IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom V: daar waar ProgTon de enige ware leer van Christus predikt Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-11-2009 22:06 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 28 november 2009 21:37 schreef Hypnos het volgende:
is niet van mij

Komt mooi uit dan, als je geen huis wilt houden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 29-11-2009 16:27 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 28 november 2009 20:26 schreef Jelle het volgende:
Bewijs is er niet, maar zoals ik al eerder zei is afwezigheid van bewijs nooit een bewijs voor afwezigheid en het staat een ieder vrij om dingen te geloven.

Overigens is het met de wetenschappelijke methode evenmin te bewijzen of iets "waar" is, je kunt alleen aantonen dat iets "niet waar" is. Als je dit filosofisch gezien op de spits drijft heeft de wetenschap evenmin een voet om op te staan en is alles wat jij nu als "waar" beschouwd evengoed een geloof, tot het tegendeel wordt bewezen... dan begint het proces weer opnieuw.

De basis van de wetenschap is empirie: proefondervindelijke vaststelling. Als ik A doe, gebeurt B. Vervolgens is er het vertrouwen, of 'geloof' zo je wilt, dat B weer zal plaatsvinden als ik A doe.

Zodra B niet meer gebeurt als ik A doe, is er blijkbaar iets aan de hand en staat de theorie die het gehele proces beschrijft onder druk.

Dus ja, wetenschap heeft wel degelijk een poot om op te staan. Niemand beweert hier dat de wetenschap een absolute waarheid beschrijft. Het is helemaal niet zeker of die bestaat. Juist dat harde dogma dat dat bestaat is de basis voor zoveel ellende.

Bij religie is dit gehele proces onwenselijk. Daar komt B gewoon door A. Wat er ook gebeurt. Hoe vaak ook wordt bewezen dat B niet door A komt, dat maakt helemaal niet uit.


Dear dirty delightful old drunken old days


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-12-2009 0:31 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

De PETA-campagnes blijven voor opschudding zorgen. Nadat we gisteren al de nieuwste campagne rond de Britse pin-up Keeley Hazell brachten, reageren Amerikaanse katholieken nu geschokt op de "Be An Angel for Animals"-campagne, waar het Playboy-model Joanna Krupa afgebeeld is als een naakte engel. Daarbij bedekt ze haar boezem en haar edele delen met een kruis. De christelijke 'Catholic League' noemt PETA "dierenmoordenaars" en zegt dat de organisatie "Christelijke symbolen uitbuit" met de nieuwe Krupa billboards.

Het cynische antwoord van de 30-jarige Poolse liet niet op zich wachten. "Het is begrijpelijk dat de Catholic League bang is voor een nieuw seksschandaal... Ik ben zelf katholiek en ben geschokt door de reacties. De kerk zou moeten stoppen met oordelen maar doen wat ik ook probeer te doen: een halt toeroepen aan de uitbuiting van dieren."




signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-12-2009 9:51 by bastianus Profiel van bastianus

Dus als het om schattige diertjes gaat mag je ineens wel choqueren met symbolen van een bepaalde religie? Losstaand van het feit dat ik de spastische reacties van gristenen op zoiets als bloot altijd overtrokken vind hoor, die hebben zeker nooit Hooglied gelezen.
Even ter vergelijking:
Ik kan me wel een leuke campagne voorstellen over hoe er met vee moet worden omgegaan, en daar een leuke associatie met joden of moslims bij bedenken. Varkens met hoofddoekjes of een keppeltje, om maar eens wat symbolen te verzinnen. Maar ik weet zeker dat geen campagnemaker daar zijn handen aan brandt.
Maar omdat gristenen wat toleranter zijn mogen ze voortdurend in de zak gescheten worden. Laffe aandachttrekkerij met plaatjes van blote vrouwen, dat is het.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 03-12-2009 9:52]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-12-2009 9:58 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Waarom zou je niet mogen shockeren met religieuze symbolen?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-12-2009 10:07 by bastianus Profiel van bastianus

Dat mag gerust, is juist goed ook op zijn tijd. Maar de manier van vind ik zo goedkoop in dit geval. Een kruis, een engel, een blote vrouw en hoppa, er zijn weer een paar katholieken op de kast. Die eigenlijk alleen maar kunnen zeiken en toch geen vlieg kwaad meer doen, het gristendom is een tandenloze ouwe leeuw geworden.
Maar als je ballen hebt, probeer dan eens wat heftigere geloven te choqueren, da's meer wat ik bedoel, 't is allemaal zo makkelijk. Het had nog slechter gekund trouwens. Die breedbek-ex van Rob de Nijs is toch ook van Peta? Die al die zielige hondjes in huis haalt. Stel dat ze die voor de poster gebruikt hadden..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-12-2009 10:33 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

.. de jodenster bedekt dan alleen de edele delen niet ..


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-12-2009 10:39 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 3 december 2009 10:33 schreef Jenje het volgende:
.. de jodenster bedekt dan alleen de edele delen niet ..

Hehe. Als ze gebukt naar ons toe gaat staan, kan die ster wel de andere bedekken. Zie je meteen waar het gas vandaan komt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-12-2009 10:48 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Moslims hebben een maan geloof ik, die laat dan op zijn best één tiet zien, ook niet best ..

Tja, bedenk jezelf dan eens, waarom is het symbool van rome het enigste symbool waar een vrouw zich mee kan bedekken?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-12-2009 10:53 by bastianus Profiel van bastianus

Dat zal het zijn. Het blijft geluk dat Jezus niet verzopen is.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-12-2009 10:55 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Mwoa .. dan had ze er in d'r nakie gestaan ..


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-12-2009 10:56 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

bubbelpost, kut netwerk hier

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 03-12-2009 10:56]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-12-2009 10:58 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 3 december 2009 10:55 schreef Jenje het volgende:
Mwoa .. dan had ze er in d'r nakie gestaan ..

Ook niet echt opwindend. Het zou me niks verbazen als ze er in haar kruis ook als een Barbie uitziet. Zoiets:


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 03-12-2009 11:53 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 3 december 2009 10:48 schreef Jenje het volgende:
Tja, bedenk jezelf dan eens, waarom is het symbool van rome het enigste symbool waar een vrouw zich mee kan bedekken?


Die hebben het, net als de rest, ook maar gejat hoor.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-12-2009 12:20 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 29 november 2009 16:27 schreef Schaffelaer het volgende:
De basis van de wetenschap is empirie: proefondervindelijke vaststelling. Als ik A doe, gebeurt B. Vervolgens is er het vertrouwen, of 'geloof' zo je wilt, dat B weer zal plaatsvinden als ik A doe.

Zodra B niet meer gebeurt als ik A doe, is er blijkbaar iets aan de hand en staat de theorie die het gehele proces beschrijft onder druk.

Dus ja, wetenschap heeft wel degelijk een poot om op te staan. Niemand beweert hier dat de wetenschap een absolute waarheid beschrijft. Het is helemaal niet zeker of die bestaat. Juist dat harde dogma dat dat bestaat is de basis voor zoveel ellende.

Bij religie is dit gehele proces onwenselijk. Daar komt B gewoon door A. Wat er ook gebeurt. Hoe vaak ook wordt bewezen dat B niet door A komt, dat maakt helemaal niet uit.


Dat je gevoel zegt dat empirie bestaat wil nog niet zeggen dat dat zo is. Een bewijs ervoor geven kan ook gewoon niet omdat je daarvoor empirie nadig hebt. Elk bewijs voor zoiets is recursief.

Op dit vlak kun je niets bewijzen, de discussie blijft eindeloos. Wil je iets tegen geloof beginnen kun je denkik beter op het praktische vlak alles onderuit vegen. Zo kun je duidelijke godsdienstevolutie laten zien. En kun je verwijzingen in de bijbel achter elkaar onderuithalen. Maargoed probleem is dat godsdienst ook snel meeëvolueerd. Gelukkig is het wel redelijk stervende.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-12-2009 12:40 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 3 december 2009 12:20 schreef ElitE het volgende:
Dat je gevoel zegt dat empirie bestaat wil nog niet zeggen dat dat zo is.

Wat zeg je nou?

Kennis uit waarneming bestaat toch? Dan bestaat empirie.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-12-2009 12:44 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ik bedoel empirie als goede basis voor realiteit.

Empirie bestaat sowieso in imaginationland

hmm maar dan bestaat god ook.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


jeroen83
Usericon van jeroen83
Posted 03-12-2009 17:57 by jeroen83 Profiel van jeroen83

Onderstaande link, bevat plaatje dat voor sommige beledigend kan zijn, dus bekijken op eigen risico.
http://images.google.nl/url?source=imgres&ct=img&q=http://manifesturban.files.wordpress.com/2009/10/64272.jpg&usg=AFQjCNG2bvpkXhIFSzRHFwgb0ZQWkh_q0g

[Dit bericht is gewijzigd door jeroen83 op 03-12-2009 18:01]


Never have so many sacrificed so much for so few


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 03-12-2009 18:21 by Dentz Profiel van Dentz

Godver wat slecht.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


jeroen83
Usericon van jeroen83
Posted 30-12-2009 13:32 by jeroen83 Profiel van jeroen83

Interessante gesprek tussen vier prominente atheisten.





Never have so many sacrificed so much for so few


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-12-2009 13:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 3 december 2009 12:44 schreef ElitE het volgende:
Ik bedoel empirie als goede basis voor realiteit.

Empirie bestaat sowieso in imaginationland

hmm maar dan bestaat god ook.



is waarneming ook ook waarneming als het 100% een innerlijk proces is dan zonder externe stimulus of any kind?


signature


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 20-01-2010 22:02 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 20-01-2010 22:18 by Dentz Profiel van Dentz

Bewijs ontkent geloof. Dus als iemand weet te bewijzen dat god bestaat, dan bestaat hij volgens eigen zeggen niet. Toch?


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-01-2010 2:41 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 3 december 2009 17:57 schreef jeroen83 het volgende:
Onderstaande link, bevat plaatje dat voor sommige beledigend kan zijn, dus bekijken op eigen risico.
http://images.google.nl/url?source=imgres&ct=img&q=http://manifesturban.files.wordpress.com/2009/10/64272.jpg&usg=AFQjCNG2bvpkXhIFSzRHFwgb0ZQWkh_q0g




ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-01-2010 12:46 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen