|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Het verbaast mij dat de meeste mensen die in god geloven er een boek bij nodig hebben. |
|
Ik neem die relikweel sowieso niet serieus. |
|
quote: Da's een hele goeie! Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Gristen blackmetal is geniaal! Die lui geloven oprecht in een god die tongen aan mensen hun gehemelte vastplakt, kinderen kanker geeft en lieve oude vrouwtjes regelrecht naar de hel afvoert omdat ze niet elke zondag in de kerk zaten! Mensen die oprecht en blind in zo'n kwaadaardige god geloven zijn stukken gevaarlijker vergeleken met die fop occultisten in de black metal scene. |
|
quote: Pas maar op R. Je komt een beetje agressief over en dat vindt Fusjon niet leuk. Straks neemt 'ie je niet meer serieus. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Kappen nou met die grappen over de kerk en mensen serieus 'nemen'. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Andere stelling: in hun zichzelf aangemeten intellectuele overwicht op Christenen, vormen zij met een afschuw van Christenen een nauw, stereotype beeld van Christenen en gaan er aan voorbij dat juist zijzelf alle kwaliteiten, welke zij veelvuldig aan iedere Christen die het maar wil horen verkondigen, hebben om precies bij die stereotype groep te behoren. When your people matter, menstrual health matters |
|
Eens. |
|
quote: Nog even. Positieve muziek op zijn tijd ok, maar enkel positieve muziek is géén antidote. Als iemand vind dat muziek niet negatief moet zijn (niet per se jij hoor) vind ik dat naief en niets meer. Het kan het accepteren van een mooiere realiteit zijn dan de werkelijke. Negatieve muziek houdt mij in ieder geval scherp. quote: Dit is vaak zo, ja. Maar als het inhoudelijk over de fundamenten van het geloof gaat is de zaak precies omgekeerd. "Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices" |
|
quote:Interessant. Ik denk dat t idd om de balans gaat. Maar als ik zo de gemiddelde vroege tiener zie rondstruinen in de metalafdeling, met de obligate van weltschmerz vertrokken gelaatsuitdrukking, vraag ik me af of de balans niet zoek is? Krijgt zo'n iemand niet te veel negativiteit toegediend, door zich in de metal/gothik whatever scene te begeven? quote:Mmmm ik snap je mening wel, maar deel m niet quote:Kun je dat toelichten? Hoe scherp? En waarop? When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Ik denk dat je pubers niet als voorbeelden moet nemen. Velen zijn simpelweg nog niet volgroeid, laat staan in hun hersenen. En ik denk juist dat die negativiteit een gevolg is van dat ze te veel positiviteit krijgen aangeboden/opgedrongen. quote: Vrolijke muziek zorgt bij mij (en bij velen denk ik) voor onbezorgde gevoelens. Die mag je ook hebben, maar een onbezorgd leven leiden is iets wat ik niet wil zolang het niet met goed fatsoen kán. Als ik muziek met negatieve energie hoor blijf ik onthouden waarom er nog altijd genoeg is om negatief over te zijn en waarom ik vind wat ik vind en niet gewoon voor ignorance is bliss kies. "Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices" |
|
quote: wel lachwekkend dat je dat denkbeeld baseert op 3 zetels in Nederland de SGP, kortom een opmerking waar ik om moet lachen en erg laag vindt |
|
quote: Bron? |
|
quote: Jongen lees dat stukje tekst toch man zo kortzichtig |
|
Ik denk anders dat er stiekum meer van waar is dan we met zijn allen hopen. |
|
quote: ik moest het drie keer lezen voordat ik het vatte, snap je punt wel opzich we vormen hier sowieso een grote minderheid, en iedereen schaart zich achter iedereen die het niet met ons eens zijn. |
|
quote: Langzaam is er wel wat verandert binnen de kerken de hele zware gemeenten komen toevallig hier uit de regio, en inderdaad die worden gedwongen, angst ingepraat, kledingsvoorschriften etc. Maar de andere 90 procent is al een stuk lichtere stroming kerk hoor. Kleine toevoeging ik heb zelfs misschien wel een beetje hetzelfde denkbeeld erover, alleen ik zou het iets anders formuleren, dwingen en het opleggen van wetten etc werkt averechs je wordt daar gewoon klem gehouden. Terwijl Jezus zelfs op Sabbat wonderen deed, tenmisnte daar ga ik van uit en ook mensen hielp etc... waarom zo streng in de kerk het is eigenlijk ook wel erg jammer [Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 26-06-2010 23:57] |
|
|
|
THE VAGINA IS FULL OF AIDS. |
|
signature |
|
Het (christelijk) syncretisme is niets nieuws toch, Hypnos? |
|
De "born on the 25th of december" claim vind ik nogal moeilijk waar te maken, aangezien er meermalen met tijd geklooid is (verschillende kalenders enzo). Het zou accurater zijn om te zeggen dat die goden rond de midwinterzonnewende geboren zijn. Het christendom is over een hoop paganistische geloven gegoten, waarop de geboorte van "Jezus" ook ineens maanden verschoof. "Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!" |
|
quote: euhm... nee? i dunno signature |
|
Dat schrijft de Oostenrijkse rooms-katholieke bisschop Andreas Laun op de Duitstalige website kath.net over het technofestival. Bij de Loveparade zijn 21 mensen door verdrukking om het leven gekomen. Vijfhonderd festivalgangers raakten gewond. Laun zegt dat de Love Parade en de deelname aan het evenement 'een rebellie tegen de schepping en tegen de Goddelijke Orde zijn, zondig zijn en een uitnodiging om te zondigen'. Hij waarschuwt zijn lezers de doden niet te veroordelen. "Ook mag geen mens beweren dat hun dood een - vanzelfsprekend gerechtvaardigde - straf van God is", aldus Laun. Maar even later schrijft hij: "Men weigert te erkennen dat de Love Parade, nog afgezien van haar ziekelijke verschijningsvorm, ook met zonde te maken kan hebben en daarom logischerwijs ook met de oordelende en straffende God!" lol signature |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |