IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom V: daar waar ProgTon de enige ware leer van Christus predikt Vorige pagina | Volgende pagina
ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 16-08-2010 18:14 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 16 augustus 2010 14:18 schreef Yucca het volgende:
Joshua (tegenwoordig Jezus) was een klein dik, mogelijk kaal, timmermannetje met een grote haakneus. Als je met naastenliefde bedoeld dat hij stoelen en tafels voor zijn buurmannen maakte, ja daar was hij waarschijnlijk wel goed in. Als je bedoeld dat hij zo nu en dan ook nog 's de straten rondstruimde schreeuwende dat je elkaar lief moet hebben, ach er waren tientallen, zo niet honderden mensen die dat rond die tijd schreeuwden. Dat soort mensen heb je altijd wel. Waarom Joshua nou degene is over wie een tegenstrijdige bestseller geschreven is... toeval? Waarschijnlijk wel.

Verder is het feit dat mensen hier christelijk zijn natuurlijk slechts en alleen zo omdat ze toevallig west-europees zijn. Net zoals dat als meneer Ton toevallig in papua nieuw-guinnea west geboren was hij net zo hard zou vol houden dat kloekoekloekoe de reuzeboom de wereld geschapen zou hebben. Maar toeval doen we natuurlijk niet aan hè? Godzijdank (haha woordgrap) wordt West-Europa langzaam aan steeds atheïstischer.. en zullen we ooit eens elkaar helpen, gewoon omdat dat aardig is.

edit: typo's


we mogen dankbaar wezen als West Europezen dat we die vrijheid hebben.
En er zijn nog steeds plaatsen waar het evangelie nog niet is verkondigd.
Maar goed dat zal vast nog wel gebeuren.

Ik weet dat Europa atheistischer wordt, maar laat dat nou niet echt een reden zijn om het geloof te laten vallen.
Integendeel, de meesten hiervan doen er alles aan om zich zoveel mogelijk afsluiten ervoor.
Een ander die zich er wel voor heeft opgengesteld ontvangt er iets moois voor terug.



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 16-08-2010 18:16 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 16 augustus 2010 15:02 schreef Nimbus het volgende:
Zaterdag in de stad kwamen er twee man op mij af, mogen we je wat vragen, tuurlijk, geloof je in God. Heb ze maar laten gaan deze keer, wilde weleens horen wat ze te vertellen hadden, nouja ze, de een heeft niks gezegd en de ander was niet stil te krijgen. Ze waren van een Evangelisch genootschap en deden er alles aan om mij te bekeren en die ene had duidelijk goed opgelet tijdens de les, want hij wist het zo voor te dragen. Het afgeven op de Islam was nog wel het mooiste.


deze manier van het evangelie verspreiden is niet mijn ding.
Sommigen dringen het ontzetend op.
Net zoiets als al die goede doelen etc, net of je in 2 seconden kan beslissen om het te tekenen of niet.
Dat is met geloven ook zo, dat is een proces dat je hele leven duurt. Je hele leven opzoek gaan naar Jezus en met Jezus leven.



Crypt_666
Cumaholic
Usericon van Crypt_666
Posted 16-08-2010 18:20 by Crypt_666 Profiel van Crypt_666

Ben jij in je dagelijkse leven dominee?


Evil Dick


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 16-08-2010 18:24 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 16 augustus 2010 18:20 schreef Crypt_666 het volgende:
Ben jij in je dagelijkse leven dominee?


was het maar zo, ben wel van plan om een opleiding te doen wat verband heeft met het geloof.
Je zou het kerkelijk jeugdzorg kunnen noemen, maar goed ik ga daar eerst nog een tijd over nadenken voordat ik die keuze ga maken.
Tot die tijd tijdelijk werk verrichten

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 16-08-2010 18:29]



WMP
Usericon van WMP
Posted 16-08-2010 18:32 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 16 augustus 2010 18:14 schreef ProgTon het volgende:
En er zijn nog steeds plaatsen waar het evangelie nog niet is verkondigd.
Maar goed dat zal vast nog wel gebeuren.


Kijk, naast de totale debiliteit van religie, met al zijn dogma's, paradoxen en onnoemelijke stupiditeiten, is dit hetgene wat religie zo verfoelijk maakt: die drang om te willen evangeliseren. Sodemieter een end op met die religieuze verkooppraatjes!


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 16-08-2010 18:41 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 16 augustus 2010 18:32 schreef WMP het volgende:
Kijk, naast de totale debiliteit van religie, met al zijn dogma's, paradoxen en onnoemelijke stupiditeiten, is dit hetgene wat religie zo verfoelijk maakt: die drang om te willen evangeliseren. Sodemieter een end op met die religieuze verkooppraatjes!


Je mag het van mij dediel vinden, maar goed iets waar je stellig in geloofd en zoveel energie geeft leg ik niet zomaar naast me neer.
Integendeel zou graag willen dat meer mensen dat ervaren.
Natuurlijk valt er te twisten over de manier van evangeliseren, maar landen waar het nog nooit verteld is, daar moet zo snel mogelijk verandering in komen. Een ieder mens mag erbij horen.
En dan zien we dan wel weer of hij of zij er wat mee doet.

De wereld is al zo oneerlijk verdeeld en dan zullen we dit stukje hoop ook nog eens tegenhouden kom op

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 16-08-2010 18:45]



Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 16-08-2010 18:47 by Forever After Profiel van Forever After

Probeer Saudie eens.
Bijbeltje in de handbagage en gaan.


 


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 16-08-2010 18:50 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 16 augustus 2010 18:47 schreef Forever After het volgende:
Probeer Saudie eens.
Bijbeltje in de handbagage en gaan.


er zijn overal al wel mensen ermee bezig.
Hehe als ik daar met mn bijbel ga rondzwaaien dan weet ik niet wat er dan gebeurt. Toch denk ik dat Saudie misschien nog wel meevalt ten opzichte van een land als Irak of Afganistan

Overigens pas weer een schandalig nieuwtje uit Noord Korea 23 christenen opgepakt omdat ze christen zijn. Drie leiders van een je zou het noemen een schuilkerk zijn al veroordeeld. Zoiets is toch in Nederland niet te bedenken, vind het een schande.
Ik zal iedere dag om vergeving bidden voor de daders en standvastigheid voor de slachtoffers, ze krijgen er namelijk veel voor terug

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 16-08-2010 18:51]



spectre
Usericon van spectre
Posted 16-08-2010 18:52 by spectre Profiel van spectre

zeker aan kindertjes gezeten of niet?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-08-2010 18:52 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 16 augustus 2010 18:24 schreef ProgTon het volgende:
kerkelijk jeugdzorg


Wie kopt hem ff in?


:')



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 16-08-2010 18:54 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 16 augustus 2010 18:52 schreef XXL het volgende:
Wie kopt hem ff in?


:')




werkelijk wat een volk post hier toch soms.
Wilders is al het toppunt van kortzichtigheid maar sommigen hier komen best dicht in de buurt



WMP
Usericon van WMP
Posted 16-08-2010 18:55 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 16 augustus 2010 18:41 schreef ProgTon het volgende:
maar landen waar het nog nooit verteld is, daar moet zo snel mogelijk verandering in komen. Een ieder mens mag erbij horen.


Ieder het recht op z'n geloof, maar ook ieder het recht om met rust gelaten te worden door geloofsfanatici. Jammer dat jij, en vele fanatici met jou, dat niet wilt inzien.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 16-08-2010 18:56]


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-08-2010 18:56 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 augustus 2010 18:41 schreef ProgTon het volgende:
...landen waar het nog nooit verteld is...

Die zijn er echter niet volgens jou:
quote:
Op 16 augustus 2010 18:50 schreef ProgTon het volgende:
er zijn overal al wel mensen ermee bezig.

En als je dit meent;
quote:
Op 16 augustus 2010 18:41 schreef ProgTon het volgende:
En dan zien we dan wel weer of hij of zij er wat mee doet.

Begrijp je hieruit wel dat ze het dus niet willen:
quote:
Op 16 augustus 2010 18:50 schreef ProgTon het volgende:
Overigens pas weer een schandalig nieuwtje uit Noord Korea 23 christenen opgepakt omdat ze christen zijn. Drie leiders van een je zou het noemen een schuilkerk zijn al veroordeeld. Zoiets is toch in Nederland niet te bedenken, vind het een schande.

Laat ze dan ook met rust, OK?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 16-08-2010 18:56 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 16 augustus 2010 18:55 schreef WMP het volgende:
Ieder het recht op z'n geloof, maar ook ieder het recht om met rust gelaten te worden door geloofsfanatici. Jammer dat jij, en vele fanatici met jou- dat niet wilt inzien.


als iemand recht heeft op het geloof moeten er ook mensen wezen die ze het kan bijbrengen of in ieder geval de Bijbel kan geven....
daar ben je ook als Christen zijnde toe verplicht

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 16-08-2010 18:57]



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-08-2010 18:57 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 augustus 2010 18:56 schreef ProgTon het volgende:
als iemand recht heeft op het geloof moeten er ook mensen wezen die ze het kan bijbrengen of in ieder geval de Bijbel kan geven....

Dan komen ze wel naar jou, als ze het willen. En als dat niet kan, moet er dus eerst wat in het land veranderen. Zorg er dan voor dat die mensen daar vrij zijn, in plaats van als een achterlijke er met je Bijbel op uit te trekken.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


WMP
Usericon van WMP
Posted 16-08-2010 18:59 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 16 augustus 2010 18:56 schreef ProgTon het volgende:
als iemand recht heeft op het geloof moeten er ook mensen wezen die ze het kan bijbrengen of in ieder geval de Bijbel kan geven....
daar ben je ook als Christen zijnde toe verplicht


Oja, het christelijk geloof is het enige geloof.



En grappig: een christen is dat verplicht volgens zijn eigen bedachte regeltjes...


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 16-08-2010 18:59 by BerserkerWoman Profiel van BerserkerWomanhttp://zathuracs.tumblr.com

Ik weet het niet hoor Progton, of je bent echt gewoon erg gelovig, of je gaat ooit een bestseller op de mark brengen onder het mom van "Kijk hoe ik al die tijd ZM straal voor de gek heb weten te houden" met alle posts van dien.


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-08-2010 19:02 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 16 augustus 2010 18:14 schreef ProgTon het volgende:

Een ander die zich er wel voor heeft opgengesteld ontvangt er iets moois voor terug.


Als je gewoon gaat nadenken krijg je ook iets moois terug hoor.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 16-08-2010 19:03 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 16 augustus 2010 18:59 schreef BerserkerWoman het volgende:
Ik weet het niet hoor Progton, of je bent echt gewoon erg gelovig, of je gaat ooit een bestseller op de mark brengen onder het mom van "Kijk hoe ik al die tijd ZM straal voor de gek heb weten te houden" met alle posts van dien.


dat tweede meen je hopelijk niet serieus.
Laat ik het zo zeggen, erg gelovig bestaat niet. Ik heb besloten Jezus te volgen, dat is een levenstijl. Iedere dag sta ik ermee op en ga ik ermee naar bed.

Ik houd jullie niet voor de gek dat zweer ik in ieder geval



Crypt_666
Cumaholic
Usericon van Crypt_666
Posted 16-08-2010 19:05 by Crypt_666 Profiel van Crypt_666

Met de hand op de bijbel?


Evil Dick


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 16-08-2010 19:07 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 16 augustus 2010 19:02 schreef spectre het volgende:
Als je gewoon gaat nadenken krijg je ook iets moois terug hoor.


ik volg liever mijn hart dan alles wat met rationeel te maken heeft, richting het verwerpen van het geloof.

Wetenschap is waar maar het voegt niks toe aan je levensdoel bijvoorbeeld.
Bovendien niemand hier op aarde zal ooit bewijzen dat God niet bestaat laat staan wel bestaat.
Laat mij nou maar geloven dat het wel waar is,

Mijn hart ligt bij het evangelie.

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 16-08-2010 19:07]



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 16-08-2010 19:07 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 16 augustus 2010 19:05 schreef Crypt_666 het volgende:
Met de hand op de bijbel?


joah



BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 16-08-2010 19:09 by BerserkerWoman Profiel van BerserkerWomanhttp://zathuracs.tumblr.com

ok


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-08-2010 19:10 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 augustus 2010 19:07 schreef ProgTon het volgende:
Wetenschap is waar maar het voegt niks toe aan je levensdoel bijvoorbeeld.

Waarom is alles wat denken wordt genoemd meteen 'wetenschap'. En waarom zou het ook überhaupt een tegenargument zijn? Tering zeg

Goed, alsjeblieft:
den·ken dacht, h gedacht (in het algem) zijn gewaarwordingen ordenen, oordelen vormen, zich een mening vormen: ~ aan iets a) er in de geest mee bezig zijn; b) iets niet vergeten

Misschien helpt dat?
quote:
Op 16 augustus 2010 19:07 schreef ProgTon het volgende:
Mijn hart ligt bij het evangelie.

En mijn hart niet. En daar komt precies 0 wetenschap bij kijken.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 16-08-2010 19:11]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 16-08-2010 19:16 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 16 augustus 2010 19:03 schreef ProgTon het volgende:
Ik heb besloten Jezus te volgen, dat is een levenstijl. Iedere dag sta ik ermee op en ga ik ermee naar bed.

Lukas 22:36?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen