IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom V: daar waar ProgTon de enige ware leer van Christus predikt Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 25-06-2010 15:45 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 25 juni 2010 14:53 schreef Fusion het volgende:
...misanthropie, satanisme, zelfmoord, haat en dat soort blijkbaar favoriete teksten van de metal tegenwoordig?

Trouwens, wat is deze? Zijn dat de favoriete onderwerpen? En als dat zo is; denk je nou echt dat het allemaal 'echt' is?

Metal is (veelal) escapisme, kom op zeg.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 25-06-2010 15:45 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

En waarom gaat het nou weer over metal en christendom in het gewone christendom-topic?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-06-2010 16:02 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 juni 2010 15:30 schreef Onweerwolf het volgende:
Ongeveer net zo ongezond als de haat die op zondagochtend in de kerk wordt gezaaid jegens mensen die weigeren om zich bij religieuze clubjes aan te sluiten.
Ik zal dit maar negeren

quote:
Op 25 juni 2010 15:30 schreef Onweerwolf het volgende:
Met dat verschil dat tieners die naar black metal luisteren mijns inziens gemiddeld iets sterker in hun schoenen staan dan kids die vanaf de wieg zijn geïndoctrineerd door religie, voor wat betreft beïnvloedbaarheid.
Aha, een serieuze reply jouwerzijds Mmmm, waar baseer je dat allemaal op? Ik persoonlijk denk nl dat het nerges op gebaseerd is anders dan jouw afkeer van religie? Serieus en vooral niet aanvallend bedoeld btw.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-06-2010 16:09 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 juni 2010 15:45 schreef ZelThoR het volgende:
Trouwens, wat is deze? Zijn dat de favoriete onderwerpen? En als dat zo is; denk je nou echt dat het allemaal 'echt' is?

Metal is (veelal) escapisme, kom op zeg.
Dat snap ik, maar denk je dat een puberende ehm puber dat allemaal zo opvat?


When your people matter, menstrual health matters


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 25-06-2010 17:57 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Pubers vatten alles verkeerd op. Als je wil dat ze atheist worden, vinden ze god en als je wil dat ze gaan geloven gaan ze metal luisteren.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-06-2010 18:10 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 25 juni 2010 14:53 schreef Fusion het volgende:
Natuurlijk scheer ik even over een kam, maar we kunnen denk ik rustig stellen dat teksten en cd covers van metalbands over t algemeen over de duistere zaken des levens gaan.


Geloof het of niet, die duistere kant is ook gewoon een onderdeel van het aards bestaan.

Dan mag er ook over gezongen worden dacht ik zo.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 25-06-2010 18:32 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 25 juni 2010 16:02 schreef Fusion het volgende:
Ik zal dit maar negeren

Aha, een serieuze reply jouwerzijds Mmmm, waar baseer je dat allemaal op? Ik persoonlijk denk nl dat het nerges op gebaseerd is anders dan jouw afkeer van religie? Serieus en vooral niet aanvallend bedoeld btw.


Als je verhaal serieus en niet aanvallend bedoeld is waarom zeg je dan "Ik zal dit maar negeren" en "Aha, een serieuze reply jouwerzijds"?

Alles wat ik tegen jou heb gezegd in dit en het andere topic is serieus bedoeld. Dat jij arrogant genoeg bent om te denken dat dat niet zo is zegt wel weer genoeg over wat voor type mensen de meeste christenen zijn. Ja, ik scheer je even over één kam met je religie-genoten in deze. Sorry, maar dan moet je maar normaal reageren.

Als je de waarheid niet wilt horen moet je hier niet gaan posten.

Verder inhoudelijk: jij stelt dat black metal slecht is en tieners beïnvloedt in negatieve zin omdat het inhoudelijk gaat over duistere zaken. Althans dat vraag je je af, maar op een nogal duidelijke insinuerende manier. Dat er tieners zijn die er negatief door beïnvloed worden lijkt me nogal duidelijk, echter vermoedt ik dat het hier toch voornamelijk om uitzonderingen gaat. Dat er echter miljoenen tieners negatief beïnvloedt worden door religie staat echter buiten kijf voor mij. Waarom? Omdat georganiseerde religie per definitie slecht en negatief is in mijn ogen.

Maar goed daar gaan we niet uit komen, dat weet ik ook.

Wat echter relevant is is dat tieners die naar black metal luisteren hier zelf voor kiezen en tieners die door hun ouders meegesleurd worden naar de kerk niet. Die bewuste keuze geeft naar mijn mening aan dat dergelijke tieners sterker in hun schoenen staan.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 25-06-2010 18:58 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 25 juni 2010 15:45 schreef ZelThoR het volgende:
En waarom gaat het nou weer over metal en christendom in het gewone christendom-topic?


uh naja wat maakt het uit



Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 25-06-2010 19:01 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 25 juni 2010 18:10 schreef XXL het volgende:
Geloof het of niet, die duistere kant is ook gewoon een onderdeel van het aards bestaan.

Dan mag er ook over gezongen worden dacht ik zo.



Sterker nog, in de wereld is tegenwoordig ongeveer álles mis, dus het lijkt me eerder niet gepast om over de spreekwoordelijke bloemetjes en bijtjes te zingen.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 25-06-2010 19:12 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 25 juni 2010 14:53 schreef Fusion het volgende:
Hahaha

On a more serious note. Wellicht een interessant puntje om deze dode topic potentieel weer wat leven in te blazen. Ik kom net bij Fame Records in Amsterdam vandaan en haal daar een cd bij de metal afdeling (overigens een aanrader voor iedereen die van sfeervolle metal/post-rock/metalgaze/whateffah,ergens tussen Opeth, Neurosis, Porcupine Tree en Extol, ofzo, houdt! "The Descent" van Mantric ). Uiteraard loopt daar een groep van die kleine meisjes rond met zwarte nagellak, semi-depressieve gelaatsuitdrukking, je kent t wel. Ik vraag me dan wel eens af, of je nou in zaken als duivel, demonen, hel, whatever gelooft of niet, is dat gezond voor zulke jonge tieners om via hun favoriete genre bedolven te worden met zaken als misanthropie, satanisme, zelfmoord, haat en dat soort blijkbaar favoriete teksten van de metal tegenwoordig? Natuurlijk scheer ik even over een kam, maar we kunnen denk ik rustig stellen dat teksten en cd covers van metalbands over t algemeen over de duistere zaken des levens gaan. Zeker in zo'n periode van je leven waarin je nogal beinvloedbaar bent en voor een groot gedeelte je geestelijke opmaak vervolmaakt? Is het gezond dat tieners deze artistieke uitspattingen van negativiteit van volwassenen in geconcentreerde vorm (via teksten, posters etc) tot zich krijgen? Of zou t juist een goede uitlaatklep kunnen zijn?
\

Die cd wil ik nog aanschaffen of in ieder geval in handen krijgen.

Het is de rustige variant van Extol, laten we zeggen de laatste twee albums van Extol.


En over de covers en beinvloeding etc.. het zit hem denk ik meer in het feit met wie je omgaat wordt je mee besmet. Ik had vrienden rond mijn 12e 13e die vooral punk en metal luisterden. Dat ben ik ook gaan waarderen.
En dat waren gelijk bands als Cradle of Filth die in die tijd nog behoorlijk niet mainstream waren etc, dimmu borgir en slipknot.
Moet wel zeggen dat ik er in het begin helemaal niks mee had, en begon met punkrock etc.


Maar inderdaad ik weet niet of dat nu altijd positief is, die covers en dat soort bands zijn nou niet echt wat je noemt vredelievend. Maar dat geldt toch ook een beetje voor hiphop etc, dat macho gedrag en taalgebruik komt toch ook grotendeels daaruit voort?

Ben blij dat ik op een gegeven moment in aanraking gekomen met Chr. metalbands eigenlijk, toen ik erachter kwam dat het bestond ben ik gek genoeg ook veranderd en pakte het geloof weer meer op.



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 25-06-2010 19:16 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 25 juni 2010 18:32 schreef Onweerwolf het volgende:


Wat echter relevant is is dat tieners die naar black metal luisteren hier zelf voor kiezen en tieners die door hun ouders meegesleurd worden naar de kerk niet. Die bewuste keuze geeft naar mijn mening aan dat dergelijke tieners sterker in hun schoenen staan.



Dat hoort misschien bij opvoeding? Het is niet veel anders dan dat ze naar school gaan. En tot mijn 16e en volgens mij al iets eerder hadden ze het liefst ook dat ik meeging, op een gegeven moment werd dat wel wat losgelaten maar ik ben er achteraf best blij mee. Het heeft toch een zaadje achtergelaten.

En overigens geldt dat voor vele anderen hoor zo gedwongen als je schetst gaat het bij velen allang niet meer, beetje net zo kortzichtig als Wilders over het Islam denkt. Je mag je best wel wat meer verdiepen hierin.

Waar je misschien wel een punt in hebt is jongeren op die leeftijd te dwingen en soms ook 2 keer op zondag etc en allerlei wetten en geen tv kijken etc dat soort dingen ja dat gaat wat te ver. Dat is heel wat anders



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 25-06-2010 19:19 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 25 juni 2010 19:01 schreef Alterprince het volgende:
Sterker nog, in de wereld is tegenwoordig ongeveer álles mis, dus het lijkt me eerder niet gepast om over de spreekwoordelijke bloemetjes en bijtjes te zingen.


ja daarom in veel chr. bands wordt het duistere wel beschreven maar dan vanuit een boodschap met hoop en verandering

En deze onderstaande tekst bijvoorbeeld, diepzinnig en prachtig om te lezen vind ik dan maar goed

As I wonder through the frozen
Landscape of Scandinavia
I am surrounded by
The magnificent creation
Thy nature truly a testimony
Of Thy eternal might
Like a wall, ancient mountains
Rise beyond the endless forests
As a mirror, the cold lakes
Reflect their shadows
Star of the Nordic skies glimpse
In harmony with the heavenly
Symphony of colours
The majestic northern lights

I praise Thee, o Master
For the gift of nature
I praise Thee
For the landscape of Scandinavia
Thou spread snow like wool
And scatter frost like ashes
Thou hurls down Thy hail like morsels
Who can withstand Thy icy blast?
Thou send Thy word and melt them
Thou stir the breeze
And let the water flow

Ancient beasts of the north
Made by Thy hands
In the depths of the Swedish
Wastelands they live
Elks and bears
Kings of the wood
Who would not fear their creator?
Thou have shown me
The beauty of lynx and fox
Their cunning conceived
By Thy wisdom in days of old
I have heard the wolves
Lift their howls of praise heavenwards
While ravens and eagles sour
In the midst of the sky
Proclaiming that the hour has come

For the day of the Lord is near
Soon it is upon us
Verily, I have seen Thy sign
The crimson moonlight



Watzitjehaarleuk
Relatietherapeut
Usericon van Watzitjehaarleuk
Posted 25-06-2010 19:22 by Watzitjehaarleuk Profiel van Watzitjehaarleuk

Het is nu wachten op de eerste paganmetalmongool die zich op zijn heidense pik getrapt voelt.


Op 'n oude fiets moet je 't leren, maar niet één met lekke banden!


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 25-06-2010 19:22 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

Christians - oh how I hate them all
I see them as weaklings, who care about all
Misery - where ever it dwells
There they are with their smiles...
Trying to help...

Hurt them - and they turn the other cheek
If you confront me
You will repent!

I don't even bother
About other's problem
Don't care about humanity
I only care about me...

Over and over they speak of their lies
Over the weak ones, they gather like flies
What's wrong with people, why don't they see?
What they are preaching is hypocrisy

You mother fuckers...

"Speak to me about your lies
And I will rip out your fucking tongue"

"If you face me with your idiot smile
I will wet my fucking steel"

I don't even bother
About the other's problem
I don't care about humanity
Oh god I hate you!!!

Over and over they speak of their lies
Over the weak ones, they gather like flies
What's wrong with people, why don't they see?
What they are preaching is hypocrisy...

Hypocrisy!!!

Over and over they speak of their lies
Over the weak ones, they gather like flies
What's wrong with people, why don't they see?
What they are preaching is hypocrisy...




En dit dan dat is toch het tegenovergestelde van daarboven, lekker een boodschap met haat, heb er helemaal niks mee, vindt het maar zielig maar goed. Ook nog eens een egoistische tekst gewoon dubbel op niks


[close]



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 25-06-2010 19:23 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 25 juni 2010 19:22 schreef Watzitjehaarleuk het volgende:
Het is nu wachten op de eerste paganmetalmongool die zich op zijn heidense pik getrapt voelt.


oh ja die komt dan met een een of andere germaanse mythologie of natuurgod gedoe aanzetten wordt gezellig dan. Nou ja dan kan ik me ook weer eens ergens anders in verdiepen.
Overigens betekent pagan heiden, en laten wij in de Bijbel nou ook heidenen zijn, dat is al een overeenkomst

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 25-06-2010 19:24]



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 25-06-2010 19:27 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 25 juni 2010 19:22 schreef ProgTon het volgende:
En dit dan dat is toch het tegenovergestelde van daarboven, lekker een boodschap met haat, heb er helemaal niks mee, vindt het maar zielig maar goed. Ook nog eens een egoistische tekst gewoon dubbel op niks



Het eerste nummer is gepreek, de tweede heeft juist een boodschap. Je mag het er niet mee eens zijn, maar het gaat tenminste wel ergens over, het geeft een standpunt.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 25-06-2010 19:30 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 25 juni 2010 19:27 schreef Mark het volgende:
Het eerste nummer is gepreek, de tweede heeft juist een boodschap. Je mag het er niet mee eens zijn, maar het gaat tenminste wel ergens over, het geeft een standpunt.


de eerste beschrijft de natuur en hoe mooi hij is geschapen dus ook wel degelijk een boodschap, de tweede heeft inderdaad ook een boodschap maar in die boodschap lees ik totaal geen een schijntje liefde, alleen maar eigen god spelen en christenen zijn de ziekte op aarde waar is dat op gebaseerd. Op 1000 jaar geleden tochten of weet ik veel wat allemaal.

Maar goed je hebt opzich wel gelijk het is een standpunt en met dat standpunt ben ik het nogal oneens, maar ja helaas worden dat soort haatzaaiende hersenspinsel aardig gesteund

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 25-06-2010 19:32]



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 25-06-2010 19:59 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 25 juni 2010 19:16 schreef ProgTon het volgende:
Dat hoort misschien bij opvoeding?


Je kinderen verplichten om in een god te geloven vind ik niet bepaald getuigen van gezonde opvoeding.

quote:
Het is niet veel anders dan dat ze naar school gaan.


Ja, dat is het wel, aangezien op een school het verschil tussen waarheid en fabeltjes uitgelegd wordt.

quote:
En overigens geldt dat voor vele anderen hoor zo gedwongen als je schetst gaat het bij velen allang niet meer, beetje net zo kortzichtig als Wilders over het Islam denkt. Je mag je best wel wat meer verdiepen hierin.


Zou je mij niet willen vergelijken met die bosmongool van een Wilders?

En als je me dan toch kortzichtig wilt noemen, neem dan in ieder geval even de moeite om die stelling te beargumenteren.

Het is een feit dat er nog steeds kinderen door hun ouders worden gedwongen om naar de kerk te gaan, dat dat aantal gelukkig afneemt wil niet zeggen dat het minder erg is.

quote:
Waar je misschien wel een punt in hebt is jongeren op die leeftijd te dwingen en soms ook 2 keer op zondag etc en allerlei wetten en geen tv kijken etc dat soort dingen ja dat gaat wat te ver. Dat is heel wat anders



Heel wat anders dan wat?

De enige vorm waarin ik het lesgeven aan kinderen over religie goedkeur is vanuit een objectief sociaal-cultureel oogpunt. En hopelijk kan daar ooit het woordje historisch achter geplaatst worden.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 25-06-2010 20:01 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 25 juni 2010 19:30 schreef ProgTon het volgende:
maar in die boodschap lees ik totaal geen een schijntje liefde


Dat lees ik anders ook niet in jouw bijbel hoor.

Christenen denken slechts dat ze liefde uitdragen. Niets is echter minder waar. Religie staat veel dichter bij haat dan liefde.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 25-06-2010 20:37 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Weinig aan toe te voegen.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 25-06-2010 21:00 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 25 juni 2010 19:30 schreef ProgTon het volgende:
Maar goed je hebt opzich wel gelijk het is een standpunt en met dat standpunt ben ik het nogal oneens, maar ja helaas worden dat soort haatzaaiende hersenspinsel aardig gesteund


Dus omdat jij het ermee oneens bent is het een hersenspinsel? Volgens mij hebben de kruistochten e.d. toch echt wel plaatsgevonden. Dat de zanger die daden uit het verleden uitgevoerd in naam van een geloofsstroming gebruikt om individuele hedendaagse Christenen te beschuldigen vind ik ook nogal ver gaan, maar je kunt niet ontkennen dat het Christendom als georganiseerde religie heel wat bloed aan de handen heeft kleven en erg oorlogszuchtig bezig is geweest.

Om nog maar te zwijgen over zaken als de Inquisitie.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 25-06-2010 21:02]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 25-06-2010 21:13 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Dat geeft 'ie volgens mij allemaal toe, alleen blijft 'ie geloven. Dat het ooit op een dag goedkomt.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 25-06-2010 21:55 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 25 juni 2010 16:09 schreef Fusion het volgende:
Dat snap ik, maar denk je dat een puberende ehm puber dat allemaal zo opvat?

Wanneer denk je dat ik begon met metal en andere 'alternatieve' muziek luisteren?
quote:
Op 25 juni 2010 17:57 schreef Alterprince het volgende:
Pubers vatten alles verkeerd op. Als je wil dat ze atheist worden, vinden ze god en als je wil dat ze gaan geloven gaan ze metal luisteren.

Mjah. Weinig ervaring mee. Zelf niet echt gepushed om wat dan ook te doen. Nou ja, leren. Maar dat deed ik meer niet omdat het zonder ook best prima ging.



Ontopic:

Vaticaan boos op België
Het Vaticaan is verbaasd over en beledigd door de huiszoekingen die de Belgische politie gisteren bij enkele Rooms-Katholieke instanties heeft uitgevoerd. Onder andere het kantoor van kardinaal Danneels werd daarbij doorzocht.

Het Romeinse hoofdkwartier van de Katholieke kerk is vooral boos dat de graven van twee kardinalen zijn geopend. Er waren aanwijzingen dat daarin documenten waren verborgen. Die zijn uiteindelijk niet gevonden.

Privacy

Ook is het Vaticaan verontwaardigd over het in beslag nemen van alle dossiers die de commissie-Adriaenssens had verzameld. Daarmee is de privacy van de slachtoffers geschaad "en dat zijn precies de slachtoffers namens wie de invallen werden uitgevoerd", liet de moederkerk in een persverklaring weten. Het Vaticaan benadrukte verder dat de kerk elke "zondige en criminele daad", gepleegd door leden van de kerk veroordeelt.

De Belgische minister van Justitie liet vanochtend weten dat de huiszoekingen wat hem betreft waren toegestaan.

---

Wanstaltelijke arrogantie. Hoe haal je het in je hoofd als katholieken om over de privacy van slachtoffers te huilen als de politie de dossiers meeneemt die je zelf verzameld hebt. En wat geeft je als organisatie het exclusieve recht om je leden te veroordelen als het zo overduidelijk is dat wat zij gedaan hebben buiten hetgeen valt wat mensen onderling kunnen afhandelen. Laat je ook maar lekker op Aarde veroordelen, dwazen.

En ik dacht ook dat het Vaticaan normaal zo verstandig was om alleen achter de schermen te proberen politiek/bestuur/rechtspraak te beïnvloeden.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 25-06-2010 22:03 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 25 juni 2010 19:23 schreef ProgTon het volgende:
Overigens betekent pagan heiden, en laten wij in de Bijbel nou ook heidenen zijn, dat is al een overeenkomst

Epic fail.
quote:
Op 25 juni 2010 19:19 schreef ProgTon het volgende:
ja daarom in veel chr. bands wordt het duistere wel beschreven maar dan vanuit een boodschap met hoop en verandering

Boodschap van arrogantie en misleiding. De God waaronder je wil dienen laat de duisternis welig tieren. De enige hoop die er ligt is onbewijsbaar en ligt achter de deur van de dood. De enige hoop die werkelijk gevonden kan worden is de hoop die volgt uit het besef dat de duisternis onvermijdbaar is. We ontkomen er niet aan. Het verandert niet. Wij zijn het. We hebben het maar onder ogen te zien, te accepteren en ons staande te houden. Daarom bezingen wij het duistere, om in de afgrond te turen, de hoop te verliezen en ons te stalen jegens wat komen gaat.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 26-06-2010 0:28 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 25 juni 2010 22:03 schreef ZelThoR het volgende:
Epic fail.

Boodschap van arrogantie en misleiding. De God waaronder je wil dienen laat de duisternis welig tieren. De enige hoop die er ligt is onbewijsbaar en ligt achter de deur van de dood. De enige hoop die werkelijk gevonden kan worden is de hoop die volgt uit het besef dat de duisternis onvermijdbaar is. We ontkomen er niet aan. Het verandert niet. Wij zijn het. We hebben het maar onder ogen te zien, te accepteren en ons staande te houden. Daarom bezingen wij het duistere, om in de afgrond te turen, de hoop te verliezen en ons te stalen jegens wat komen gaat.


nou dan wens ik je veel plezier toe in het leven, kan er met mijn hoofd niet bij hoor het spijt me wel. Als je zon kijk hebt over het geloof dan kan ik niet anders dan zwijgen. Waarom ik beleef het heel anders, ik kijk halsrijkend uit naar de dag wanneer Jezus komt. Ik vertrouw in uitspraken als wanneer je gelooft dat je behouden zult worden. En ik geloof ook in het feit wanneer een mens een goed hart heeft en daar gaat God over dat hij ook naar de hemel mag, gisteren nog gelezen, en zal ik blijven uitkranen. er zijn namelijk genoeg mensen die willen geloven en goed doen maar als ze het label christen zijn aannemen gewoon vermoord worden. Trieste zaak, en wij heir in Nederland hebben alle vrijheid maar gebruiken die vrijheid inmiddels ook om het spijt mij wel het somber in te zien.

Zoals jij het geloof schetst, zo zie ik de duisternis. De duisternis misschien wel in het persoon van satan de duistere engel machten die Derek Oglive in mijn beleving ook graag gebruikt, wil het liefst dat iedereen het prima heeft, maar dat dan wel zonder God. Vrij logisch hij kan niet anders en verder kan hij ook niet komen.

Dan zijn er een aantal dingen die ik erg belangrijk hecht, en als ik die uitkraan ook flink aanbevochten mogen worden.

- ik doe geen uitspraken waar mensen terecht komen, dit gebaseerd op het feit dat Jezus en ook God zeiden, ik beslis over de levenden en de doden. Je zou bij mij eruit kunnen halen dat ik wel weet waar jullie terecht komen maar dat is niet zo.


- het doe mij zelfs wat pijn hoe er een schaduw hangt over de maan, met andere woorden hoe negatief er allemaal gekeken wordt naar het geloof opzich. Religie bedrijven zelf ja dat valt ook vaak niet goed te praten genoeg voorbeelden alom.

- en als laatste dat ik nog kwijt wil en dat zal ik ook beargumenteren: wat ik het meest jammer vindt en dat mag/mogen je/jullie gerust wezen is het feit dat de deur naar al zoveel geschreven tekst bij dees of geen compleet dicht is geraakt of gegaan.
De visie is grotendeels gericht op al het negatieve in zake het geloof/religie, al het discutabele in de bijbel, Grotendeels alleen kijken naar de wetenschap wat die allemaal op hebben te merken.
De hoop en liefde die de Bijbel met zich meeneemt met een paar woorden gelijk aan de kant worden geschoven, de hoop en de liefde die wel degelijk effect hebben op de mens maar dan niet in het brein maar in hart. Laat dat even duidelijk zijn.
Zaken als pedofilie in de kerk worden aangemerkt als belemmeringen om te geloven, het spijt me wel ook al is het schandalig het heeft niets te doen met het geloof in Jezus ofzo.
Het zijn menselijke zonden/handelingen, die bevochten moeten worden uitgezocht moeten worden zo waar nodig gestraft maar ook uiteindeiljk vergeven moeten worden.
De Bijbel maakt niet echt onderscheid tussen hoe erg een zonde is.

Als je toch in termen gaat praten en de tekst eruit wilt halen is dat de grootste zonde is een tegenstander van God te zijn, (geen beschuldigingen naar jullie adres) je vijandig opstellen naar God (blasphemisch leefpatroon), daarin wordt je gesteund door de tegenstanders in de geestelijke wereld. Die het zich alleen nog maar erger verslechten.
Maar dan nog, dan is er nog ook weer de zin de deur is nooit gesloten.
Je mag altijd terug komen bij God en je zonden belijden en Hem danken voor het feit dat Hij Jezus heeft laten sterven voor de zonden en redding brengt aan hen die er naar omkijken en het verdienen. De vergeving is namelijk velen malen krachtiger dan de zonde.


Dit is geen kwestie van weten of zien, dat is een kwestie van een verbond die hij maakte en ook een kwestie van pure liefde, maar die keuze maak je zelf. God is geen robot en al helemaal geen marionette.
En dat maakt het geloof ook iets onaantastbaars, je ziet hem zelf niet maar je ziet zijn werken wel: bekeringen, wonderlijke natuur, wonder dat een bevalling (baby's etc) heet, genezingen, al de verschillende talenten die mensen hebben, het feit dat wij hier zijn op de aardkloot om er voor te zorgen (rentmeesterschap), het feit dat wij een verstand hebben en ga zo maar door.


En om dan tot slot nog even in te gaan op toegeven en zelfs bezingen van de duisternis, hoogstpersoonlijk vind ik dat beetje angstig overkomen. Daar zit wanhoop achter.
Toppunt van arrogantie is denken te menen dat je een god bent, dat je aan niemand verantwoording hoeft af te leggen etc.

Mag ik dan vragen als ik je nu zeg dat het verschil tussen duisternis en het licht nihil is zou je die kans niet aan willen grijpen, zeg nou eerlijk ? Eigenllijk ligt daar de essentie, kies ik voor God of denk je het alleen af te kunnen.

Ik kan het niet alleen

Amen



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen