|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Een beetje flauw... sja, niet flauwer dan dit hele topic eigenlijk. Boeiender |
|
quote: vindt jou ook aardig hoor |
|
quote: kain en abel dat verhaal is bij wetenschappers ook erg populair, vooral als God ingrijpt dan krijgt hij pas door wat hij heeft aangericht. De zonde kwam bij het paradijs voor het eerst om de hoek kijken. |
|
quote:Ik denk dat het zo bedoelt is, dat lees je toch? |
|
quote:+1 When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Hier, heb je mijn andere wang ook! Boeiender |
|
quote: In plaats van Adam en Eva het paradijs uit te sturen had ie natuurlijk ook gewoon de appelboom kunnen laten verdwijnen... |
|
Ik wil nog steeds wel eens weten waarom in theorie Jezus wel een godsdienst heeft en Harry Potter niet. Beide inspirerende figuren die volgens hun boek veel goeds hebben gedaan. "Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices" |
|
quote:Je moet even geduld hebben. Bij Jezus ging dat ook niet zo snel en het duurde ook even voordat de Jedi officieel erkend werden. |
|
Maar ProgTon, wat jij een zonde vindt is wat religie daarover zegt en uitgevonden heeft. Ik ben niet religieus, en geloof ook niet in zondes. Ergo, ik ben zonder zonde. |
|
Zonde is net zoiets als de wet. In een perfecte wereld zou het niet nodig zijn, maar het moet blijkbaar ingezet worden omdat mensen zelf niet kunnen beslissen wat goed of fout is. "Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices" |
|
Behalve dan natuurlijk dat beiden bedacht zijn door mensen, maar dat zonden worden toegeschreven aan een of ander denkbeeldig figuur die het ingesteld zou hebben. |
|
Ik heb een metal bijbel, daar gaan mijn scene points. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote: Natuurlijk. Dit is dan ook het punt waar verstand ophoudt en geloof begint. "Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices" |
|
quote: dat mag jij vinden inderdaad, daar heb je alle recht toe ik denk er alleen anders over |
|
quote: haha lekker boeiend, ik ga er morgen weer uit lezen in de trein |
|
quote: Dus jij beschuldigt mij nu, en plein public, dat ik zondig ben? |
|
quote: nee maar wel dat je een zondig mens bent, ik weet wel van mezelf dat ik zondig ook omdat ik verantwoording moet afleggen daarvoor, ik heb een zondebesef om te realiseren wat Jezus voor me heeft gedaan. Misschien dat je vindt dat je niet zondigt, maar misschien en ook al geloof je er geen biet van God wel. Maar dat weet ik niet dus laat ik me maar daar maar niet teveel op hameren etc wel beetje vaag dat geef ik toe, laten we het er ophouden misschien denk jij dat je niet zondigt mag ook best, maar misschien is er een God die wel heel anders denkt...... [Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 18-06-2010 0:07] |
|
signature |
|
Ja, lul je er maar uit, lul de behanger, maar nu ik weet dat jij denkt dat God vindt dat ik zondig zou zijn, en jij ook weet dat God weet dat ik dat niet vind, maakt me heel erg onzeker. Maar serieus nu, ProgTon, is zelfstandig nadenken ook een zonde, of doe je dat gewoon niet graag? |
|
quote: hahaha cynisch, als je dit topic gevolgd heb lul ik niet automatisch de dominee na, ik heb zelfs zo mijn eigen gedachten over bepaalde gang van zaken in het geloof. Maar een ding is zeker voor mij althans, voor God hou je niks geheim, en ik maak er ook geen geheim van dat ik een zondig persoon ben. De Bijbel is de best bron, dat is het woord, veel mensen zijn er mee aan het stoeien gegaan, maar het is toch belangrijk om zelf tijd te investeren erin. En opzoek gaan naar de waarheid voor jou, misschien heb ik sommige dingen wel helemaal niet bij het juiste eind mja so be it [Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 18-06-2010 0:36] |
|
quote: Nee, gelukkig alleen de bijbel. quote: Een vriendje dat in je hoofd zit... lijkt me logisch dat je daar niks geheim voor houdt. Maar, praat hij nou ook terug, of is het eenrichtingsverkeer? quote: Dank je voor het aanbod, maar ik heb al genoeg sprookjesboeken in de kast staan. Die van Grimm zijn overigens favoriet. |
|
En ondertussen wel bidden dat rokers stikken he, ik heb je door mannetje. |
|
Maar je ziet, het heeft weinig/geen effect. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |