IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Koken met Kvelgeest (eten en /of koken 3) Vorige pagina | Volgende pagina
Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 21-12-2011 21:38 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 21 december 2011 21:14 schreef XXL het volgende:
- Ondertussen een zakje el cheapo noodles per persoon in een schaaltje onder kokend water zetten.


Dat kan natuurlijk niet he. Een beetje bikkel maakt die zelf.


 


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 21-12-2011 22:26 by Schuurman Profiel van Schuurman

quote:
Op 21 december 2011 21:18 schreef XXL het volgende:

Ik gebruik zelf meestal rijstazijn.


Ja, goede zaak inderdaad.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 21-12-2011 22:27 by Schuurman Profiel van Schuurman

quote:
Op 21 december 2011 21:38 schreef Forever After het volgende:
Dat kan natuurlijk niet he. Een beetje bikkel maakt die zelf.


:')

Droeftoeter.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 21-12-2011 22:42 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 21 december 2011 20:29 schreef XXL het volgende:
Of je kruidt je vlees gewoon zelf met wat zout, vers gemalen peper, uitje, wat ketjap en wat je zoal aan andere kruiden in de kast hebt staan.

Smaakt het ook niet elke keer het zelfde.


Ja, net niet goed. Iets teveel van dit, of teveel van dat. Of te weinig. Nee, niks voor mij. Of ik zou het moeten opschrijven en telkens verbeteren.

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 21-12-2011 22:43]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 21-12-2011 22:56 by M. Profiel van M.

quote:
Op 21 december 2011 22:42 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ja, net niet goed. Iets teveel van dit, of teveel van dat. Of te weinig. Nee, niks voor mij. Of ik zou het moeten opschrijven en telkens verbeteren.

Welnee joh, gewoon twee keer aanklooien en daarna altijd veel lekkerder ballen dan met die gehaktkruiden-crap.

Toch een beetje het Maggi-syndroom: als het niet onmeunig zout is, is het "vies".


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 21-12-2011 23:01 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Hehehe, dat is het niet. Ik kook hier al jaren en jaren. Ik kan alleen niet iets "zomaar" maken, aanklooien kan en wil ik niet, ik moet een recept hebben.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 21-12-2011 23:05 by Sonic Titan Profiel van Sonic Titanhttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 21 december 2011 23:01 schreef De Tegenpartij het volgende:
Hehehe, dat is het niet. Ik kook hier al jaren en jaren. Ik kan alleen niet iets "zomaar" maken, aanklooien kan en wil ik niet, ik moet een recept hebben.


Een recept is één ding, maar dat minutieus naleven van voorgeschreven hoeveelheden wat specifieke specerijen of ingrediënten betreft is nooit zo mijn ding geweest. Gaat een beetje 'op gevoel', voor zover dat logisch klinkt.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 21-12-2011 23:08 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Oja, ik zie het vaak genoeg in kookprogramma's. Erg knap, denk ik dan. Maar ja, ik kan dat niet.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-12-2011 0:24 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 december 2011 21:28 schreef M. het volgende:
Die is inderdaad wel geil.




Eugh.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Silence
Usericon van Silence
Posted 22-12-2011 9:17 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 21 december 2011 23:01 schreef De Tegenpartij het volgende:
Hehehe, dat is het niet. Ik kook hier al jaren en jaren. Ik kan alleen niet iets "zomaar" maken, aanklooien kan en wil ik niet, ik moet een recept hebben.
Ik hoor Chris praten in mijn hoofd. Hij staat zich altijd te verbazen als ik van alles bij elkaar gooi en het nog te eten is ook.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 22-12-2011 14:18 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Snap ik, ja.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 23-12-2011 12:14 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Zo dan, zal me benieuwen 2e kerstdag. Alles in huis gehaald om een indische rijsttafel te maken voor 4 personen, zin in! Vooral erg in de curry vindaloo en beef rendang. Verder nog pikante kip, eieren in pikante tomatensaus en boontjes in sate, geserveerd met rijst en roti's.

En ja, alles zelf gemaakt, vind ik ook veel leuker om te doen dan die zakjes kant en klare mix halen, maar dat is persoonlijk.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 23-12-2011 12:16 by Schuurman Profiel van Schuurman

quote:
Op 23 december 2011 12:14 schreef Sjaakie het volgende:

En ja, alles zelf gemaakt, vind ik ook veel leuker om te doen dan die zakjes kant en klare mix halen, maar dat is persoonlijk.


Waarvan akte.

Leest u mee, Forever After?


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 23-12-2011 12:31 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Haha, ik zat er op te wachten. Ieder natuurlijk zijn voorkeur, maar zoveel moeite is het eigenlijk ook niet om alles vanaf nul zelf te maken, globaal volgens een recept.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 23-12-2011 12:32 by Schuurman Profiel van Schuurman

Nee, zeker niet. Welk recept gebruik je eigenlijk voor je Vindaloo?


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-12-2011 12:36 by M. Profiel van M.

Ik verdenk Forever After van het gebruik van postkruiden. Je flikkert gewoon een zakje in een account en er komt allemaal generieke crap uit die eigenlijk nooit lekker, interessant of grappig is.

Dat rendang recept ben ik ook wel benieuwd naar btw.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 23-12-2011 12:36]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-12-2011 12:38 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Indische rijsttafel (wat al ehm niet zo authentiek is ) met Indiase Curry Vindaloo? Maar lekker smaken zal t wel denk ik Eet smakelijk!!


When your people matter, menstrual health matters


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 23-12-2011 13:03 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Authentiek zal het wel niet zijn nee, haha. Maakt me ook niet zoveel uit, gewoon lekker eten met leuk gezelschap.

@Schuurman: recept komt uit een lokaal indiaas receptenboek (godzijdank in het engels) en de andere recepten ook uit lokale kookboeken uit Maleisie en indonesie.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 23-12-2011 13:07 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 23 december 2011 12:16 schreef Schuurman het volgende:
Leest u mee, Forever After?



Maar wat is nou je punt?

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 23-12-2011 13:09]


 


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 23-12-2011 13:09 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Rendang, uit mn hoofd:

500 gr runderlappen (ik heb altijd stooflappen)
2/3 uien
2/3 rode uien
2/oneindig teentjes knoflook
2/3 stengels citroengras
theelepel trassi, of als je dat niet hebt, 2 theelepels thai fish sause
Koriander
Laos
Gember
rietsuiker
kokosmelk/santen
sambal
water

Uien en knoflook fijnsnijden/hakken en aanfruiten in een pan. Voeg hierna de trassi, laos en koriander erbij(naar smaak, ik heb meestal 1 a 2 theelepels), stukje gember erbij (ik heb meestal een stukje van max 2 cm, goedfijngesneden of geraspt) 2 a 3 rietsuiker en sambal nar smaak toevoegen.

Als dit een mooi bruin geheel is de kokosmelk of santen toevoegen (met kokosmelk blijft ie iets vloeibaarder, met santen wordt hij wat dikker) en doorroeren tot je een mooie saus krijgt. Mocht je hem te dik vinden kun je hem gewoon aanlengen met water.

Vlees in kleine blokjes gesneden van te voren, en nu erbij doen. Citroengras stengels (gekneusd) erbij doen, en een aantal uur laten pruttelen totdat de saus "uit elkaar valt" en het vlees lekker mals is, afhankelijk wat voor vlees je hebt. Bij mij staat het minimaal 4,5 uur, en liefst eet ik het een dag later pas dat de smaak lekker rijk wordt.

edit: het lekkerste als je het eet in combinatie met gebakken roti's en wat rijst. Een lekker fris biertje is hierbij een aanrader.

[Dit bericht is gewijzigd door Sjaakie op 23-12-2011 13:11]


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 23-12-2011 13:13 by Schuurman Profiel van Schuurman

quote:
Op 23 december 2011 13:07 schreef Forever After het volgende:


Maar wat is nou je punt?


Dat weet je drommels goed, rekel!


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-12-2011 13:18 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

En ook hier verder ontopic! FA laat duidelijk merken niet aan het onderwerp mee te willen doen, dus laat het maar verder rusten.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 23-12-2011 13:22 by Schuurman Profiel van Schuurman

quote:
Op 23 december 2011 13:09 schreef Sjaakie het volgende:
Rendang, uit mn hoofd:

500 gr runderlappen (ik heb altijd stooflappen)
2/3 uien
2/3 rode uien
2/oneindig teentjes knoflook
2/3 stengels citroengras
theelepel trassi, of als je dat niet hebt, 2 theelepels thai fish sause
Koriander
Laos
Gember
rietsuiker
kokosmelk/santen
sambal
water

Uien en knoflook fijnsnijden/hakken en aanfruiten in een pan. Voeg hierna de trassi, laos en koriander erbij(naar smaak, ik heb meestal 1 a 2 theelepels), stukje gember erbij (ik heb meestal een stukje van max 2 cm, goedfijngesneden of geraspt) 2 a 3 rietsuiker en sambal nar smaak toevoegen.

Als dit een mooi bruin geheel is de kokosmelk of santen toevoegen (met kokosmelk blijft ie iets vloeibaarder, met santen wordt hij wat dikker) en doorroeren tot je een mooie saus krijgt. Mocht je hem te dik vinden kun je hem gewoon aanlengen met water.

Vlees in kleine blokjes gesneden van te voren, en nu erbij doen. Citroengras stengels (gekneusd) erbij doen, en een aantal uur laten pruttelen totdat de saus "uit elkaar valt" en het vlees lekker mals is, afhankelijk wat voor vlees je hebt. Bij mij staat het minimaal 4,5 uur, en liefst eet ik het een dag later pas dat de smaak lekker rijk wordt.

edit: het lekkerste als je het eet in combinatie met gebakken roti's en wat rijst. Een lekker fris biertje is hierbij een aanrader.


Cool, beetje lompe vraag wellicht, maar bedoel je met 2/3 tweederde, of 2 á 3?


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 23-12-2011 13:24 by Forever After Profiel van Forever After

<offtopic>

OT:
Rotti

Met kant en klare 'pannekoeken' en potje saus.
Zelf toegevoegd: vleesch, gekookt ei (zelfgekookt), boontjes en aardappels (ook zelfgekookt).

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 23-12-2011 13:28]


 


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 23-12-2011 13:26 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

FA je hebt gelijk. Schuurman hij bedoeldt twee a drie stuks.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen