IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom V: daar waar ProgTon de enige ware leer van Christus predikt Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-03-2010 13:45 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Titel? wat moet je behalen om dat voor je naam te mogen zetten


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-03-2010 13:46 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 27 March 2010 13:45 schreef ElitE het volgende:
Titel? wat moet je behalen om dat voor je naam te mogen zetten
Engelen opzetten tegen Jehova en dan de hemel uitgekieperd worden.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-03-2010 13:50 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Mag het ook Engelsen tegen Jehova's zijn en dan ga ik wel vuurwerk afsteken in Cafe de Hemel.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-03-2010 13:53 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 27 March 2010 13:50 schreef ElitE het volgende:
Mag het ook Engelsen tegen Jehova's zijn en dan ga ik wel vuurwerk afsteken in Cafe de Hemel.
Verveel jij je?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-03-2010 13:54 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

nooit


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-03-2010 13:56 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Maar toch bezigheidsterapie.

Ik moet m'n kont eens richting supermarkt begeven. Blurgh, gisteren toch een pilske teveel.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-03-2010 22:23 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 27 March 2010 12:08 schreef Crypt_666 het volgende:


Het Christendom was er om het volk braaf te houden, angst in te boezemen en ervoor te zorgen dat ze veel kindertjes produceerden voor de lokale heersers hun oorlogen en economie.

Dat hoor je heel vaak van tegenstanders van het christendom. Ik denk dat het een beetje flauw is om zoiets aan een bepaald geloof toe te schrijven. Alsof de heersers niet iets anders hadden verzonnen om het volk angst aan te jagen. Mensen willen graag bang gemaakt worden, hoe verklaar je anders alle verhalen over terrorisme, angstaanjagende virussen, breed uitgemeten pedo-moordenaars etc. etc. Als het niet het geloof is, dan hebben mensen altijd wel weer andere manieren om het volk hun wil op te leggen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Crypt_666
Cumaholic
Usericon van Crypt_666
Posted 27-03-2010 23:28 by Crypt_666 Profiel van Crypt_666

Persoonlijk vind ik God de slechtste grap ooit.
Wie dat niet vindt krijgt niet minder respect van mijn kant.
Ieder zn eigen ding.


Evil Dick


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 27-03-2010 23:45 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 27 March 2010 23:28 schreef Crypt_666 het volgende:
Persoonlijk vind ik God de slechtste grap ooit.
Wie dat niet vindt krijgt niet minder respect van mijn kant.
Ieder zn eigen ding.



Ieder zijn mening, en als we met ons alleen proberen een beetje met elkaar door een deur te gaan zou dat al een prettige constatering zijn



Jouke
Usericon van Jouke
Posted 27-03-2010 23:55 by Jouke Profiel van Joukehttp://www.last.fm/user/Jouke_D

quote:
Op 27 March 2010 22:23 schreef bastianus het volgende:
Alsof de heersers niet iets anders hadden verzonnen om het volk angst aan te jagen.

Toen niet, en geef toe het werkt nog altijd. Kijk naar Amerika waar massa's mensen blind achter zo'n tv priester aanlopen en er bakken met geld naartoe sturen. De bijbel is gewoon gebruikt om mensen te controleren en doet dat nog steeds.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-03-2010 21:48 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 27 March 2010 23:55 schreef Jouke het volgende:
Toen niet, en geef toe het werkt nog altijd. Kijk naar Amerika waar massa's mensen blind achter zo'n tv priester aanlopen en er bakken met geld naartoe sturen. De bijbel is gewoon gebruikt om mensen te controleren en doet dat nog steeds.
Ik denk dat het sowieso verkeerd is om blind achter een massabeweging aan te lopen en je eigen denken uit te schakelen. Of dat nu een geloof is, een politieke partij, een sekte of een andere ideologische toestand. Maar het zit wel in de mens om zoiets te doen. Ik geef grif toe dat ik in het verleden ook wel in dat soort dingen getrapt ben.
Toch denk ik dat het christelijk geloof oorspronkelijk niet bedoeld is als controle- of onderdrukkingsmiddel, eerder nog als verzet tegen de Romeinse overheersers. Die onderdrukking is wat machthebbers van toen en ook nog van nu ermee gedaan hebben, vooral toen het christendom nog het superieure geloof was. Iets wat je nu ook ziet met de opkomende islam, dat gaat ook met onderdrukking gepaard.
Ik denk tegenwoordig dat de mens vooral beroerd van zichzelf is, met of zonder geloof. Overal zit wel iets rots. In de pacifistische beweging kom je vaak mensen tegen die stiekem hun kinderen mishandelen, zo ontdekte ik laatst. PvdA-ers en Groenlinksers trekken dikke salarissen (boven de Balkenendenorm) in overheidsfuncties en profiteren zodoende van de hypotheekaftrek. Femke Halsema pretendeert er te zijn voor de minder bedeelden, maar pakt wel geld van vrouwen af als ze de (vrije) keuze maken om fulltime kinderen op te voeden en b.v. vrijwilligerswerk daarnaast te doen, en is dus eigenlijk ook gewoon een carrièretrutje. En ga zo maar door.
Hoe nobel een ideologie ook is, eenmaal aan de macht of in een hoge positie deugen maar heel weinig mensen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jouke
Usericon van Jouke
Posted 28-03-2010 22:17 by Jouke Profiel van Joukehttp://www.last.fm/user/Jouke_D

Volledig mee eens.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 30-03-2010 17:25 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 28 March 2010 21:48 schreef bastianus het volgende:
Ik denk dat het sowieso verkeerd is om blind achter een massabeweging aan te lopen en je eigen denken uit te schakelen. Of dat nu een geloof is, een politieke partij, een sekte of een andere ideologische toestand. Maar het zit wel in de mens om zoiets te doen. Ik geef grif toe dat ik in het verleden ook wel in dat soort dingen getrapt ben.
Toch denk ik dat het christelijk geloof oorspronkelijk niet bedoeld is als controle- of onderdrukkingsmiddel, eerder nog als verzet tegen de Romeinse overheersers. Die onderdrukking is wat machthebbers van toen en ook nog van nu ermee gedaan hebben, vooral toen het christendom nog het superieure geloof was. Iets wat je nu ook ziet met de opkomende islam, dat gaat ook met onderdrukking gepaard.
Ik denk tegenwoordig dat de mens vooral beroerd van zichzelf is, met of zonder geloof. Overal zit wel iets rots. In de pacifistische beweging kom je vaak mensen tegen die stiekem hun kinderen mishandelen, zo ontdekte ik laatst. PvdA-ers en Groenlinksers trekken dikke salarissen (boven de Balkenendenorm) in overheidsfuncties en profiteren zodoende van de hypotheekaftrek. Femke Halsema pretendeert er te zijn voor de minder bedeelden, maar pakt wel geld van vrouwen af als ze de (vrije) keuze maken om fulltime kinderen op te voeden en b.v. vrijwilligerswerk daarnaast te doen, en is dus eigenlijk ook gewoon een carrièretrutje. En ga zo maar door.
Hoe nobel een ideologie ook is, eenmaal aan de macht of in een hoge positie deugen maar heel weinig mensen.


zit wel wat in, bij het christendom begint de onderdrukking wel duidelijk af te nemen. Islam daarentegen....

Alleen zie ik een geloof niet als massabeweging, als het goed is volg je 1 Persoon en ieder heeft daar zijn eigen beeld bij.
De kerk kun je zien als onderwijs, en als Gemeente verricht je vrijwilligerswerk, gebeden, en hulp voor de medemens. Ik heb me daar ook voor opgegeven, omdat ik ook iets wil betekenen voor niet alleen de kerk maar ook voor de maatschappij.

En dat wat je boven opmerkt denk ik dat het niet zozeer heeft te maken met of je wel of niet geloofd, je bent en blijft een mens en er zijn jammergenoeg steeds meer mensen die zich aardig ziek gedragen. In allerlei bevolkingsgroepen en hoeken van de wereld, over het Islam wordt de laatste erg veel geschreven, aan de ene kant terecht maar aan de andere kant ook een vertekend beeld. Gevolg van massaberichtgeving.

Al vanaf mensen konden schrijven, wordt er al geschreven over machtsmisbruik... en ga zo maar door. Alleen momenteel hoor je het allemaal wat sneller door deze moderne tijd, ik vraag me af of dat altijd wel zo positief moet worden benaderd



hellhun
Usericon van hellhun
Posted 05-04-2010 12:34 by hellhun Profiel van hellhun

Gelukkig krijgen we via de massa berichtgeving in deze snelle tijd, alles te horen over de smerige praktijken van de christenen, vandaar de grote leegloop bij de kerk, hoewel sommige gelovigen een zielige poging doen om de schuld bij de snelle massa berichtgeving te leggen, falen zal het toch, ik zie dit als een zeer positieve ontwikkeling.

[Dit bericht is gewijzigd door hellhun op 05-04-2010 12:38]


Life of Brian was banned for a while in Norway, due to blasphemy. The Swedes promoted it as "The film that is so funny it was banned in Norway"...


hellhun
Usericon van hellhun
Posted 05-04-2010 12:37 by hellhun Profiel van hellhun

En hier een voorbeeld van een zeer vermakelijk voordeel van deze snelle tijd.

http://www.youtube.com/watch?v=xd6r7yxu1VU


Life of Brian was banned for a while in Norway, due to blasphemy. The Swedes promoted it as "The film that is so funny it was banned in Norway"...


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 05-04-2010 13:03 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 5 April 2010 12:37 schreef hellhun het volgende:
En hier een voorbeeld van een zeer vermakelijk voordeel van deze snelle tijd.

http://www.youtube.com/watch?v=xd6r7yxu1VU




Against God and Government


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 06-04-2010 11:57 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 5 April 2010 12:34 schreef hellhun het volgende:
Gelukkig krijgen we via de massa berichtgeving in deze snelle tijd, alles te horen over de smerige praktijken van de christenen, vandaar de grote leegloop bij de kerk, hoewel sommige gelovigen een zielige poging doen om de schuld bij de snelle massa berichtgeving te leggen, falen zal het toch, ik zie dit als een zeer positieve ontwikkeling.


Ja joh, dat soort dingen gebeurd zeker alleen maar bij christenen, laat me niet lachen. Dat schiet me wel in het verkeerde keelgat. Iets waar Wilders ook zo goed in is alles over een kant scheren.

De reden dat er zon massaberichtgeving is vanwege het feit dat het nu naar buiten komt. Het is inmddels lang geleden, toch vind ik het goed dat dit wordt uitgezocht. Daarnaast ben ik van mening dat het ook wordt opgeblazen.

Nu is het alleen nog wachten op een excuus vanuit het Vaticaan, en gewoon te zeggen waar het op staat, we zijn fout geweest, we vragen om vergeving, en we zorgen voor hulp bij de slachtoffers.
Wanneer dit niet gebeurt, is het niet meer dan terecht dat mensen spreken van een poppenkast, die hun eigen hachtje proberen te redden.
Zelf ben ik geen eens katholiek, maar ik schaam me wel voor dit soort praktijken



Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 06-04-2010 12:01 by Hades Profiel van Hadeshttp://www.enschedeseheadbangers.nl



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-04-2010 14:39 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 April 2010 12:01 schreef Hades het volgende:
Ach, alsof kindermisbruik alleen bij katholieken voorkomt

http://beta.frontpage.fok.nl/nieuws/160268/1/1/100/een-jaar-eis-tegen-ontuchtige-oud-sgp-politicus.html
Alsof kindermisbruik alleen maar bij gristenen (waar ik katholieken ook maar even onder schaar) voorkomt.
Al snap ik wel dat het bij gristenen meer weerstand oproept, omdat die er vaak een dubbele seksuele moraal op nahouden. Het is natuurlijk vrij hypocriet om er een strenge moraal over seks voor het huwelijk, celibaat e.d. op na te houden, als dit ook katjes in het donker knijpen tot gevolg heeft.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-04-2010 14:40 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-04-2010 14:41 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 April 2010 14:40 schreef Jenje het volgende:



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 06-04-2010 15:08 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 6 April 2010 11:57 schreef ProgTon het volgende:
Nu is het alleen nog wachten op een excuus vanuit het Vaticaan, en gewoon te zeggen waar het op staat, we zijn fout geweest, we vragen om vergeving, en we zorgen voor hulp bij de slachtoffers.
Wanneer dit niet gebeurt, is het niet meer dan terecht dat mensen spreken van een poppenkast, die hun eigen hachtje proberen te redden.
Zelf ben ik geen eens katholiek, maar ik schaam me wel voor dit soort praktijken
Ik heb het idee dat het nog wel even kan duren met die excuses van het Vaticaan. Als je ziet dat ze zichzelf nu in de slachtofferhoek aan het duwen zijn met de vergelijking met de jodenvervolging. Die lui zijn zo wereldvreemd.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-04-2010 15:35 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 April 2010 15:08 schreef bokaj het volgende:
Ik heb het idee dat het nog wel even kan duren met die excuses van het Vaticaan. Als je ziet dat ze zichzelf nu in de slachtofferhoek aan het duwen zijn met de vergelijking met de jodenvervolging. Die lui zijn zo wereldvreemd.
Erg kromme vergelijking inderdaad. Maar ik vind het ook raar om voor de misbruikgevallen de hele kerk aan te klagen. Ik ken ook twee misbruikgevallen bij de Scouting en bij een voetbalvereniging, dan ga je toch die misbruiker aanklagen en niet de padvinderij of FC Zutphen?
Ok, ik snap wel dat je ze probeert aan te klagen voor het in de doofpot stoppen van de affaires. Maar toch niet voor het misbruik zelf? Dat lijken me nog steeds individuele acties.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 06-04-2010 15:50 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 6 April 2010 15:35 schreef bastianus het volgende:
Erg kromme vergelijking inderdaad. Maar ik vind het ook raar om voor de misbruikgevallen de hele kerk aan te klagen. Ik ken ook twee misbruikgevallen bij de Scouting en bij een voetbalvereniging, dan ga je toch die misbruiker aanklagen en niet de padvinderij of FC Zutphen?
Ok, ik snap wel dat je ze probeert aan te klagen voor het in de doofpot stoppen van de affaires. Maar toch niet voor het misbruik zelf? Dat lijken me nog steeds individuele acties.
Je hebt gelijk wat dat aanklagen betreft, maar volgens mij is er al veel verjaard. En dat men eerst een eigen intern onderzoek wil komt ook niet echt heel erg open op mij over. Maak dan gewoon schoon schip. Het vaticaan is vaak de eerste met het vingertje naar anderen toe, maar zelfkritiek is er niet echt bij. De rijen gesloten houden noemen ze dat zelf.

En is Nederland nou nog missiegebied, daar was een aantal jaar terug nog wel sprake van?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 06-04-2010 17:12 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 6 April 2010 15:35 schreef bastianus het volgende:
Erg kromme vergelijking inderdaad. Maar ik vind het ook raar om voor de misbruikgevallen de hele kerk aan te klagen. Ik ken ook twee misbruikgevallen bij de Scouting en bij een voetbalvereniging, dan ga je toch die misbruiker aanklagen en niet de padvinderij of FC Zutphen?
Ok, ik snap wel dat je ze probeert aan te klagen voor het in de doofpot stoppen van de affaires. Maar toch niet voor het misbruik zelf? Dat lijken me nog steeds individuele acties.


Punt is wel dat de kerk een heleboel van deze dingen heeft afgekocht, dus gewoon mensen geld betaald heeft om hun mond te houden. En dat jarenlang en structureel. Dat is in ieder geval in Ierland het geval geweest.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen