|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Omdat God zelf een verbond heeft gesloten met het volk Israël en ze in leven gehouden, maar daar kom ik nog op terug ga nu slapen. |
|
quote: Daarom ook die fanatieke christenen in de VS voor Israël. Ik ken er hier ook wel een paar die aardig pro-Israël zijn, die van afgelopen weekend nota bene nog. |
|
quote: Als je het mij vraagt heeft dat geen bal met een Jezus te maken, is het slechts psychologie. Dat is een sterk geloof hebben in een goede afloop, hoe dan ook, wat het lichaam emotionele en fysieke kracht meegeeft waardoor het makkelijker geneest. Net als dat je makkelijker geneest in een schone, lichte omgeving. "Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices" |
|
quote: Hij koos een willekeurig volk uit? Waarom dit volk wel en een ander niet? "Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices" |
|
WTF ik snap je nog steeds niet prog Ga gewoon voor jezelf leven ik bedoel quote: Waarom zou een god - die niet almachtig is maar je aan dit soort uitspraken ons doet geloven dat hij dat wel is - zich druk maken om 1 MENS. ALSOF HIJ DAAR TIJD VOOR HEEFT, er gaan dagelijks 100duizend mensen dood en er worden minstens nog meer geboren, echt wtf, waarom zou hij zich bekommeren om 1 iemand die net iets meer in hem gelooft dan de ander gelooft DAAR HEEFT IE ECHT GEEN TIJD VOOR. |
|
Of mss heeft ie overijverige ambtenaren hmm |
|
quote: God is natuurlijk almachtig en heeft daar geen moeite mee met tijd. Maar dan is het natuurlijk weer vreemd dat er toch zoveel onrecht en verderf in de wereld is. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Ook heerlijk dat ProgTon bewijs wil zien wat ongelovigen beweren, maar als hem om bewijs wordt gevraagd hij komt met de dooddoener 'dat het geloof bewijs zat is'. Nee simpleTon, zo werkt het niet. Je bewijst nagenoeg in elke post dat gelovigen niet behoren tot het weldenkende gedeelte van de mensheid. |
|
Gelukkig doen die paar christenen die ik ken niet zo achterlijk. |
|
Alle gelovigen moeten dood. |
|
quote:Ja, maar alle niet-gelovigen ook. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
True! |
|
quote: Dat zouden ze wel willen... Bareuh... |
|
Wel jammer dat het steeds dezelfde discussie opnieuw is. Progton geeft ook niet echt antwoord, maar begint steeds weer over andere dingen of leidt de aandacht af. Wat dat betreft mis ik Fusion, die ging wel op zaken in en gaf antwoorden vanuit christelijk oogpunt waar ik wel wat mee kon. Niet dat ik het er mee eens was, maar ik vond ze wel logischer. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: helaas is de mens daar zelf verantwoordelijk voor en de realiseer ik me ook ten dege. De zonden zijn in de wereld gekomen. En het volk van Isra"el kon zich niet aan wet houden.... Als God het slecht met ons voor had waren we al lang weggevaagd van deze aardbodem. Maar Hij is geduldig. Persoonlijk vind ik het jammer dat je God de schuld geeft van al dit gebeuren, terwijl de mens en in een andere mate de duivel dat zelf aanwakkerd. We hebben de Bijbel gekregen om te zien hoe het niet moet gaan, en welke weg ik moet gaan. Vindt het best makkelijk te zeggen dat Hij daar verantwoordelijk voor is. Moet je eens met een gezond oog de wereld en de mensen gaan bekijken. En denk je dat wij marionettes zijn van Hem, spijt me wel, maar daar hebben we een vrije wil voor gekregen |
|
Waarom werkt die Hyves link in je signature niet? |
|
God wil niet dat jij op die hyves komt. |
|
quote: Nou ja moet ik dan met opgravingen gekomen van Bijbelse plaatsen en dergelijke, vindt je dat wel interessant. Gelovigen behoren tot het anders denkende gedeelte van de mensheid, die zijn hoop vestigd op Jezus. Ik word altijd gevraagd om bewijs te leveren maar is dat nodig als je geloofd? Wat voor bewijs wil je hebben dan, dat wat ik of een ander Christen zegt op waarheid is bewust? Mijn bewijs is de Bijbel en Gods woord en daarmee ga ik het leven in [Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 20-08-2010 8:19] |
|
Oftewel: het is allemaal niet te bediscussieren. Oftewel: slotje |
|
quote: Popper is not amused. quote: quote: +1 Dan kwam je tenminste ook tot een punt waarop het gewoon duidelijk was dat we het niet eens gingen worden, maar was er wel veel van beide kanten duidelijk geworden. Naar dit haperende orakel luisteren schiet niet op. Ik heb ook dit nog staan: quote: Die zijn er echter niet volgens jou: quote: En als je dit meent; quote: Begrijp je hieruit wel dat ze het dus niet willen: quote: Laat ze dan ook met rust, OK? quote: Dan komen ze wel naar jou, als ze het willen. En als dat niet kan, moet er dus eerst wat in het land veranderen. Zorg er dan voor dat die mensen daar vrij zijn, in plaats van als een achterlijke er met je Bijbel op uit te trekken. quote: Waarom is alles wat denken wordt genoemd meteen 'wetenschap'. En waarom zou het ook überhaupt een tegenargument zijn? Tering zeg Goed, alsjeblieft: den·ken dacht, h gedacht (in het algem) zijn gewaarwordingen ordenen, oordelen vormen, zich een mening vormen: ~ aan iets a) er in de geest mee bezig zijn; b) iets niet vergeten Misschien helpt dat? quote: En mijn hart niet. En daar komt precies 0 wetenschap bij kijken. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
ProgTon is er duidelijk nog steeds niet achter dat buiten de geloofsgemeenschap je beroepen op 'god' geen geldig argument is. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Ieder mens hoort in Gods ogen bij Zijn Gemeente, de keuze is aan jezelf of je daar wilt bijhoren of niet. Dus nee ik geloof dat iedereen en kind is van God En ZelfThor ik zal kijken of ik het kan beantwoorden, zo makkelijk als jij het allemaal brengt kan ik niet zomaar beantwoorden. Laatste wat je schreef begrijp ik, als je hart niet bij het evangelie ligt komt daar geen wetenschap bij kijken. Maar waar ik dan wel benieuwd naar ben wat je niet doet geloven.... |
|
Hey dude, STFU en rot op. |
|
quote:Lees het dan niet... Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |