|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Hahaha dude, dit riekt naar numerologie. Ook erg interessant, maar heeft op zich niet zo veel meer met wiskunde te maken. Wel gaaf hoe sommige mensen er compleet geschift van zijn geworden Zenial |
|
quote: Gewoon voortaan je opdrachten in dit topic zetten, maken wij ze wel Zenial |
|
:| k snap geen zak van wi .. sta er een 3 voor wuust robuust |
|
De meeste wiskunde is saai, nutteloos, gortdroog en onmenselijk moeilijk voor mij, hierbij dit vermeld te hebben, zal ik dit topic niet meer bekijken "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
Zenial, ik denk dat de film Contact met Jody Foster wel iets voor jou is. Als je hem nog niet gezien hebt, kijk ernaar! Heb je ooit van van De Gulden Snede gehoord? Waarover het gaat? Dat vertel ik niet, lezen maar . . .als je het niet kan vinden ofzo, kun je het wel van mij lenen. Het is een redelijk interessant boek . . . There is no religion higher than Truth! |
|
A Beautiful Mind is misschien voor sommige mensen hier ook wel leuk 11.45: restate my assumptions |
|
Vind ik iig een goede film |
|
De film "Pi" is ook een klasieker. Zou eigenlijk "Phi" moeten heten. Kaballah (of andere vormen van numerologie) kick ass! I have great faith in fools, self-confidence my friends call it |
|
ik kom niet verder dan met een telraam tellen changed to 'ouwe' |
|
Wiskunde, ik kan er echt niets leuks in ontdekken. Volgende week vrijdag trouwens herkansing, en het onderwerp is een verrassing MuayThaigerrr!! |
|
quote:ah, een soort happy meal? of hoe noem je zo'n huisje bij de mac? changed to 'ouwe' |
|
Ik denk het. Ach, hoef ik iig niks voor te bereiden MuayThaigerrr!! |
|
Jups ik heb Contact, Beautiful Mind en Pi gezien. Alledrie tof (waarbij Pi wel erg gaaf ingaat op numerologie) Het boek De Gulden Snede ken ik niet, zal ik eens lezen! Maar als er iemand iets niet snapt van wiskunde (zijn er veel hier geloof ik ) wil ik t best proberen uit te leggen! Zenial |
|
quote: Ik hoor gelukkig bij de *kleine* minderheid die er wel wat van snapt. Alleen ruimtemeetkunde en differentiaalvergelijkingen ben ik niet zo dol op... En ruimtemeetkunde kregen we op de uni gelukkig niet meer. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Is er al iemand die weet -hoe dit probleem heet -wie deze stelling bewezen heeft? |
|
quote: - Stelling van Fermat - een of andere Engelse nerd |
|
Ik begin een grove hekel aan wiskunde te ontwikkelen, simpelweg omdat ELK vak dat ik krijg vol staat met matrices, differentiaalvergelijkingen en ruimtemeetkunde. En joy joy, volgend trimester mag ik proeven van statistiek en numerieke rekenmethoden. [Dit bericht is gewijzigd door TNightmare op 05-02-2003 22:24] |
|
quote: Dank u pappa Ik ga wel g00glen op "Fermat".. |
|
wiskunde is idd leuk maar is wel volledig ondergeschikt aan bijvoorbeeld biologie |
|
quote: Mwuhahaha zonder wiskunde zou er geen biologie, natuur- en scheikunde zijn! Alles is ondergeschikt aan de wiskunde! All hail the mighty wiskunde!! Zenial |
|
ik HAAT wiskunde HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip |
|
ik kan alleen de stelling van piet hagelslag herrinneren |
|
quote:Biologie, natuur- en scheikunde houden niet op te bestaan als wiskunde niet meer gepractiseerd zou worden. Wiskunde, voorzover ik het begrepen heb (don´t even try , is een taal die bio, natuur en schei het beste kan vertalen in een algemene taal, ook wel wiskunde genoemd. Wiskunde is niets anders, zoals Zenial dat uitdrukte, dan een soort van taal die universeel gebruikt zou kunnen worden, nodig of zelfs essentieel, voor het beschrijven van whatever proces er bestaat . . . Wiskunde maakt het mogelijk, processen te voorspellen en zelfs te speculeren over phenemona die volgens die taal wel mogelijk zouden moeten zijn, maar nog niet bewezen kan worden aan de hand van praktische voorbeelden. Einstein beweerde volgens mij dat licht kon "buigen" of zo? Ik ben niet thuis in z´n theorieën maar weet wel dat een fenomeen die op papier bestond, beschreven door hem, pas later in de toekomst was bewezen toen er foto´s van een ster of planeet werden gemaakt. Het is interessant maar heb niet de handigheid wiskunde te vertalen naar dagelijkse gebeurtenissen. Het blijft voor mij een taal die ik zo af en toe even moet leren zodat ik mijn tentamens haal . . .ok, ja, ik gebruik het constant maar noem mezelf geen enthousiast. Ik moet echt veel leren voordat ik er handigheid in krijg en ben zeker geen natuurtalent! There is no religion higher than Truth! |
|
quote: is de stelling van Pytagoras, vergelijkbaar met: C^2= A^2+B^2 +/- A X V X cos(alfa) Aangezien het hier draait om een rechte hoek (90°) is de cosinus daarvan 0 en valt de tweede term weg, vandaar. Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |