IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 39 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39
Auteur:
Topic : Wacken 2009 Vorige pagina | Volgende pagina
invictis
Usericon van invictis
Posted 03-08-2009 12:37 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2009 12:18 schreef Sjaakie het volgende:
Ik denk inderdaad niet dat iemand je een kaartje zal lenen.

ik dacht al...waar blijf je nou?

Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.

ADHD
Goreju!
Usericon van ADHD
Posted 03-08-2009 12:40 by ADHD Wijzig reactieProfiel van ADHDQuote dit bericht

Zo was weer en geslaagd feestje! Veel bier en grote party's bij ons kamp 's avonds. Maandagnacht wel een duitser op laten halen door de ambulance bij ons in de tent omdat ie echt dood lag te gaan. Reageerde nog amper op pijnprikkels

Ook erg geslaagd zo'n beamer met foute horrorfilms op een tent buiten! Qua bands niet al te gek veel gezien. Hoogtepunten zijn toch Testament, Volbeat, Machinehead, Napalm Death en Heaven & Hell. Ook Pain was zeer amusant ookal was het geluid niet echt geweldig.

Volgend jaar maar gewoon weer die kant op!

AUFSALZEN!

NotYourBitch
Usericon van NotYourBitch
Posted 03-08-2009 12:48 by NotYourBitch Wijzig reactieProfiel van NotYourBitchQuote dit bericht

Woehee.1e x WOA was zeer geslaagd!

=)

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-08-2009 12:52 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2009 12:40 schreef ADHD het volgende:
AUFSALZEN!

Hehehe

Zat jij heel toevalling bij dat clubje gasten met 'Aufzalzen- shirts' in de biergarten?

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

Yucca
Usericon van Yucca
Posted 03-08-2009 12:52 by Yucca Wijzig reactieProfiel van YuccaQuote dit bericht

Wat vreemd, wij zijn ook zondagochtend vertrokken, zo rond 9 uur. Maar we hadden praktisch geen files. 550 km in zo'n 8uur inclusief erg ruime pauzes.

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 03-08-2009 12:53 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

Misschien reden die files wel achter jullie

Je moeder.

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 03-08-2009 12:55 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2009 9:25 schreef Judge M. het volgende:
Ik noem je niet goed bij je hoofd dat je dan nog voor je plezier naar zo'n gebeuren toe gaat en er ook nog geld voor neerlegt. Voor dat geld kun je beter op een goede en fatsoenlijke camping gaan staan
Wat Thieu ook al zegt, plusjes en minnetjes. Iemand die zich door één min alle plusjes laat ontzeggen is behoorlijk sneu.
quote:
Op 3 augustus 2009 11:30 schreef Naturens Galleri het volgende:
Als je dat risico wilt vermijden op een festival nota bene moet je maar een hotelletje boeken in de buurt.
Of gewoon ophouden met ademen als je die lijn van denken doorzet.
Zelf begin ik die lijn van denken liever geeneens en concentreer me op dingen die wél leuk zijn.

Dat, en sterkte.

What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit

MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 03-08-2009 12:56 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

quote:
Op 3 augustus 2009 12:40 schreef ADHD het volgende:
(...)Maandagnacht wel een duitser op laten halen door de ambulance bij ons in de tent omdat ie echt dood lag te gaan. Reageerde nog amper op pijnprikkels
AUFSALZEN!

Hehe bij ons zat ook zo'n gast die naar 't ziekenhuis is afgevoerd, een Nederlander ook nog.

Die kreet aufsalzen heb ik vaker gezien, zat jij toevallig bij die tent met die bar buiten?

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-08-2009 12:58 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2009 12:52 schreef Yucca het volgende:
Wat vreemd, wij zijn ook zondagochtend vertrokken, zo rond 9 uur. Maar we hadden praktisch geen files. 550 km in zo'n 8uur inclusief erg ruime pauzes.

Gezien mijn omstreden verleden wat betreft alcohol en verkeer hebben wij bewust gekozen voor een wat later vertrek.

En 's morgens rustig wakker worden en normaal vreten heerscht natuurlijk gewoon.

Bovendien stonden wij ingeklemd tussen de meute en een greppel waar ik met mijn bus niet doorheen wou raggen.
De Duitsers die naast ons stonden hadden de greppel overigens wel volgegooid met allerhande afval en zijn er met hun huurbus doorheen gerost.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-08-2009 13:17 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2009 11:30 schreef Naturens Galleri het volgende:
Als je dat risico wilt vermijden op een festival nota bene moet je maar een hotelletje boeken in de buurt.

Bah! Achterlijke Tokkie dat je d'r bent.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-08-2009 13:27 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Owja: Er op de camping achter komen dat je nieuwe bbq een bouwpakket met ikea-achitge handleiding is FTW!!!

Schroefje a aan nippeltje b enzo.

Na zo'n 10 minuten puzzelen de tekening maar weggeflikkerd en het 1e de beste schroefje wat in een gaatje paste maar gewoon gebruikt.

Hij werkte iig zonder dat ik mijn duct-tape (geen festivalbezoek zonder duct-tape) nodig had en ik had maar een klein handje vol onderdelen over.

ADHD
Goreju!
Usericon van ADHD
Posted 03-08-2009 13:30 by ADHD Wijzig reactieProfiel van ADHDQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2009 12:52 schreef XXL het volgende:
Hehehe

Zat jij heel toevalling bij dat clubje gasten met 'Aufzalzen- shirts' in de biergarten?

Ja idd, dat waren wij Duitsers snapte er werkelijk geen hol van, die keken je echt aan als een botsauto. Nederlanders daarentegen wel

quote:
Op 3 augustus 2009 12:56 schreef MetalTuupLimburg het volgende:
Die kreet aufsalzen heb ik vaker gezien, zat jij toevallig bij die tent met die bar buiten?

Ja met die hangtafel in de vorm van een kruis... en uiteraard de Limburgse vlag bovenop de tent

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-08-2009 13:44 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Afgezien van het incident waarbij twee tenten van vrienden stuk gingen, de jammere buren met hun achterlijke teringherrie en het feit dat sommige mensen zich erg jammer gedroegen (mensen niet van voor naar achter willen laten gaan tijdens In Flames omdat het 'lastig' is ) en ondanks de matige line-up was het wel weer een geslaagd festival.

+++++ Met vrienden op vakantie.
+++ Enslaved! Ggeluid was niet optimaal, maar ook zeker niet slecht, afgezien van de te harde bas, waar trouwens meer bands last van hadden. Maar wat blijft het toch een heers band. Ik was er 12 jaar geleden al van overtuigd dat Enslaved het beste is wat de Noorse BM scene te bieden heeft en ze blijven het bij elk optreden en elke nieuwe plaat weer bevestigen.
+++ Heaven & Hell! Steengoed optreden, Het komt niet vaak voor dat een band waar ik eigenlijk niet zo heel erg bekend mee ben me zo kan boeien.
+++ DragonForce! Pas recentelijk ontdekt. Nu voor de tweede keer gezien en wederom enorm van genoten.
+++ Borknagar! Uitstekend optreden ondanks het niet al te beste geluid al zou ik deze band ook graag eens in een zaal willen zien na twee keer Wacken.
++ Einherjer! Matig geluid maar erg gaaf om deze oude helden eindelijk eens live te kunnen zien. Far Far North was een klein feestje op de vroege middag.
++ Reincarnatus! Uitstekende stevige/dreamy folk/medieval band uit Nederland bestaande uit 6 vrouwen. Inclusief Wall of Death
++ Pain, ik was een beetje gaar op dat moment maar het optreden was lekker energiek met een band die er duidelijk zin in had. Een van de weinige bands met een erg goed geluid op de Party Stage.
++ Cathedral, lekker zompig en swingend optreden.

Verder nog gezien:

Nevermore voor de helft, klonk wel okay. Maar dit is een band die op CD beter uit de verf komt wat mij betreft.

Tristania. Erg slecht jammer genoeg.

Running Wild, niet echt mijn ding, had op een mooie show gehoopt maar de fans werden behoorlijk teleurgesteld.

In Flames, laatste 40 minuten. Super goed geluid en een prachtige licht/vuurwerk show. Op CD vind ik het huidige In Flames niet boeiend maar live staat het als een huis.

Hammerfall, slecht geluid of we stonden te ver weg maar ik kon er niet veel van maken helaas.

Gamma Ray, niet echt mijn type muziek maar wel een tof optreden en lekker om een beetje relaxed bij wakker te worden.

Coheed & Cambria, klein stukje van gezien. Ken er één nummer van dat ik wel tof vond en ik was dus benieuwd maar live is het niet echt mijn ding.

Volbeat, alleen gehoord en een beetje gezien op de schermen. Klonk wel okay en was volgens mij een sterk optreden maar de vervelende buren draaiden dit aan een stuk door, dus had er niet zo heel veel zin meer in.

Ook +++++ waren de uberheersende broodjes met gekruid kippevlees en groente en heerlijke saus op de Medieval Market.

Verder ook erg relaxed om eens een ontbijttent op 50 meter lopen te hebben voor de koffie 's ochtends.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 03-08-2009 14:15 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

quote:
Op 3 augustus 2009 13:30 schreef ADHD het volgende:
Ja met die hangtafel in de vorm van een kruis... en uiteraard de Limburgse vlag bovenop de tent

Genaaauuu, daar heb ik donderdagavond ook nog een tijdje tegenaan gehangen. Was eigenlijk onderweg naar JBO, maar die ingeving was net iets te ambitieus op dat moment.

[Dit bericht is gewijzigd door MetalTuupLimburg op 03-08-2009 14:18]

Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 03-08-2009 14:42 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2009 12:52 schreef Yucca het volgende:

iets na 10-en is er ook een ongeluk voor de elbe tunnel gebeurt....

Wij zijn toen ook maar omgereden Bovenlangs geen file gezien en ook BEHOORLIJK wat minder opbrekingen.

Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?

ADHD
Goreju!
Usericon van ADHD
Posted 03-08-2009 15:04 by ADHD Wijzig reactieProfiel van ADHDQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2009 14:15 schreef MetalTuupLimburg het volgende:
Genaaauuu, daar heb ik donderdagavond ook nog een tijdje tegenaan gehangen. Was eigenlijk onderweg naar JBO, maar die ingeving was net iets te ambitieus op dat moment.

Dat zou best kunnen dat ik je ook gezien/gesproken heb... maar heb nogal wat zwarte gaten in het geheuge

Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 03-08-2009 15:19 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Dankzij de nodige inside tips weinig last van files gehad, dus dat was wel relaxed. Helaas heeft de storm mijn tent wel om zeep geholpen, was ook niks meer aan te doen met twee afgebroken koepelstokdingen. Gelukkig was er dan wel weer een reservetent, zodat het al met al nogal meeviel. Verder was de biergarten natuurlijk weer gezellig, was het goed cd's en kleding inslaan op de metal market en waren de broodjes casselerrib ook vermeldenswaardig. Dan de optredens:

- Heaven & Hell: grandioos, geweldig dat die oude mannen nog op zo'n niveau kunnen acteren.

- Napalm Death: altijd energiek, maar mij iets te bruut voor de vroege ochtend.

- Walls of Jericho: niet mijn ding, vond er geen ene f*ck aan.

- Nevermore: kwam niet helemaal goed uit de verf, maar blijft wel een vette band.

- Coheed and Cambria: verrassend goed, heerlijke muziek om rustig een biertje bij te drinken.

- Cathedral: mixed feelings, ben niet zo'n doomfan, maar de stonersongs waren wel weer erg lekker.

- Testament: immens vet optreden, zeer overtuigend en thraste heerlijk weg.

- Heaven Shall Burn: zeer degelijk en absoluut vermakelijk, maar niet heel bijzonder.

- Volbeat: speelde een erg sterke set en is live altijd geweldig, een van mijn favorieten.

- Machine Head: ijzersterke show, geweldige frontman, gewoon supergaaf.

- GWAR: ronduit kut.

Verder heb ik nog flarden van andere bands gezien, maar niets noemenswaardigs. Axel Rudi Pell klonk op zich nog wel aardig, goede zanger ook, dus daar wil ik nog wel e.e.a. op CD van checken.

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-08-2009 15:53 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Balans:

250 euro P.P. uitgegeven inclusief brandstofkosten valt me best mee.

verstikking
Usericon van verstikking
Posted 03-08-2009 16:01 by verstikking Wijzig reactieProfiel van verstikkingQuote dit berichthttp://www.facebook.com/thedevilsthirdband

Ik neem aan dat het kaartje daar dan niet bij inbegrepen is of wel?

Voor mij ook rond de koers van 250 euro inclusief benzinekosten (zonder kosten voor het kaartje).

horned_reaper
Usericon van horned_reaper
Posted 03-08-2009 16:06 by horned_reaper Wijzig reactieProfiel van horned_reaperQuote dit berichthttp://www.dreama.nl / www.sharprock.nl

Even de band in chronologische volgorde.

- Skyline: Is natuurlijk niet eens een echte band... de covers begonnen wel leuk... maar toen er een zanger aan de beurt was die zijn tekst van een blaadje af moest lezen en alles nog eens verkeerd zong ook was de lol er voor mij snel van af.

- Running Wild: Erg leuke show. Ze deden wat ze moesten doen maar na 4 of 5 nummers had ik het ook wel gezien.

- Heaven & Hell: Deze mannen kunnen natuurlijk niets meer fout doen. Wat een dijk van een optreden ! Ik heb de meeste nummers dan ook luidkeels meegezongen en genoten. Iommi en Dio zijn echt helden!

- Gamma Ray: Was een leuke show. De meeste nummers kon ik wel meezingen. Maar toch had ik iets meer van ze verwacht... de show was een beetje tam... maar Gamma Ray is natuurlijk ook niet de jongste meer.

- Dragonforce: Ik ging weer eens met hoge verwachtingen dicht bij het podium staan. En vreselijk.... dit was voor mij de 3de keer dat ik ze zag en waarschijnlijk ook laatste. Ze beginnen met de dag meer en meer op een pop bandje te lijken. Vooral die irritante ADHD keyboard speler van hun met zn gekleurde haar en fel roze broekje.... De show was ver over de top en het geluid ronduit slecht.

- Airbourne: Na 2 nummers van Dragonforce ben ik hier maar van gaan genieten. En net als vorig jaar is het natuurlijk weer een dijk van een optreden... ik heb genoten van de nummers en lekker van een afstandje gekeken.

- Hammerfall: Hier dat ik lang op gewacht. Ik ken veel Hammerfall nummers maar had ze nog nooit live gezien. Het optreden was ook ZEER goed. Wanneer je redelijk in de buurt stond was het geluid ERG goed en maakte ze er een mooie show van. Hammerfall was toch wel de powermetalband van het festival. Ze speelden strak en maakte er een mooie show van.

- Epica: Super strak... ik heb van een redelijk afstand gekeken, maar alsnog genoten van de nummers. Je kunt aan Epica merken dat ze echt weten waar ze mee bezig zijn en hadden daarom ook het beste geluid van de dag op de Party Stage. Maar na 3 of 4 nummers ben ik toch maar naar In Flames gegaan omdat ik die ook erg graag wou zien.

- In Flames: DE BAND VAN HET FESTIVAL! Wat ben ik blij dat ik weg ben gegaan bij Epica... ook al was Epica super goed. Ik stond niet dichtbij maar heb samen met m'n vriendin de laatste 40 minuten van het optreden bekeken. De meeste nummers kon ik wel, maar sommige ook niet. En In Flames heeft me overdonderd zoals nooit een band dat bij me heeft gedaan. Ik heb In Flames altijd een leuke band gevonden maar niet bijzonder... en had dat ook zeker niet live van ze verwacht. Het geweldige geluid, de emotie die de zanger in de nummers stopte en de lichtshow met het prachtige vuurwerk was zo overdonderend dat ik bijna met tranen in mijn ogen heb genoten van de laatste nummers !

- Doro: Geinig, maar die meid heeft haar beste tijd wel gehad. Sommige nummer kwamen me vaag bekend voor. maar na de show van In Flames deed het me niets meer. Ik ben op de helft ook terug gegaan naar mn tent.

- Suidakra: Bij toeval ben ik gaan kijken en het heeft me zeker niet teleurgesteld ! Erg leuke band om live te zien en de muziek was ook erg goed te doen. Zo heb ik weer een nieuwe band leren kennen die me erg aanspreekt

- Rage: Erg goede show! Ik was eigenlijk gaan kijken omdat de zanger van Blind Guardian mee zong. Maar alsnog heb ik behoorlijk genoten van de show. Maar toch had het geluid wel wat beter gekund.

Axel Rudi Pell: Ze hadden een andere zanger als vroeger, maar jeetje... wat voor één ! Ze speelde heel erg strak en vooral de drummer was voor mij een waar genot om naar te kijken ! WAT een talent. Toch kon er wel iets meer show van af en viel het publiek me wat tegen.

- Volbeat: Super strak (zoals altijd). Ik had een mooi plekje in de Jagermeister box zodat ik alles prima kon zien. Sommige nummers kon ik nog meezingen. leuk om even te zien dus.

- Saxon: Ik was maar weer in de Jagermeister box gaan staan, maar m'n benen waren zo moe dat ik er weinig lol meer in had. Saxon speelde goed, dat was duidelijk te horen maar na een aantal nummers zijn we lekker op de grond richting de party stage gaan zitten, en hebben we de rest op het scherm gevolgd.

- Korpiklaani: Prachtige afsluiter voor mij. Lekker feest gevierd en mee gedanst en gezongen op de super sfeervolle nummers van deze band! Af en toe wierp ik nog een blik op het beeldscherm op de idiote show van Gwar gade te slaan maar ik was blij dat ik bij Korpiklaani stond!

Verder heb ik nog een paar bands van een afstandje gevolgd, maar daar kan ik weinig over zeggen. Nevermore klonk in ieder geval heel erg goed.
En het medievel gedeelte was voor mij en m'n vriendin een groot succes. Ik heb er veel tijd doorgebracht.

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-08-2009 16:08 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2009 16:01 schreef verstikking het volgende:
Ik neem aan dat het kaartje daar dan niet bij inbegrepen is of wel?

inderdaad niet.

verstikking
Usericon van verstikking
Posted 03-08-2009 16:15 by verstikking Wijzig reactieProfiel van verstikkingQuote dit berichthttp://www.facebook.com/thedevilsthirdband

Nog één grote min die voor mij op iedere festival market wel aanwezig is eigenlijk. Heel erg veel gave shirts gezien, maar zoals overal is de hoeveelheid maten S en M erg klein.

Maar ach, gelukkig nog een Iron Maiden, Destruction en Emperor op de kop kunnen tikken.

[Dit bericht is gewijzigd door verstikking op 03-08-2009 16:16]

Yucca
Usericon van Yucca
Posted 03-08-2009 16:16 by Yucca Wijzig reactieProfiel van YuccaQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2009 16:06 schreef horned_reaper het volgende:

- Korpiklaani: Prachtige afsluiter voor mij. Lekker feest gevierd en mee gedanst en gezongen op de super sfeervolle nummers van deze band! Af en toe wierp ik nog een blik op het beeldscherm op de idiote show van Gwar gade te slaan maar ik was blij dat ik bij Korpiklaani stond!

Vanaf een degelijke afstand (halverwege) recht voor het meest linker gedeelte van de party stage gevolgd, en voor mij werd praktisch alles verpest door het veel te harde geluid van Gwar ertussendoor... Ontzettend jammer want Korpiklaani gaf een goed optreden. Daarna met ergernis teruggelopen naar de tent met nog steeds die debielen Gwar achter me, die zelfs tot area V nog hard te horen waren.

Overigens heb ik hier nog niemand over Insidious Disease gehoord, dus zal ik het maar doen. Voor mij een van de betere bands van het festival... goed geluid, goeie show, niet te druk.

[Dit bericht is gewijzigd door Yucca op 03-08-2009 16:17]

Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 03-08-2009 16:19 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2009 16:15 schreef verstikking het volgende:
Nog één grote min die voor mij op iedere festival market wel aanwezig is eigenlijk. Heel erg veel gave shirts gezien, maar zoals overal is de hoeveelheid maten S en M erg klein.

Maar ach, gelukkig nog een Iron Maiden, Destruction en Emperor op de kop kunnen tikken.

Dat vind ik nou altijd van de XL en XXL maten.

verstikking
Usericon van verstikking
Posted 03-08-2009 16:21 by verstikking Wijzig reactieProfiel van verstikkingQuote dit berichthttp://www.facebook.com/thedevilsthirdband

quote:
Op 3 augustus 2009 16:16 schreef Yucca het volgende:
Overigens heb ik hier nog niemand over Insidious Disease gehoord, dus zal ik het maar doen. Voor mij een van de betere bands van het festival... goed geluid, goeie show, niet te druk.

Speelden die in de Headbangers Ballroom? Daar heb ik maar heel weinig bands gezien. Alleen Pentagram, Whiplash en Grand Magus volgens mij

Dit topic is 39 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com