50 schreef Fusion het volgende:
Het periodiek systeem is één grote leugen! Valse atheistische propaganda!!!


echt... echt waar????



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 25-01-2008 12:04 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 25 januari 2008 10:26 schreef Fusion het volgende:
Ik heb genoeg van je gespot. Als je serieuze vragen hebt, hoor ik je wel weer.


Nee, nou wordt-ie lekker. Hoezo is dat geen serieuze vraag? Uiterlijk staan primaten het dichtst bij de mens. Ergo, als de mens in god's evenbeeld geschapen is, dan is de primaat dat ook. Als je daarentegen gelooft dat evolutie wel degelijk heeft plaatsgevonden, dan slaat je opmerking "geschapen in het evenbeeld van god" weer nergens op, want dan zijn we het produkt van evolutionaire vorming. Maar roepen dat je bespot wordt is uiteraard makkelijker dan je eigen inconsequente en tegenstrijdige visies tegen het licht te houden.

Als je serieuze antwoorden hebt dan hoor ik je wel weer.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 25-01-2008 12:26 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 25 januari 2008 11:11 schreef Greycloak het volgende:
Mensen delen ook een groot gedeelte van hun DNA met dat van bijvoorbeeld de komkommer.
Mag ik daar nu ook conclusies aan verbinden?

...

De enige conclusie die je daaraan mag verbinden is dat jij blijkbaar niet snapt waar het over gaat. Met je ongefundeerde reductio ad adsurbum, lekker makkelijk.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-01-2008 12:27 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 24 januari 2008 22:14 schreef Schaffelaer het volgende:
Daar komt nog eens bij dat de enige bekende geschriften over jezus voor de evangelie-en die van de apostel Paulus zijn. Het mooie is dat in al het werk van Paulus NIETS maar dan ook NIETS is terug te vinden van de gehele jezus-legende. Geen stal. Geen maagd als moeder. Geen vlucht naar egypte. Geen doden opwekken. Geen broden delen. Geen kruisiging. NIETS.

Vreemd toch dat het christenen niet opvalt dat de enige bron van voor de evangelie-en, die nota bene in het NT staan volledig wordt genegeerd inzake zwijgzaamheid over ALLE wonderen die aan jezus worden toegekend.

Bravo christenen! Het ULTIEME geloof! Jullie geloven in iets dat in diezelfde bijbel keihard wordt DOODgezwegen!!
Paulus heeft dan ook ook Jezus niet bij leven gekend. Sterker nog, hij was hard bezig de Kerk te vervolgen. Ik ga er vanuit dat hij wel degelijk op de hoogte was van alle wonderen. Was hij immers niet door een wonder zelf bekeerd? Waarom zou hij dan moeite hebben met t geloven van alle wonderen die Jezus heeft verricht? Hij is ook helemaal niet historisch belangrijk als ooggetuige van Jezus hier op aarde, maar als één van de meest bekende eerste Christenen.


When your people matter, menstrual health matters


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-01-2008 12:34 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 25 januari 2008 11:59 schreef Jenje het volgende:
Maar, heb je verder nog wat over metal te melden? Of kom je hier om zieltjes te winnen?
..


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-01-2008 12:43 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 januari 2008 11:59 schreef Jenje het volgende:
Maar, heb je verder nog wat over metal te melden? Of kom je hier om zieltjes te winnen?
Over metal praat ik in de desbetreffende topics. Zou leuk zijn als jij in dit topic ook on topic post


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-01-2008 12:47 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 januari 2008 12:04 schreef Mark het volgende:
Nee, nou wordt-ie lekker. Hoezo is dat geen serieuze vraag? Uiterlijk staan primaten het dichtst bij de mens. Ergo, als de mens in god's evenbeeld geschapen is, dan is de primaat dat ook. Als je daarentegen gelooft dat evolutie wel degelijk heeft plaatsgevonden, dan slaat je opmerking "geschapen in het evenbeeld van god" weer nergens op, want dan zijn we het produkt van evolutionaire vorming. Maar roepen dat je bespot wordt is uiteraard makkelijker dan je eigen inconsequente en tegenstrijdige visies tegen het licht te houden.

Als je serieuze antwoorden hebt dan hoor ik je wel weer.
Wie zegt dat evolutie en schepping tegenstrijdig zijn? Wat ben jij een kort-door-de-bocht-denker zeg... Maar anyway, als je post oprecht niet spottend bedoeld was (waaraan ik vooralsnog oprecht twijfel ), dan neem ik mijn reactie daarop terug. Ik denk dat de evolutie en schepping prima samengaan. Noem t t populaire intelligent design of whatever. Ik geloof dat God alles met voorbedachte rade in werking heeft gezet. Wij zijn geschapen naar Zijn evenbeeld. En ja, ook in dieren zijn denk ik reflectie van de Schepper te zien. Gaat dat niet meestal zo? Is uit een kunstwerk de kunstenaar ook niet enigzins te halen?


When your people matter, menstrual health matters


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-01-2008 12:55 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 25 januari 2008 12:47 schreef Fusion het volgende:
Wie zegt dat evolutie en schepping tegenstrijdig zijn? Wat ben jij een kort-door-de-bocht-denker zeg... Maar anyway, als je post oprecht niet spottend bedoeld was (waaraan ik vooralsnog oprecht twijfel ), dan neem ik mijn reactie daarop terug. Ik denk dat de evolutie en schepping prima samengaan. Noem t t populaire intelligent design of whatever. Ik geloof dat God alles met voorbedachte rade in werking heeft gezet. Wij zijn geschapen naar Zijn evenbeeld. En ja, ook in dieren zijn denk ik reflectie van de Schepper te zien. Gaat dat niet meestal zo? Is uit een kunstwerk de kunstenaar ook niet enigzins te halen?


een grote fout die wordt gemaakt is het plakken van menselijke eigenschappen op een (al dna niet bestaand)goddelijk wezen. als god bestaat is het voor waarschijnlijk zo een enorm wereldvreemd iets , daar kunnen wij in nog geen miljoen jaar van begrijpen wat hij/zij/het ermee bedoelt. Of wij een uiting van kunst zijn (een menselijke begrip, plus mogelijk wat mensapen) is dan nog maar de vraag.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 25-01-2008 12:57 by Mark Profiel van Mark

Dus god heeft de hele evolutie opgestart met een brij van aminozuren en eencelligen, een aantal miljoen jaren zeebewoners laten rondzwemmen, dan een paar miljoen jaren allerhande reptielen en zoogdieren laten rondstruinen en uitsterven met als uiteindelijk vooropgezet doel om ons te creeren in zijn evenbeeld (laatste 20.000 jaar grofweg)? Is dat niet een ontzettend omslachtige weg om het "toppunt" of in elk geval einddoel van de schepping te bereiken? Of valt dat onder de ondoorgrondelijke wegen waarin god werkt?

Je mag het spottend noemen als je dat wilt, maar ik vind het eerlijk gezegd zeer moeilijk om nuchter te blijven bij zoveel onwaarschijnlijkheid.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-01-2008 13:00 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 januari 2008 12:55 schreef attila_de_hun het volgende:
een grote fout die wordt gemaakt is het plakken van menselijke eigenschappen op een (al dna niet bestaand)goddelijk wezen. als god bestaat is het voor waarschijnlijk zo een enorm wereldvreemd iets , daar kunnen wij in nog geen miljoen jaar van begrijpen wat hij/zij/het ermee bedoelt.
Ik zie echt to-taal geen logica in je 'bewering'. Waaruit concludeer je dit? Wie zegt dat de Schepper qua essentie ver van Zijn schepping verwijderd moet zijn? Ik zeg 'onzin!' en beweer precies t omgekeerde van wat jij beweert!

quote:
Op 25 januari 2008 12:55 schreef attila_de_hun het volgende:
Of wij een uiting van kunst zijn (een menselijke begrip, plus mogelijk wat mensapen) is dan nog maar de vraag.
Waar zeg ik dat wij een uiting van kunst zijn? Ik maak slechts een metafoor over een schepper en zijn/haar product.


When your people matter, menstrual health matters


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-01-2008 13:03 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 25 januari 2008 13:00 schreef Fusion het volgende:
Ik zie echt to-taal geen logica in je 'bewering'. Waaruit concludeer je dit? Wie zegt dat de Schepper qua essentie ver van Zijn schepping verwijderd moet zijn? Ik zeg 'onzin!' en beweer precies t omgekeerde van wat jij beweert!




Dat kan, ik denk er volledig anders over. Omdat het verder een welles-nietesdiscussie wordt heeft het geen zin om daar nog energie aan te besteden (met alle respect voor jou denkbeelden vanzelfsprekend ).


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 25-01-2008 13:03 by Mark Profiel van Mark

En dan ook nog laat hij naast ons een hele wereld vol met potentieel dodelijke dieren, planten en microben voortbestaan die ons dagelijks bedreigen. Is dat om ons te testen, of om ons te straffen voor een zogenaamde zondeval die een paar voorouders duizenden jaren geleden hebben begaan?

En ik zie Jezus ook nergens in de bijbel zeggen: vertrouw in mij en u zult nooit meer verkouden worden, al laten ondertussen ouders in diverse bible-belts hun kinderen niet inenten tegen ziektes omdat ze duidelijk wel geloven dat jezus of god dit ooit beloofd heeft. Je kunt wel roepen dat ik kort door de bocht redeneer, maar hoe je het ook went of keert, het plaatje klopt gewoon van geen kanten.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-01-2008 13:12 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 januari 2008 12:57 schreef Mark het volgende:
Dus god heeft de hele evolutie opgestart met een brij van aminozuren en eencelligen, een aantal miljoen jaren zeebewoners laten rondzwemmen, dan een paar miljoen jaren allerhande reptielen en zoogdieren laten rondstruinen en uitsterven met als uiteindelijk vooropgezet doel om ons te creeren in zijn evenbeeld (laatste 20.000 jaar grofweg)? Is dat niet een ontzettend omslachtige weg om het "toppunt" of in elk geval einddoel van de schepping te bereiken? Of valt dat onder de ondoorgrondelijke wegen waarin god werkt?

Je mag het spottend noemen als je dat wilt, maar ik vind het eerlijk gezegd zeer moeilijk om nuchter te blijven bij zoveel onwaarschijnlijkheid.
Deze post van je is niet spottend, misschien vatte ik je opmerking met daarin per se 'apen' als zodanig op. Ik snap je vragen en kritiek. Denk je niet dat ik, en waarschijnlijk veel andere Christnenen, ook met die vragen worstel? Maar is 'ontstaan uit het niets' dan een 'logische verklaring'? Meer bevredigend voor je? Niemand, geen Christen, geen wetenschapper, geen mens kan met aantoonbare, fysieke, reproduceerbare bewijzen verklaren hoe het heelal ontstaan is. Ik als individu maak mijn eigen versie, en die ontstaat deels door het vroeger ontzettend veel gelezen hebben van allerlei wetenschappelijke boeken, deels door mijn geloof in God en deels door mijn eigen denken. Ik denk inderdaad dat God alles in werking heeft gezet. En dat jij zo'n moeite hebt tussen het letterlijke verhaal in de Bijbel van 7 dagen alle soorten in hun uiteindelijke vorm direct geschapen, en evolutie-theorie... ik heb daar geen last van. Ik neem die 7 dagen dan ook niet letterlijk. Niet omdat dat 'in mijn versie past', maar omdat ik de oude verhalen uit vooral t OT vooral zie als 'versimpelde beschrijvingen' en niet als verklaringen. De ultieme kennis heeft in mijn denken alleen God. Iedere poging van de mens de ultieme kennis te bevatten, op schrift te zetten, te vertalen etc. is gedoemd te falen. Hoe slim we onszelf ook vinden met onze computers, satelieten, orgaan-transplantaties etc. Ik denk dat we nog veel verder zullen komen in ons kennisdomein, maar we zullen nooit de ultieme kennis bevatten (wat natuurlijk al een gigantisch moeilijke definitie inhoudt: wat is 'utlieme kennis'). En ik denk dat dat deels komt doordat we nu eenmaal gelimiteerd zijn in waarnemingszin en in de structuur van onze fysieke hersenen, maar ook deels omdat we niet puur durven te zijn. We vereren wetenschap als de nieuwe god en vullen onze spirituele leegte met of nog meer wetenschap of allerlei flauw Aziatisch semi-spirituele feel-good religies.

Ik geloof dat wij als mensen heel dicht God kunnen komen, maar niet dmv. kennis (gnosis), maar door middel van liefde. En tsja, als dat te Oprah voor de dikke eeltlaag op je ziel klinkt, so be it


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-01-2008 13:16 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 januari 2008 13:03 schreef attila_de_hun het volgende:
Dat kan, ik denk er volledig anders over.
Dat kan, ik denk daar volledig anders over. Welles! Nietes!

[EO modus on]Ik hoop oprecht dat je ooit de liefde van God zult ervaren in je leven. Ik hoop oprecht dat ik die liefde steeds meer mag ervaren en teruggeven aan God en aan mijn medemensen. Het draait hoofdzakelijk om liefde voor God en je medemens zegt Jezus. Ik geloof dat.[EO modus off]


When your people matter, menstrual health matters


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 25-01-2008 13:20 by Mark Profiel van Mark

Ik pinde je ook niet op die 7 dagen vast, daarom gaf ik juist de vrijheid van miljoenen jaren. Mijn problem is met je eerdere opmerking dat je gelooft dat wij in zijn evenbeeld zijn geschapen. Als je accepteert dat er in elk geval delen van de evolutie-theorie waar zijn en daaruit vloeiend dat de aarde al enkele miljoen jaren moet bestaan (waarvan ik hopelijk mag aannemen dat je het overstelpende wetenschappelijke bewijs hiervan in ieder geval accepteert), waarom neemt god miljoenen jaren de tijd om zijn evenbeeld te creeren? En waarom laat hij dit "einddoel" (wat is er immers hoger dan het evenbeeld van god?) vervolgens bestookt worden met allerhande ziektes en onvolkomenheden? Zelfs als we de zondeval als verklaring hiervoor aandragen, dit zou duizenden jaren geleden plaatsgevonden moeten hebben en door de opoffering van Jezus vergeven moeten zijn. Dus waarom zou een god, die goed en eerlijk zou moeten zijn, op dagelijkse basis mensen afrekenen op wat hun voorouders duizenden jaren geleden zogenaamd fout gedaan hebben?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 25-01-2008 13:38 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 25 januari 2008 13:16 schreef Fusion het volgende:
Dat kan, ik denk daar volledig anders over. Welles! Nietes!

[EO modus on]Ik hoop oprecht dat je ooit de liefde van God zult ervaren in je leven. Ik hoop oprecht dat ik die liefde steeds meer mag ervaren en teruggeven aan God en aan mijn medemensen. Het draait hoofdzakelijk om liefde voor God en je medemens zegt Jezus. Ik geloof dat.[EO modus off]


Ik heb wel eens mensen zoals jij aan aan de deur gehad.


spelfout weggehaald...


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 25-01-2008 13:46 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 25 januari 2008 13:38 schreef varanus het volgende:
Ik heb wel eens mensen zoals jij aan aan de deur gehad.


Die komen nooit aan mijn deur, ik woon in een kerk....



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-01-2008 13:46 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 25 januari 2008 12:43 schreef Fusion het volgende:
Over metal praat ik in de desbetreffende topics. Zou leuk zijn als jij in dit topic ook on topic post
Britney SPears is GEEN metal.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-01-2008 13:47 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 25 januari 2008 13:46 schreef blonde rockgod het volgende:
Die komen nooit aan mijn deur, ik woon in een kerk....
Heb jij die jehova's even bij de neus!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-01-2008 13:49 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 25 januari 2008 12:26 schreef ZelThoR het volgende:
Met je ongefundeerde reductio ad adsurbum, lekker makkelijk.


Reductio ad absurdum hoeft niet gefundeerd te zijn. Het is gewoon een gegeven.

Welk van de eristische tips van Schopenhauer gebruik ik hierboven?

Verplichte aanschaf voor iedereen:

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=666814243&Section=BOOK



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 25-01-2008 13:50 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 25 januari 2008 13:47 schreef Jenje het volgende:
Heb jij die jehova's even bij de neus!


Psies! 1 keer gehad dat ze met me meeliepen met van die domme vragen... ik liep naar huis, en vertelde dus dat ik heel vaak naar de kerk ga.... en toen stapte ik de voordeur binnen.... ik kon door een raampje zien wat hun gezichtsuitdrukking was.. Geniaal!



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-01-2008 13:55 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Even over de DNA discussie, de meeste mensen kunnen er nog aardig wat over leren.

DNA is niet de bouwsteen van het leven het is de blauwdruk voor het leven, het is meer een uitgebreid plan waarin dingen wel of niet gebruikt worden.

alle organismen die wij kennen zijn gebaseerd op DNA, en is op dezelfde manier opgebouwd, er zijn alleen wat verschillen in het afschrijven van de genen, eencelligen zonder kern(bacterien) werken dan iets anders maar we kunnen nog steeds gewoon DNA inbouwen bij organismen met kern.
Er zijn een hele groep genen die in elk organisme voorkomen. Wat erop lijkt dat we allemaal verwant zijn en allemaal van 1 soort afstammen. Bij elk organisme zijn overeenkomsten te vinden en we gaan ervan uit dat hoe meer organismen op elkaar lijken dat ze dichter bij elkaar in de evolutie staan. het lijkt erop dat mensen, chimpansees, bonobo's gorrila's zo'n 8 miljoen jaar geleden niet meer met elkaar konden paren en gesplitst zijn.
Er zijn vergelijkingen van DNA met chimps dat we 98% overeenkomen, maar er is niet zo'n heel groot gedeelte onderzocht en chimps hebben een chomosoom extra dus we kunnen eigenlijk niet echt vergelijken met percentages.
maar overeenkomsten zijn zo groot en (verschillen binnen een soort eigenlijk best groot) en over de tijd zijn er ook veel veranderingen waardoor er over microevolutie eigenlijk niet meer te twijfelen valt en macro evolutie erg aannemelijk maakt.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-01-2008 14:03 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 januari 2008 13:46 schreef Jenje het volgende:
Britney SPears is GEEN metal.
Echt wel!!

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 25-01-2008 14:05]


When your people matter, menstrual health matters


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-01-2008 14:04 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 25 januari 2008 13:50 schreef blonde rockgod het volgende:
Psies! 1 keer gehad dat ze met me meeliepen met van die domme vragen... ik liep naar huis, en vertelde dus dat ik heel vaak naar de kerk ga.... en toen stapte ik de voordeur binnen.... ik kon door een raampje zien wat hun gezichtsuitdrukking was.. Geniaal!
Alleen daar al voor zou ik zo'n ding kopen


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen