M. |
Schwarzgerät |
![](/forum/spacer.gif) |
![Usericon van M.](http://www.gravatar.com/avatar/7327629a206c526a6b0e4e2363893327.png) |
|
Posted 01-04-2006 16:54 by M. |
![Profiel van M.](/forum/profile.gif) ![](/forum/spacer.gif) |
|
quote: Op 25 maart 2006 9:31 schreef Hexegot het volgende:
Enniewee, mijn betoog: ik rook zelf ook (motivatie: het helpt mij om te ontspannen, voor wie het wil weten) en ook ik erger me chronisch aan alle belerende vingertjes die, al dan niet vanuit politiek Den Haag, richting 'de roker' wijzen - om maar te zwijgen van dat ik straks om en nabij de € 5,- moet gaan betalen voor één pakje sigaretten.
Al die waarschuwingen voor ziektes die je op kunt lopen door te roken zullen mij er echter niet van weerhouden om elke 14 dagen weer een nieuw pakje aan te schaffen - net zo min als de dingen die Morghodius opnoemt over dierproeven en dergelijke, en net zo min als dat verhalen over kinderarbeid in Zuid-Oost Azië mij ervan weerhouden om kleding bij de C&A vandaan te halen. Er heerst in (delen van) onze maatschappij een tendens om de mensen 'bewust' te willen maken. Echter, IK besteed mijn tijd (in ieder geval op dit moment, ben immers nog jong) liever aan proberen om een beetje zekere positie in diezelfde maatschappij te verwerven, zodat ik later enigszins gemakkelijk kan overleven, dan aan stad en land aflopen in een poging om wat mensen en dieren die in een héél andere situatie leven (laten we dat niet vergeten!) maar zoveel mogelijk leed en onrecht te besparen.
En om nu maar weer terug te komen op het fenomeen roken: zoals ik al zei helpt het mij persoonlijk om te ontspannen, en die ontspanning heb ik hard nodig om mijn nogal jachtige leventje een beetje makkelijk door te komen. Dus krijg ik met al die miljoenen andere rokers de schurft van vadertje Overheid die ons maar vooral op de gevaren van ons pleziertje wil wijzen - besteed dan gelijk ook even tijd aan bijvoorbeeld het waarschuwen voor de gevaren van uitgaan, want dan kun je tegenwoordig ook makkelijk een klap voor je bek krijgen (of nog erger). De overheid is er in mijn optiek om - daar is 'ie weer - de maatschappij enigszins stabiel en leefbaar te houden, en daar hoort het waarschuwen voor en tegelijkertijd steeds moeilijker maken van dit soort futiliteiten toch echt niet bij.
Da's allemaal leuk en aardig.... ( ![](/pics/knipoog.gif) ) maar......
ROKEN IS VIES!!!!!!!!
Zo.
Fickt nicht mit dem Raketemensch!!
![](/forum/spacer.gif) |