IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom V: daar waar ProgTon de enige ware leer van Christus predikt Vorige pagina | Volgende pagina
WMP
Usericon van WMP
Posted 20-08-2010 17:23 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 20 augustus 2010 17:04 schreef ElitE het volgende:
Haha wat is dat rare redenering, als jij je Nederlander noemt ben je toch ook niet direct voor de inval in Irak en Afghanistan?


Een Nederlander ben je, kan je weinig aan veranderen. Of je moet echt rigoureuze maatregelen nemen. Lid van een kerk is lang niet zo ingrijpend, en als je een grote speerpunt (en het uitsluiten in enige vorm van homo's is nu niet bepaald een puntje) niet steunt, wat zoek je daar dan?

quote:
Je moet niet vergeten dat er niet 1 kerk is maar dat er behoorlijke spreiding in allerlei onderdeeltjes is. En zelfs als je 1 onderdeeltje dan steunt wil het nog niet zeggen dat je met alle standpunten eens bent? je maakt toch een afweging van goede en slechte standpunten?


Veel van die kerkjes en kerken hebben wel punten die overeen komen, zoals hun standpunt tegen homo's. Ik blijf dat inderdaad aanhalen als voorbeeld omdat het nogal veelzeggend is.

quote:
Als je zelf zo strict zou zijn had je met de verkiezingen enkel blanco kunnen stemmen of je had een ziekelijke vorm van een partij blindelings volgen.


In een partij heb je belangrijke en minder belangrijke speerpunten. Als je met een belangrijk punt niet eens bent, zal je minder snel op een partij stemmen dan als je het niet eens bent op een minder belangrijk punt. Dan is het inderdaad een afweging tussen grote en minder grote standpunten. In de kerk is het homostandpunt (hé, daar is het weer) een belangrijk onderdeel van hun wereldvisie, dus lijkt mij vrij logisch dat als je daar niet achter staat, je serieus af moet vragen of je überhaupt wat bij het instituut te zoeken hebt.

quote:
Nouja hij heeft het beste met iedereen voor, en volgens zijn geloof is het het beste als iedereen gelovig is.


Geredeneerd vanuit zijn geloof dus. Precies wat ik zeg. Als je dus niet gelovig bent, willen ze je dat maken, waar is het respect (met rust gelaten worden) dan?

quote:
Als je zelf mensen een goede gezondheid wenst dan zie je ze toch liever niet met een een infuus met mayonaise.


Omdat dat gewoon aantoonbaar schadelijk is. Je niet willen laten bekeren is nu niet echt schadelijk, dacht ik zo. Behalve natuurlijk als je gelovig bent.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 20-08-2010 17:26]


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 20-08-2010 18:53 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 20 augustus 2010 16:27 schreef WMP het volgende:
Het instituut waartoe jij schijnbaar graag wil horen sluit homo's nog steeds uit. En dat noem jij respect voor andersdenkenden?



Jij hebt het beste voor met iedereen via jouw geloof, en degenen die (nog) niet geloven wil je bekeren. Je accepteert blijkbaar dus niet dat anderen jouw geloof niet willen. Hoe bedoel je dan precies, het beste met iemand voorhebben?




Ik hoop dat je dit geloofd wat ik nu hier neer typ.

Allereerst zijn er inderdaad kerkstromingen die homo's uitsluiten. Dat is niet goed te praten vind ik.
Toch is het zo dat de meeste kerken buiten de katholieke en wat zwaardere takken wel homo's toelaten in de kerk.
Bovendien staat er in de Bijbel niet zwart op wit dat homo's niet bij Jezus mogen horen. Er staan hoogstens waarschuwingen, met betrekking tot een leven dat berust is op lust en hoererij en toevallig staan homo's daar wel tussen, maar ook hoeren, en andere termen.

Nog een korte toevoeging, kerk zijn is mensenwerk. In veel kerken is dit misbruikt en is er veel angst ingepraat.
Bovendien zijn er namens kerken ontzettend veel mensen vals beschuldigd en afgezet.
Ik kan hier nog wel een heel verhaal neerzetten maar je snapt denk ik wat ik bedoel.

Dit bovenstaande heeft helemaal niks van doen met het geloof in Jezus.
Een kerk is een onderdeel van Gods Gemeente en die betrekt de hele aarde.
Een kerk is een gemeente waar mensen samen met het geloof bezig gaan, zingen, bidden, onderwezen worden, etc.
Als zegen krijgen wij nota bene, en nu wacht het werk in de wereld. Met andere woorden met het geloof bezig zijn is niet alleen op zondag.
Daarom probeer ik ook aan te geven dat de kerk een waardevolle toevoeging is aan het geloof, in je eentje met het geloof bezig zijn lukt gewoon niet. In een kerk kom je samen als het geod is voor een doel.

In het geloof draait het niet om het kerk leven maar een leven met Jezus, en daar sta je mee op en ga je mee naar bed.

Jullie mogen mij voor van alles uitmaken wat betreft alles wat de kerken. Het moet niet zo wezen dat mensen onthouden worden naar de kerk te gaan. Het moet niet zo wezen dat kerken vrouwen nog steeds niet gelijk zien aan mannen. Het moet niet zo wezen dat mensen in een kerk angst wordt aangepraat. Het moet niet zo wezen dat een kerk uitroept dat hun het enige ware geloof hebben en dat andere kerken slecht zijn. Het moet niet zo wezen dat kerkregels belangrijker worden geacht dan de bijbel. Het moet niet zo wezen dat de kerk een instituut wordt om mensen te vermaken.

En ik moet eerlijk zeggen er zijn schandalige dingen gebeurd in naam van de kerk of in naam van de katholieke kerk of in naam van God zelfs.
Kruistochten, aflaten, onzin met hekserij, noem maar op.

En nogmaals dit heeft niets te maken met het leven met Jezus helemaal niks, mensen hebben verkeerde keuzes gemaakt, misbruik gemaakt van hun macht.

Je mag me voor alles uitmaken wat betreft kerk maar wat betreft een leven in navolging van Jezus alsjeblieft niet. Hij betekent veel voor mijn leven en ook voor velen anderen. En eigenlijk moet het zo wezen dat Hij het is waar het om draait in het geloof en niet alleen het kerk bezoeken op zondag.

Ik hoop dat jullie dit een beetje kunnen snappen, ik ben ook maar een mens en ik vind net als jullie dat kerken verschrikkeiljke dingen hebben aangericht en nog steeds doen.
Maar toch, dit heeft niets van doen met het wel of niet een geloof hebben in Jezus. Lees zijn verhalen maar je betrapt hem in ieder geval niet op onrecht of over afwijzen. Sterker nog laat iedereen tot mij komen is Zijn boodschap.

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 20-08-2010 18:54]



WMP
Usericon van WMP
Posted 20-08-2010 19:26 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 20 augustus 2010 18:53 schreef ProgTon het volgende:
Bovendien staat er in de Bijbel niet zwart op wit dat homo's niet bij Jezus mogen horen.


En wanneer een man bij een manspersoon ligt zoals men bij een vrouw ligt, hebben beiden iets verfoeilijks gedaan. Zij dienen zonder mankeren ter dood gebracht te worden. Hun bloed is op hen.
Leviticus 20:13

En gij moogt niet bij een manspersoon liggen zoals gij bij een vrouw ligt. Het is iets verfoeilijks.
Leviticus 18:22

Toen ben ik gestopt met lezen.

Dus
quote:
Ik hoop dat je dit geloofd wat ik nu hier neer typ.


Nope.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 20-08-2010 19:27]


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 20-08-2010 19:57 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 20 augustus 2010 19:26 schreef WMP het volgende:
En wanneer een man bij een manspersoon ligt zoals men bij een vrouw ligt, hebben beiden iets verfoeilijks gedaan. Zij dienen zonder mankeren ter dood gebracht te worden. Hun bloed is op hen.
Leviticus 20:13

En gij moogt niet bij een manspersoon liggen zoals gij bij een vrouw ligt. Het is iets verfoeilijks.
Leviticus 18:22

Toen ben ik gestopt met lezen.

Dus


Nope.


nu zijn dit twee voorbeelden van homoseksualiteit die in die tijd in landen als Egypte en Kanaän waarschijnlijk veel voorkwamen.
God waarschuwt de Israelieten ervoor dit niet te doen. Dit zijn teksten die gaan over tempelhoererij.

En er staat niet dat een man geen relatie mag hebben met een man en een vrouw met een vrouw.

Een toevoeging, als je dit leest naar wie is dit geschreven?
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Lev+18%2C1-20%2C27&id42=0&id18=1&pos=0&l=nl&set=10
Het volk van Israël in de tijd van het eerste verbond, waar ook de stenen tafelen uit voortkwamen.

Vers 21 wordt een afgod aangeduid Moloch een egytpische afgod. Dit gedeelte uit de bijbel is geschreven voor het volk Israël.

Wij leven in het tijdperk met Christus genade, het volk Israël kon zich niet aan de wet houden maar God zond zijn zoon naar de aarde..... en de rest heb ik boven al verteld, en zodoende worden het volk van God en de heidenen met elkaar verbonden.

maar ik wil je wel meegeven dat dit soort teksten wel ervoor zorgen dat het beeld jegens homo's in sommige kerken nog steeds zo is.


http://www.pancratius.org/Zwart%20Wit%20Lev18.htm
Misschien verheldert dit ok nog, een beschrijving/uitleg van dit gedeelte uit de bijbel



[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 20-08-2010 19:59]



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 20-08-2010 20:00 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 20 augustus 2010 13:54 schreef ProgTon het volgende:
Hij is gedoopt ja, maar wat je daarna aangeeft is niet in de Bijbel te vinden.
Hij was niet zondig maar hij liet zich dopen om een te worden met volk van Israel.



Nogal wiedes dat hij niks 'zondigs' doet, als je hele concept van zonde wordt bepaald door wat Jezus doet. Dus alles wat hij doet beschouw jij per definitie al als goed.

Het verhaal dat hij demonen vanuit een bezeten man in zo'n 2000 varkens jaagt (Marcus, hoofdstuk 5) en die varkens vervolgens de zee in rennen en allemaal verdrinken vind jij blijkbaar normaal, omdat Jezus het doet. Ik vind het een rotstreek; waarom moeten 2000 varkens verzuipen om een man te redden van demonen? Waarom niet al die demonen in een varken overdoen, of gewoon uitbannen?

Of in het boek van Johannes:

En hij trof in de tempel diegenen aan die runderen, schapen en duiven verkochten en de geldwisselaars die [daar] zaten. Toen maakte hij voor zichzelf een zweep van touw en dreef hen allen en zelfs de schapen en runderen en geldwisselaars uit de tempel. En hij verstrooide hun wisselgeld en gooide hun tafels omver.

Tegenwoordig heet dat buitensporige geweldpleging. Maar omdat het Jezus is, is het ineens per definitie geen zonde meer om iemand af te ranselen met een zweep puur vanwege het gegeven dat hij handel drijft in een kerk.

En dat zijn zo maar even twee voorbeelden.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-08-2010 20:03 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 20 augustus 2010 20:00 schreef Mark het volgende:


Het verhaal dat hij demonen vanuit een bezeten man in zo'n 2000 varkens jaagt (Marcus, hoofdstuk 5) en die varkens vervolgens de zee in rennen en allemaal verdrinken vind jij blijkbaar normaal, omdat Jezus het doet. Ik vind het een rotstreek; waarom moeten 2000 varkens verzuipen om een man te redden van demonen? Waarom niet al die demonen in een varken overdoen, of gewoon uitbannen?




haha vet! die kende ik nog niet


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 20-08-2010 20:05 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 20 augustus 2010 20:03 schreef ElitE het volgende:
haha vet! die kende ik nog niet


toch slaat hij over dat demonen vroegen of ze bezit mochten maken van de varkens.

Daarnaast zijn varkens onreine beesten, en volgens mij is het inderdaad zo dat varkensvlees ook niet het gezondste vlees is ook.

alhoewel ik niet helemaal snap waarom Jezus ze de varkens in lieten gaan, moet je het denk ik zoeken in spijswetten.
Varkens zijn in Jodens ogen onrein

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 20-08-2010 20:09]



WMP
Usericon van WMP
Posted 20-08-2010 20:09 by WMP Profiel van WMP

Ja, en? Die varkens blijven onschuldig.

Je aanbidt gewoon een bruut met losse handjes.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 20-08-2010 20:11 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 20 augustus 2010 18:53 schreef ProgTon het volgende:
In het geloof draait het niet om het kerk leven maar een leven met Jezus, en daar sta je mee op en ga je mee naar bed.




Je moeder.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 20-08-2010 20:12 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Die in het laatste voorbeeld ook nog gehoorzaamt aan demonen.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-08-2010 20:16 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 20 augustus 2010 20:05 schreef ProgTon het volgende:
toch slaat hij over dat demonen vroegen of ze bezit mochten maken van de varkens.

Daarnaast zijn varkens onreine beesten, en volgens mij is het inderdaad zo dat varkensvlees ook niet het gezondste vlees is ook.

alhoewel ik niet helemaal snap waarom Jezus ze de varkens in lieten gaan, moet je het denk ik zoeken in spijswetten.
Varkens zijn in Jodens ogen onrein


Echt kun je niet gewoon je leven leiden zonder andere voortdurend op hun in jouw ogen fouten te wijzen. Erg irritant


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 20-08-2010 20:16 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 20 augustus 2010 20:00 schreef Mark het volgende:
Nogal wiedes dat hij niks 'zondigs' doet, als je hele concept van zonde wordt bepaald door wat Jezus doet. Dus alles wat hij doet beschouw jij per definitie al als goed.

Het verhaal dat hij demonen vanuit een bezeten man in zo'n 2000 varkens jaagt (Marcus, hoofdstuk 5) en die varkens vervolgens de zee in rennen en allemaal verdrinken vind jij blijkbaar normaal, omdat Jezus het doet. Ik vind het een rotstreek; waarom moeten 2000 varkens verzuipen om een man te redden van demonen? Waarom niet al die demonen in een varken overdoen, of gewoon uitbannen?

Of in het boek van Johannes:

En hij trof in de tempel diegenen aan die runderen, schapen en duiven verkochten en de geldwisselaars die [daar] zaten. Toen maakte hij voor zichzelf een zweep van touw en dreef hen allen en zelfs de schapen en runderen en geldwisselaars uit de tempel. En hij verstrooide hun wisselgeld en gooide hun tafels omver.

Tegenwoordig heet dat buitensporige geweldpleging. Maar omdat het Jezus is, is het ineens per definitie geen zonde meer om iemand af te ranselen met een zweep puur vanwege het gegeven dat hij handel drijft in een kerk.

En dat zijn zo maar even twee voorbeelden.


Haha Jezus blijkt gewoon een outlaw biker te zijn uit het jaar nul, die ouwe vechtjas, tevens heeft ie zijn kapsel mee. Nu alleen zijn ezel nog brandmerken met het Harley Davidson embleem en klaar is kees.


Against God and Government


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 20-08-2010 20:16 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 20 augustus 2010 20:09 schreef WMP het volgende:
Ja, en? Die varkens blijven onschuldig.

Je aanbidt gewoon een bruut met losse handjes.


Toen hij Jezus zag, viel hij schreeuwend voor hem neer en riep luidkeels: ‘Wat heb ik met jou te maken, Jezus, Zoon van de allerhoogste God? Ik smeek je, doe me geen pijn!’
Jezus stond namelijk op het punt de onreine geest te bevelen uit de man weg te gaan. Want die had hem al heel lang in zijn macht, en gewoonlijk werd de man voor de veiligheid aan handen en voeten geboeid, maar telkens trok hij de boeien kapot en werd hij door de demon naar eenzame plaatsen gedreven.
Jezus vroeg hem: ‘Hoe heet je?’
Hij antwoordde: ‘Legioen’ – er woonden namelijk veel demonen in hem.
Ze smeekten hem hun niet te bevelen naar de onderwereld te gaan. Op de berghelling liep op dat ogenblik een grote kudde varkens te grazen, en de demonen smeekten Jezus om hun toe te staan hun intrek in de varkens te nemen.
Hij stond hun dat toe. (Lucas 28-32)


ja die demonen zijn lekker wil je zeggen. Draai het om zou ik zeggen die demonen hadden het recht niet om die persoon binnen te gaan.
Jezus dreef ze uit en de man was genezen, de demonen vroegen of ze bezit mochten nemen van de varkens.
Bovendien waren ze bang om naar de onderwereld te gaan.

Uiteindelijk kun je het zelfs een verhoor noemen van nota bene demonen smeekbeden.... gebaseerd op de regel, smeekten hem niet te bevelen naar de onderwereld te gaan




Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 20-08-2010 20:19 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 20 augustus 2010 20:05 schreef ProgTon het volgende:
toch slaat hij over dat demonen vroegen of ze bezit mochten maken van de varkens.



Is dat relevant dan? Luistert Jezus nou ook al naar de wensen van demonen? Wat als ze 20 kleine kinderen hadden willen overnemen? Maar nee, varkens zijn onrein dus daar mogen er wel 2000 van dood. Dat is geen zonde van Jezus, want als Jezus het doet is het per definitie een prima daad.

En je blijft ook verdacht stil over die zweep-actie.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 20-08-2010 20:20]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-08-2010 20:20 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Christenen en kleine kinderen .. hmmm


WMP
Usericon van WMP
Posted 20-08-2010 20:20 by WMP Profiel van WMP

ProgTon, als je in die verhaaltjes daadwerkelijk gelooft, demonen en goden en bezeten mensen, dan is een opname misschien het best.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 20-08-2010 20:21 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 20 augustus 2010 20:16 schreef ProgTon het volgende:
Toen hij Jezus zag, viel hij schreeuwend voor hem neer en riep luidkeels: ‘Wat heb ik met jou te maken, Jezus, Zoon van de allerhoogste God? Ik smeek je, doe me geen pijn!’
Jezus stond namelijk op het punt de onreine geest te bevelen uit de man weg te gaan. Want die had hem al heel lang in zijn macht, en gewoonlijk werd de man voor de veiligheid aan handen en voeten geboeid, maar telkens trok hij de boeien kapot en werd hij door de demon naar eenzame plaatsen gedreven.
Jezus vroeg hem: ‘Hoe heet je?’
Hij antwoordde: ‘Legioen’ – er woonden namelijk veel demonen in hem.
Ze smeekten hem hun niet te bevelen naar de onderwereld te gaan. Op de berghelling liep op dat ogenblik een grote kudde varkens te grazen, en de demonen smeekten Jezus om hun toe te staan hun intrek in de varkens te nemen.
Hij stond hun dat toe. (Lucas 28-32)


ja die demonen zijn lekker wil je zeggen. Draai het om zou ik zeggen die demonen hadden het recht niet om die persoon binnen te gaan.
Jezus dreef ze uit en de man was genezen, de demonen vroegen of ze bezit mochten nemen van de varkens.
Bovendien waren ze bang om naar de onderwereld te gaan.

Uiteindelijk kun je het zelfs een verhoor noemen van nota bene demonen smeekbeden.... gebaseerd op de regel, smeekten hem niet te bevelen naar de onderwereld te gaan




Je moet toch wel volledig koekwaus zijn om werkelijk te geloven in demonen? Heel leuk dat verhaaltje hoor, maar voor mij het net een verleng stuk van Lord of the Rings, tering leef in het heden man en hou op met deze priet praat.


Against God and Government


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 20-08-2010 20:23 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 20 augustus 2010 20:16 schreef Rotzak het volgende:
Haha Jezus blijkt gewoon een outlaw biker te zijn uit het jaar nul, die ouwe vechtjas, tevens heeft ie zijn kapsel mee. Nu alleen zijn ezel nog brandmerken met het Harley Davidson embleem en klaar is kees.


En die ezel had hij nog gejat ook nog, want hij stuurde twee van zijn dienaren naar een dorpje en zei dat ze die ezel gewoon moesten jatten. en als iemand zou vragen wat ze aan het doen waren dan moesten ze antwoorden dat 'hun heer' die ezel wilde. Moet je eens proberen in een bank of een supermarkt.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-08-2010 20:26 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 20 augustus 2010 20:21 schreef Rotzak het volgende:
Je moet toch wel volledig koekwaus zijn om werkelijk te geloven in demonen? Heel leuk dat verhaaltje hoor, maar voor mij het net een verleng stuk van Lord of the Rings, tering leef in het heden man en hou op met deze priet praat.
Zijn moeder was hoer, zijn vader een redneckarbeider, past allemaal in het verhaaltje.


Argh
Usericon van Argh
Posted 20-08-2010 20:29 by Argh Profiel van Argh

Priet praat! Haha


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 20-08-2010 20:33 by Mark Profiel van Mark

Trouwens, nog eentje: als ze die er... was het Maria Magdalena? Als ze die willen stenigen zegt Jezus: 'hij die zonder zonden is werpe de eerste steen.' En niemand gooit een steen. Ook hij zelf niet.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 20-08-2010 20:40 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 20 augustus 2010 20:19 schreef Mark het volgende:
Is dat relevant dan? Luistert Jezus nou ook al naar de wensen van demonen? Wat als ze 20 kleine kinderen hadden willen overnemen? Maar nee, varkens zijn onrein dus daar mogen er wel 2000 van dood. Dat is geen zonde van Jezus, want als Jezus het doet is het per definitie een prima daad.

En je blijft ook verdacht stil over die zweep-actie.


ik moet nog op tig dingen antwoorden Mark, sorry hoor....




karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 20-08-2010 20:42 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 20 augustus 2010 20:16 schreef ProgTon het volgende:
Draai het om zou ik zeggen die demonen hadden het recht niet om die persoon binnen te gaan.


Waarom niet? Waarom mag god wel alles?


Je moeder.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 20-08-2010 20:49 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Maar Prog, mijn vraag, hoe denk jij over seks en alles wat daarbij hoort? Ik neem aan dat jij niet van bil gaat voor dat je getrouwd bent toch?


Against God and Government


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 20-08-2010 20:53 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 20 augustus 2010 20:49 schreef Rotzak het volgende:
Maar Prog, mijn vraag, hoe denk jij over seks en alles wat daarbij hoort? Ik neem aan dat jij niet van bil gaat voor dat je getrouwd bent toch?


Ik geloof wel dat het het beste om er mee te wachten totdat je elkaar trouw hebt beloofd.
MAar goed ik word ook blootgesteld aan dit soort dingen en verlangens, heb momenteel een vriendin en denk dat we hier nog vaak over zullen hebben.

Ben wel van mening hier niet te licht over te denken




Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen