|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Hehehe, voor jou wel, voor mij niet, tekenen en vooral op schaal is iets wat ik al zo lang gedaan heb dat het mij aardig vlot af zou gaan. Met wiskunde zou ik er bij weglopen www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers |
|
quote: Ligt eraan hoe je het leest. Je kan het ook als volgt opvatten: De test heeft een accuratie van 99%. Jij krijgt een positieve uitslag, maar er is nog steeds 1% kans dat de uitslag niet klopt en je de ziekte alsnog niet hebt. Zo vat ik 'm op in ieder geval. |
|
quote: Dat is zonder voorkennis. Maar nu wordt er bij verteld dat een van de twee een meisje is. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Correct In de media wordt desalniettemin helaas regelmatig met percentages gesmeten zonder dat de daadwerkelijke impact daarvan echt duidelijk gemaakt wordt of begrepen wordt door de journalist. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: Dan gaat alsnog hetzelfde op. Ze hebben 2 kinderen, 1 ervan is meisje. De kans dat het andere kind ook meisje is is dus 25%. [Puur statistisch gezien dus, praktisch gezien niet.] |
|
quote: Klopt, dus 1 op de 100 mensen krijgt een foute uitslag. Maar slechts 1 op de 100.000 mensen heeft de ziekte, dus als je 100.000 mensen test krijgen 1.000 mensen een positieve uitslag terug, terwijl er maar 1 echt ziek is. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote:maar dat is de vraag niet. de vraag is wat is de kans dat er 2 meisjes zijn? jouw vraag zou zijn: wat is de kans dat er na dit meisje nog een meisje komt? uitleg: een echtpaar heeft 2 kinderen wat is de kans dat het 2 meisjes zijn? kind 1: 50% kans op een meisje EN kind 2: 50% kans op een meisje (mogelijkheden zijn: jongen-jongen; meisje-meisje; jongen-meisje; meisje-jongen= 1 op 4 =25%) maar een echtpaar heeft 1 kind dat een meisje is. ze krijgen er nog 1 wat is de kans dat het een meisje is? kind 1: staat vast kind 2: 50% kans op een meisje (mogelijkheden: meisje-meisje; meisje-jongen= 1 op 2 = 50%) ergo: het zijn 2 verschillende vragen er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P |
|
quote: Ik durf toch te beweren dat de kans groter is dan dat, omdat je nu de mogelijkheid dat het allebei jongens zijn hebt uitgesloten. Zonder voorkennis zijn de mogelijkheden: jj jm mj mm 1 op 4 dus. Maar je weet nu dat 1 van de 2 een meisje is, dus zijn de mogelijkheden: jm mj mm 1 op 3 dus. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Ah, dat zie je goed. Ik denk dat je gelijk hebt, en dat de uitleg van Julia niet helemaal klopt. Met de uitleg van Julia kun je de hele statistiek wel overboord gooien. We hebben gegeven A, B, C, D en E. Maar goed, dat staat vast, dus we beginnen gewoon bij F, zonder A/E daarin mee te nemen. |
|
nee want jm bestaat niet in mijn hypothese. kind 1 is een meisje dus kan alleen m-j m-m nog het eerste kind kan achteraf niet opeens stiekum een jongetje worden want dat was er al er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P |
|
quote: Ja, dus is je hypothese verkeerd. "Een echtpaar heeft twee kinderen. Ééntje daarvan is een meisje. Wat is de kans dat het echtpaar twee dochters heeft?" Eén daarvan is meisje. Niet het eerste, één ervan. |
|
quote: Waar zie jij staan dat het eerste kind dat ze kregen, een meisje is? Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: je leest de vraag verkeerd She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
Ja, anders praten jullie me na. |
|
quote:ik reageerde hierop dus. whiterider las de vraag verkeerd (zoals hierboven) volgens mij daarop gaf ik de uitleg over de 2 verschillende vragen, namelijk: 1. wat is de kans dat 2 kinderen allebei een meisje zijn en whiteriders vraag: 2. wat is de kans dat je na een kind van een bepaald geslacht een kind van hetzlefde geslacht krijgt er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P |
|
altx heeft gelijk In de vraag stond dat één kind een meisje was. Er stond niet bij of dat het eerste of het tweede kind was, die informatie was niet gegeven. Wat is, op basis van de gegeven informatie, de kans dat beide kinderen een meisje zijn? Uitgaande van de vraagstelling zijn er dus drie mogelijkheden voor het geslacht van beide kinderen: jm (oudste is een jongen) mj (jongste is een jongen) mm (twee meisjes) i.e. 33% (een derde). [Dit bericht is gewijzigd door M. op 21-02-2008 14:50] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
ok er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P |
|
Ik wil graag de staartdeling nemen van: x^3/x+2 Als antwoord komt eruit: x^2 - 2x + 4 - 8/2x Hoe doen ze dit? edit: ik heb het al gevonden. Maar ik heb het nu op een halve pagina moeten uitschrijven, zijn er ook mogelijkheden om het korter te houden? Aangezien ik liever lui dan moe ben. [Dit bericht is gewijzigd door arnibes op 24-02-2008 18:30] |
|
quote: x^3/(x+2) bedoel je, neem ik aan? Want x^3/x+2 is natuurlijk gewoon x^2+2. Een mogelijkheid om het korter te houden is om minder op te schrijven [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 24-02-2008 19:29] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Ja dat bedoel ik natuurlijk. Dan ga ik maar toch voor de optie veel opschrijven, ik ben een enorme chaoot en veel opschrijven betekend dus veel stappen om terug te kijken waar het fout ging. Het is voor een tentamen wiskunde binnenkort, maar zoiets simpels als dit wist ik dus niet meer. Aangezien ik heb besloten voor een 8+ te gaan leek het me handig om een oud tentamen te bekijken. |
|
Weet je zeker dat het antwoord klopt trouwens? En ik neem daarbij ook aan dat 8/2x 8/(2x) is? (x^2 - 2x + 4 - 8/(2x)) * (x+2) is namelijk x^3 - 2x^2 + 4x - 8/2 + 2x^2 - 4x + 8 - 8/x = x^3 - 4 - 8/x. En dat is niet gelijk aan x^3 Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Ik heb een schijthekel aan dit soort geleuter met tekens. Maar het was: x^2 -2x +4 -8/(x+2) edit: typpleuris. edit2: reageer niet zo snel @hieronder [Dit bericht is gewijzigd door arnibes op 24-02-2008 20:00] |
|
quote: Ik kwam er ook net op ja, alleen moet die laatste term -8/(2+x) zijn Hoe je dit oplost hoef echt maar 2 regels te kosten. Althans, wat ik doe is alvast (x+2)( ) klaarzetten en daar dan elke keer de term in zetten die ik direct nodig heb. Dus eerst x^2 --> dan heb je +2x^2 'teveel', dan zet je -2x --> dan heb je 4x teweinig dus zet je +4 --> dan heb je 8 teveel dan zet je 8/(x+2) --> dan komt het precies goed uit Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Het is gewoon een simpele staartdeling. Alleen komen er ook nog wat lettertjes in voor.
Rest -8 dus nog een term -8/(x + 2) erbij. Maar waarom zou je dat korter op willen schrijven dan dit? Dat maakt de kans op fouten alleen maar groter. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |