|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Je moeder. |
|
Nerd humor, maar wel grappig. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
Axioma |
|
zoveel intelligentie op zmç! signature |
|
Wist je dat de keizer van China met 121 vrouwen in een 15-dagen cyclus moest slapen in zijn harem, volgens wiskundig principe (nx3)? 1(keizerin, dag 1) - 3(hofdames, dag 2) - 9(hoge concubines, dag 3) - 27(lage concubines, dag 4-6) - 81(slavinnen, dag 7-15). En dan rust tot de volgende maancyclus. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: Voorbeeld: 2_2 != 5 Het wiskundige principe is niet veranderd maar de manier waarop we het opschrijven wel. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
quote: Ah, op die manier. Ja, dat is wel waar inderdaad. Maar dat zijn geen regels die veranderen, bovenstaande vind ik een stuk minder fundamenteel. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Tja, we schrijven inderdaad niet meer met romeinse cijfers e.d., maar de basis-wetten en interpretaties veranderen niet. Terwijl in taal en cultuur je juist hele verschuivingen waarneemt. I.e. ik ken wel dode talen maar geen obsolete wiskundige concepten. die rakkers werken nog altijd met referenties van 3-400 jaar oud. daar hoef ik in een paper niet mee aan te komen [Dit bericht is gewijzigd door Mark op 19-03-2009 16:47] She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: Het verschil tussen 2_2 en de normale kwadraat is niet minder fundamenteel dan het verschil tussen "warempel!" en OMFG!!11!. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
quote: Wtf is dat? ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
Twee in het kwadraat is niet gelijk aan vijf. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
2^2≠ 5 ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote: Die zijn er ook wel hoor. De enige levende dino daarvan is natuurlijk Pi. Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden? |
|
quote: Culturele "basiswet": Freud´s sexuele driften (voorbeeldje) Wiskundige "basiswet": Pythagoras' theorem Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
quote: Nou, daar ben ik het dus niet mee eens. Het verschill tussen "OMFG" en "oh, my fucking god" is hoogstens even fundamenteel. En het punt was meer dat er in wiskunde amper dingen veranderen of verdwijnen, maar dat er wel dingen bijkomen. 2_2 en de normale kwadraat kunnen naast elkaar bestaan, waar seks en sex dat officieel niet kunnen. Dus als er al sprake is van mode doet dat er niet echt toe en is op het vrij irrelevante gebieden (notatie). quote: Maar, Pythagoras' theorem is niets aan veranderd, hoogstens uitgebreid. Dus, hoe is dit relevant? Behalve om mijn en Marks punt te bevestigen? Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
My point being: De culturele "basiswetten" zijn evenmin veranderd, bijv. sexuele drift, overlevingsdrang etc. De culturele verschuivingen waar Mark het over heeft is m.i. dan ook voornamelijk gepruts in de marge. Natuur is ook constant in beweging maar stiekum verandert er weinig wezenlijks. Wiskundige "basiswetten" zijn evenmin veranderd maar de manier waar we er mee omgaan hebben zich behoorlijk ontwikkeld door de jaren heen. De wezenlijke culturele verschuivingen die ik wèl zie (bijv. de renaissance of de digitale revolutie) hebben net zo goed een sterke impact op ons wiskundige inzicht gehad als op andere culturele activiteiten. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
quote: En daarom is het dus zo irritant dat er via groene en witte boekjes verplicht spelling van bovenaf opgelegd wordt. Het is te star, het is niet consequent, want soms wordt de spelling aangepast aan de spreektaal en soms wordt er juist specifiek voor schrijftaal gekozen, en het werkt irritante betweterij in de hand van gastjes die anderen gaan zitten corrigeren maar zelf eigenlijk ook wel weten dat de spellingsregels niet te begrijpen zijn. Beter zou zijn om ook in de spelling twee vormen van woorden naast elkaar te tolereren, zoals dat voorheen ook soms gebruikelijk was, b.v. sex en seks bestonden naast elkaar. Dan kan je gewoon de vorm kiezen die je zelf het mooiste vindt. Taal is voor mij namelijk niet logisch, maar meer estetisch, een gevoelskwestie. [Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 19-03-2009 20:37] Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Maar euh, het groene en het witte boekje bestaan toch naast elkaar? Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
quote: Ja, dat klopt. De witte spelling is zelfs een reactie op de groene. De groene is echter nog steeds officiëel. Het Groot Dictee der Nederlandse taal vermijdt overigens woorden die in het groene en het witte boekje verschillend gespeld worden. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Vergeet de sinus en cosinus regel niet. Zijn ook mooi. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
+ = De shit is aan!!!1 |
|
En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
quote: Boeiender |
|
|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |