|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: deze manier van het evangelie verspreiden is niet mijn ding. Sommigen dringen het ontzetend op. Net zoiets als al die goede doelen etc, net of je in 2 seconden kan beslissen om het te tekenen of niet. Dat is met geloven ook zo, dat is een proces dat je hele leven duurt. Je hele leven opzoek gaan naar Jezus en met Jezus leven. |
|
Ben jij in je dagelijkse leven dominee? Evil Dick |
|
quote: was het maar zo, ben wel van plan om een opleiding te doen wat verband heeft met het geloof. Je zou het kerkelijk jeugdzorg kunnen noemen, maar goed ik ga daar eerst nog een tijd over nadenken voordat ik die keuze ga maken. Tot die tijd tijdelijk werk verrichten [Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 16-08-2010 18:29] |
|
quote: Kijk, naast de totale debiliteit van religie, met al zijn dogma's, paradoxen en onnoemelijke stupiditeiten, is dit hetgene wat religie zo verfoelijk maakt: die drang om te willen evangeliseren. Sodemieter een end op met die religieuze verkooppraatjes! |
|
quote: Je mag het van mij dediel vinden, maar goed iets waar je stellig in geloofd en zoveel energie geeft leg ik niet zomaar naast me neer. Integendeel zou graag willen dat meer mensen dat ervaren. Natuurlijk valt er te twisten over de manier van evangeliseren, maar landen waar het nog nooit verteld is, daar moet zo snel mogelijk verandering in komen. Een ieder mens mag erbij horen. En dan zien we dan wel weer of hij of zij er wat mee doet. De wereld is al zo oneerlijk verdeeld en dan zullen we dit stukje hoop ook nog eens tegenhouden kom op [Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 16-08-2010 18:45] |
|
Probeer Saudie eens. Bijbeltje in de handbagage en gaan. |
|
quote: er zijn overal al wel mensen ermee bezig. Hehe als ik daar met mn bijbel ga rondzwaaien dan weet ik niet wat er dan gebeurt. Toch denk ik dat Saudie misschien nog wel meevalt ten opzichte van een land als Irak of Afganistan Overigens pas weer een schandalig nieuwtje uit Noord Korea 23 christenen opgepakt omdat ze christen zijn. Drie leiders van een je zou het noemen een schuilkerk zijn al veroordeeld. Zoiets is toch in Nederland niet te bedenken, vind het een schande. Ik zal iedere dag om vergeving bidden voor de daders en standvastigheid voor de slachtoffers, ze krijgen er namelijk veel voor terug [Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 16-08-2010 18:51] |
|
zeker aan kindertjes gezeten of niet? Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Wie kopt hem ff in? :') Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: werkelijk wat een volk post hier toch soms. Wilders is al het toppunt van kortzichtigheid maar sommigen hier komen best dicht in de buurt |
|
quote: Ieder het recht op z'n geloof, maar ook ieder het recht om met rust gelaten te worden door geloofsfanatici. Jammer dat jij, en vele fanatici met jou, dat niet wilt inzien. [Dit bericht is gewijzigd door WMP op 16-08-2010 18:56] |
|
quote: Die zijn er echter niet volgens jou: quote: En als je dit meent; quote: Begrijp je hieruit wel dat ze het dus niet willen: quote: Laat ze dan ook met rust, OK? Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: als iemand recht heeft op het geloof moeten er ook mensen wezen die ze het kan bijbrengen of in ieder geval de Bijbel kan geven.... daar ben je ook als Christen zijnde toe verplicht [Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 16-08-2010 18:57] |
|
quote: Dan komen ze wel naar jou, als ze het willen. En als dat niet kan, moet er dus eerst wat in het land veranderen. Zorg er dan voor dat die mensen daar vrij zijn, in plaats van als een achterlijke er met je Bijbel op uit te trekken. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Oja, het christelijk geloof is het enige geloof. En grappig: een christen is dat verplicht volgens zijn eigen bedachte regeltjes... |
|
Ik weet het niet hoor Progton, of je bent echt gewoon erg gelovig, of je gaat ooit een bestseller op de mark brengen onder het mom van "Kijk hoe ik al die tijd ZM straal voor de gek heb weten te houden" met alle posts van dien. |
|
quote: Als je gewoon gaat nadenken krijg je ook iets moois terug hoor. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: dat tweede meen je hopelijk niet serieus. Laat ik het zo zeggen, erg gelovig bestaat niet. Ik heb besloten Jezus te volgen, dat is een levenstijl. Iedere dag sta ik ermee op en ga ik ermee naar bed. Ik houd jullie niet voor de gek dat zweer ik in ieder geval |
|
Met de hand op de bijbel? Evil Dick |
|
quote: ik volg liever mijn hart dan alles wat met rationeel te maken heeft, richting het verwerpen van het geloof. Wetenschap is waar maar het voegt niks toe aan je levensdoel bijvoorbeeld. Bovendien niemand hier op aarde zal ooit bewijzen dat God niet bestaat laat staan wel bestaat. Laat mij nou maar geloven dat het wel waar is, Mijn hart ligt bij het evangelie. [Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 16-08-2010 19:07] |
|
quote: joah |
|
ok |
|
quote: Waarom is alles wat denken wordt genoemd meteen 'wetenschap'. En waarom zou het ook überhaupt een tegenargument zijn? Tering zeg Goed, alsjeblieft: den·ken dacht, h gedacht (in het algem) zijn gewaarwordingen ordenen, oordelen vormen, zich een mening vormen: ~ aan iets a) er in de geest mee bezig zijn; b) iets niet vergeten Misschien helpt dat? quote: En mijn hart niet. En daar komt precies 0 wetenschap bij kijken. [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 16-08-2010 19:11] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote:Lukas 22:36? Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |