![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik zeg alleen dat die tendens op de loer ligt, iets met een glijdende schaal enzo. En ook al zijn ze wel vergelijkbaar dan hebben ze mijn inziens nog steeds geen recht op zulke kortingen. Dus jij vraagt mij om iets te beargumenteren waar ik helemaal niet achter sta. Ga ik niet aan beginnen. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
OK. Koeterwaals dus. No dogs, no masters. ![]() |
|
Ohja net doen of ie het niet begrijpt, zo kennen we AG weer ![]() Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
Logisch, je verhaal is te kort. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
https://www.nu.nl/buitenland/6354043/spanje-en-portugal-getroffen-door-grote-stroomstoring.html Inmiddels is een deel van Frankrijk ook al getroffen. Nog maar even flink ZM-en nu het nog kan ![]() Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
quote: Er is niks om te begrijpen. Ik vraag je hoe ze vergelijkbaar zijn, en krijg niks terug. Zal vast allemaal aan mij liggen, inderdaad. Dek je maar in met dat dekentje. No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Omdat het een nutteloze discussie is. Ik snap het punt dat je wil maken wel hoor. Ze zijn een onvervangbaar bedrijf en die moeten we in Nederland zien te houden. Daarmee rechtvaardig je dat ze extra gepamperd worden door de overheid, toch? Ik stel daar tegenover dat een onvervangbaar bedrijf al een enorm sterke positie op de markt heeft. ASML heeft echt geen extra subsidies en kortingen meer nodig om te concurreren. Ze onttrekken miljarden aan de schatkist, die beter elders geïnvesteerd kunnen worden. Om toch op je vraag over vergelijkbaarheid terug te komen, ik zie net dat Philips ook gebruik maakt van de innovatiebox voor winsten uit medische technologie. Dus zo'n hele rare vergelijking was het niet. Wat vind je daar van, aangezien zij volgens jou wel vervangbaar zijn. Hebben ze dan nog steeds recht op het verlaagde tarief van 9% in plaats van het reguliere vennootschapsbelastingtarief van 25,8%. En zo ja waarom? Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
quote: Ja. quote: Dat is ook een goed punt. Alleen gaat het niet alleen over concurreren (er is amper concurrentie, zeker niet voor hun EUVL-spul.), dit is ook strategisch geopolitiek belang wat we hier zouden moeten houden. Maar, nogmaals, dat ze voordelen krijgen én goede winst maken zit me ook dwars. quote: Dat recht hebben ze schijnbaar, gezien ze het krijgen ![]() Ze rijden ook over dezelfde snelwegen in NL, dat maakt ze nog steeds niet vergelijkbaar. Innovatie stimuleren lijkt me a priori goed, dus ja, prima. No dogs, no masters. ![]() |
|
Verhoogde allergische reacties op pollen afkomstig van stikstofrijke graslanden Geplaatst: 23/04/2025 Bemesting vormt ook voor hooikoortslijders een probleem. Belgische wetenschappers hebben voor het eerst een verband tussen stikstof en pollen vastgesteld. In onderzoek van KU Leuven, de Universiteit Antwerpen en Sciensano, waarover ze hebben gepubliceerd in The Lancet Planetary Health, tonen wetenschappers aan dat graslanden bemest met stikstof tot zes keer meer stuifmeel produceren. Bovendien blijkt dat dit stuifmeel bij hooikoortspatiënten sterkere allergische reacties uitlokt. Pollenallergie of hooikoorts treft wereldwijd veel mensen en gaat gepaard met uiteenlopende gezondheidsklachten. Behalve de persoonlijke gevoeligheid aan pollen, speelt ook de milieublootstelling een belangrijke rol voor patiënten. De wetenschappers gingen na of stikstof – afkomstig van bijvoorbeeld verkeer en landbouw – ook bijdraagt aan de ernst van allergieën. In de studie hebben de wetenschappers pollen verzameld uit 50 graslanden in België, zowel met als zonder stikstofbemesting. Vervolgens werden de stuifmeelmonsters getest bij 20 volwassen hooikoortspatiënten. Daarbij werd onder andere gekeken naar hoe sterk hun afweercellen reageerden op het pollen, en hoeveel antistoffen ze in hun bloed hadden. Zo konden ze nauwkeurig bepalen welk stuifmeel het meest allergisch maakt, los van andere invloeden. Meer informatie is te vinden in de publicatie 'The impact of ecosystem nitrogen enrichment on pollen allergy: a cross-sectional paired comparison study' in The Lancet Planetary Health. bron: KU Leuven, 22/04/2025 ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
En ik maar denken dat mijn loopneus komt doordat ik de hele dag in een koelhal werk. Fokking pollen. ![]() ![]() Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
quote: Je gaat niet in op de vervangbaarheid. Daar maakte je eerst een punt van en dat laat je nu varen. Als Philips niet zo uniek is als ASML waarom moeten zij dan ook gepamperd worden? Waar ligt de grens? Dat zulke grote spelers in verhouding minder hoeven af te dragen dan het MKB of een ZZP'er laat toch zien dat de boel al aardig scheef is gegroeid. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
quote: Oh, als ik moet prioriteiten moet stellen gaat ASML sowieso voor op Philips. Ja, waar ligt de grens, goede vraag. Als het over de innovatiebox gaat, gaat het niet over de totale omzet van een bedrijf, maar een specifiek deel ervan wat door RVO als zinnige R&D aangewezen is. Daar kan het MKB of een ZZP'er ook aanspraak op maken. Geen idee of daar een onterechte discrepantie is qua toewijzing vis a vis dit soort grote bedrijven. No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: In de praktijk is het bijna niet te doen voor het MKB of als ZZP'er om hier aanspraak op te doen. En als het al lukt is het geen substantieel deel vd winst zoals bij ASML. Dus het zijn eigenlijk alleen de echt grote spelers die hier van profiteren waardoor het qua effectieve belasttingdruk het gewoon scheef zit. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
En dan woon ik in Veenendaal. Urk is toch wel next level qua pfff. https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/425016/verschuiven-dodenherdenking-urk-zorgt-voor-veel-emoties-bij-betrokken-veteranen-4-mei-is-4-mei Ouwe Zemelaar ![]() |
|
https://www.buttkicken.nl/2025/04/29/briefje-van-jan-aan-de-nederlandse-bevolking-2/ quote: Voor de cadeautjes, donaties en/of linkjes in het briejfe volg bovenstaande link. ![]() Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
quote: Godver ik ga stuk hier ![]() ![]() ![]() ![]() Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
https://www.buttkicken.nl/2025/05/01/briefje-van-jan-aan-mark-rutte-22/ quote: Voor de cadeautjes, donaties en/of linkjes in het briejfe volg bovenstaande link. ![]() Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
https://x.com/BertvanVondel/status/1918665777034506338 quote: Heeft Sater al gedoneerd? ![]() Ter aanvulling: https://x.com/TanteMil/status/1918685033197449402 quote: [Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 04-05-2025 9:42] Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Prachtig toch? Herstelt het vertrouwen in de NL mensch weer. Laat het los. Sluit het boek. Kies voor jezelf. Het ga je goed. ![]() |
|
Ik hoorde er pas over toen al duidelijk was dat het niet doorging. En eerlijk gezegd gaat het ook een beetje in tegen mijn gevoel over wat ‘eerlijk’ is. Al vind ik het pragmatisch gezien eigenlijk een prima idee. En wie zegt dat de daders van vorig jaar nog steeds daar verblijven? Beetje overtrokken ophef allemaal en weer een mooie bliksemafleider van de dingen die er echt toe doen. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote:Maak jij zelf nou eigenlijk geld naar deze clown over? Ik denk dat ik op jaarbasis zo'n 800 euro aan goede doelen geef. Dat is natuurlijk een symbolisch bedrag. Iedere maand paar euro naar Wikepedia, tientjes naar zaken als WNF, dierenbescherming, Red de bij, zulk soort dingen. In december 100 a 150 euro naar een fonds van mijn alma mater voor studenten die door onverwachte, acute geldnood hun studie financieel niet kunnen voortzetten. En natuurlijk aan/voor Oekraïne. Van de week nog 50 euro om twee dierentuinberen hierheen te halen, maar ik maak ook wel eens geld direct naar het leger van Oekraïne over. Dat laatste zou ik eigenlijk vaker en meer moeten doen. Maar dan vraag ik me af of iemand die vindt dat overal en nergens teveel geld heengaat, zelf zijn verantwoordelijkheid neemt voor iets dat hij wel leuk en belangrijk vindt Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
Wat heeft doneren aan JD te maken met het doneren aan goede doelen? Maar als het over goede doelen gaat, daar draag ik ook mijn steentje bij. Wat een goed doel is is voor iedereen anders natuurlijk. De ene vindt hamaspijpende palies of een tripje Efteling voor parasieten een goed doel, de andere het KWF of de nierstichting of stichting AAP. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Op videobeelden is te zien hoe vlak na de twee minuten stilte, een tweetal wordt afgevoerd. Een vrouw riep bij haar aanhouding “Free Palestine” terwijl zij in een politiebusje werd geladen. De herdenking verliep overwegend rustig, al werd premier Dick Schoof tijdens zijn toespraak vanuit het publiek onderbroken met de kreet “Schande, bloed aan je handen!” Het is niet duidelijk of deze persoon is aangehouden. Ook draaiden tientallen aanwezigen de premier demonstratief de rug toe tijdens zijn speech. https://www.ad.nl/binnenland/vijf-personen-aangehouden-rondom-de-dam-tijdens-dodenherdenking-vrouw-roept-free-palestine~a205ff99/ Tsjongejongejongejonge. Jonge. Ouwe Zemelaar ![]() |
|
Sneu idd. Ik kijk altijd naar de herdenking op RTL4, vind die herdenking op de Waalsdorpervlakte erg goed. Somber en eenvoudig. Winter is coming ![]() |
![]() |
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |