|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
:') Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Of als het idee van een wiskundedocent, leuke formules laten tatoeëren. |
|
En toen bleek je model of je metingen fouten te bevatten :') Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Als ik zoiets besluit ga ik natuurlijk wel werken met huidweefselkweek. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Eigenlijk statistiek, maar er is geen statistiek topic: Ik moet een analyse doen van een statistisch artikel. Het onderzoek in dit artikel gaat over Sami (de rendier(modder)fokkers) en of zij een verhoogd risico hebben op verschillende cardiovasculaire aandoeningen. Nu is de conclusie van deze schrijver, dat Sami een verhoogd risico hebben op CVAs, en dat dat komt doordat ze over het algemeen een laag inkomen en een lage opleiding hebben gehad. Maar hij doet geen onderzoek naar de invloed van inkomen en opleiding op CVAs, onafhankelijk of iemand nou Sami is. Het zou dus kunnen dat Sami-zijn enkel een invloed heeft op de ontwikkeling van CVAs, omdat deze groep over het algemeen een lage opleiding heeft genoten. Maar is Sami zijn dan een confounder of effectmodificatie? Of is opleidingsniveau dat dan juist? |
|
sorry ben geen held in statistiek. Maar hebben sami's niet een beetje extra veel dierlijk vet in hun dieet? Overigens vind ik verklaren aan de hand van opleiding en inkomen bij dit soort volkeren toch een beetje krom. De levenswijze is toch heel anders. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Jeej gratis Matlab via de UT. |
|
Grrrr, studentjes Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote:Dat ken ik ja, na drie mislukte installatiepogingen heb ik maar eentje van campusnet geplukt, die werkt tenminste wel |
|
quote: Lulz. quote: Geen problemen deze keer, met die van campusnet had ik juist problemen om aan een PLP-code te komen. Helaas is deze legale versie juist weer over 58 dagen afgelopen. Maar er is meer leuks via het NSC zag ik al. |
|
Het probleem met de zwarte achtergrond is inmiddels ook opgelost. File-Preferences-Figure Copy Template-Copy Options-Figure background color: Force white background |
|
signature |
|
quote: Ah, goed om te weten dat dat bestaat Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 15-10-2011 13:28] signature |
|
|
|
Hadden paar jaar geleden een groep Russische geleerden naast de trading floor: 2 kernfysici, een wiskundige en nog zo'n slimmerik. Die zouden wel even een programma schrijven dat patronen in de aandeelkoersen zou herkennen etc en heel veel geld zou opleveren. Na 4 jaar was t zo ver. Tadaaa, het programma ging proefdraaien (dus niet echt kopen/verkopen). De managers waren door de formules om de oren geslagen. En idd, er rolde tienduizenden guldens uit, die binnen een week al snel tonnen werden. Totdat een van de handelaren vroeg "welk bedrag rekenen jullie per transactie aan settlementkosten?" Je had de gezichten van de Russen moeten zien. Toen de slimmerikken de transactiekosten erin hadden verwerkt bleek de winst van een paar ton opeens een verlies van min 8000 oid When your people matter, menstrual health matters |
|
♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Je leent 50 euro van je vader en 50 euro van je moeder, vervolgens koop je in de winkel een jas van 97 euro. Je krijgt 3 euro terug. Van die 3 euro geef je je vader en moeder allebei 1 euro, de andere euro hou je zelf. ... ... De schuld aan je vader is nu 49 euro, de schuld aan je moeder is ook 49 euro. ... 49 + 49 = 98 98 + die ene euro die je zelf had = 99 euro. Waar is die laatste euro dan?? signature |
|
Lekker ben jij, "die ene euro die je zelf had" valt onder die 98 euro. Je hebt gewoon 98 euro van je ouders geleend, jas gekocht van 97 euro, 1 euro over. [Dit bericht is gewijzigd door M. op 24-11-2011 22:30] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
je zou er van opschrikken hoeveel mensen hier keihard moeten over nadenken signature |
|
Grr, net ruim een uur bezig geweest met een simpel stelsel vergelijking oplossen. Telkens klopte mijn berekeningen niet, kwam ik er uiteindelijk achter dat ik 1 getal verkeerd overgeschreven had op mijn blaadje... |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 23-06-2012 15:40] |
|
http://science.howstuffworks.com/math1.htm 20-, 10-, 5-, 6-tallig of niet: we worden geboren met een logaritmisch gevoel voor hoeveelheden What are numbers? As we'll explore more later, that's a deceptively deep question, but you already know the simple answer. A number is a word and a symbol representing a count. Let's say you walk outside your home and you see two angry dogs. Even if you didn't know the word "two" or know what the corresponding numeral looks like, your brain would have a good grasp of how a two-dog encounter compares with a three-, one- or zero-dog situation. We owe that innate comprehension to our brain (specifically, the inferior parietal lobe), which naturally extracts numbers from the surrounding environment in much the same way it identifies colors [source: Dehaene]. We call this number sense, and our brains come fully equipped with it from birth. Studies show that while infants have no grasp of human number systems, they can still identify changes in quantity. Neuroimaging research has even discovered that infants possess the ability to engage in logarithmic counting, or counting based on integral increases in physical quantity. While a baby won't see the difference between five teddy bears and six teddy bears in a lineup, he or she will notice a difference between five and 10 [source: Miller]. Number sense plays a vital role in the way animals navigate their environments -- environments where objects are numerous and frequently mobile. However, an animal's numerical sense becomes more imprecise with increasingly larger numbers. Humans, for instance, are systematically slower to compute 4 + 5 than 2 + 3 [source: Dehaene]. At some point in our ancient past, prehistoric humans began to develop a means of augmenting their number sense. They started counting on their fingers and toes. This is why so many numerical systems depend on groups of five, 10 or 20. Base-10 or decimal systems stem from the use of both hands, while base-20 or vigesimal systems are based on the use of fingers and toes. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
En het kan van je tenen komen of gewoon je hand omdraaien, wat misschien wel makkelijker is. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |