IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom V: daar waar ProgTon de enige ware leer van Christus predikt Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-04-2010 11:50 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 7 April 2010 11:44 schreef ProgTon het volgende:
Je mag wel eerlijk weten dat ik het jammer vind dat vele mensen geen aandacht meer besteden aan de zin van het leven. Een antwoord als plezier maken ja nou ja wat moet ik daar nou mee :D

Welke zin is er dan wel?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 07-04-2010 12:53 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 7 April 2010 11:50 schreef ZelThoR het volgende:
Welke zin is er dan wel?


Bedoel meer te zeggen van, veel mensen zeggen lekker plezier maken en voor de rest zien we wel.
En als je dan verder vraagt hoe je denkt over je toekomst: ach zien we dan wel weer.
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat men zo denkt.


Nu wil ik niet zeggen dat iedereen zich moet bekeren ofzo, dat is niet mijn bedoeling.
Maar zaken als, stopt het leven na de dood, of leef ik voor mezelf of heb ik de plicht om anderen te helpen zijn toch vragen die belangrijk zin in het leven.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-04-2010 13:14 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 April 2010 12:53 schreef ProgTon het volgende:
Bedoel meer te zeggen van, veel mensen zeggen lekker plezier maken en voor de rest zien we wel.
En als je dan verder vraagt hoe je denkt over je toekomst: ach zien we dan wel weer.
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat men zo denkt.


Alsof je niet over plezier in de toekomst kan nadenken?

Daarom is de verhouding levenskwaliteit tegenover levensduur belangrijk. En daarbij probeer je dat andere mensen maar beperkte hoeveelheid last van die gedragingen hebben.(valt eigenlijk ook al binnen die levenskwaliteit/levensduur vergelijking)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 07-04-2010 13:23 by Mark Profiel van Mark




"We haven't even got to 'Thou shalt not kill' yet, and God has already killed everyone."



[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 07-04-2010 13:26]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-04-2010 16:52 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Weet. wringt zich in bochten
Tijdschrift probeert Bijbel en wetenschapsnieuws te verzoenen

Nederland is weer een nieuw tijdschrift over wetenschap rijker: Weet. Het is een buitenbeentje, want de redactie gaat uit van de Bijbel als hoeksteen van alle kennis. Dat levert, positief uitgedrukt, bijzondere verhalen op.


Het hoofdredactionele commentaar in het eerste nummer van Weet. (die punt hoort bij de naam) laat er geen misverstanden over bestaan: dit is geen gewoon populairwetenschappelijk tijdschrift. “Om de verbanden te zien, is het belangrijk dat de Bijbel als toonaangevend wordt beschouwd. Dat is de basis van waaruit de redactie werkt. Niet om te bewijzen dat de Bijbel waar is. Dat staat buiten kijf. Maar om te laten zien hoe groot God is.” Deze man gelooft niet, hij Weet.

De Bijbel als onfeilbare bron van kennis: zelf noemt de hoofdredacteur dat “een frisse blik op de zaken”. Het resulteert in verhalen die een vreemde mix vormen van feiten en geloofsgetuigenissen. Zoals een artikel over de fysieke uitrusting waarmee baby’s voorbereid zijn op hun eerste ademhaling. “Het kan niet verklaard worden door een natuurlijk proces”, lezen we aan het begin van het artikel. Waarna netjes uit de doeken wordt gedaan hoe de natuurlijke processen werken. Aan het slot komt God weer om de hoek kijken, en blijkt ook waar de tekst vandaan komt: het Amerikaanse Institute for Creation Research.

Alternatief voor evolutie
In een ander artikel mag moleculair bioloog Peter Borger zijn alternatief voor de evolutietheorie verkondigen. Borger weet veel van DNA, maar trekt daaruit onhoudbare conclusies. Waaronder: “Willekeurige fouten (mutaties) in willekeurige DNA-reeksen leveren nooit bruikbare biologische informatie op.” Hij gelooft wel in soortvorming, maar dan vanuit een door God geschapen bassisset van organismen. Soorten met een ingebouwd mechanisme om zich snel te kunnen aanpassen. Vandaar de soortvorming sinds het moment van de schepping.

Geen stamboom van het leven dus, maar een soort bos met veel bomen. Waarin de mens uiteraard een heel aparte boom is: “Daarnaast toont de nieuwe biologie volgens Borger ook aan dat de genetische kloof tussen mens en chimpansee vele malen groter is dan altijd werd aangenomen. ‘Een gemeenschappelijke afstamming wordt daardoor wel heel onwaarschijnlijk.’”

Een artikel dat daarbij aansluit, gaat over Neanderthalers. Dat waren ook maar gewoon mensen, betoogt de schrijver, die toevallig Peter Borger heet. Dat ze konden bodypainten en sieraden droegen, betekent volgens hem dat ‘evolutionisten’ ernaast zitten met hun stelling dat Neanderthalers een aparte soort waren. En dus past het allemaal prima in ‘het Bijbelse model’, waarin de wereld maar een paar duizend jaar oud is.

Glacier Girl
Datzelfde geldt natuurlijk voor de rest van de teksten. Een vliegtuig - 'Glacier Girl'- dat in de Tweede Wereldoorlog op een Groenlandse gletsjer landde en vijftig jaar later onder 78 meter ijs werd teruggevonden, zou bewijzen dat het ijs op Groenland veel sneller is aangegroeid dan klimatologen met hun boorkernen beweren. De ijskap op Antarctica kan in dit tempo zelfs in minder dan 2800 jaar gevormd zijn, claimt Weet.

Kilometers dikke zoutlagen onder de grond zijn niet door indamping gevormd, stelt het blad, want daarvoor zou een zee nodig zijn van zestig kilometer diep. Wetenschappers die kunnen uitleggen waarom dit soort uitspraken onzinnig zijn (steeds opnieuw onderlopende vlaktes blijven maar zout ophopen, en een gletsjer is voortdurend in beweging), komen niet aan het woord.

Het gekke is, dat de redactie van Weet. zich voortdurend in bochten moet wringen. De ingewikkelde werkelijkheid verzoenen met de rotsvaste overtuiging dat alles wat in de Bijbel staat, waar is, is namelijk een onmogelijke opgave. Zelfs als je je onderwerpen zorgvuldig kiest, naar hartelust relevante feiten weglaat en wetenschappers uiterst selectief citeert.

Dat is toch allemaal niet nodig, als je in een plotselinge schepping gelooft? Waarom zou God de aarde niet geschapen hebben met alles erop en eraan? IJslagen, fossielen en zoutkorsten, allemaal door de Almachtige zo neergelegd. Niemand die kan bewijzen dat dat niet zo is, toch?


hehe, lijkt me wel leuk om te lezen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 07-04-2010 16:54 by Dypfrys Profiel van Dypfrys

Ik heb hem nog niet uitgebreid gelezen maar de eerste indruk was niet erg positief. Lees ik net zo lief de Quest.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-04-2010 16:56 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 7 April 2010 16:54 schreef Dypfrys het volgende:
Ik heb hem nog niet uitgebreid gelezen maar de eerste indruk was niet erg positief.

+1
quote:
Lees ik net zo lief de Quest.

Quest is beter. In principe zelfde niveau, maar het in bochten wurmen om het geloof erbij te slepen doet wel erg afbreuk. En volgens mij staan er ook gewoon dingen in die niet kloppen (buiten dat wat er in dat stuk van Elite staat zeggen ze volgens mij ook dingen die niet kloppen over bvb. Darwin's theorie).

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 07-04-2010 16:58]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-04-2010 16:58 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

oh in de quest ben ik dat ook opvallend vaak tegengekomen. Maar dan moet ik dit blaadje toch een keer lezen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-04-2010 16:59 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 7 April 2010 16:58 schreef ElitE het volgende:
oh in de quest ben ik dat ook opvallend vaak tegengekomen. Maar dan moet ik dit blaadje toch een keer lezen.

Ja, maar zij bouwen hele redeneringen op die foute uitgangspunten, dat is nogal een verschil


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-04-2010 17:04 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

dat is wel kwalijk natuurlijk. Liggen die blaadjes gewoon in teh winkels?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-04-2010 17:05 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 7 April 2010 17:04 schreef ElitE het volgende:
dat is wel kwalijk natuurlijk. Liggen die blaadjes gewoon in teh winkels?

Geen idee. Ik had een proefnummer besteld, hehehe.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-04-2010 17:06 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

oh ik zie het haha, ook maar eens doen dan


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 08-04-2010 15:39 by ZelThoR Profiel van ZelThoR





Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-04-2010 15:46 by Mark Profiel van Mark

Dit vind ik dan wel een mooie passage:

"Wij geven betrouwbare informatie over het land, het volk en de staat van Israel. Wij roepen Christenen op om solidair met Israel te zijn en wijzen elke vorm van antisemitisme af."

Dus ze geven betrouwbare informatie maar kiezen tegelijkertijd wel duidelijk een kant in het conflict. Hmm.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-04-2010 15:57 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

wowow tering daar staan toch een behoorlijk aantal redeneringsfouten in. en punt 1 is gewoon hetzelfde als punt 2


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 08-04-2010 18:39 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 8 April 2010 15:57 schreef ElitE het volgende:
wowow tering daar staan toch een behoorlijk aantal redeneringsfouten in. en punt 1 is gewoon hetzelfde als punt 2


Inderdaad zeg.

Arabische landen zijn niet slim, dankzij Israel hebben wij veel meer technologische kennis, Israel is goed omdat het de eerste klappen van moslims die allemaal haatdragend zijn opvangen, het is een bloeiende economie.... Hmmmmmmmmmmmmmm.


Boeiender


Superzombie 1986
Usericon van Superzombie 1986
Posted 08-04-2010 18:43 by Superzombie 1986 Profiel van Superzombie 1986

quote:
Op 8 April 2010 18:39 schreef MR. N het volgende:
Inderdaad zeg.

Arabische landen zijn niet slim, dankzij Israel hebben wij veel meer technologische kennis, Israel is goed omdat het de eerste klappen van moslims die allemaal haatdragend zijn opvangen, het is een bloeiende economie.... Hmmmmmmmmmmmmmm.

De eerte klappen komen meestal van israel zelf kijk maar naar 1867 en 2006 enzovoort.
En of je het niet weet moslims hebben wel heel erg veel uitgevonden waar sommige van ons bijna niet zonder kunnen.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 08-04-2010 18:58 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 8 April 2010 18:43 schreef Superzombie 1986 het volgende:
De eerte klappen komen meestal van israel zelf kijk maar naar 1867 en 2006 enzovoort.
En of je het niet weet moslims hebben wel heel erg veel uitgevonden waar sommige van ons bijna niet zonder kunnen.


Oja?


Dennis_Ziekte
Usericon van Dennis_Ziekte
Posted 08-04-2010 19:01 by Dennis_Ziekte Profiel van Dennis_Ziektehttp://www.ziekte-nl.nl

quote:
Op 8 April 2010 18:58 schreef Nimbus het volgende:
Oja?


Yeah de burka. Stel je voor dat je al die lelijke wijven zou moeten zien


Eigenaar van Ziekte Records ( http://www.ziekte-nl.nl ), eigenaar van Victory By Fire Records ( ook gehost op http://www.ziekte-nl.nl ) en mede-eigenaar van Triumphant Art Records.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 08-04-2010 20:08 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 7 April 2010 16:52 schreef ElitE het volgende:
Weet. wringt zich in bochten
Tijdschrift probeert Bijbel en wetenschapsnieuws te verzoenen

Nederland is weer een nieuw tijdschrift over wetenschap rijker: Weet. Het is een buitenbeentje, want de redactie gaat uit van de Bijbel als hoeksteen van alle kennis. Dat levert, positief uitgedrukt, bijzondere verhalen op.


Het hoofdredactionele commentaar in het eerste nummer van Weet. (die punt hoort bij de naam) laat er geen misverstanden over bestaan: dit is geen gewoon populairwetenschappelijk tijdschrift. “Om de verbanden te zien, is het belangrijk dat de Bijbel als toonaangevend wordt beschouwd. Dat is de basis van waaruit de redactie werkt. Niet om te bewijzen dat de Bijbel waar is. Dat staat buiten kijf. Maar om te laten zien hoe groot God is.” Deze man gelooft niet, hij Weet.

De Bijbel als onfeilbare bron van kennis: zelf noemt de hoofdredacteur dat “een frisse blik op de zaken”. Het resulteert in verhalen die een vreemde mix vormen van feiten en geloofsgetuigenissen. Zoals een artikel over de fysieke uitrusting waarmee baby’s voorbereid zijn op hun eerste ademhaling. “Het kan niet verklaard worden door een natuurlijk proces”, lezen we aan het begin van het artikel. Waarna netjes uit de doeken wordt gedaan hoe de natuurlijke processen werken. Aan het slot komt God weer om de hoek kijken, en blijkt ook waar de tekst vandaan komt: het Amerikaanse Institute for Creation Research.

Alternatief voor evolutie
In een ander artikel mag moleculair bioloog Peter Borger zijn alternatief voor de evolutietheorie verkondigen. Borger weet veel van DNA, maar trekt daaruit onhoudbare conclusies. Waaronder: “Willekeurige fouten (mutaties) in willekeurige DNA-reeksen leveren nooit bruikbare biologische informatie op.” Hij gelooft wel in soortvorming, maar dan vanuit een door God geschapen bassisset van organismen. Soorten met een ingebouwd mechanisme om zich snel te kunnen aanpassen. Vandaar de soortvorming sinds het moment van de schepping.

Geen stamboom van het leven dus, maar een soort bos met veel bomen. Waarin de mens uiteraard een heel aparte boom is: “Daarnaast toont de nieuwe biologie volgens Borger ook aan dat de genetische kloof tussen mens en chimpansee vele malen groter is dan altijd werd aangenomen. ‘Een gemeenschappelijke afstamming wordt daardoor wel heel onwaarschijnlijk.’”

Een artikel dat daarbij aansluit, gaat over Neanderthalers. Dat waren ook maar gewoon mensen, betoogt de schrijver, die toevallig Peter Borger heet. Dat ze konden bodypainten en sieraden droegen, betekent volgens hem dat ‘evolutionisten’ ernaast zitten met hun stelling dat Neanderthalers een aparte soort waren. En dus past het allemaal prima in ‘het Bijbelse model’, waarin de wereld maar een paar duizend jaar oud is.

Glacier Girl
Datzelfde geldt natuurlijk voor de rest van de teksten. Een vliegtuig - 'Glacier Girl'- dat in de Tweede Wereldoorlog op een Groenlandse gletsjer landde en vijftig jaar later onder 78 meter ijs werd teruggevonden, zou bewijzen dat het ijs op Groenland veel sneller is aangegroeid dan klimatologen met hun boorkernen beweren. De ijskap op Antarctica kan in dit tempo zelfs in minder dan 2800 jaar gevormd zijn, claimt Weet.

Kilometers dikke zoutlagen onder de grond zijn niet door indamping gevormd, stelt het blad, want daarvoor zou een zee nodig zijn van zestig kilometer diep. Wetenschappers die kunnen uitleggen waarom dit soort uitspraken onzinnig zijn (steeds opnieuw onderlopende vlaktes blijven maar zout ophopen, en een gletsjer is voortdurend in beweging), komen niet aan het woord.

Het gekke is, dat de redactie van Weet. zich voortdurend in bochten moet wringen. De ingewikkelde werkelijkheid verzoenen met de rotsvaste overtuiging dat alles wat in de Bijbel staat, waar is, is namelijk een onmogelijke opgave. Zelfs als je je onderwerpen zorgvuldig kiest, naar hartelust relevante feiten weglaat en wetenschappers uiterst selectief citeert.

Dat is toch allemaal niet nodig, als je in een plotselinge schepping gelooft? Waarom zou God de aarde niet geschapen hebben met alles erop en eraan? IJslagen, fossielen en zoutkorsten, allemaal door de Almachtige zo neergelegd. Niemand die kan bewijzen dat dat niet zo is, toch?


hehe, lijkt me wel leuk om te lezen.


" Niet om te bewijzen dat de Bijbel waar is. Dat staat buiten kijf."

Walgelijk

Krijg tering en donder alsjeblieft op naar die schepper van je.

[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 08-04-2010 20:09]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 08-04-2010 22:02 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

"Deze man gelooft niet, hij Weet."

Oja joh?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Dennis_Ziekte
Usericon van Dennis_Ziekte
Posted 08-04-2010 22:13 by Dennis_Ziekte Profiel van Dennis_Ziektehttp://www.ziekte-nl.nl

quote:
Op 7 April 2010 16:52 schreef ElitE het volgende:De Bijbel als onfeilbare bron van kennis: zelf noemt de hoofdredacteur dat “een frisse blik op de zaken”.


Frisse blik? Die blik hebben massa's gelovige dwazen al een paar duizend jaar. Lekker fris.


Eigenaar van Ziekte Records ( http://www.ziekte-nl.nl ), eigenaar van Victory By Fire Records ( ook gehost op http://www.ziekte-nl.nl ) en mede-eigenaar van Triumphant Art Records.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-04-2010 22:29 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 8 April 2010 22:13 schreef Dennis_Ziekte het volgende:
Frisse blik? Die blik hebben massa's gelovige dwazen al een paar duizend jaar. Lekker fris.


Nouja hun aarde is daarentegen een stuk frisser als onze miljarden jaren oude aarde.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-04-2010 22:33 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 8 April 2010 18:58 schreef Nimbus het volgende:
Oja?


Behoorlijk veel inderdaad, maarja dat was wel een tijdje geleden dat we van ze geleerd hebben.

http://en.wikipedia.org/wiki/Inventions_in_medieval_Islam

Ja dit artikel is alles behalve neutraal, naast verkeerde claims staan er ook veel convergent uitgevonden uitvindingen in. Maar zeker ook een zooi die wel kloppen, Arabieren waren echt wel goed in wiskunde, astronomie, scheikunde, optica en navigatie.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-04-2010 22:40 by Mark Profiel van Mark

Ja, totdat wij ze met een paar kruistochten enorm in den aarsch boorden en terug de Dark Ages in schopten. Christendom heerscht


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen