![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Geen landbouwgrond dus. Kun je wel leuk wat populistische haakjes plaatsen, maar dat verandert niets aan de zaak. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Nee inderdaad want rijstvelden staan ook niet onder water en zijn dus ook geen landbouwgrond. #flikkertochopman Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
Ik mis je punt geloof ik. Probeer het nog eens, maar dan zonder schelden. ![]() one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Als er in de MSM staat dat Trump 20 tepels, 6 balzakken en een piemol met 3 eikels heeft gelooft Sater het ook. :') Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
quote: Misschien is BlueCry aka BlueSaai iets voor je. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
quote: ![]() Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. ![]() |
|
Jij zit zo diep in je eigen gelijk dat je zelfs simpele berichtgeving niet kunt accepteren. ALs je dat spul in een bak met water kunt kweken is er dus niet per se landbouwgrond nodig en kun je het op een zandvlakte/je balkon/een booreiland of whatever kweken. Maar blijf vooral in je eigen gelijk hangen in plaats van argumenten aan te dragen. ![]() one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote: ![]() Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
Maar het zit Sater niet dwars. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door ANaturallyDisaster op 03-02-2025 19:26] Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. ![]() |
|
![]() ![]() ![]() Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
quote: Je geeft het zelf al aan, je hebt dus altijd een fysieke ruimte nodig om eendenkroos/waterlinzen te verbouwen. 1. Wateroppervlak is ook grondgebruik Hoewel waterlinzen op een dun laagje water groeien, heb je nog steeds een oppervlakte nodig waarop dat water zich bevindt. Dit kan een vijver, bassin, of een natuurlijk waterlichaam zijn, maar dat betekent nog steeds dat er land in gebruik is, al is het indirect. 2. Infrastructuur en beheer vereisen ruimte Commerciële teelt van eendenkroos gebeurt meestal in gecontroleerde systemen zoals vijvers, bakken of aquatische landbouwinstallaties. Dit vereist fysieke infrastructuur, inclusief pompen, filters en mogelijk kassen, wat wél landbouwgrond in beslag neemt. 3. Concurrentie met andere landgebruiken Als je waterlinzen verbouwt op bestaand water (bijvoorbeeld een kanaal of een vijver), dan gebruik je dat waterlichaam voor landbouw in plaats van andere functies, zoals visserij, natuurbehoud of recreatie. Dit is functioneel gezien nog steeds ‘grondgebruik’. 4. Nutriënten en waterbeheer vereisen land Waterlinzen groeien het beste in water met een gecontroleerde toevoer van voedingsstoffen. Dit betekent dat je ruimte nodig hebt voor opslag, bemesting en zuivering, wat weer neerkomt op het gebruik van landoppervlak. 5. Vergelijking met andere gewassen is misleidend De implicatie dat eendenkroos "geen landbouwgrond nodig heeft" suggereert dat het een volledig ruimtebesparende teelt is, terwijl in de praktijk bijvoorbeeld rijstvelden of hydrocultuurinstallaties óók op water groeien maar wél als landbouwgrond worden gezien. Kortom, hoewel eendenkroos zeer efficiënt gebruik kan maken van wateroppervlak, is de bewering dat het "geen landbouwgrond nodig heeft" te simplistisch. Elk agrarisch product heeft uiteindelijk een fysieke ruimte nodig, of dat nu water, bodem of infrastructuur is. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
Yes, uiteraard heb je grond nodig. Maar ik interpreteerde het gebruik van de term landbouwgrond als ‘land dat geschikt is voor het verbouwen van gewassen’ en waterkroos kijkt met iets minder kwalitatieve grond uit te kunnen. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
De bewering dat waterlinzen kunnen groeien op "minder kwalitatieve grond" gaat ten eerste al voorbij aan het argument dat eendenkroos geen landbouwgrond nodig zou hebben. En het is ook gewoon niet zo. Ga maar eens in zo'n kwekerij kijken. ![]() ![]() Er staat echt maar een heel klein laagje water boven de grond, de onderliggende grond is daarbij van grote invloed op groei en teeltomstandigheden. Factoren zoals waterretentie, nutriëntenvoorziening, bodemstabiliteit en sedimentvorming beïnvloeden de groei en opbrengst. De suggestie dat "kwalitatieve grond" minder een rol speelt bij de teelt van waterlinzen is dus onterecht en berust op een te simplistische kijk. Het concept "minder kwalitatieve grond" is dus niet relevant en ook niet waar. quote: En deze bewering klopt dus ook gewoon nog steeds niet. Het laat maar weer eens zien wat een trieste bagger de MSM over ons uitstrooit alsof we een stel kleuters zijn. Wel lachwekkend hoe gemakkelijk sommigen daarin meegaan. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
Ik zie hier toch duidelijk een bassin gevuld worden: https://inagro.be/nieuws/een-kijkje-nemen-bij-de-eerste-waterlinzenkweker one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
nu het niet meer over tomaten gaat zijn de rollen opeens omgedraaid, fascinerend ![]() Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
Wel leuk al die chatgpt stukken tegenwoordig. "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" ![]() |
|
quote:Correlatie is overigens geen causaliteit... Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
quote: So what? Oh nee wacht laten we het aan chatgpt vragen ![]() quote: Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
Je gaat nu op iets in waar we het al over eens waren. Er wordt inderdaad grondoppervlakken gebruikt, maar als je een bassin hebt maakt het dus niet uit wáár je dat neerzet. En hoe weet je trouwens dat het narratief van ChatGPT niet door de Bildenberger gecontroleerd wordt? Over goed van vertrouwen gesproken. ![]() one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Nee jij verschuift de discussie steeds. Veel plezier daarmee. Dat er geen landbouwgrond nodig zou zijn was een zeer infantiele bewering. ND had gewoon gelijk in deze. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
Je ongemanierdheid wint het bijna van je ongelijk, met je verschuiven van de discussie naar een definitiespelletje. Er is geen landbouwgrond voor nodig, dus duurzaam, want geen verstoring van ecosystemen en geen verlies aan biodiversiteit. Je kan dus bijvoorbeeld midden in een stad verticaal 45 verdiepingen stapelen en deze groente verbouwen. Dat er alsnog resources gebruikt worden d0h, dat dergelijke bassins niet in de lucht zweven en dus niet-landbouwgrond in beslag nemen d0h. Veel plezier met schelden ik lees je reactie toch niet. Verder, los van deze 'discussie', is het een extreem efficient plantje, efficienter dan soja bijvoorbeeld, heeft het waterzuiverende eigenschappen en nog veel meer goodies. Interessant en potentieel geschikt voor vervolg richting opschalen dus. When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
Ah daar komt onze Niksweter ook nog even zijn plasje doen ![]() Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
kun je wel mooi kroos op verbouwen, op dat plasje ![]() Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
Islamsterdamse rukkers. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
![]() |
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |