|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Vanavond bij college Analyse in aanraking gekomen met GeoGebra... Lollig progje Open Source! Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Ziet er gezellig uit. Zelf werk ik met Derive, een soortgelijk programma zonder hippe kleurtjes. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
Only Matlab is real. Of tenminste, daar lijkt het op. Binnenkort zal ik me er aan wagen. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
Dit GeoGebra is volgens mij meer een laagdrempelig tooltje om even aan te kunnen friemelen zonder dat je meteen een hele cursus gevolgd moet hebben. In no time kan je in ieder geval allerlei functies te voorschijn toveren, projecties maken, afgeleiden berekenen etc. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Ik werkte tijdens mijn studie met Maple, bestaat dat nog?? |
|
Haha die heb ik vanavond ook gezien ja, versie 11 alweer. Ik zo, "tjeetje, heb je daarvoor betaald dan?" docent: NEE NATUURLIJK NIET!!! hehe Dat Maple zag er trouwens alweer uit alsof je er iets meer kaas van gegeten moest hebben voordat je er iets mee kon. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Maar GeoGebra lijkt me handig. Als je even snel wilt integreren oid. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote: Het lijkt qua uiterlijk best veel op een programma dat ik op de middelbare school heb gebruikt bij wiskunde B2, bij het onderdeel bewijzen. Veelal om lijnstukken, cirkels en driehoeken te tekenen, geometrische zaken dus niet voor formules, ik weet zo ook niet meer of dat er wel mee kan. Kan nu even niet op de naam komen. quote: Zeker, hier op de universiteit wordt het nog gebruikt en vast ook nog wel op andere. Ik heb het in het eerste jaar gebruikt, op de hogeschool daarentegen gebruiken ze Matlab. Daar kan ik het nu wat beter mee vinden dan met Maple indertijd, dat ging niet altijd helemaal vlekkeloos. Dat kan ook komen omdat ik nu iets meer heb opgestoken van de wiskunde. We gebruiken het ook bij regeltechniek, er is een systemscontrol toolbox en een symbolic toolbox voor en dat werkt best mooi. Bodeplot, Stapresponsie, Nyquistplot en PN-beeld kun je er onder andere mee maken. |
|
quote:AAAHHHHH RRAAAARRRGGGHHHH Nachtmerries van dat knakenprogramma |
|
quote: Maple is echt een vet programma! Voor het algebraïsch oplossen van wiskundige narigheid in ieder geval. Matlab is dan weer de koning op het gebied van keihard numeriek oplossen. En het is zoals Nimbus al zei veel veelzijdiger, programmeerbaar en biedt meer standaard ingebouwde logaritmes. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
het is goed, maar het werken ermee is zwaar k*nker |
|
quote:Cabri toevallig? Dat gebruikten wij, en de beschrijving komt wel aardig overeen |
|
quote: Ja, die bedoel ik. |
|
Ha, hier is de n00b die morgen 2 inhaaltentamens wiskunde heeft! De eerste over booleaanse algebra, de tweede over 'allerlei verbanden' (). In ieder geval, dat booleaanse algebra wil nog niet helemaal. Ik heb de reader doorgespit, maar ik mis wat cruciale informatie. Ik heb het idee dat het extreem simpel is, maar het wil 'm nog niet helemaal worden. Is er iemand die verstand heeft van Karnaugh-diagrammen en functieontleding aan de hand van die diagrammen (en andersom)? |
|
quote: Werkelijk NOOIT van gehoord. Oordeel na googlen: is dat wiskunde tegenwoordig? quote: Klopt. Clou: op tijd beginnen. Lukt altijd! Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Jep, ook wel 'Veitch-diagram'. Zulk soort dingen, ik zie alleen de eenvoud van het diagram niet zo... |
|
quote: Succes Robbebob |
|
Opbokken! |
|
Robbebob! :') |
|
Oprobben :') Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
:') Ik weet inmiddels m'n vraag wat meer te specificeren. http://nl.wikipedia.org/wiki/Karnaugh-diagram Als je scrollt naar dat plaatje dat ik hierboven plaatste, vind je erboven de bijbehorende waarheidstabel. Die heeft 16 rijen, en het Karnaugh-diagram heeft 16 hokjes. Ik kom er alleen niet achter welk hokje bij welke rij hoort, en getuige m'n lopende MSN-gesprekken ben ik niet de enige. |
|
:') en nog een keer..................ROBBEBOB! :') |
|
Robbebob jij of Robbebob ik vanavond :') Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: :') |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |