IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Koken met Kvelgeest (eten en /of koken 3) Vorige pagina | Volgende pagina
bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 17-02-2015 18:19 by bokkie666 Profiel van bokkie666

Vanwege dat BenKnuckles en Ascendant Grotesque er moeite mee hebben.

Voor ongeveer 250 gram tofoe. Tofoe afspoel en laten uitlekken.
Marinade maken. Twee tenen knoflook uitpersen/fijnhakken. In een kom doen met een theelepel kurkuma, een theelepel citroengras, een eetlepel sambal, drie eetlepels ketjap en twee theelepels bruine basterdsuiker. Roeren tot de suiker opgelost is. Vervolgens de tofoe droog deppen met keukenpapier en in blokjes snijden en door de marinade scheppen zodat de tofoe mooi door de marinade bedekt is. minstens een uur laten intrekken. Vervolgens op hoog vuur een paar minuten roerbakken.


loeser
Baby Lovedoll
Usericon van loeser
Posted 17-02-2015 18:24 by loeser Profiel van loeser

quote:
Op 16 februari 2015 7:40 schreef Ralph het volgende:
Loeser - Ralph met koffie: 3-0. Even een doekje halen.



Woopwoop!


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 17-02-2015 23:29 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 17 februari 2015 18:19 schreef bokkie666 het volgende:
Vanwege dat BenKnuckles en Ascendant Grotesque er moeite mee hebben.

Voor ongeveer 250 gram tofoe. Tofoe afspoel en laten uitlekken.
Marinade maken. Twee tenen knoflook uitpersen/fijnhakken. In een kom doen met een theelepel kurkuma, een theelepel citroengras, een eetlepel sambal, drie eetlepels ketjap en twee theelepels bruine basterdsuiker. Roeren tot de suiker opgelost is. Vervolgens de tofoe droog deppen met keukenpapier en in blokjes snijden en door de marinade scheppen zodat de tofoe mooi door de marinade bedekt is. minstens een uur laten intrekken. Vervolgens op hoog vuur een paar minuten roerbakken.

Klinkt goed! Ik ga helaas intern dood van sambal... Idem met ketjap, dacht ik. Is dat ietwat degelijk te vervangen door harissa? Of VS hot sauce?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-02-2015 1:45 by XXL Profiel van XXL

Mijn mening:

Als de delen van een recept wilt vervangen door iets anders wat je lekker vindt kan dat doorgaans.

Als jij het lekker vindt is er toch geen probleem?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 18-02-2015 7:07 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Natuurlijk is dat geen probleem. Zo zag ik laatst een klein jochie bij een wokrestaurant met een groot bord vol kroepoek met slagroom.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 18-02-2015 7:43 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Of dus, in mensentaal: het moet uiteraard nog bij elkaar passen. De smaak van zowel sambal als ketjap kan ik me niet meer voor de geest halen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-02-2015 10:27 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 18 februari 2015 7:43 schreef BenKnuckles het volgende:
Of dus, in mensentaal: het moet uiteraard nog bij elkaar passen.


Heb je een link naar het 'Groot culinair handboek wat past bij elkaar en wat niet?' of geldt dan nog steeds 'Boeie, zolang jij het maar lekker vindt'?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 18-02-2015 10:29 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 17 februari 2015 23:29 schreef BenKnuckles het volgende:
Klinkt goed! Ik ga helaas intern dood van sambal... Idem met ketjap, dacht ik. Is dat ietwat degelijk te vervangen door harissa? Of VS hot sauce?
Ik denk het wel. In mijn kookboek staat het recept met twee rode serrano pepers fijngehakt, dat heb ik al vervangen door sambal. Net zoals ik citroengraspoeder gebruik in plaats van citroengras fijn te hakken.

In plaats van ketjap een andere glutenvrije sojasaus gebruiken ook. Er zitten toch geen gluten in sambal? Het staat er niet op namelijk.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-02-2015 10:45 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 18 februari 2015 10:29 schreef bokkie666 het volgende:
Ik denk het wel. In mijn kookboek staat het recept met twee rode serrano pepers fijngehakt, dat heb ik al vervangen door sambal. Net zoals ik citroengraspoeder gebruik in plaats van citroengras fijn te hakken.

In plaats van ketjap een andere glutenvrije sojasaus gebruiken ook. Er zitten toch geen gluten in sambal? Het staat er niet op namelijk.
Ligt eraan. In die van Conimex wel, daar zit tarwe in het aroma, en tarwe bevat weer gluten. Ik zou zoveel mogelijk supermarktproducten vermijden, en b.v. sambal van de toko halen. Wel vragen bij de toko wat erin zit, maar het is wel zo natuurlijk mogelijk.
(Ik ben ervaringsdeskundige, we hebben hier mensen met melkallergie en eentje met glutenallergie)


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 18-02-2015 10:49 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 18 februari 2015 10:45 schreef bastianus het volgende:
Ligt eraan. In die van Conimex wel, daar zit tarwe in het aroma, en tarwe bevat weer gluten. Ik zou zoveel mogelijk supermarktproducten vermijden, en b.v. sambal van de toko halen. Wel vragen bij de toko wat erin zit, maar het is wel zo natuurlijk mogelijk.
(Ik ben ervaringsdeskundige, we hebben hier mensen met melkallergie en eentje met glutenallergie)
Ik heb de goedkope van Inproba, daar zit in ieder geval geen tarwe in.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-02-2015 10:57 by bastianus Profiel van bastianus

Klopt! De meeste boemboes van Improba zijn ook allergeenvrij. Sowieso is dat grappig, heel veel producten van Euroshopper en eigen merk van Albert Heijn bevatten amper allergenen. Dus blijkbaar betaal je veel geld voor de toevoeging van allergenen. 80% van de supermarktproducten ongeveer bevat onnodig toegevoegde melk- of glutenbestanddelen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


loeser
Baby Lovedoll
Usericon van loeser
Posted 18-02-2015 11:16 by loeser Profiel van loeser

quote:
Op 18 februari 2015 10:57 schreef bastianus het volgende:
Klopt! De meeste boemboes van Improba zijn ook allergeenvrij. Sowieso is dat grappig, heel veel producten van Euroshopper en eigen merk van Albert Heijn bevatten amper allergenen. Dus blijkbaar betaal je veel geld voor de toevoeging van allergenen. 80% van de supermarktproducten ongeveer bevat onnodig toegevoegde melk- of glutenbestanddelen.


Serieus? Ben ik al die tijd dure lactosevrije shit aan het kopen?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-02-2015 11:20 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 18 februari 2015 11:16 schreef loeser het volgende:
Serieus? Ben ik al die tijd dure lactosevrije shit aan het kopen?
Geen idee? Ik doe heel lang over boodschappen, omdat ik alle ingrediëntenlijsten lees. Maar ik ben wel gestopt met allerlei dure artikelen uit het bioschap van de supermarkt of bij de Ekoplaza te kopen. Je bent zo het dubbele kwijt bij die oplichters. Ekoplaza spant de kroon wat dat betreft, en ik vind ze ook niet eerlijk. Je kunt b.v. biologische spullen kopen die gekweekt zijn in Spanje of Italië, maar ze vermelden dan niet dat jouw biologische speklapje 1200 kilometer is vervoerd, inclusief milieuvervuilend brandstofgebruik. Nee jonge, vertrouw geen mensen met sandalen en linnen tasjes!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


loeser
Baby Lovedoll
Usericon van loeser
Posted 18-02-2015 11:33 by loeser Profiel van loeser

De ekoplaza is ook geen winkel die ik vertrouw. Hier in Nijmegen zitten ze midden in het centrum met een grote winkel. Vind ik een erg dure plek voor zo'n winkel, dat komt nogal commercieel op me over.

Ik ben er niet zo heel lang geleden achter gekomen dat ik een lactose intolerantie heb, dus ik ben nog aan het uitzoeken. Ook mag ik eigenlijk geen suiker meer, maar dat is zo lastig; overal zit het in! Zelfs in ketjap.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 18-02-2015 11:41 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 18 februari 2015 11:33 schreef loeser het volgende:
Ik ben er niet zo heel lang geleden achter gekomen dat ik een lactose intolerantie heb, dus ik ben nog aan het uitzoeken. Ook mag ik eigenlijk geen suiker meer, maar dat is zo lastig; overal zit het in! Zelfs in ketjap.


Dat is verrekte lastig. Mijn moeder heeft dat sinds een half jaar ook, en die is nog steeds druk aan het uitzoeken, ook met recepten en dergelijke. Best een hoop puzzelwerk. Al heeft het mij wel twee flessen hele goede ketjap opgeleverd, dus dat is weer een voordeel.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 18-02-2015 11:57 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 18 februari 2015 11:33 schreef loeser het volgende:
De ekoplaza is ook geen winkel die ik vertrouw. Hier in Nijmegen zitten ze midden in het centrum met een grote winkel. Vind ik een erg dure plek voor zo'n winkel, dat komt nogal commercieel op me over.

Ik ben er niet zo heel lang geleden achter gekomen dat ik een lactose intolerantie heb, dus ik ben nog aan het uitzoeken. Ook mag ik eigenlijk geen suiker meer, maar dat is zo lastig; overal zit het in! Zelfs in ketjap.

Suiker is inderdaad best lastig, maar lactose vermijden zou geen echt probleem moeten zijn. Het is voornamelijk een kwestie van de knop om te draaien en naar natuurlijke vervangproducten zoeken ipv 'gepatchte' biowinkelproducten.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


loeser
Baby Lovedoll
Usericon van loeser
Posted 18-02-2015 12:00 by loeser Profiel van loeser

Ik hield sowieso al niet van melkproducten, dus voor mij was het niet echt een probleem. Alleen mis ik wel creme fraiche Daar is geen goede vervanger voor.

Suiker is gewoon een hel. Dus daar houd ik me half aan


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 18-02-2015 12:05 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com



http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 24-02-2015 13:18 by ColdheartMinor Profiel van ColdheartMinor

Iemand nog tips voor vanavond? Heb zin in pasta (liefst zonder tomatensauzen) of iets met rijst. Niet te duur... iemand?


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 24-02-2015 13:24 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Zelf pesto maken en serveren met falafel, kerstomaten en eventueel strooikaas.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 24-02-2015 13:37 by intothevoid Profiel van intothevoid

quote:
Op 24 februari 2015 13:24 schreef BenKnuckles het volgende:
Zelf pesto maken en serveren met falafel, kerstomaten en eventueel strooikaas.

Pasta met pesto, falafel en strooikaas, fucking hell…

Gewoon wat knoflook en een pepertje fruiten in goede olijfolie en dat door je pasta.


You have time. You are doing fine.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 24-02-2015 13:38 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 24 februari 2015 13:37 schreef intothevoid het volgende:
goede olijfolie
Welke is dat?


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 24-02-2015 13:42 by intothevoid Profiel van intothevoid

quote:
Op 24 februari 2015 13:38 schreef bokkie666 het volgende:
Welke is dat?

Wat je maar wil.


You have time. You are doing fine.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 24-02-2015 13:43 by bokkie666 Profiel van bokkie666

Aldi?

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 24-02-2015 13:43]


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 24-02-2015 13:50 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Die is niet kut.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen