Natural Disaster |
The Dude |
 |
 |
|
Posted 23-03-2025 7:49 by Natural Disaster |
        |
|
https://www.buttkicken.nl/2025/03/23/briefje-van-jan-aan-de-msm/
quote: Beste mainstream media,
Fatima bood me een appel aan, terwijl ik op dieet ben.
Youssef gaf me een latte met een hartje in het schuim, terwijl ik hetero ben.
Layla hield de deur voor me open, terwijl ik sterk genoeg ben om dat zelf te doen.
Omar groette me gisteren niet, terwijl hij me wel midden in mijn gezicht aankeek.
Aisha gaf me een compliment over mijn haar, terwijl ik kaal ben.
Mohamed wilde niet in het magazijn bij de Appie gaan kijken of er nog biologische avocado’s waren, terwijl ik ‘m vlak daarvoor wel iets zag ophalen voor een broeder.
Zainab zat op een bankje naast me met een ijsje en bood me geen likje aan, terwijl ze zag dat ik het ook warm had.
Hamza stopte met buslijn 42 twee meter verderop dan normaal, terwijl hij zag dat ik de jongste niet meer ben.
Khadija gebruikte een rode pen in plaats van een blauwe, terwijl ze weet hoeveel verdriet ik heb om de teloorgang van de PvdA.
Ali lachte me uit toen ik moest niesen, terwijl niesbuien heel vervelend kunnen zijn.
Soumaya vroeg of ik een dementerende rijke stinkerd was die ze financieel kon uitkleden, terwijl mijn eigen vrouw naast me stond.
Bilal zei overdreven aardig ‘goedemorgen’, terwijl hij zag dat ik naast mijn schoonmoeder liep.
Maryam ging in de middagzon in Sneek zomaar in mijn schaduw staan, terwijl er plek zat was om uit mijn persoonlijke ruimte te blijven.
Ibrahim speelde H’abibi Ya Nour El Ain’ van Amr Diab op zijn gettoblaster, terwijl ik allergisch ben voor kattengejank.
Noor noemde me ‘broer’, terwijl ik helemaal geen zus heb die zich kleedt als een pinguin.
Idris zette mijn pakket niet bij de voordeur toen het regende, maar op de veranda bij de achterdeur, terwijl ik in de app duidelijk had aangevinkt ‘bij de voordeur’.
Zahra gebruikte mijn voor vaderdag in 1995 gekleide mok op kantoor zonder toestemming te vragen, terwijl Pim Dijkgraaf daar destijds zo zijn best op had gedaan.
Mustafa parkeerde zijn auto vlak naast de mijne, terwijl er zat andere lege plekken op de parkeerplaats waren.
Salma zei geen ‘goedemiddag’ terug toen ik wat laatste producten wilde afrekenen bij de Appie, terwijl ik ben opgevoed met ‘fatsoen moet je doen’.
Yusuf hoestte in mijn richting, terwijl hij ook in zijn elleboog had kunnen hoesten.
Sarah begon in de kledingzaak ongevraagd te ‘jij’en’ en ‘jou’en’ tegen me, terwijl ik qua leeftijd haar vader had kunnen zijn, zo niet haar opa.
Karim at met veel geluid een appel in mijn buurt, terwijl ik aan misofonie lijd.
Hafsa stuurde me in de Marktplaats-app een smiley, terwijl ik geen kleuter ben.
Hasan serveerde mijn döner kebab met knoflooksaus, terwijl ik om cacık had gevraagd.
Emine zei “Tatlı ihtiyar ayı” tegen me, terwijl ik geen Turks spreek.
Asma nodigde me uit voor haar verjaardag, terwijl ik een kluizenaar ben.
Ahmad bood me een kop koffie aan, terwijl ik wegens iets verhoogde bloeddruk en cholesterol op het randje alleen nog maar thee drink.
Nadia gaf me zomaar een bos bloemen, terwijl ik hooikoorts heb.
Imran gaf me een kaartje voor een thuiswedstrijd van Ajax, terwijl ik Feyenoord-supporter ben.
Hajar vroeg of ik met haar 9-jarige zusje wilde trouwen, terwijl ik geen pedofiel ben.
Rayan bood me een stuk melkchocolade aan, terwijl ik lactose-intolerant ben.
Rabia stuurde me om elf uur ’s avonds een appje, terwijl ze weet dat ik een ochtendmens ben.
Sami nodigde me uit om een borrel te gaan drinken in ‘Café Mes’ in Vlaardingen, terwijl hij weet dat ik tegen wapens ben (behalve mijn eigen jachtgeweer dan).
Jamila gaf me ongevraagd een zoen, terwijl ze haar snor nog niet geharst had.
Tariq bood me een gratis vakantie naar Turkije aan, terwijl hij weet dat Tunahan Kuzu me wegens uitspraken over dictator Erdogaan heeft aangegeven bij het Turkse consulaat.
Yasmin vroeg me waarom ik geen klompen droeg, terwijl ik helemaal geen boer ben.
Ayoub jatte mijn iPhone en niet die van een broeder, terwijl ik ‘m wél eerlijk gekocht had.
Halima wilde met me dansen, terwijl ik geen ritmegevoel heb.
Malik vroeg me volgende keer VVD te stemmen, terwijl ik allergisch ben voor D66.
Sana eiste dat ik naar de iftar kwam, terwijl ik een afkeer heb van politie-uniformen.
Nadir gaf me een Koran voor mijn verjaardag, terwijl ik al een sprookjesboek heb.
Amal vroeg waarom ik weigerde een schotelantenne op dak te zetten, terwijl wij in Eesterga al zeker tien jaar glasvezel hebben.
Khalid eiste 8000 euro van me zodat hij verdere vervolging kon voorkomen, terwijl ik niks strafbaars heb gedaan.
Anwar noemde me een varken, terwijl ik zelf vind dat ik meer op een zeeleeuw lijk.
Naima gaf me op de markt een appel, terwijl ik die heus wel zelf kan kopen.
En Hassnae eiste dat ik respect toonde voor haar vriend, terwijl ik geen grotere lul ken dan Peter Breedveld.
Zo, dat waren 44 voorbeelden uit het leven van een Nederlandse man van middelbare leeftijd, die ik de afgelopen drie jaar onder begeleiding van een adviescommissie en een begeleidingscommissie heb verzameld om te onderzoeken met welke ellende Nederlandse mannen van middelbare leeftijd geconfronteerd worden.
Als jullie daar nou een nieuwsbericht (of in het geval van het ANP een ‘Persalarm’) van willen maken, weet ik wel eend goeie kop boven het artikel.
Deze kop:
‘ONDERZOEK: DISCRIMINATIE NEDERLANDSE MANNEN VAN MIDDELBARE LEEFTIJD DOOR MOSLIMS IS STRUCTUREEL EN ONTWRICHTEND’
Dat haalde bij een soortgelijk flutonderzoek over vermeende moslimdiscriminatie van het bureau Regioplan en de Universiteit Utrecht ook alle voorpagina’s en nieuwsuitzendingen.
Groet,
JanD
Voor de cadeautjes, donaties en/of linkjes in het briefje klik de link hierboven.
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."
 |