IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom V: daar waar ProgTon de enige ware leer van Christus predikt Vorige pagina | Volgende pagina
BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 13-08-2010 18:06 by BerserkerWoman Profiel van BerserkerWomanhttp://zathuracs.tumblr.com



oh sorry


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 13-08-2010 18:14 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 13 augustus 2010 18:02 schreef Rotzak het volgende:
Zijn levenstijl? Nou vertel, ik ben reuze benieuwd!


Laten we het erop houden dat Hij het goed voor had met de mensen om Hem heen, en dat is iets waar ik wel heel veel waarde aan hecht: naastenliefde.

Daarnaast kwam hij op voor het niet-wettisch leven, een soort vrijheids rebel.
Daarom geloof ik zelf ook veel meer in de genade, laat ik zeggen een reddingsboei die uitgegooid is en dat ik die vastpak en mijn hele leven Hem wil volgen.

Mensen hebben in de kerken veel regels gemaakt die nergens in de Bijbel te vinden zijn.
Kerken doen veel aan kerkleer op hun eigen manier terwijl er toch maar 1 Waarheid is dat is Jezus zelf.

Let op in mijn ogen dan wil jullie niks opdringen.

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 13-08-2010 18:16]



BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 13-08-2010 18:20 by BerserkerWoman Profiel van BerserkerWomanhttp://zathuracs.tumblr.com

Ik vind jou wel fanatiek in je geloof zeg, je bent een volhouder en laat zich niet van de wijs afbrengen

Maar voor de rest> I rest my case.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 13-08-2010 18:48 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 13 augustus 2010 18:20 schreef BerserkerWoman het volgende:
Ik vind jou wel fanatiek in je geloof zeg, je bent een volhouder en laat zich niet van de wijs afbrengen

Maar voor de rest> I rest my case.


bedankt!
En wat ik al aangaf een ieder is vrij in hoe hij doet of laat, dat moet ik respecteren.



WMP
Usericon van WMP
Posted 13-08-2010 18:50 by WMP Profiel van WMP

Maar Ton, geef eens antwoord op mijn soort van vraag.

quote:
Op 12 augustus 2010 22:38 schreef ikzelf het volgende:
Kijk, hier een goede paradox van het geloof: God zou vergevingsgezind zijn, dus waarom zou je in iets wat niet bestaat geloven, want als het uiteindelijk allemaal wel waar blijkt te zijn, vergeeft God je onwetendheid en kan je alsnog op zijn schoot gaan zitten.
Zoniet, dan is God niet vergevingsgezind en is de bijbel niet waar.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 13-08-2010 18:53 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 13 augustus 2010 18:50 schreef WMP het volgende:
Maar Ton, geef eens antwoord op mijn soort van vraag.




ga ik nog doen, is best een complexe vraag

maar ik kan het al wel tegenspreken, je weet niet of God niet bestaat.
Mijn geloof is iets waar ik mijn vertrouwen in heb gesteld. Bovendien is het een machtig mooie en uitzichtvolle boodschap.

Ik geloof zelfs dat de grootste misdadiger hier op aarde vergeven kan worden, waarom? Wanneer hij zijn schulden belijd tegenover God is alles mogelijk. Vergeving en liefde is namelijk groter dan de zonde.
Net zoals God meer is dan de duivel ook al heeft hij wel macht.

Ik vraag vergeving voor diegene die wel eens tegen jullie hebben gezegd omdat ze gelovig zijn. Dat ze zeggen dat jullie in de hel terecht komen omdat jullie niet geloven. Helaas merk ik dat om me hen dat christenen dat zeggen.
Dat is een van de ergste dingen die je maar kan zeggen. Dan lijkt het mij minder erg dan dat je zegt wanneer je geloofd wat Jezus voor je hebt gedaan zul je eeuwig leven nietwaar?

Overigens denk ik dat iedereen beoordeelt wordt wanneer hij sterft. En dan zal ik net als een ieder ander beoordeelt worden op het hart, want als Christen zijnde ben ik echt niet meer dan een Niet-Christen, boedhist, satanist, atheist.
Ik ben zelfs gelijkgesteld, ik ga er alleen van uit dat ik beter af ben met de weg die ik gekozen heb.



[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 13-08-2010 19:02]



WMP
Usericon van WMP
Posted 13-08-2010 21:14 by WMP Profiel van WMP

Met andere woorden: waarom zou je tijd en moeite verspillen aan het geloven, als alles toch goed gaat komen.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 14-08-2010 0:55 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 13 augustus 2010 21:14 schreef WMP het volgende:
Met andere woorden: waarom zou je tijd en moeite verspillen aan het geloven, als alles toch goed gaat komen.


zo kun je en mag je het zien, ik noem het geen verspilling maar een mooie levenstijl.


Kan alleen zeggen dat ik er wel van overtuigd bent dat je er wat voor moet doen, en dat is in ieder geval geloven in Jezus als Verlosser .
Ik geloof ook dat alles goed gaat komen. Toch denk ik ondanks dat ik het beste voor heb met iedereen, dit toch inhoudt dat je je moet kunnen verantwoorden bij het oordeel.
En misschien ben ik als Christen wel slechter af dan een niet Christen.
Er staan namelijk genoeg waarschuwingen in dat ik mij bijvoorbeeld niet beter mag voelen dan een ander omdat ik geloof.
Of dat ik mensen die niet geloven zeg dat ze in de hel komen.
Of dat ik bij wijze van spreken met mijn mond zeg dat ik geloof maaar binnen in mijn hart gewoon totaal niet.
Ik noem maar paar voorbeelden.

Kern van het verhaal is dat er geen onderscheid is gemaakt tussen de mensen. We zijn gelijkgesteld aan elkaar.
Een directeur van de Shell ofzo stelt geen moer voor dan een slachter in een boerderij om maar een voorbeeld te noemen.
Alle laatsten zullen de eersten zijn

Waar ik wel van overtuigd ben is dat er genoeg mensen zijn die niet christen zijn maar het hart op de juiste plaats hebben, en er zijn zat christenen die naar mijn mening dat niet hebben.

Mag ik misschien zo brutaal zijn om te vragen wat jij van dit alles vindt ? Je mag wat mij betreft helemaal los gaan.




[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 14-08-2010 0:55]



Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 14-08-2010 7:35 by Forever After Profiel van Forever After

En dat vindt je allemaal zelf of heeft je pa het er met harde hand ingeslagen?


 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-08-2010 7:39 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 14 augustus 2010 7:35 schreef Forever After het volgende:
En dat vindt je allemaal zelf of heeft je pa het er met harde hand ingeslagen?


http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/821/2


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 14-08-2010 7:49 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 14 augustus 2010 7:39 schreef XXL het volgende:
http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/821/2

Oh, mijn excuses.
Ik nam inderdaad maar aan dat zijn pa harde handen heeft.


 


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-08-2010 7:51 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 14 augustus 2010 0:55 schreef ProgTon het volgende:
een slachter in een boerderij
Pfiew.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 14-08-2010 8:00 by Forever After Profiel van Forever After

Ik moet in ene aan Destruction denken.


 


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-08-2010 8:05 by bastianus Profiel van bastianus

Strikes back!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 14-08-2010 11:03 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 14 augustus 2010 7:51 schreef bastianus het volgende:
Pfiew.


abbitoir heet dat toch ?



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-08-2010 11:15 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 14 augustus 2010 11:03 schreef ProgTon het volgende:
abbitoir heet dat toch ?


Doe maar Abattoir.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 14-08-2010 11:41 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 14 augustus 2010 11:15 schreef XXL het volgende:
Doe maar Abattoir.


bedankt!



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 16-08-2010 3:01 by Schaep Profiel van Schaep







ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-08-2010 4:09 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 16-08-2010 9:12 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur



...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-08-2010 9:14 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 13 augustus 2010 18:53 schreef ProgTon het volgende:
Dat is een van de ergste dingen die je maar kan zeggen.

Ze doen maar, het is toch betekenisloos als je zelf niet gelooft
quote:
Op 12 augustus 2010 22:29 schreef ProgTon het volgende:
Is het niet een deceptie voor je als het wel waar zou wezen?

ARGH.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Silence
Usericon van Silence
Posted 16-08-2010 9:25 by Silence Profiel van Silence

Tijdens mijn minor filosofie kwam er een filosoof voorbij, die de keuze voor het geloof benaderde als een soort sommetje. Vrij simpel, als je gelooft, en goed leeft, en je sterft zijn er 2 opties:
1, Er is geen hemel, het was al die tijd voor niks, maar dat zul je toch nooit weten, je bent dood.
Of 2, er is een hemel, je was een vroom christen, je gaat naar de hemel.

Als niet gelovige ga je dood, en zijn er 2 opties.
1, Er is geen hemel, je had al die tijd gelijk, maar dat zal je nooit weten, je bent dood.
Of 2, er is een hemel, jij geloofde niet, je gaat naar de hel.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-08-2010 9:44 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 augustus 2010 9:25 schreef Silence het volgende:
Tijdens mijn minor filosofie kwam er een filosoof voorbij, die de keuze voor het geloof benaderde als een soort sommetje. Vrij simpel, als je gelooft, en goed leeft, en je sterft zijn er 2 opties:
1, Er is geen hemel, het was al die tijd voor niks, maar dat zul je toch nooit weten, je bent dood.
Of 2, er is een hemel, je was een vroom christen, je gaat naar de hemel.

Als niet gelovige ga je dood, en zijn er 2 opties.
1, Er is geen hemel, je had al die tijd gelijk, maar dat zal je nooit weten, je bent dood.
Of 2, er is een hemel, jij geloofde niet, je gaat naar de hel.


Ah ja die vergelijking, komt bij de christelijke filosoof Pascal vandaan volgens mij. Jammer dat hij alleen van de optie christelijk of niet-christelijk uitgaat en daarmee miljoenen andere opties uitsluit.
Verder is de bijbel op dit punt ook niet duidelijk. B.v. de gelijkenis van Jezus met de Samaritaan heeft als moraal dat je eeuwig leven kunt krijgen door je goede daden, en hier zijn meer voorbeelden van. Terwijl Paulus regelmatig benadrukt dat je eeuwig leeft door je zondige aard te erkennen en te geloven dat Jezus voor je zonden stierf.
Verder vind ik het iets kinderlijks hebben, om alleen maar voor een geloof te kiezen uit lijfsbehoud, dus om je leven na de dood zeker te stellen. Al die voorbeelden van naastenliefde uit de bijbel komen daarmee ineens in een heel ander licht te staan, je leeft alleen maar op een bepaalde manier om je vege lijf later te redden. Kom op zeg, wat een bange manier om te leven.
Verder lijkt eeuwig leven me weinig aan. Ik althans zou niet weten hoe die zee van tijd door te komen, ik verveel me nu al regelmatig te pletter.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Yucca
Usericon van Yucca
Posted 16-08-2010 14:18 by Yucca Profiel van Yucca

Joshua (tegenwoordig Jezus) was een klein dik, mogelijk kaal, timmermannetje met een grote haakneus. Als je met naastenliefde bedoeld dat hij stoelen en tafels voor zijn buurmannen maakte, ja daar was hij waarschijnlijk wel goed in. Als je bedoeld dat hij zo nu en dan ook nog 's de straten rondstruimde schreeuwende dat je elkaar lief moet hebben, ach er waren tientallen, zo niet honderden mensen die dat rond die tijd schreeuwden. Dat soort mensen heb je altijd wel. Waarom Joshua nou degene is over wie een tegenstrijdige bestseller geschreven is... toeval? Waarschijnlijk wel.

Verder is het feit dat mensen hier christelijk zijn natuurlijk slechts en alleen zo omdat ze toevallig west-europees zijn. Net zoals dat als meneer Ton toevallig in papua nieuw-guinnea west geboren was hij net zo hard zou vol houden dat kloekoekloekoe de reuzeboom de wereld geschapen zou hebben. Maar toeval doen we natuurlijk niet aan hè? Godzijdank (haha woordgrap) wordt West-Europa langzaam aan steeds atheïstischer.. en zullen we ooit eens elkaar helpen, gewoon omdat dat aardig is.

edit: typo's

[Dit bericht is gewijzigd door Yucca op 16-08-2010 14:26]


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 16-08-2010 15:02 by Nimbus Profiel van Nimbus

Zaterdag in de stad kwamen er twee man op mij af, mogen we je wat vragen, tuurlijk, geloof je in God. Heb ze maar laten gaan deze keer, wilde weleens horen wat ze te vertellen hadden, nouja ze, de een heeft niks gezegd en de ander was niet stil te krijgen. Ze waren van een Evangelisch genootschap en deden er alles aan om mij te bekeren en die ene had duidelijk goed opgelet tijdens de les, want hij wist het zo voor te dragen. Het afgeven op de Islam was nog wel het mooiste.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen