IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : Je hebt inderdaad gewoon gelijk [nieuwstopic] Vorige pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-05-2025 9:18 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2025 11:18 schreef KwelgeestIV het volgende:
Dat is wat ze je wijsmaken. Populistisch gelul uit de onderbuik van de slavenmoraal. Puur ressentimentsdenken.
Ja, als ik nu verkoop dat heb ik een overwaarde (wat trouwens ook restschuld kan zijn als de economie echt omslaat of WW3 uitbreekt, maar daar hoor je Volkskrant-columnisten in hun gehuurde appartementen in Hilversum en Amsterdam nooit over), en ik heb een deel afgelost. De rest van de huizenmarkt is echter meegestegen. Ik heb dat geld dus weer nodig om zelf een nieuwe woning te kopen. Als je jouw overwaarde niet voor een woning in box1 gebruikt, dan komt fiscus langs.
Als je de columns is de media leest dan lijkt het soms wel alsof huiseigenaren hun woningwaardestijging iedere jaar krijgen uitgekeerd, maar dat is natuurlijk niet waar. Zowel de overwaarde als de aflossingen (mijn spaargeld) zitten vast in de stenen, en kan je niet (zomaar) vrij over beschikken. Ondertussen stijgen mijn gemeentelijke lasten wel ieder jaar vrolijk door op basis van een boekhoudkundige, veronderstelde waardestijging van mijn woning. Maar deze is helemaal niet gerealiseerd. Dat gebeurt pas bij verkoop. En op het moment van verkoop kan de situatie weer zijn gewijzigd.
Dat veronderstelde vermogen zie je dus pas bij verkoop, maar dan heb je het of nodig om een nieuw huist kopen, of je moet gaan aftikken bij de fiscus en ervan gaan huren. En dan kom je dus niet in aanmerking voor sociale huur. En voor een groot gedeelte van de huiseigenaren is de huidige vrije huur hoger dan hun hypotheek. Als mijn huis wordt verkocht omdat ik in een verzorgingstehuis wordt opgenomen, dan wordt mijn maandelijkse bijdrage aangeslagen op basis van de hoogte van mijn vermogen (dus ook waarde van de woning), dus moet ik daar extra betalen. Als mijn huis wordt verkocht omdat ik ben overleden, dan heb ik er helemaal niets meer aan, en komt de fiscus langs. Ook als ik kinderen zou hebben, graait Wouter Bos lustig mee in de opbrengst van mijn huis. 20% boven de 1,5 ton. Maar ik heb geen kinderen, dus mijn erfgenamen gaan 40% over mijn huis betalen.
“Ja maar hypotheekrenteaftrek!!!”. Die wordt steeds verder afgebouwd. Sowieso geldt die tegenwoordig nog ‘maar’ voor 30 jaar. En alleen over het deel dat je aflost. Die wordt dus op twee manieren steeds lager. Komt nog eens bij dat je die dus al gebruikt over je eerst eigen woning. Een starterswoning, die goedkoper is dan een latere woning, en dus minder kan aftrekken. Maar die woning wordt ook in box1 belast. Dus het is niet meer dan logisch dat ik de kosten die ik maak voor dat deel van mijn inkomen (de rente), ook mag aftrekken.
Nee, die veronderstelde vermogensopbouw ga je nooit op jouw rekening zien. Wat wel fijn is, is als je met pensioen gaat je jouw woning hebt afbetaald, en zo een stuk lagere vaste lasten realiseert. Maar links Den Haag zit er al decennia op te broeden hoe ze dat grote onrecht, dat jij 30/40 jaar stenen hebt gespaard van jouw eigen geld, kunnen aanpakken door bijvoorbeeld afbetaalde woningen naar box3 te verplaatsen en de belasting op vermogen flink om hoog te schroeven. Want dat kan en mag natuurlijk niet, jouw schepen op het droge hebben. Dat is oneerlijk!

Weinig tegenin te brengen Kwel.

Mijn huis zal nooit worden afbetaald maar daar maak ik me niet druk om met een hypotheek van 5 cijfers.

Volledig allossingsvrij volgens de oude regeling dus nog 10 jaar volledige aftrek. Bij mijn bank hoef ik mijn hypotheek ook niet na 30 jaar af te lossen maar loopt hij daarna gewoon door. Tegen die tijd zijn mijn maandlasten ook zonder die paar tientjes fiscaal voordeel per maand prima op te brengen.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 12-05-2025 9:19]

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 12-05-2025 19:39 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 12-05-2025 19:47 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Naast de schaafwond?

Ouwe Zemelaar

KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 12-05-2025 22:57 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 12 mei 2025 19:39 schreef Natural Disaster het volgende:
https://www.nu.nl/binnenland/6355464/demonstranten-5-mei-doen-aangifte-van-mishandeling-tegen-officier-marco-kroon.html

Kunnen die demonstranten niet geschept worden door een vrachtwagen?

In een rechtvaardig land werd die advocaat vanuit een helicopter in het IJsselmeer gegooid.

Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com